Falske forfatternavne

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 4754

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger ib vestergård - 26/05-2010 17:06 26/05-2010 17:06
På Akvariesiden kan man finde en del artikler fra @kva-net – det elektroniske akvarieblad.
Forskellige personer hævder at være ”forfatter” til artiklerne. Som eksempler kan nævnes Jan Andresen eller Karl-Henrik Arendt.
Jeg vil gerne som webmaster på @kva-net – det elektroniske akvarieblad understrege at de pågældende ikke har skrevet artikler hos os. I de fleste tilfælde er det undertegnede der enten har skrevet artiklerne eller har lavet en dansk version med tilladelse fra den oprindelige forfatter.
Jeg ved at det ikke er Akvariesidens nuværende ledelse der står bag disse misbrug, men jeg kan ikke leve med at førnævnte personer stjæler æren for noget de ikke har skrevet. Det er ikke tilstrækkeligt at man krediterer ”@kva-nets redaktør” i en fodnote. At man i nogle tilfælde oplyser en forældet adresse på @kva-net gør det ikke bedre.
I øvrigt bliver vore artikler på @kva-net løbende revideret og kommer i nye versioner. Flere af de artikler som har falsk identitet er de facto forældede.
Som sagt er det ikke nogen bebrejdelse mod den nuværende ledelse af Akvariesiden som jeg ved ønsker misforholdet bragt i orden, men I som læser artiklerne bør vide hvordan tingene hænger sammen.
For god ordens skyld skal det understreges at stof fra @kva-net – det elektroniske akvarieblad kun må bringes på Internettet efter udtrykkelig aftale med Foreningen Akva-Net. Der har været og er igen en aftale mellem Akvariebladet og os om at måtte bringe stof fra os, men naturligvis ikke under falsk identitet.

Med venlig hilsen
@kva-net - det elektroniske akvarieblad
Ib Vestergård
Webmaster
Eksternt link www.akva-net.dk
akva-net@c.dk

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 26/05-2010 17:27 26/05-2010 17:27
Det er naturligvis ikke acceptabelt, og helt ude af trit med den politik overfor brugere og leverandører af materiale til siden, vi stræber efter!

Vi kæmper jo lidt, rent administrativt, for at holde hovedet ovenvande p.t., men hvis vi kan få nogle links til de relevante artikler, enten via PB til mig, eller i denne debat, skal vi sørge for at forfatterens rigtige navn bliver sat ind, eller at artiklen bliver fjernet fra siden med det samme.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger jery (Inaktiv) - 26/05-2010 17:33 26/05-2010 17:33
#1: det er vi faktisk klar over - men som også jf. #2 skal vi have links, så vi kan få luget ud.
Vil foreslå dig at benytte PB.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kiwa (Inaktiv) - 26/05-2010 18:21 26/05-2010 18:21
Jeg er helt enig Ib.

Hvis du er sød som #2+3 skriver og sender nogel links, så skal vi straks tage fat om det.

Du er også meget velkommen til, at sende dem til mig via mail.

Mvh
Yvonne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KimJ - 26/05-2010 23:04 26/05-2010 23:04

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger ib vestergård - 27/05-2010 00:08 27/05-2010 00:08
Kære Akvarieside!
Tak for jeres prompte reaktion og forståelse.
Alt er bare helt OK nu.
Jeg glæder mig til det videre samarbejde
Hvis jeg støder på flere artikler med samme problem vil jeg skrive direkte til
en af jer.
Med mange venlige hilsener
Ib
akva-net@c.dk

