Hvis der var valg idag, hvad ville du så stemme på?

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 5192

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger johnnysks (Inaktiv) - 29/08-2011 15:54 29/08-2011 15:54
Så skal vi snart til at stemme igen.... hvis der var valg idag, hvad ville du så stemme på?

Klik på linket: Eksternt link http://www.facebook.com/questions/10150774691750355/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger brib - 29/08-2011 17:09 29/08-2011 17:09
Der er valg propaganda på 4 tv kanaler - samtlige radio kanaler , og nu også her på en akvarieside .

Jeg vil ærligt talt skide på hvem der kommer til magten , da de alle er "tyveknægte" på om de er blå røde eller lysegule .

Når du se farven blå - du tænke på nukredit - nukredit er en banke - når du se farven blå i stemmeboks -du se billede af tyveknægte - Stem rødt :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 29/08-2011 17:12 29/08-2011 17:12
Trist at der rent faktisk kun er to muligheder - rød og blå blok :( :(

Hvad er der sket med det go'e gamle samarbejdende folkestyre hvor fornuftige forslag kunne støttes fra begge sider og man stod sammen i krisetider for landets skyld. Nu styres alt af egoismen og personlig vinding.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger schlytter (Inaktiv) - 29/08-2011 17:25 29/08-2011 17:25
blankt !

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KasperK/Lolland - 29/08-2011 17:45 29/08-2011 17:45
Efter min mening har der de sidste 11 år været spekuleret mere i massiv blokpolitik end hvad der rent faktisk er godt for nationen. Resultatet ser vi i dag, skoler er nedslidte, sygehuse er sparet væk, skoler er blevet lukket, der er i mange klasser langt over 30 elever, vejnettet består mere af huller end asfalt, psykisk syge trasker rundt på gader og veje, hjemløse sover i parker og på stationer, fordi herbergerne bliver lukket. Pensionsalderen bliver sat op, blot for at man kunne følge en neger mere til grænsen, de, der ved flid og nøjsomhed skabte dette land ligger nu i daggamle bleer, yderzonerne bliver lagt øde pga centralisering!
Jeg stemmer på ny energi. Liste Ø

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Splynk (Slettet) - 29/08-2011 18:20 29/08-2011 18:20
Jeg skal helt sikkert noget andet den dag. alt andet vil være vigtigere ! ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
flsuw (Slettet) - 29/08-2011 18:43 29/08-2011 18:43
#2 lige mine ord, et plus til dig ;)

politik fylder utroligt meget lige pt. ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger KasperK/Lolland - 29/08-2011 20:55 29/08-2011 20:55
Splynk skrev :

flsuw skrev :
#2 lige mine ord, et plus til dig ;)

politik fylder utroligt meget lige pt. ;(

Når man tager i betragtning, at resultatet kan have vidtrækkende konsekvenser for adskillige her i landet, så er det vel retfærdigt nok, at sendefladen er domineret af politik i en periode?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Hugo - 29/08-2011 21:00 29/08-2011 21:00
Orange

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 29/08-2011 21:05 29/08-2011 21:05
Splynk skrev :

I betragtning af, at der er folk, som kæmper og dør for retten til at stemme i andre lande - så er det en ualmindelig arrogant og uintelligent holdning at have. Det fratager dig samtidig retten til at brokke dig over politiske beslutninger frem til næste valg.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Bentebuko (Inaktiv) - 29/08-2011 22:04 29/08-2011 22:04
#10 helt enig med Jan.
Selvfølgelig skal man stemme, det er en borgerpligt når man bor i et demokratisk land. Om man stemmer med hjernen eller hjertet, synes jeg ikke, betyder så meget.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger bobvox (Inaktiv) - 29/08-2011 22:36 29/08-2011 22:36
Lilla blok :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Flemming Jensen (Inaktiv) - 30/08-2011 00:47 30/08-2011 00:47
Det kommer vel an på, om man syntes amoralsk opførsel og forbrug af skattepenge eller amoralsk opførsel i forhold til skat og moms, er at foretrække som statsleder....sjovt at tænke på at det i diverse sydeuropæiske lande ofte er et valg mellem en der er noget ulden i kanten, og så en der ikke er det, i Danmark stiller vi 2 op der begge er uldne.
Alene på det grundlag syntes jeg det er meget svært at vælge en man virkelig vil støtte.
Men en ting er da rart, og det er at vi ikke sætter barren ret højt, når vi vælger vores politikere, det er mere reglen end undtagelsen at politikernes moral og etik er lavere eller på højde med vælgernes, jeg syntes det er skammeligt.

Flemming

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 30/08-2011 01:33 30/08-2011 01:33
Valget er udskrevet som en del af en plan med at få folk i arbejde: Journalister knokler og har gps på partilederne :D DVD udlejninge kar kronede dage, fordi der ikke er noget ved at se tv og så er der en masse der knokler med at sætte plakater op og rive andres ned :D
Hvis de sidste 14 dages tv og valgplakater op til et valg, er afgørende for hvor man sætter sin stemme, så skulle man vist hellere lade være med at stemme :D
Kan vælgerne virkelig købes med et bolche, en rose eller et rundstykke *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 30/08-2011 01:55 30/08-2011 01:55
Det kan godt være det burde være en borgerpligt at stemme, men de der afholder sig fra det, skal man nok egentlig mere se som et interessant indslag i selve stemmeafgivningen og dermed valget...
Hvorfor er det folk ikke stemmer...
En af årsagerne er formentlig at politikerne lover guld og grønne skove og så snart valget er overstået, så går der ikke mange sekunder før det man måske har set som et vigtigt punkt, er skubbet til side eller ændret på mange ledder...
Man kan ikke stole på hvad politikerne ligger op som det de er gået til valg på..
Så det er vel så som så...
og forskellen til en tråd der har været oppe for nylig her i off.topic, hvor der blev efterlyst billeder til annoncerne, så man kunne se hvad man købte, er vist ikke så fjern...
Hvem gider købe katten i sækken, hvis man er blevet "snydt" gang på gang, tjahh.. så finder man en anden forretning hvor man kan handle eller en sælger man kan stole på...

Personligt ville jeg aldrig stole på en politiker, der fremturer med diverse valgflæsk for at komme ind og sidde på taburetten, men tage det hele med et gran salt.. og det er jo netop de vælgere som politikerne står og har et problem med at få til at vælge side...
man må sige at hvis der virkelig som der blev oplyst på tv, drejer sig om 20% af befolkningen der står i den situation, så fortæller det noget om hvor stor tiltro denne gruppe har til det omtalte...

Personligt stemmer jeg på en blanding af farvekode 827 og 865, det er en rigtig god blanding til planter, så stem grønt...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Splynk (Slettet) - 30/08-2011 05:53 30/08-2011 05:53
Indlægget er rettet 30/08-2011 06:02 30/08-2011 06:02 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

stemme ?? hvorfor,,, det tidsspilde holdt jeg op med efter en vis afstemning i 1992

andres mening om den sag falder mig meget lidt på sinde, ud over jeg egentlig synes de er blåøjede fjolser der ikke kan se klart,,
alle politikkere er utilregnelige, utroværdige, løgnagtige og dermed ikke min tid værd.

muligheden at stemme blankt,,,mere tidsspilde,,

ligemeget hvad det ender med ændrer det intet !

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 30/08-2011 08:11 30/08-2011 08:11
Indlægget er rettet 30/08-2011 08:16 30/08-2011 08:16 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Splynk skrev :
stemme ?? hvorfor,,, det tidsspilde holdt jeg op med efter en vis afstemning i 1992

andres mening om den sag falder mig meget lidt på sinde, ud over jeg egentlig synes de er blåøjede fjolser der ikke kan se klart,,
alle politikkere er utilregnelige, utroværdige, løgnagtige og dermed ikke min tid værd.

muligheden at stemme blankt,,,mere tidsspilde,,

ligemeget hvad det ender med ændrer det intet !

