Hvornår de forskellige arter er kønsmodne?

Postet under : Siden - Ideer til Cichlids
Visninger : 4180

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mafl (Inaktiv) - 05/09-2010 18:39 05/09-2010 18:39
Hejsa

Jeg har haft rigtig meget glæde af denne side, den er genial! Hvis der er noget jeg lige kan sætte en finger på, er det ved artbeskrivelserne. Jeg har tit med de fleste fisk, kigget efter om man kan finde hvor store de skal være når de er kønsmodne. Har ledt og ledt alle mulige steder efter svar, og det er sjældent noget der er til at finde. Så dette synes jeg kunne være en idé at have med i artsbeskrivelserne, bare en lille idé :)

Hvad synes i?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
larva (Slettet) - 05/09-2010 21:12 05/09-2010 21:12
Rigtigt godt spørgsmål !!
Hvis vi holder os til cichliderne er de fleste kønsmodne inden et år !. Dette hænger desværre ikke sammen med den størrelse de kan opnå på et år !!!!!.
Derfor er det meget svært at svare på hvor store de " skal være når de er kønsmodne "
Prøv istedet at spørge hvornår er de kønsmodne !! ????
Hvornår farver de ud ??
Hvornår har de opnået fuld kropsstørrelse og finneudvikling !!!!!!
Derefter vil du hurtigt finde ud af at filmen knækker, da der er nogle opdrættere der bevidst får deres cichlider til at farve hurtigt ud i meget små akva. hvor de går meget meget tæt.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Mafl (Inaktiv) - 06/09-2010 16:10 06/09-2010 16:10
Ja det er selvfølgelig rigtig nok :) Mener bare sådan ca. størrelse, ved nemlig godt at det er meget forskelligt, og har med forholdende i akvariet at gøre, men når nu man køber cichlider fra forhandlere, er det ikke lige altid de ved hvor gamle de er og så videre :) Grunden til at jeg kom til at tænke på det, var fordi jeg for lidt siden købte nogle multier, til mine 2 enlige hanner, og der spurgte jeg til, og ledte efter svaret på om de her så ville være kønsmodne, og der fik jeg at vide det var højst usansynligt, og at de skulle vokse en cm mere ca (de er 2 cm), men fandt så ud af at en af dem allerede har unger nu, og regner med de andre også er godt på vej, da de har MEGET travlt med at grave og gøre rent ;) Men det er jo selvfølgelig også bare et spørgsmål om tid, de bliver ikke hurtigere kønsmodne af at man gerne vil have dem til det, er bare lidt utålmodig, vil jo gerne have det skal ske hurtigt, og så er en "dato" med til at hjælpe på tålmodigheden :P
Men vil sige at det til gengæld også var fedt at opdage nogle bittesmå prikker ved sneglehusende, når nu jeg troede der ville gå måneder før det ville ske :)

Annoncører
Annoncører