Hvordan får vi en mere spændende debat.

Postet under : Siden - Ideer til Cichlids
Visninger : 4625

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 03/12-2009 20:01 03/12-2009 20:01
Jeg ser gang på gang at mere eller mindre håbløse tråde (mest i off-tropic) ender med en diskution om hvor seriøsitetet er blevet af.

Det er ikke meningen at denne tråd skal blive endnu en i rækken af intetsigende debatter. Men det ser ud til at der er flere andre som gerne vil højne sidens indhold. Må jeg derfor foreslå at brugerne får den mulighed, at de kan bedømme trådene på deres indhold f.eks. med op til 5 stjerner. Man kunne så hver måned eller kvartal give en præmie/gave til den bruger, som har startet den mest lærerige tråd.
Off-tropic skal selvfølgelig ikke være med i bedømmelsen.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KasperK/Lolland - 03/12-2009 23:03 03/12-2009 23:03
God ide! Jeg kan også længes efter tråde der omhandler andet end "kan min zebraciklide,,,," ! og "hvor stort akvarie,,,,"!

Gad vide om man evt. kan få annoncørerne med på sådan en "kvartalets bedste" og evt skænke et gavekort?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger stege (Inaktiv) - 04/12-2009 11:47 04/12-2009 11:47
syntes dette ville være en rigtig god ide , vil dog sikre mig at der dermed ikke bliver et a og b hold ,det er ikke alle der har et behov for at deltage i dybe debatter omkring opdræt af kuliål med homoner osv , der bør også være plads til brugere der står med en bovle med en guldfisk og mangler råd uden at han/hun skal føle sig uvelkommen .men jeg har den dybeste forståelse for at det er trættende at være en af de "øvede" brugere , men husk der sidder en person bag hvert spørsmål ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger KimJ - 04/12-2009 22:48 04/12-2009 22:48
Jeg er en af dem som mere eller mindre har opgivet at få mere seriøst ud af c.dk, og jeg tvivler på at et præmiesystem vil ændre på seriøsiteten af debatterne. Der har været masser af forsøg på at give debatten kunstigt åndedræt ved at starte "avancerede" debatter op, men i 9 ud af 10 tilfælde har de lidt en krank skæbne, og er døet ud efter ganske få indlæg, hvis de ikke helt er blevet ignoreret. At præmiere folk for lave debatter som de dybest set ikke er tilstrækkeligt interesseret i, til at starte dem af sig selv, med en eller anden ting eller nogle værdiløse stjerner, vil blot øge antallet af debatter som ingen kan/vil deltage i.

Hvorfor ikke bare se i øjnene, at niveauet halt naturligt har det leje, som brugerne kan give den.

Dette er ikke et forsøg på at bremse et sådant forsøg, men jeg tror ikke på at det har nogen reel virkning

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Peter B (Inaktiv) - 05/12-2009 00:29 05/12-2009 00:29
Indlægget er rettet 05/12-2009 00:30 05/12-2009 00:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#4. Enig. De der har lyst ,deltager i de tråde de finder de kan ha interesse i, sværere er det ikke.
Et forsøg på at holde et tilstræbt "pseodovidenskabeligt" niveau, vil sandsynligvis dø ud af mangel på folk der "tør" offentliggøre indlæg , da vi trods alt er hobbyfolk og ikke videnskabelige forskere.
Det vil måske lige være sundt at erindre sig at dette er en hobby side om akvariehold , selv for folk der har været på lokaliteterne og hvis man vil "diskutere" på niveau med biologer og videnskabsfolk, , så er det andre fora det foregår på.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Udvikler Sponsor Kviller - 05/12-2009 00:34 05/12-2009 00:34
Jeg har virkelig haft mange idéer for at finde en løsning på dette problem, jeg har talt med en del mennesker angående det og jeg ved virkelig ikke hvad der skal gøres. Vi har haft rigtig mange forskellige versioner oppe, men hvad skal man gøre? Jeg læser meget med i denne tråd og vil meget gerne høre muligheder. Nogen af de tanker jeg har haft, men er gået lidt væk fra igen er blandt andet at lave et højere niveau for brugere som så bliver tildelt adgang til et "expert" forum eller hvad man nu skal kalde det, som alle kan læse i, men kun dem der har adgang til kan skrive i. En anden tanke der har været oppe og vende er "månedens bruger" der tildeles en eller anden form for premie for gode indlæg, artikel, artsbeskrivelse eller hvad ved jeg. En der har gjort noget godt. Jeg ved ikke hvad der kan logge folk ud i det mere seriøse debatter, men lad os endelig få en brainstorming i gang.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KimJ - 05/12-2009 11:00 05/12-2009 11:00
Indlægget er rettet 07/12-2009 10:15 07/12-2009 10:15 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