Nej, det ændrer da i hvertfald ingenting hvis man ikke engang selv gider gøre noget for at ændre det. Hvad med selv at stille op?

Visioner uden handling er dagdrømmeri
Handling uden visioner er tidsfordriv
Men visioner og handling kan ændre verdenen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Kampfisken (Inaktiv) - 30/08-2011 08:30 30/08-2011 08:30
Ja hvis jeg skal være helt ærlig, er det virkelig og blankt valg lige nu :/ jeg aner simpelhen ikke hvad jeg skal vælge. :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 30/08-2011 08:57 30/08-2011 08:57

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 30/08-2011 09:19 30/08-2011 09:19
Jeg er en af de 49% af befolkningen som arbejder og betaler for de resterende 51% som enten studerer, er pensionister, på kontanthjælp o.s.v.
Jeg tager på arbejde hver dag, selvom jeg hader det og VIL ikke straffes med 1 times arbejde mere om ugen, som belønning for at jeg har formået at beholde mit arbejde igennem finanskrisen.

Derfor stemmer jeg for alt i verden IKKE rødt.
Men det bliver desværre nok S som vinder valget :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 30/08-2011 09:41 30/08-2011 09:41
#20.

Omvendt kan man jo også sige, at hvis man i stedet for at parkere folk på førtidspension og kontanthjælp som den blå blok nu har gjort i 10 år, i stedet fik gang i investeringerne og fik folk i arbejde - så behøvede man slet ikke at hæve pensionsalder og afskaffe efterløn til de nedslidte ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 30/08-2011 10:09 30/08-2011 10:09
Jan Persson skrev :
#20.

Omvendt kan man jo også sige, at hvis man i stedet for at parkere folk på førtidspension og kontanthjælp som den blå blok nu har gjort i 10 år, i stedet fik gang i investeringerne og fik folk i arbejde - så behøvede man slet ikke at hæve pensionsalder og afskaffe efterløn til de nedslidte ;)

Sandt nok, men 1 times mere arbejde står lige og banker på, så det er det som jeg forholder mig til nu og her.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger brib - 30/08-2011 10:19 30/08-2011 10:19
Jammen hvad skal man stemme ? Begge blokke vil jo det samme , bare på hver deres måde

Jeg vil heller ikke være sofavælger , for som sofavælger kan man ikke brokke sig over hvem der vinder .

Sidst der var valg lavede jeg en ualmindelig grim tegning af en penis - Altså beviste jeg at jeg havde en mening . At det så blev en blank stemme er ligegyldigt - hovedesagen var at jeg ikke var passiv .

Den der tier samtykker - så smid da et billede af Anders And på stemmesedlen og vis din foragt eller at du har været der .

Jeg ved godt at jeg er lidt utrationel når det gælder afstemninger ( nå ja også i andre henseender ) :-) - Men mød op og smid en seddel i kassen blank-eller ej - Så har du bevist at du er en del af demokratiet uanset hvor smask råddent og inaktivt du mener det er .

Stem på liste brib - gratis vandafgifter til alle akvarister - urealistisk - men så har man da givet sin mening .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Kåre (Inaktiv) - 30/08-2011 10:20 30/08-2011 10:20

Det er jo simpelthen umuligt at finde et parti at stemme på i disse tider. Enten slås de om midten og lefler for folk med løfter om skattelettelser, efterløn og andre goder, eller også er de så ekstreme på nogle områder at man ikke kan tage dem seriøst.

Det der mangler er (i mine øjne) et parti eller en politiker der vil stå frem og sige tingene som de er; der kan ikke blive råd til det hele, man er nødt til at vælge for at det kan fungere. Vi kan ikke finansiere efterløn, skattelettelser, skolevæsen, sundhedsvæsen og hvad der ellers er på en gang. Man må vælge ting fra, trist men sandt. Og så kan man jo tage sin egen vurdering af om man synes det er vigtigst med et ordentligt sundheds og /eller skolevæsen, eller om man hellere vil bruge pengene på ´luksus her og nu.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 30/08-2011 10:37 30/08-2011 10:37
#brib - netop min pointe *santa* Det mindste man kan gøre når man er så heldig at bo i et demokrati er at møde og aflevere en blank stemmeseddel i stedet for at være ligeglad.

#kåre - meget enig, dog mener jeg der er et par partier, som faktisk gør det du efterlyser. F.eks. radikale venstre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger JanniV (Inaktiv) - 30/08-2011 10:45 30/08-2011 10:45
Jan Persson

Har du nogen ide om hvor svært det er at få førtidspension?? man bliver ikke bare parkeret.Hvor vil du gør af dem som du mener bliver parkeret der er jo grund til de er på førtidspension eller på kontanthjælp.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 30/08-2011 10:53 30/08-2011 10:53
Indlægget er rettet 30/08-2011 11:01 30/08-2011 11:01 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

# JanniV - har du nogen ide om hvor mange på førtidspension og kontanthjælp, der snyder og arbejder sort ved siden af?

En undersøgelse i Næstved kom frem til ca. 20% *blink*

Eksternt link http://www.sn.dk/Hver-femte-kontanthjaelpsmodtager-snyder-kommune...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger gaffagunnar (Inaktiv) - 30/08-2011 11:14 30/08-2011 11:14
#20, vi er nu godt nok nogen der hellere end gerne ville arbejde en time mere, men MÅ ikke. (kører lastbil)

min stemme på RØD.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger JanniV (Inaktiv) - 30/08-2011 11:15 30/08-2011 11:15
Jan Persson
Nej det har jeg ikke og det har du heller ikke,man må godt arbejde lidt når man er på førtidspension.
ved du hvor meget man for når man er på førtidspension og kontanthjælp?? kan sgu godt forstå nogle laver sort arbejde(ikke at jeg siger det er okay)

Jeg bryder mig ikke om at folk har den indstilling at fordi der er nogle der snyder og nasser, så snyder og nasser alle.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 30/08-2011 11:41 30/08-2011 11:41
Indlægget er rettet 30/08-2011 11:48 30/08-2011 11:48 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hvor ved du fra at jeg ikke ved det? Læs f.eks. den side jeg linker til. Desuden arbejder jeg et sted, hvor jeg har ret god føling med disse ting ;) - så jo, jeg ved ret meget om det.

I øvrigt har jeg vist ikke sagt nogen steder at ALLE snyder og nasser. Men det ville klæde folk som dig at rette din vrede mod de folk, der rent FAKTISK snyder i stedet for mod politikerne, som skal have et budget til at hænge sammen og os andre der påpeger at noget er galt.

Tænk hvis du kunne få 20% mere ved blot at stoppe snyderiet?

Fordi man engang har et et billede af Saddam Hussein betyder det altså ikke at man skal på livsvarig førtidspension - som man så i øvrigt tager med tilbage til Irak, hvor man så arbejder på fuld styrke ved siden af. Masser af eksempler på dette.

Eksternt link http://www.tv2east.dk/artikler/tjente-55-millioner-kr-ved-siden-a...

Eksternt link http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-24165030:aktiv-i-irak-...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger chilip (Inaktiv) - 30/08-2011 11:56 30/08-2011 11:56
Jesper Green skrev :
Jeg er en af de 49% af befolkningen som arbejder og betaler for de resterende 51% som enten studerer, er pensionister, på kontanthjælp o.s.v.
Jeg tager på arbejde hver dag, selvom jeg hader det og VIL ikke straffes med 1 times arbejde mere om ugen, som belønning for at jeg har formået at beholde mit arbejde igennem finanskrisen.

