Lowtech Co2

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1750

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Tobias Møntegaard (Inaktiv) - 14/02-2010 15:16 14/02-2010 15:16
Hej alle,

Jeg er nu blevet så træt af at skifte 2 gærblandinger ugentligt i mine DIY gæranlægge, at jeg nu vil ud og investere i et rigtigt co2-anlæg. Jeg har kigget på et JBL ProFlora m601, men der er en masse udstyr med, som jeg tror, jeg ikke vil få brug for. Og så vil jeg gerne op i en større flaske end en 500g.

Derfor vil jeg gerne høre lidt om, hvad der skal til som minimum for at have et "rigtigt" co2-anlæg. Udover co2 flaske, hvad skal så til? Trykregulator og hvad? Og evt. link til sider, hvor jeg kan købe det.

Jeg ser frem til at høre fra jer,

Tobias Møntegaard.

PS. Og nej, jeg har ikke mulighed for at søge i debatten lige pt.! ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Park (Inaktiv) - 18/02-2010 18:34 18/02-2010 18:34
Jeg ville se om ikke jeg kunne finde sådan et brugt sæt JBL m601.

Det indeholder:
-trykregulator med nåleventil og 2 manometre
-500 g. trykflaske og fod
- Vario diffusionsspiral
- slange
- returventil
- pH/ CO2 permanent-testsæt.

Men ellers skal du sådan set "kun" bruge :
- trykregulator med nåleventil
- En flaske
- slange
- returventil

Jeg kører min CO2 gennem spandpumpen og bruger den til at opløse CO2'en i vandet - dette gøres via et T-stykke (Eksternt link http://www.cichlidecentret.biz/search.asp?keyword=t-stykke&btSear... )

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Park (Inaktiv) - 18/02-2010 18:35 18/02-2010 18:35
Hvis du vil gøre det rigtig nemt, så køber du også en magnetventil, så slipper du for at tænde og slukke hver dag ;)

Annoncører
Annoncører