Nyindrettet 128l

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1979

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Tobias Møntegaard (Inaktiv) - 14/03-2010 21:46 14/03-2010 21:46
Så blev det min tur til at forsøge at lege lidt med mit akvarium.

Jeg har længe luret på at lave helt om, og det var først da jeg så en debat om noget bundlag fra Akadama, og om at det faktisk var ret godt (og billigt), at jeg tænkte, det skulle være nu! Bundlaget blev bestilt og jeg ventede (u)tålmodigt 2-3 dage på det skulle komme. Jeg blev helt vild da det kom og måtte bare komme i gang med det samme! Forleden som optakt til makeoveren købte jeg en stor, flot red moor rod i Cichlidecentret, som har ligget i blød siden da.

Nå, men jeg kom i gang med at tømme fisk og vand over i murerbaljet og fik så fjernet så meget af det gamle bundlag som muligt.

Jeg fik fyldt Akadama i, og så var jeg i gang:

Derefter bandt jeg noget mos og 3 anubias fast på roden og placerede den samt HC Cuba, Pogostemon Helferi og Staurogyne Repens:

Derefter forsøgte jeg at plante resten af planterne som jeg troede ville være pænt. Sørgede for hele tiden at holde planterne våde med vand i en blomsterforstøver.

Der blev fyldt vand i og planter røg op og vandet blev uklart som ind i helvede. Små planter er svære at plante solidt i et bundlag med en kornstørrelse på 2-8mm! Men det lykkedes nogenlunde og det færdige resultat ser således ud dagen efter, hvor vandet er krystalklart!:

Akvariefotograf bliver jeg aldrig, så venligst ikke kommenter fotografen - jeg ved der er genskin osv.

Jeg er selv ret godt tilfreds, især med venstre side. Højre side ved jeg ikke helt, hvad jeg skal gøre ved, så der må I lige komme med nogle forslag! Dette er første gang jeg prøver at lave et scape, men jeg synes sgu det er blevet godt! Jeg har ikke indrettet efter en speciel tankegang, men bare efter, hvad der lige faldt i min smag. Jeg har en røvfuld forskellige cabomba i en anden balje, som jeg overvejer at smide om i højre side for at give lidt mere fylde, men ser gerne andre forslag til forbedringer :) Og meget gerne planteforslag!

Nu skal planterne selvfølgelig lige have tid til at sætte sig, især de små forgrundsplanter, som let fiser op i overfladen. Mange af planterne har alger fra forrige setup, men jeg håber på at få bugt med dem inden ikke så forfærdelig længe.

Som noget nyt har jeg prøvet at binde en lille klump HC Cuba fast på roden for at se, hvordan den klarer sig der.

Lad mig endelig vide, hvad I synes om det og kom endelig med forslag til forbedringer!

Mvh
Tobias

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger schlytter (Inaktiv) - 14/03-2010 22:35 14/03-2010 22:35
Ser skide godt ud!
er især vild med din nye rod, og den måde du har "dekoreret" den med anubias og mos :D

som du selv siger så ser højre side lidt "forkert" ud, personligt syntes jeg den tynde plante
( Limnophila? ) er et forstyrrende element i akvariet i forhold til de andre.
Kan se du har nogle Mikrogeophagus ramirezi gående, så evt en lille anretning med nogle sten, så de har lidt huler og lege / yngle ved ?

Personligt syntes jeg også der mangler en baggrund.. Evt. en flot mosvæg, eller en pæn slimline baggrund fx.: Eksternt link http://www.unimati.biz/product.asp?product=364 syntes jeg kunne være et flot valg :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Amano (Slettet) - 14/03-2010 22:44 14/03-2010 22:44
Indlægget er rettet 14/03-2010 22:44 14/03-2010 22:44 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Bliver spændende at følge udviklingen af indretning , da der mangler rødder/planter(høje)/sten , men din opstilling i venstreside ser godt ud, især hvis dine planter for "fast" og gro derud af ;) ville nok have valgt noget andet grus, da det ikke lige er min stil det du har valgt, men hver sin smag :)

Syntes også der mangler fisk iøvrigt , kun en lille detalje ved at have akvarie :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger schlytter (Inaktiv) - 14/03-2010 22:55 14/03-2010 22:55
Amano skrev :

Syntes også der mangler fisk iøvrigt , kun en lille detalje ved at have akvarie :D

:D jeg kan da tælle 2 chiclider og mindst 5 tetraer (?) :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Fungusar (Inaktiv) - 14/03-2010 23:26 14/03-2010 23:26
Fed, men du mangler en rigtig baggrund.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Tobias Møntegaard (Inaktiv) - 14/03-2010 23:36 14/03-2010 23:36
Det er med vilje jeg ikke har en rigtig baggrund i, for planen er jo et rigtigt planteakvarium, og der synes jeg ikke en baggrund passer ind. Derfor foretrækker jeg den sorte baggrund.

Mine sommerfugle har flere flader de kan lægge æg på, så de mangler ikke noget.

Mht. til bundlaget, så er det super godt for både vandet og planterne, og så synes jeg farven er vildt fed! Så det er optimalt for mig/akvariet! :)

Der er faktisk en hel del fisk i - 4 dværgcichlider, 9 blyantfisk, 4 guppyer, 10 pansermaller, 5 dværgsugemaller og en røvfuld RCS, så fisk er der masser af :P

Men jeg kan da godt finde på at gå på jagt efter en ny, fin rod til højre side og lave lidt om på opsætningen der, også mht. planterne :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger stonny (Inaktiv) - 15/03-2010 00:16 15/03-2010 00:16
Det ser godt ud, Tobias. Lad os se nogle billeder, når det er vokset til.

Jeg ville flytte lotusen lidt længere til venstre. Den vokser hurtigt og vil kommet til at stå klemt, hvor den er placeret for nuværende. Jeg synes, den ser bekendt ud. B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Tobias Møntegaard (Inaktiv) - 15/03-2010 00:20 15/03-2010 00:20
Jeg skal nok dokumentere udviklingen i akvariet når planterne har taget fat. Jeg frygter bare det kommer til at tage lidt tid eftersom det er et ret groft bundlag (2-8mm). Ja jeg har tilladt mig at trimme den, for jeg elsker den, når den er så lav. Den har allerede fået 2-3 nye blade og lange, flotte rødder :) Igen takker jeg for den! ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger chicha (Inaktiv) - 16/03-2010 15:24 16/03-2010 15:24
#1 Og så bare i men nogle store cichlider, så er den der Tobias ;)
Ej det ser super godt ud, den venstre side er virkelig virkelig flot.

Mvh,
Chrsitan

Annoncører
Annoncører