Derfor stemmer jeg for alt i verden IKKE rødt.
Men det bliver desværre nok S som vinder valget :(

Er det nu politikernes skyld at du har valgt et job du hader..??? *blink*

Jeg vil næsten vædde med at du ikke så det som et problem at arbejde en time længere, såfremt du faktisk godt kunne lide dit job, du bliver jo i så fald lønnet for noget du godt kan lide at lave.

Og hvorfor er det egentlig at du forventer en belønning for at lave noget du hader?
Der findes jo ikke noget mere ødelæggende for en virksomhed, end demotiverede arbejdere, og der findes hellere ikke noget mere ødelæggende for sjælen, end et demotiveret menneske. Så hvem er det egentlig du mener du hjælper, og som derfor skylder dig en belønning?

Måske skulle du hellere gøre både dig selv og din arbejdsplads den tjeneste at finde noget mere interessant at beskæftige dig med. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger chilip (Inaktiv) - 30/08-2011 12:00 30/08-2011 12:00
Kåre skrev :

Det er jo simpelthen umuligt at finde et parti at stemme på i disse tider. Enten slås de om midten og lefler for folk med løfter om skattelettelser, efterløn og andre goder, eller også er de så ekstreme på nogle områder at man ikke kan tage dem seriøst.

Det der mangler er (i mine øjne) et parti eller en politiker der vil stå frem og sige tingene som de er; der kan ikke blive råd til det hele, man er nødt til at vælge for at det kan fungere. Vi kan ikke finansiere efterløn, skattelettelser, skolevæsen, sundhedsvæsen og hvad der ellers er på en gang. Man må vælge ting fra, trist men sandt. Og så kan man jo tage sin egen vurdering af om man synes det er vigtigst med et ordentligt sundheds og /eller skolevæsen, eller om man hellere vil bruge pengene på ´luksus her og nu.

Og så er vi tilbage til den enkeltes personlige ansvar.
Hvis ikke du kan respektere dem der sidder der, så må du jo ud og støve nogle personer op som du vil kunne respektere. Vejen til regeringsmagten i DK er jo ikke så forbandet lang, og du skal hverken have massiv økonomisk opbakning, eller venner med våben i hånd for at komme indenfor dørene.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 30/08-2011 12:08 30/08-2011 12:08
Indlægget er rettet 30/08-2011 12:17 30/08-2011 12:17 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

chilip skrev :

Er det nu politikernes skyld at du har valgt et job du hader..??? *blink*

Jeg vil næsten vædde med at du ikke så det som et problem at arbejde en time længere, såfremt du faktisk godt kunne lide dit job, du bliver jo i så fald lønnet for noget du godt kan lide at lave.

Og hvorfor er det egentlig at du forventer en belønning for at lave noget du hader?
Der findes jo ikke noget mere ødelæggende for en virksomhed, end demotiverede arbejdere, og der findes hellere ikke noget mere ødelæggende for sjælen, end et demotiveret menneske. Så hvem er det egentlig du mener du hjælper, og som derfor skylder dig en belønning?

Måske skulle du hellere gøre både dig selv og din arbejdsplads den tjeneste at finde noget mere interessant at beskæftige dig med. ;)

Nej det er det ikke, men jobs vokser jo ikke på træerne i denne finanskrise tid.

Jeg forventer ikke en belønning, men heller ikke en større byrde når der er så mange nasserøve som ikke laver en skid.
De kunne evt. tage deres del af trækket?
Kender personligt 5-10 unge personer som får pension bare fordi de ikke gider arbejde.

Jeg venter med længsel på det godt betalte job som kan erstatte det som jeg har nu.
Sender du snart adressen på den arbejdsplads?
Jeg kender også en masse andre folk som hader deres job, men alligevel gør deres pligt.
Har du også fede jobs til dem?

Tillykke med at du er en af de få som jeg kender som går på arbejde kl 5.00 med glæde...dejligt for dig ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger RuneT (Inaktiv) - 30/08-2011 12:09 30/08-2011 12:09
#32 Det eneste der gælder, hvis du vil være freelancer i folketinger er 2% af danmarks befolking, til at skrive under på at du må komme ind. Derefter ska du have stemmer nok til bare 1 mandat.

Man skal ikke engang vise akedemiske færdigheder, eller ku vise man ka analysere tal og folkemængder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger chilip (Inaktiv) - 30/08-2011 12:24 30/08-2011 12:24
#33 Så hvad er det du skriver til mig Jesper?

At du kender en 5-10 mennesker der ikke har lyst til at arbejde, og lægger det sammen med hvad en levebrødspolitiker fortæller dig i nyhederne, (hvor han/hun i øvrigt læner sig op af statistikken fra den undersøgelse de selv har iværksat), og derved erklærer du dig enig i at en 5.-del af den danske befolkning er nasserøve og bedragere..?? En hel 5.-del Jesper, altså over en million mennesker???

Hvis det er sandt, så må du da vist kende mere end en 5-10 personer der er lurvede i kanten.

Og hvorfor skal jeg sende dig noget som helst?
Du er da ansvarlig for dit eget liv, og derfor også hvad du vælger at foretage dig.
At du så måske hører til den gruppering af danskere der har fået sat sig selv for hårdt økonomisk, og derfor ikke har givet dig selv muligheden for at kunne vælge mere frit på jobmarkedet, det skal jeg ikke kunne sige noget om. Men du og jeg må da nødvendigvis være enige om at du, og kun du, i sidste ende er ansvarlig for dit eget liv.

Og den ansvarlighed udlever du så ved at fastholde dig selv i en situation du hader? *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 30/08-2011 12:36 30/08-2011 12:36
Indlægget er rettet 30/08-2011 12:58 30/08-2011 12:58 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

chilip skrev :
#33 Så hvad er det du skriver til mig Jesper?

At du kender en 5-10 mennesker der ikke har lyst til at arbejde, og lægger det sammen med hvad en levebrødspolitiker fortæller dig i nyhederne, (hvor han/hun i øvrigt læner sig op af statistikken fra den undersøgelse de selv har iværksat), og derved erklærer du dig enig i at en 5.-del af den danske befolkning er nasserøve og bedragere..?? En hel 5.-del Jesper, altså over en million mennesker???

Hvis det er sandt, så må du da vist kende mere end en 5-10 personer der er lurvede i kanten.

Og hvorfor skal jeg sende dig noget som helst?
Du er da ansvarlig for dit eget liv, og derfor også hvad du vælger at foretage dig.
At du så måske hører til den gruppering af danskere der har fået sat sig selv for hårdt økonomisk, og derfor ikke har givet dig selv muligheden for at kunne vælge mere frit på jobmarkedet, det skal jeg ikke kunne sige noget om. Men du og jeg må da nødvendigvis være enige om at du, og kun du, i sidste ende er ansvarlig for dit eget liv.

Og den ansvarlighed udlever du så ved at fastholde dig selv i en situation du hader? *blink*

Du er da helt blæst chilip?!?

Jeg siger min mening i #20 og ud fra det hentyder du at jeg giver politikerne skylden for at jeg er træt af mit job?
Og nu beskyldes jeg også for at påstå at 1 mill danskere er svindlere??

Min økonomi har det bedre en de flestes og jeg ved sgu godt at jeg har ansvaret for mit eget liv.
Logikken siger bare at det er dumt at sige et godt betalt job op midt i finanskrisen.
Du ved godt at der er et par danskere som ikke har job pt, ikk?

Kort sagt så mener jeg, at jeg vil IKKE arbejde 1 time mere om ugen når der er nok til at tage slæbet, men bare ikke vil deltage.