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KimJ - 27/05-2010 09:10 27/05-2010 09:10
Der er sikkert flere artikler, både fra akva-net og andre, som står med forkert forfatter. Det drejer sig typisk om lidt ældre indslag, så det er vanskeligt lige at afgøre, om det at skyldes tidligere Admins har haft et mere afslappet forhold til korrekt angivelse af forfatte, eller den tekniske løsning dengang, var mangelfuld.
Det er under alle omstændigheder noget der bliver arbejdet med i den kommende tid, men i visse tilfælde er det ret svært at gennemskue hvem der har gjort hvad, så hvis man selv har artikler liggende, ville det være en stor hjælp, om man lige checkede op på, at den er korrekt opsat m.h.t. forfatter.
Hvis man konstaterer fejl, kan man blot sende mig en PB.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Esben (Inaktiv) - 27/05-2010 20:40 27/05-2010 20:40
#7 Ikke korrekt. Problemet er er at da der er kommet nye versioner samt nye funktioner, at der så er sket nogle ændringer med det navn som der var skrevet som oprindeligt forfatter. Det er dybt forkert at give tidligere admins skylden for at have en afslappet tilgang til korrekt forfatterangivelse, fordi at programmeringen har været ændret.

mvh
Esben

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Patrick - 27/05-2010 20:59 27/05-2010 20:59
Er det ikke netop det Kim skriver?

KimJ skrev :
Det drejer sig typisk om lidt ældre indslag, så det er vanskeligt lige at afgøre, om det at skyldes tidligere Admins har haft et mere afslappet forhold til korrekt angivelse af forfatte, eller den tekniske løsning dengang, var mangelfuld.

Der er ingen som giver nogen skylden, Kim pointere bare at det ikke er med vilje, men at der er gået et eller andet galt undervejs.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger KimJ - 27/05-2010 23:02 27/05-2010 23:02
Indlægget er rettet 27/05-2010 23:06 27/05-2010 23:06 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har ikke nogen mulighed for at vurdere hvorfor fejlen er opstået, så derfor skriver jeg som jeg gør. Jeg er ikke blind for, at fejlene også har ramt artikler indsat af Admins, som jeg er helt sikker på kun har handlet 100% uegennyttigt. Jeg er dog heller ikke blind for, at mange Admins, også fra tidligere versioner af AS, har formået at få angivet de rigtige navne!
Jeg må blot her konstatere, at f.eks. Du selv har været Admin på siden et godt stykke tid efter den sidste omprogrammering, og dermed har haft alle muligheder for at lave det arbejde jeg nu har gjort, og som har taget mindre end 1 døgn, hvis det havde haft din interesse *skeptisk*

Jeg kan iøvrigt fortælle de som måtte være interesserede, at hele artikel sektionen nu er gennemgået, og artiklerne, med enkelte undtagelser hvor der ikke har været angivet et specifikt navn, har fået påtegnet den rigtige forfatter :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
hpj (Slettet) - 27/05-2010 23:04 27/05-2010 23:04
Flot arbejde :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger ib vestergård - 27/05-2010 23:58 27/05-2010 23:58
Jeg ved ikke hvordan fejlen er opstået, men jeg synes
at man har gjort et flot og hurtigt arbejde.
Det har været ærgerligt at se en anden bruge sit navn
som forfatter til artikler som jeg og andre fra @kva-net har skrevet,
men jeg synes at alle nu skal se fremad.
@kva-net - det elektroniske akvarieblad
Ib Vestergård
Webmaster
akva-net@c.dk

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Esben (Inaktiv) - 28/05-2010 17:29 28/05-2010 17:29
#10 Jeg mener bestemt at jeg har haft rigeligt med opgaver på C og SS. Og nej, jeg har ikke gennemgået samtlige artikler for evt. fejl og ændringer.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Esben (Inaktiv) - 28/05-2010 17:30 28/05-2010 17:30
Og jeg er ganske sikker på at hverken Jan eller Karl Henrik har skrevet deres navn for at tage kredit for nogen form for artikler. Det er de vist begge to selv dygtige nok til selv at skrive nogle veludførte artikler.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger KimJ - 28/05-2010 17:42 28/05-2010 17:42
Det regner jeg egentlig heller ikke med? Det eneste jeg forholder mig til, er at situationen har været uheldig før, men nu er bragt iorden. At du føler din ære gået for nær, fordi du er en af dem som har været i en position til at løse problemet tidligere, skal jeg beklage, men det er jo ikke rigtigt noget jeg kan tage ansvar for.
Som Ib skriver, er det i alles interesse at vi nu kommer videre, og prøver at undgå at situationen opstår igen, og det skulle vi nu være ganske godt rustet til.

Annoncører
Annoncører