Akvariebladet nr. 5-2009 er kommet

Postet under : Siden - Akvarieforeninger, messer og lign.
Visninger : 3417

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 01/12-2009 17:26 01/12-2009 17:26
Så er det nye nummer af Akvariebladet kommet. Akvariebladet er medlemsblad for Københavns Akvarieforening, og udsendes 6 gange årligt.

Bladet indeholder følgende:

Side 5: Akva-dag i Karlemoseparken.
Side 6: Et anderledes akvarium.
Side 10: Neolamprologus longior.
Side 14: En guldfiskehistorie.
Side 16: Dværgcichlidernes størrelse.
Side 20: Nye Tetra-arter.
Side 21: Medlemsmødet.
Side 23: Kommende møder.

Eksternt link http://www.akvariebladet.dk/

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KasperK/Lolland - 01/12-2009 21:31 01/12-2009 21:31
Det var jo et kanon tidsskrift, dengang da du var i redaktørstolen. Hvordan er det i dag, sammenlignet med "dengang"?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 01/12-2009 22:02 01/12-2009 22:02
Det er på 24 sider i farver, printet på lacerprinter hos trykkeri. Så bladet er blevet noget mindre, og udkommer 6 gange årligt i stedet for 10 gange, som du husker det.
Jeg har lovet at hjælpe lidt med at skaffe artikler. Akvariebladet har jo en del aftaler med akvarister i udlandet. Og jeg har stadig kontakt til flere af dem, så planen er, at der i 2010 skal komme en del oversatte artikler, som ikke kan læses på internettet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger KasperK/Lolland - 01/12-2009 22:58 01/12-2009 22:58
Hmm, kunne være, at man skulle kontakte KA om medlemsskab!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Jan Sørensen (Slettet) - 04/12-2009 08:44 04/12-2009 08:44
Altid skønt at sidde med et blad i hånden, god artikkel du har skrevet om Dværgcichlidernes størrelse Tonny.

Men idag er det desværre, meget svært at få lavet et godt blad, der henholdsvis er skrevet af medlemmerne, og dertil krydret med oversatte spændende artikler.
Det er et stort arbejde, og som regel er det redaktionen, bestyrelsen der må lave alt arbejdet, og skriveriet.

I Dansk Cichlide Selskab, har vi desværre ind til videre opgivet, at lave vores blad Cichliden.

Se link: Eksternt link http://www.danskcichlideselskab.dk/

Med venlig hilsen
Jan Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 04/12-2009 11:24 04/12-2009 11:24
#5 Kunsten er vel at lave et blad, hvor bladet ikke består af artikler der allerede findes på internettet. Jeg har altid gjort meget ud af, at de artikler jeg sender til blade, ikke findes på nettet det første halve eller hele år efter at bladene udkom. Hvorfor skulle man betale for noget man allerede kan læse gratis på nettet. Når det er sagt, så skal jeg indrømme, at den artikel du nævner fra dette nummer, allerede findes på nettet, men det er der en helt anden grund til.

Et andet godt dansk medlemsblad finder du her: Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1026349#Home

Akvariebladet er en sund blanding af medlemsskrevet artikler, og artikler som man har byttet sig til med andre akvarieforeninger og så krydret med artikler hentet fra udlandet. En god blanding, som oftest ikke findes på internettet.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Jan Sørensen (Slettet) - 04/12-2009 18:37 04/12-2009 18:37
Du har fuldstændig ret Tonny.

Vores blad Cichliden ville vi så også have i en høj kvalitet, hvad angik papir og tryk.
Man kan så sige at med vores faldende medlemstal blev det nok for dyrt.

Men som du siger om Gælle Tidende det er fedt at sidde med et blad i hånden, det er noget andet ind internettet.

Men jeg er sikker på at når vores medlemstal igen stiger, skal vi nok få gang i bladet igen.
Et blad er med til at binde en forening sammen.

Indtil da må vi prøve at forbedre vores hjemmeside, og andre aktiviteter, som hjemmemøder, ture og andet.

Med venlig hilsen
Jan Sørensen

Annoncører
Annoncører