Du virker ærlig talt som en klo" som er hurtig til at drage konklusioner om folk som du ikke aner en skid om.
Prøv at forholde dig til hvad jeg skriver i stedet for at finde på dumme påstande.

Du har en anden mening og det er ok med mig.
Jeg tror jeg fik fat i din parti farve ind imellem dine arrogante beskyldninger. ;)

Vi kan jo ikke være direktører alle sammen:
Eksternt link http://www.metroxpress.dk/nyheder/600-000-danskere-er-trtte-af-de...
Eksternt link http://epn.dk/job/article1575629.ece
Eksternt link http://www.peterhorn.dk/executivemagazine/undersoegelse_hader_arb...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger brib - 30/08-2011 13:18 30/08-2011 13:18
Politik er nærmest som at trække et gevinstlod i et skrabespil.

I mere end 10 år gik jeg med en ubehandlet sukkersyge , og den blev kun opdaget ved en indlæggelse da min hjernepc gik i sort skærm.

Så blev jeg scannet i en MR svanner med omniscan ( kontrast ) Det ødelagde nerver i hænder og fødder . Fra blot at være syg er jeg nu invalideret . - Jeg kan læse hele min lægejournal på internettet - men underligt nok er de 16 dage jeg var indlagt og fik Omniscan forsvundet - Hvis lægemiddelstyrrelsen har så meget magt - hvem pokker tror så på hvad politikkerne stikker i fjæset på os .

Min autoritetstro er væk .

Der sidder nogle svin og dækker over hinanden - Alt andet i min lægejournal på internettet er til stede - og det lige ned fra medicinbestilling osv . Men de 16 dages sjusk er fjernet med et stort "viskelæder"

Så kommer spørgsmålet til en mio : Hvem sidder og trækker i trådende i Medicinalstyrrelsen ?

2 vejledere har kontaktet Nyk.f sygehus for at få udleveret min journal - Den er tilfælfdigvis forsvundet .Hvilket selvfølgelig er meget praktisk for dem .

Jeg fik efter mange år en Førtidspension - men ville hellere have haft et godt helbred og et arbejde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger chilip (Inaktiv) - 30/08-2011 13:47 30/08-2011 13:47
#36 Ja den var da helt gal Jesper, my bad. Det var jo ikke dig der skrev om undersøgelsen der viste at 20% svindler med statsmidlerne, med derimod Jan, så det beklager jeg. Det kan godt gå lidt for stærkt en gang imellem. *rødmer*

Og jo. Jeg er udmærket klar over at der er danskere der ikke har jobs, jeg er selv en af dem.
De artikler du linker til siger jo lige præcis det jeg skrev til dig i mit tidligere indlæg. Mennesker der besidder job de ikke trives i, hjælper ikke nogen overhovedet. Det fører derimod til øget sygefravær oma.
Og nu vi er ved partifarven, så lur mig om ikke den siddende regerings overbevisning om at så mange så muligt skal så hurtigt som muligt igennem uddannelsessystemet, bærer en stor del af ansvaret for situationen nævnt i de 3 artikler? For hvad hjælper det at uddanne mennesker til et job de reelt ikke ved om de er interesserede i? *blink*

Men så må din logiske sans jo også fortælle dig at du holder af dit job, for det er jo til stor fordel at være godt betalt midt i en finanskrise, er det ikke?

Rent personligt så har jeg igen problemer med at lægge den arbejdsindsats der skal til. Det er over 10 år siden jeg sidst besad et job, hvor jeg reelt kunne kigge på klokken og sige "Nu er jeg på arbejde, og nu har jeg fri!" Og som selvstændig ved siden af, så ved jeg også at jeg lægger de timer jeg er motiveret til, og så kører hjulene i firmaet i proportionelt tempo ud fra det.

Når man ved at alle gerne yder mere end de skal, i jobsituationer hvor de er glade og tilfredse, så er det jo ikke den ekstra time der reelt er noget problem. Derimod burde det i langt højere grad i stedet handle om, hvordan vi som samfund får skabt en arbejdsstyrke der føler sig værdsat og uundværlige.

Jeg skal endnu engang beklage at jeg fik blandet dine indlæg sammen med Jans. *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger chilip (Inaktiv) - 30/08-2011 13:48 30/08-2011 13:48
#37: Fyffer-pyffer for en historie. *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Splynk (Slettet) - 30/08-2011 14:43 30/08-2011 14:43
jeg fatter ikke at nogen med bare lidt logisk sans kan se forskel på ikke at stemme og tegne en pik på stemmesedlen, forskellen er den sammen, resultatet det samme, ud over at sidstnævnte bruge unødvendig tid på sit forehavende, bevares han morede sig i det mindste

personligt er jeg stolt af ikke at stemme,,det er helt klart den største statement at sende,

så kan de fjolser ikke brøste sig af stor valgdeltagelse,,nåe,, lad være med at stemmme, SÅ ser de den er gal,,og gør,,,,,,,,ingenting som de plejer :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 30/08-2011 14:43 30/08-2011 14:43
#38 - Ok fair nok...godt ord igen så :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Splynk (Slettet) - 30/08-2011 14:48 30/08-2011 14:48
Jan Persson skrev :
Splynk skrev :

I betragtning af, at der er folk, som kæmper og dør for retten til at stemme i andre lande - så er det en ualmindelig arrogant og uintelligent holdning at have. Det fratager dig samtidig retten til at brokke dig over politiske beslutninger frem til næste valg.

hvad har andre lande nu fået med sagen at gøre ?

detualmindeligt arrogante er ikke at accepetere at andre kan have en anden holdning end en selv !

den uintillegente er den der spilder tid på et meningsløst foretagene = dansk politik,
har du ret til at brokke dig fordi du har stemt,,,jamen tillykke med det da,,,har du fået noget ud af det ? i guess NOT,,, fed "rettighed at have hva` *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 30/08-2011 15:02 30/08-2011 15:02
"Og nu vi er ved partifarven, så lur mig om ikke den siddende regerings overbevisning om at så mange så muligt skal så hurtigt som muligt igennem uddannelsessystemet, bærer en stor del af ansvaret for situationen nævnt i de 3 artikler? For hvad hjælper det at uddanne mennesker til et job de reelt ikke ved om de er interesserede i?"

Ville ikke have blandet mig her men (dette er udelukkende min egen holdning).

Nu det jo ikke regeringen der vælger hvilken uddanelse man skal tage.
Regeringen fremsatte en række tiltag der skulle få de studerende hurtigere igennem deres studie - ikke for at de skulle vælge noget helt uden deres interesse.

Det vil da til altid (i min verden), være mere tilfredsstillende at komme ud med en brugbar uddannelse end at hænge fast som evigheds student, på minimal økonomi.
For slet ikke at tænke om den ellers enorme udgift for samfundet man ville være indtil man har fundet "lykken".

Så er det da klart at foretrække at man tager en uddannelse og kommer i arbejde så man kan forsørge sig selv.
Man er altid i sin fulde ret til at efteruddanne sig.

Nu er det jo nemt at gå ud og suge man vil skabe x antal Jobs og lærepladser samtidig med massive offentlige invisteringer.
Uden at have økonomien fastlagt.

Sagen er jo den at det eneste "åbne" (da den ikke er sikker og de ikke vil diskutere den) bud indtil nu er de 12 minutter og lidt skattestigninger.
Mens resten (og dele af disse to) ikke kan bruges af de først EFTER at være blevet valgt kan gå i 3. Parts forhandlinger og komme med et økonomisk bud på fremtiden.

Hvordan kan det være at eksterne orgenisationer skal diktere hvordan min økonomi kommer til at se ud?
Og skal jeg stemme på nogen jeg end ikke ved hvad reelt kan tilbyde?