En del af problemet er til dels sidens alder, forstået på den måde, at de oplagte emner allerede er vendt adskillige gange, og da det er de færreste der gider at gentage sig selv i det uendelige, udebliver de som allerede mener at have sagt hvad de har at sige om det relevante emne.
Hvis man aktivt skulle gøre noget for at skabe liv i den "seriøse" del af debatten, kunne man lade en admin gennemgå nogle af de gamle velbesøgte debatter, koge dem ned til deres essentielle indhold, inkl. hvem der mener hvad, (der vil næsten altid være en del "Hej mor" indlæg) og poste dem igen, evt. med et link til den originale debat.
På den måde vil der komme fokus på et emne der åbenlyst har været/er udbredt interesse for, tidligere deltagere vil kunne rette på deres holdninger, hvis deres erfaringer siden hen har ledt til en ændring i disse, og nytilkomne brugere har lejlighed med at bidrage med deres erfaringer.

Jeg er ganske enig i betragtningen om, at Vi skal huske at holde niveauet der hvor vi faktisk kan være med selv! Der er næppe nogen brugere her, som kan bidrage med andet end hvad de har læst sig frem til andre steder, når talen kommer ud over det akvariemæssige, og bevæger sig ind på det videnskabelige, og så bliver debatterne ofte en diskussion om hvilke videnskabsmænd der har ret, hvilket der heller ikke er nogle brugere der er kompetente til at vurdere...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger KimJ - 07/12-2009 10:18 07/12-2009 10:18
Hmm....

Der bliver bemærkelsesværdigt stille, når debatten drejer sig hvad man kan gøre ved "problemet" i stedet for bare at gøre opmærksom på at det eksisterer :D B)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger lindum (Inaktiv) - 07/12-2009 23:12 07/12-2009 23:12
måske lidt i tråd med det Kim skriver. så bliver "debatbanken" jo fyldt op med debatter,markedet bliver så at sige mættet?? og man kan søge derigennem. og der komer jo tilstadighed nye akvarister til som skal begynde forfra......måske en af grundene......?? men self er der flere grunde, og jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der kan gøres??? men vil da gerne være en del af det

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger stege (Inaktiv) - 08/12-2009 00:20 08/12-2009 00:20
for mig at se er der desværre ikke noget du kan gøre uden at enten støde de pseodovidenskabelige væk eller nybegynderne :(
og jeg syntes det er et tab uanset hvem der bliver "forsømt" syntes der er brug for alle på c.dk
skal man tænker på hjemmesiden c.dk som forretning så kan vi vinke farvel til nørderne ,dem er der nemlig ikke mange penge i for dem der køber add plads på siden.
men helt ærligt det ville da være et tab for alle ,begyndere som øvede . en løsning der nok giver øffelyde fra de øvede som begynderne..
alle i øvede bruger vær nu lidt overbærende overfor de nye (du var selv ny engang) i behøver jo ikke læse alle indlæg ;)
alle nye skulle måske ved indmeldese få rådgivning omkring emnesøgning i debatten :P (evt et velkomstbrev?)

men vigtigst er jo nok at der skal altså være plads til alle

Annoncører
Annoncører