Buccochromis rhoadesi

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Rovcichlider
Visninger : 3786

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Larsen - 12/09-2010 14:02 12/09-2010 14:02
En Buccochromis rhoadesi hun på 13 cm F1, den trives og spiser normalt
og vokser også fint.
men den er farvet mærkelig ud *rødmer* og det er kun den ene der er sådan ??? den er blevet sådan med tiden.

Er der nogen der ved hvorfor det sker,,,,,,,,,,,

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lampemand (Inaktiv) - 12/09-2010 15:39 12/09-2010 15:39
noget af dit eget yngel ? ellers ku der måske være noget kryds hvis ikke du kender oprindelsen ? men specielt ser det da ud

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Esben (Inaktiv) - 12/09-2010 16:09 12/09-2010 16:09
Hej,

din fisk har dårlig nyre, dvs. at den ikke får renset affaldstofferne ordentlig ud.

Se flere eksempler her:

Eksternt link http://www.wildcichlids.com/Forum/default.aspx?g=posts&t=41

Mvh
Esben

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Larsen - 12/09-2010 16:41 12/09-2010 16:41
ja det lyder som noget der godt kunne være tilfældet.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger malawicarsten - 12/09-2010 17:21 12/09-2010 17:21
Det sorte forsvinder igen af sig selv.
Jeg har set det på flere fisk og det er forsvundet på dem allesammen efter et par måneder

Har fisken dårlig nyre er det noget den vil dø af og dårlig nyre giver ikke en delvis pigmentfejl.
Var pigmentfejlene pga dårlig nyre er der rigtigt mange folk som overdoserer med spirulina og cyclop-eeze der har fisk med dårlig nyrer :D :D :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Esben (Inaktiv) - 12/09-2010 17:27 12/09-2010 17:27
Carsten, jeg håber ikke at pigmentforstyrelserne med det spirulina som du fodre med sætter sig om de viste billeder? Så vil jeg nok vælge at skifte til et andet produkt. Spirulina kan give sorte pletter/prikker, men ikke som du ser på billederne.

Du kan jo prøve at spørge Gert fra Akvanet, som Sciaenochromis fryeri levede hos, om hans nogensinde gik væk. Ihvertfald ikke i den periode, hvor at jeg besøgte ham.

Det er korrekt at fisken vil dø af dårlig nyre, men der kan gå rigtig lang tid. Men din teori med spirulina og cyclop-eeze må jeg desværre skuffe dig, at den ikke holder i dette tilfælde.

Mvh
Esben

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger malawicarsten - 12/09-2010 17:34 12/09-2010 17:34
Fair nok esben vi er ikke enige der og skal heller ikke være det ;)

Jeg har set meget mystiske pletter på fisk pga spirulina doseringer som er helt i skoven, fordi folk har læst fiskene kun spiser grønt og spirulina er grønt...
F.eks helt sorte fisk osv osv

Men fejldosering med spirulina og man får problemer da det jo er en cyanobakterie og dermed giftig.
Det er den forgiftning som kan give sorte plamager på fiskene.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger theill (Inaktiv) - 12/09-2010 19:30 12/09-2010 19:30
Hej Larsen,

Jeg har en tysk bog om fiskesygdomme, som beskriver noget lignende. Der er et billede af en fisk, hvor den ene side af hovedet er helt sort, helt på samme måde som på bagenden af din fisk. Jeg har altid undret mig over dette billede!
I bogen mener de at det er de farvestyrende nerver som er angrebet - enten klemt af en tumor eller ramt af en anden form for sygdom. Desværre har bogen ikke nogen forslag til behandling, men skriver dog at det ikke nødvendigvis er dødeligt og godt kan gå i sig selv igen.

mvh,

Jesper

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Akvaritec (Slettet) - 12/09-2010 19:50 12/09-2010 19:50
vi har nogle Maylandia callainos pearly chilumba, VF, der havde sorte områder da de kom hjem, nogle forsvandt hurtigt, men én har stadig en lille plet, hér 3 år efter *uhh* vi tror helt sikkert det er fodret, men det ser ud som om pletterne bliver større i spidsbelastninger (kampe,vandskift,fangst,omrokering) ? jeg har set det på fisk i søen og der var mange der havde det ved Chidunga rocks, hvor føden i perioder nok er begrænset til visse alger ?
#6 har jeg forstået rigtigt ? du er i stand til at se på dine fisk når de begynder at få dårlige nyrer og hvornår den ik virker mere ?
mvh.michael

Annoncører
Annoncører