Ja vi har et underskud nu, men hvorfor?
Fordi vi først betalte af på en kæmpe gæld.
Så rammer den internationale krise, man frem rykker et par ting.
Med viden om det vil skabe underskud nu på kort sigt.
Men på længere sigt vil være værdifulde.

Derfor valgte man også at gå ind pg sige "0" vækst.
For at overholde balancen.

Vi kan ikke i denne situation bære en mindre privat sektor - noget skal altså føde den offentlige!
Vi kan ikke bære de firma beskatninger - de rykker altså ud af Danmark!
Vi kan ikke bære et så usikkert økonomisk udspil - hvor er øve heden og klarheden?

Jeg ved godt hvad jeg vil.

Jeg vil IKKE have mine børn, jeres børn skal betale for "vores" fråsen.
Som i har gjort i de her år.
Kagen bliver bare større.

Allerede nu vælger indvandre med højere færdigheder Danmark fra, hvorfor?
Fordi de ikke vil beskattes sådan her - de tager England.

Jeg vil gerne have mine børn har frit gymnasievalg.
Der må gerne være legetøj i happymeals.

Jeg vil heller ikke bestemme om folk må ryge i deres eget hjem, det deres valg!

Hvor er det personlige ansvar, skal vi virkelig ikke tænke selv længere?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 30/08-2011 15:19 30/08-2011 15:19
Og så vil jeg ikke smide en regning i hovedet på unge danskere der vil læse færdig i udlandet på 170000.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 30/08-2011 15:22 30/08-2011 15:22

Jo, det betyder noget, og jeg opfatter det som hyklerisk, at man brokker sig over tingenes tilstand, samtidig med, at man knap nok gider at sætte sig ind i hvorfor, for slet ikke at tale om gide at troppe op og afgive sin stemme.

Jeg vil til enhver tid have respekt for folks synspunkter, når de gider argumentere for deres holdninger på en faktuel måde, men at slå op i banen og sige, at det ikke betyder noget. Ja så, har man tabt min respekt i et demokrati..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Splynk (Slettet) - 30/08-2011 15:38 30/08-2011 15:38
Jan Persson skrev :

Jo, det betyder noget, og jeg opfatter det som hyklerisk, at man brokker sig over tingenes tilstand, samtidig med, at man knap nok gider at sætte sig ind i hvorfor, for slet ikke at tale om gide at troppe op og afgive sin stemme.

Jeg vil til enhver tid have respekt for folks synspunkter, når de gider argumentere for deres holdninger på en faktuel måde, men at slå op i banen og sige, at det ikke betyder noget. Ja så, har man tabt min respekt i et demokrati..

hvad giver dig ret til at sige jeg ikke har sat mig ind i tingene ?
hvad er det for en forkvaklet tilgangsvinkel at gøre sig til dommer over andre menneskers indblik ??
når du fra start ser dig selv som bedrevidende er dialogen jo død på forhånd

må jeg lige infomere dig om at stemmeret IKKE er lig stemmepligt!
nu skriver du "gider ikke",,,det har da intet med at gide at gøre ??,, hvis jeg stemmer støtter jeg systemet, jeg "stemmer" ved at sænke valgdeltagelsen og derved vise mit misbehag

og nej det betyder intet, og ændrer intet, måske DU skulle sætte dig ind i tingene og se på de forgangne valg :o

om man har tabt din respekt eller ej har iøvrigt intet med diskussionen at gøre,,men er i mine øjne bare endnu et eksempel på hvordan man kan skyde næsen i sky, når andre har en anden mening end en selv...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 30/08-2011 16:16 30/08-2011 16:16
Sikke dog en masse indestængt vrede og bitterhed mod alt og alle *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Splynk (Slettet) - 30/08-2011 16:34 30/08-2011 16:34
Jan Persson skrev :
Sikke dog en masse indestængt vrede og bitterhed mod alt og alle *blink*

sikke dog noget ævl,,,er det det du kalder at debattere på en "faktuel" måde, eller bare udtryk for at du erkender at du nok var kommet ud på et sidespor *uhh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger KasperK/Lolland - 30/08-2011 17:03 30/08-2011 17:03
Det er selvfølgelig lidt sent til at rette op på den kuldsejlede fregat, men det er da tankevækkende, at vi kunne have nøjes med, at gøre som Nyrup sagde i 93... CEPOS har regnet sig frem til, at havde den borgerlige regering fortsat Nyrups 2020 mål, så havde vi idag haft et plus på 17mia, istedet for det budgeterede minus på 85mia... Anders Foghs skattelettelser er skyld i, at vi nu skal spare!!!
Med andre ord, så gik minimalstaten i minus!

Selvfølgeligt er det ikke nogen "folkepligt" at gå til stemmeboksene, men ved at undlade at gøre det, fjerner man samtidig enhver mulighed for at være kritisk over det omgivende samfund!
"Takker man ikke ja til ballet, må man heller ikke brokke sig over bordplanen"!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger Flemming Jensen (Inaktiv) - 30/08-2011 18:50 30/08-2011 18:50
Jeg bryder mig ikke om vores nuværende statsmedister og hans politik, men hvor f..... er lige alternativet, og hører jeg en mere, der snakker om 12 minutter, så skriger jeg seriøst, enhver med bare en lille smule omløb i roen, kan vel regne ud, at det ikke holder, for det kan da godt være at en person ønsker at arbejde de 12 minutter, men arbejdet skal da for pokker være der, ordrebøgerne, efterspørgslen mv. bliver jo ikke større som ved et trylleslag.
Den mængde af arbejde der er, må som udgangspunkt være en konstant, spørgsmålet er, hvordan vi fordeler dette arbejde, og skal nogen arbejde 12 minutter længere, skal nogle andre arbejde 12 minutter kortere, eller alternativt forlade arbejdsmarkedet, sådan lige løseligt, så svare de 12 minutter til 5 dage på årsbasis, og med skal vi sige 3 mio der arbejder, så er det ca 60.000 vi lige piver over på overførsels indkomst.
Det genere mig iøvrigt voldsomt når man bliver betragtet som idiot, der falder for spin og iscenesatte forestillinger, valgflæsk og tomme løfter, og det er hvad der er mest af i dansk politik.

Flemming

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Superbruger lgb (Inaktiv) - 30/08-2011 18:57 30/08-2011 18:57

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger mipe (Inaktiv) - 30/08-2011 19:13 30/08-2011 19:13
Tag valg testen:
Eksternt link http://valget.tv2.dk/testdigselv/

Og så kan man jo bagefter tænke lidt over dette:
Eksternt link http://valget.tv2.dk/article.php/id-43156702:brugernes-folketing-...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 30/08-2011 19:19 30/08-2011 19:19
Flemming Jensen skrev :
Jeg bryder mig ikke om vores nuværende statsmedister og hans politik, men hvor f..... er lige alternativet, og hører jeg en mere, der snakker om 12 minutter, så skriger jeg seriøst, enhver med bare en lille smule omløb i roen, kan vel regne ud, at det ikke holder, for det kan da godt være at en person ønsker at arbejde de 12 minutter, men arbejdet skal da for pokker være der, ordrebøgerne, efterspørgslen mv. bliver jo ikke større som ved et trylleslag.
Den mængde af arbejde der er, må som udgangspunkt være en konstant, spørgsmålet er, hvordan vi fordeler dette arbejde, og skal nogen arbejde 12 minutter længere, skal nogle andre arbejde 12 minutter kortere, eller alternativt forlade arbejdsmarkedet, sådan lige løseligt, så svare de 12 minutter til 5 dage på årsbasis, og med skal vi sige 3 mio der arbejder, så er det ca 60.000 vi lige piver over på overførsels indkomst.
Det genere mig iøvrigt voldsomt når man bliver betragtet som idiot, der falder for spin og iscenesatte forestillinger, valgflæsk og tomme løfter, og det er hvad der er mest af i dansk politik.

