Fisk sammen med kamfisk

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 1645

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Morten Nielsen (Inaktiv) - 14/03-2011 20:20 14/03-2011 20:20
Efter at have været terrariemand i mere end et årti har jeg nu udvidet min interesse til også at omfatte fisk. Jeg er startet stille ud med et 19 l. akvarie med en kampfiskehan. Som krybdyrmand kan jeg jo godt lide tommelfingerreglen "en art pr terrarie" men jeg har nu alligevel fået lyst til at supplere op med lidt mere liv i det lille akvarie. Akvariet indeholder udover kamphannen også lys, pumpe, varme (26-27 grader), 19 l vand, 4 planter og en bunke sten:-)

Er det muligt at holde andre fisk, rejer eller maller sammen med ham i det lille akvarie?

Hvis ja, så håber jeg, at et par garvede akvarister kan komme med et par pakkeløsninger... altså ikke bare remse 10 arter op, men fx give et bud på: "1xBetta splendens+4 arter af den fisk" eller "1xBetta splendens+2 arter af den fisk+1 art af den malle".

Håber I vil hjælpe mig godt i gang:-)

Mvh Morten

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Stinchen (Inaktiv) - 14/03-2011 20:24 14/03-2011 20:24
Et 19 liter er ikke mange liter til fisk. Så udover kampfisken vil jeg foreslå dig 2-3 Amanorejer. De kan også hjælpe med evt. alger. Andre mindre rejer vil sandsynligvis blive spist.

Mvh Stinchen

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Schreiber21 (Inaktiv) - 14/03-2011 20:27 14/03-2011 20:27
Hej Morten

Jeg vil sige du skal stoppe der hvor du er nu mht. fisk eller maller. En kampfisk er fin til 19L. Men synes da nemt du kan komme nogle rejer og snegle i :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Morten Nielsen (Inaktiv) - 15/03-2011 07:46 15/03-2011 07:46
Ok - tak for jeres svar. Jeg havde troet man kunne holde et par dværgmaller eller kilepletter eller lignende sammen med ham, men hellere undvære dem, han skal have det godt :P

I øvrigt: Han spiser fint, men er meget inaktiv... gemmer/hviler sig meget på/mellem planter mellem pumpe og glas... klistrer sig nærmest fast... hvad kan det skyldes?? at han skal falde til?

Annoncører
Annoncører