Flemming

Fuldstændig enig!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 30/08-2011 19:36 30/08-2011 19:36
Flemming Jensen skrev :

Flemming

Tja, hvis de 12 minutter er sådan en dårlig ide, så undrer man sig over at Løkke mente præcis det samme da han var finansminister :D

Eksternt link http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article160999...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
flsuw (Slettet) - 30/08-2011 19:45 30/08-2011 19:45
#50 det sidste er jeg enig i med de 12 minutter, giver ikke mening med den store arbejdsløshed vi har. :|

En ældre dame faldt og slog sig foran Christiansborg. Helle Thorning kom og hjalp damen op. "Tusind tak" sagde damen.. "Det var så lidt" svarede Helle Thorning, og fortsatte, "Så kan jeg vel regne med Deres stemme til valget, nu jeg har hjulpet Dem?" ..hvortil damen svarede: "Nej Helle, det var knæet jeg slog, ikke hovedet." ;)

En gyser for mit vedkomne, en betalingsring i København, som pendler 200 km om dagen, hvor offentligtransport passer af l… *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger 09bdikte (Inaktiv) - 30/08-2011 19:46 30/08-2011 19:46
Jeg synes ikke om vores statsminister.. Men tanken om helle giver mig kvalme.. Såå.. Det bliver nok blå blok! :S

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Splynk (Slettet) - 30/08-2011 20:14 30/08-2011 20:14
Det er bare så ravruskende galt når man skal vælge mellem pest og kolera, og derfor sætte sin stemme på "noget" man ikke synes om :(

faktisk er vi ude i at man egentlig ikke stemmer for et parti / holdinger / politisk program, men snarere i afmagt må stemme på det man tror gør mindst ondt, fordi alternativet er endnu værre

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 30/08-2011 20:14 30/08-2011 20:14
Indlægget er rettet 30/08-2011 20:19 30/08-2011 20:19 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

flsuw skrev :

En gyser for mit vedkomne, en betalingsring i København, som pendler 200 km om dagen, hvor offentligtransport passer af l… *skeptisk*

Nu er en betalingsring om København vel næppe landets største udfordring i de næste 4 år :P :P

I øvrigt så er det vel heller ikke særlig fedt at sidde 1½ time i kø på Køge bugt motorvejen hver dag, så hvis den kan afhjælpe nogle af de problemer og bliver kombineret med bedre offentlig transport, så er det vel ikke helt skidt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 30/08-2011 20:27 30/08-2011 20:27
Jeg stemmer på den siddende regering og jeg går skam ind for at vi alle skal arbejde mindst 12 min. mere om dagen, uden løn kompensation, så vil de nemlig batte noget. De udtalelser der kommer fra rød blok er da helt ude i hampen..

DANMARK HAR IKKE RÅD TIL EN RØD REGERING I 4 ÅR

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger chilip (Inaktiv) - 30/08-2011 20:39 30/08-2011 20:39
Indlægget er rettet 30/08-2011 20:52 30/08-2011 20:52 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

SogneprQsten skrev :
"Og nu vi er ved partifarven, så lur mig om ikke den siddende regerings overbevisning om at så mange så muligt skal så hurtigt som muligt igennem uddannelsessystemet, bærer en stor del af ansvaret for situationen nævnt i de 3 artikler? For hvad hjælper det at uddanne mennesker til et job de reelt ikke ved om de er interesserede i?"

Ville ikke have blandet mig her men (dette er udelukkende min egen holdning).

Nu det jo ikke regeringen der vælger hvilken uddanelse man skal tage.
Regeringen fremsatte en række tiltag der skulle få de studerende hurtigere igennem deres studie - ikke for at de skulle vælge noget helt uden deres interesse.

Det vil da til altid (i min verden), være mere tilfredsstillende at komme ud med en brugbar uddannelse end at hænge fast som evigheds student, på minimal økonomi.
For slet ikke at tænke om den ellers enorme udgift for samfundet man ville være indtil man har fundet "lykken".

Så er det da klart at foretrække at man tager en uddannelse og kommer i arbejde så man kan forsørge sig selv.
Man er altid i sin fulde ret til at efteruddanne sig.

Nu er det jo nemt at gå ud og suge man vil skabe x antal Jobs og lærepladser samtidig med massive offentlige invisteringer.
Uden at have økonomien fastlagt.

Sagen er jo den at det eneste "åbne" (da den ikke er sikker og de ikke vil diskutere den) bud indtil nu er de 12 minutter og lidt skattestigninger.
Mens resten (og dele af disse to) ikke kan bruges af de først EFTER at være blevet valgt kan gå i 3. Parts forhandlinger og komme med et økonomisk bud på fremtiden.

Hvordan kan det være at eksterne orgenisationer skal diktere hvordan min økonomi kommer til at se ud?
Og skal jeg stemme på nogen jeg end ikke ved hvad reelt kan tilbyde?

Ja vi har et underskud nu, men hvorfor?
Fordi vi først betalte af på en kæmpe gæld.
Så rammer den internationale krise, man frem rykker et par ting.
Med viden om det vil skabe underskud nu på kort sigt.
Men på længere sigt vil være værdifulde.

Derfor valgte man også at gå ind pg sige "0" vækst.
For at overholde balancen.

Vi kan ikke i denne situation bære en mindre privat sektor - noget skal altså føde den offentlige!
Vi kan ikke bære de firma beskatninger - de rykker altså ud af Danmark!
Vi kan ikke bære et så usikkert økonomisk udspil - hvor er øve heden og klarheden?

Jeg ved godt hvad jeg vil.

Jeg vil IKKE have mine børn, jeres børn skal betale for "vores" fråsen.
Som i har gjort i de her år.
Kagen bliver bare større.

Allerede nu vælger indvandre med højere færdigheder Danmark fra, hvorfor?
Fordi de ikke vil beskattes sådan her - de tager England.

Jeg vil gerne have mine børn har frit gymnasievalg.
Der må gerne være legetøj i happymeals.

Jeg vil heller ikke bestemme om folk må ryge i deres eget hjem, det deres valg!

Hvor er det personlige ansvar, skal vi virkelig ikke tænke selv længere?

*uhh"blink*
Og så fik jeg da liiige aftenkaffen galt i halsen i halsen dér...!

Du har ret, det er ikke "regeringen" der vælger hvilke uddannelsestilbud de unge skal benytte sig af. Men det er da helt uomtvisteligt den siddende regering der i den grad har presset unge mennesker ud i uddannelsesforløb de ikke selv tror på, og det grundet frygten for at de bliver "tabt af samfundet". Det er så en frygt som den blå blok har manet op af jorden, anført af Bertel Haarder, og det udelukkende for at kunne sætte en milepæl og sige: "Det var os der gjorde det!" (Så er det åbenbart ligegyldigt om man huskes for noget godt eller skidt, så længe man bare bliver husket.)

Hele det her uddannelsesræs, og testeri af skolebørn i hoved og røv, udspringer jo af den gamle PISA-undersøgelse, der jo belejligt nok blev læst af de blå, og efterfølgende groft manipuleret ud som valgflæsk.
Jo! Det var rigtigt at danske skolebørn i 2. klasse ikke læste bedre end skolebørn på Togo, (var det ikke det øen hed?), og jo finske børn i anden klasse er bare bedre til at læse end alderssvarende danske børn. PISA undersøgelsen forklarer også fornuftigt hvorfor.
Men blå blok sprang let og elefant henover den del af undersøgelsen der stadfæstede at danske studerende var de bedste, mest målrettede, og klart mest selvstændige blandt alle de undersøgte lande. Det skulle vi åbenbart ikke have at glæde os over som danskere, i stedet gik daværende UV-minister på åben skærm og fastslog at dansk og matematikundervisning ikke virkede i danske folkeskoler, derfor skulle vi have meget mere af det. Så kom Bertel til i stedet, og hans himmelråbende inkompetence fra 80-erne var der åbenbart ikke blevet ændret på. "Hvis bare vi tester dem, så bliver de meget bedre til at lære..!" Det viste sig jo pudsigt nok ikke at være sandt, hvorefter konklusionen blev at det måtte være lærerne den var gal med...

Alt imens at Anders Fjogh gjorde op med alle smagsdommere og eksperter, og derved degraderede DK fra at en A-nation indenfor forskning og udvikling, til en C-nation. Sjovt nok gik de blå til valg 4 år efter med løftet om at DK nu skulle til at være førende indenfor forskning, for der var driftig økonomi i at sælge "Know-how." ;( Magen til inkompetente tåber skal man sgu'da lede længe efter.
De bærer jo en kæmpestor del af skylden for at DK ikke har klaret sig bedre ud af finanskrisen, for de lukkede selv alle de initiativer hvor DK var på forkant med udviklingen. Men det er åbenbart helt okay at køre et lands økonomi i sænk, så længe det kan begrundes i at have punkter man kan føre valgkamp på senere....

Og må jeg så ikke lige have lov at korrigere din fejlopfattelse af hvorfor højuddannede flygtninge/indvandrere vælger DK fra...??
Det forholder sig jo lige præcis ikke sådan. Faktum er at den danske indvandrelovgivning er så stram, at en højtuddannet tandlæge ikke kan få lov til at åbne sin egen praksis. Internationalt anerkendte kirurger kan højst blive ansat som portører på de danske sygehuse, (med mindre de selvfølgelig ankommer til DK, fra et andet EU og/eller vestligt land).

De vælger DK fra fordi de ikke kan få lov til andet end at sælge pizzaer, og drive kiosker. ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger chilip (Inaktiv) - 30/08-2011 20:56 30/08-2011 20:56
KasperK/Lolland skrev :
Det er selvfølgelig lidt sent til at rette op på den kuldsejlede fregat, men det er da tankevækkende, at vi kunne have nøjes med, at gøre som Nyrup sagde i 93... CEPOS har regnet sig frem til, at havde den borgerlige regering fortsat Nyrups 2020 mål, så havde vi idag haft et plus på 17mia, istedet for det budgeterede minus på 85mia... Anders Foghs skattelettelser er skyld i, at vi nu skal spare!!!
Med andre ord, så gik minimalstaten i minus!

Selvfølgeligt er det ikke nogen "folkepligt" at gå til stemmeboksene, men ved at undlade at gøre det, fjerner man samtidig enhver mulighed for at være kritisk over det omgivende samfund!
"Takker man ikke ja til ballet, må man heller ikke brokke sig over bordplanen"!

Ovenstående fortjener ikke bare at blive postet igen, men burde klistres op på alle landes lygtepæle frem til d. 15/9.

Og derudover, hvad hulen er det nu lige for noget pis med at alle partiledere er blevet udstyret med GPS, så man kan følge hvor stor en berøringsflade de har med den almindelige befolkning under valgkampen???
Er jeg den eneste der tænker at det ville være mere relevant, hvis vi kunne vurdere denne berøringsflade mellem valgkampene..??

Men om ikke andet, så må GPS-systemet da være et klart bevis på, at den påståede terror-trussel nok ikke en så påfaldende stor alligevel.. :D ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 30/08-2011 21:23 30/08-2011 21:23
Indlægget er rettet 30/08-2011 21:28 30/08-2011 21:28 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Chilip - så at der aldrig ar været så mange der har gennemført en ungdomsudannelse, på begyndt en vidergående er ligegyldigt?
Vi skal bare lade folk rasle.

Istedet for at motivere og skabe initiativ.

Vi er mere end skarp konkurrence med hele verden omkring uddannet unge.
Så at holde os til internationale tal er forkert - fordi vi skal fastholde denne lille lykkelige bobbel omkring Danmark "vi kan alt når vi bare står sammen".

Faktum er vi bliver overhælet - vil vi ikke overhæles må vi gøre noget!

Regeringen overtog en kæmpe gæld, denne gæld blev tilbage betalt.
Derfor kunne der fremrykkes invistieringer, med et kalkuleret tab.
Derfor er 2020 planen fremsat med "0" vækst - fordi der ikke er råd til mere.

Men sørgeligt er det at se, at man fra anden side kan love guld pg grønne skove.
Vil bruge så mange flere penge end man har.
Så de næste generationer skal betale usigeligt meget tilbage i udlands gæld.

Er det socialt? At overdraget gælden til de næste generationer der iforvejen er for få til at varetage vores dyre systemt.

Aldrig har der været brugt flere penge til velfærd - regioner og kommuner har fået så mange flere penge til bla. skoler og sygehuse.

At forskningen "halter" er jo også en modefikation - dele af foakningen modtager ikke lige så meget støtte.

Men det er nemt at råbe - ny bro, flere vindmøller og ny forskning.
Når man ingen penge har - eller ansvaret for dem.

Det jo stadigt hemmeligt hvor de bla. sidste 15milliarder skal findes.
3F åbner ikke skuffen og er ærlige.
S og SF vælger også at tie.

Om end det ville være dejligt med endu mere liberale tiltag.
Så er det modsatte ganske forfærdeligt.

Jeg vil nødigt se større virksomheder som lovet flytter større afdelinger ud.

Det er ikke den offentlige sektor der holder den private gående - det er den private der forsøger den offentlige!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger chilip (Inaktiv) - 30/08-2011 22:00 30/08-2011 22:00
Indlægget er rettet 30/08-2011 22:06 30/08-2011 22:06 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#62 Det er du jo nødvendigvis nødt til at holde op mod det kæmpemæssige frafald der er på alle de påbegyndte uddannelser. Det æder sig selv op. (Men det hører du ikke blå blok snakke om...)
Og dertil kommer alle dem der først bliver afklarede når de er ved at være færdige/er færdige med den første uddannelse, disse går direkte videre med et nyt uddannelsesforløb, og har derved ikke kun "spildt" et til to af de såkaldte "fjumreår", men ofte en 4-5 stykker. Kan du se regnestykket..??
Hvis du vil ind på det spor, så er du jo nødt til at holde dine tal op mod noget andet. Eksempelvis de artikler som Jesper har linket til tidligere i tråden.

At du sidder og skriver at det er tåbeligt at holde sig til internationale tal, ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. Det var jo din blå blok der forholdt sig alt for proaktivt til dem, så nu ved jeg ikke om du taler med eller mod dig selv.
Personligt kan jeg ikke se hvordan man skal kunne gøre sig gældende i en globaliseret verden, hvis ikke man magter at kigge på sine naboer med et fornuftigt analytisk øje.
Og så er der i øvrigt intet galt i at blive overhalet, hvis dem man bliver overhalet af ikke har samme mål som en selv. Så kan de jo overhale alt hvad de orker.
Det er jo samme retorik som den med toget der er kørt, hvis ikke vi skynder os at springe på det.
Til det siger jeg bare: "Hvorfor springe på et tog bare for at springe på det? Bør man ikke have en nogenlunde idé om hvor det ender først..?" ;)

Og nævn mig så lige en regering der ikke har overtaget en gæld fra den forrige? Den røde overtog før det fra VKR regeringen osv. Så den argumentation bider jo sig selv i halen, men det lyder som noget jeg har hørt i fjernsynet. Men hvordan man kan tro man vinder stemmer ved at melde ud at Danmark skal gå i stå, for vi har ikke råd til mere, det fatter jeg alligevel ikke. Man kan jo ligeså godt melde klart ud at man mangler visioner.

Regioner og kommuner har fået ganske mange penge ja, og hvad er de gået til..??
De er sådan set gået til etableringen af regionerne selv, og hvis idé var det så lige..??
Og hvem er det i øvrigt der allerede nu vil til at afvikle regionerne igen..??
(Gad vide hvad det ender med at komme til at koste...?)

Der er sgu' ingen der råber ny forskning, men der er rigtig mange der råber "Idioter! Hvorfor skal vi ikke forske mere? Hvorfor skal vi ikke være førende indenfor biobrændstof, den lå jo lige til højrebenet? Hvorfor skal danske energiselskaber tvinges til at sætte vindmøller op i Kina, der producerer strøm ingen bruger, bare for at kunne opkøbe Co2-kvoter. Hvorfor skal disse vindmøller ikke stå her i landet, og rent faktisk gøre nytte?" (Var det 5 nye vindmøller der blev opsat på landsplan, samme år der var klimatopmøde i Kbh..??)

Du behøver ikke fortælle mig hvilken sektor der holder hvilken gående, det er logik for burhøns.
Men bare fordi en fra blå stue "kan være bange for" at al privat erhvervsliv flytter produktionen udenlands, behøver det jo ikke nødvendigvis at være sandt. Som du selv skriver i dit forrige indlæg ang. det personlige ansvar, så må vi jo gerne tænke selv. Vi behøver ikke at være nikkedukker der sluger alt hvad vores politikere forsøger at bilde os ind.

Er det bevidst du undlod at kommentere din påstand om de højtuddannede indvandrere?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
flsuw (Slettet) - 30/08-2011 22:03 30/08-2011 22:03

Hvor er du smalsporet, var bare et af de mange forslag der ellers kendes fra S + SF og hvad f… vil du have, at jeg skulle komme med deres store intetsigende valgprogram, og fortælle hvad jeg synes om og hvad der er total utålelig i deres valgprogram. Siger ikke de andre har mere at tilbyde, men det nævnte punkt var en svær pille at sluge for en der kommer fra et udkant-Danmark. vi har det sgu svært nok, hvor alt fjernes som sygehuse, uddannelsespladser og hvad man ellers kan komme med. Vi alle kan ikke være bosiddende i København. *skeptisk*

Synes godt nok du har været ud med riven i denne debat, når man ellers tænker på det er et akvarium site for alle alder og ikke til politik, selvom det er et offtopic emne B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 30/08-2011 22:30 30/08-2011 22:30
Jeg siger og mener det er tåbeligt ikke at forholde sig til de internationale tal.

Det massive frafald, så er det vidst heller ikke være - at der aldrig ar være flere der har færdig gjort en ungdomsudannelse er et faktum.

Det handler ikke om at være bange for hvad der flytter ud, det handler om at lytte til virksomhederne.

Faktisk forholder jeg mig til tallene - det burde nu være "rød stue" der begyndte på det.

At beskylde denne regering for at pålægge CO2 kvoter er jo helt forkert.
Det er ikke her i landet det er besluttet eller sket.

At der bliver sat flere op i Kina har også noget (læs meget) at gøre med at Kina faktisk invistere i vindmøllerne.
Vindenergi vinder mere og mere frem i Kina.

Der er da noget galt i at blive overhalet på uddannelse og viden, når det alt vi reelt har at byde på internationalt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 30/08-2011 22:32 30/08-2011 22:32
Jeg kommenterede ikke på dit svar angående højt uddannede indvandre fordi det du siger er direkte forkert.

Det er lige netop blevet nemmere som højt uddannet af komme til landet og arbejde samt sætte sig som selvstændig.

Hvis Greencard siger dig noget...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
flsuw (Slettet) - 30/08-2011 22:49 30/08-2011 22:49
Har næsten mistanken til jer to sogneprQsten og chilip, om i har en finger med i det politiskespil der foregår lige nu ;)

Velformuleret salgstaler fra jer begge to ;)

plus til jer begge fra mig :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 30/08-2011 22:54 30/08-2011 22:54
Tjah.... det er vel eksporten der skaber både arbejdspladser og penge til landet, så mon ikke det er der man bør satse...
Det offentlige og private salg bidrager så at sige ikke med noget..
Det er vist elementær logik...
At vi andre bytter lidt varer inden for landets grænser bidrager ikke med mange håndører til BNP...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Bruger KimJ - 31/08-2011 00:15 31/08-2011 00:15
Mange kloge ord... Luffe her har en kommentar der vist passer meget godt til det generelle niveau B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Splynk (Slettet) - 31/08-2011 01:13 31/08-2011 01:13
KimJ skrev :
Mange kloge ord... Luffe her har en kommentar der vist passer meget godt til det generelle niveau B)

"brun" blok *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Bruger chilip (Inaktiv) - 31/08-2011 06:13 31/08-2011 06:13
#65 & 66 Er lige på vej ud af døren, så jeg er nødt til at vende tilbage til dig senere.

#69 Altid en fornøjelse at få en saglig kommentar med på vejen fra dig. Men er der noget du gerne vil sige, eller er det her endnu en tråd du kunne have overvejet at springe over..?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 31/08-2011 06:42 31/08-2011 06:42
Tjahh... man kan da sige at det er noget lort i det mindste...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Splynk (Slettet) - 31/08-2011 11:24 31/08-2011 11:24
nogen går ALT for meget op i det,
og tror samtidig de ved alt om politik, og har de vises sten i lommen *santa* tror de sikkert også på
en ting er sikkert, nogle bliver let hævet over andre, når der skal diskuteres.

"lås teksten" B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 31/08-2011 11:48 31/08-2011 11:48
Splynk skrev :
nogen går ALT for meget op i det,
og tror samtidig de ved alt om politik, og har de vises sten i lommen *santa* tror de sikkert også på
en ting er sikkert, nogle bliver let hævet over andre, når der skal diskuteres.

"lås teksten" B)

Tja, og nogen påstår de slet ikke går op i politik, ikke gider stemme - men kan alligevel ikke lade være med at blande sig i diskussionen :D

"Jeg prøver et spørgsmål mere"

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Bruger brib - 31/08-2011 11:52 31/08-2011 11:52
Politik er altid noget der fænger hos enkeltpersoner - stik dem 2 bajere og de vælter værtshuset hvis de er uenige .

Nu har jeg lige set en Totalidiot stable 4 bigballer halm op på et hjørne af marken ud til en hovedvej med et billede af sit tudegrimme fjæs. I forvejen er der ualmindeligt dårlige oversigtsforhold , så det beviser bare at kandidaten er idiot.

Krydset har i forvejen en sort plet på landkortet over dødsulykker netop på dette sted .

V . vil frem - gad vide om de har en aftale med bedemændende .

Billede følger .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 31/08-2011 11:57 31/08-2011 11:57
Indlægget er rettet 31/08-2011 12:03 31/08-2011 12:03 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hvis det er Venstre folk, der kigger efter plakaten - så er skaden vel til at overse :P

(blot for en sikkerheds skyld - skal naturligvis læses med en vis humor)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Bruger KasperK/Lolland - 31/08-2011 11:58 31/08-2011 11:58
tjae, og jeg har fået et billede af en kristendemokrat og ordekvilibristen Brian Arthur Mikkelsen i lygtepælen foran min hoveddør! Så er det lige før, at det er en barmhjertig gerning, at blive mejet ned af en traktor!

SuperBrian i klar tale!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 31/08-2011 12:00 31/08-2011 12:00
Ja, klar tale er en mærkesag i blå blok :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Bruger Fieeh (Inaktiv) - 31/08-2011 12:46 31/08-2011 12:46
Nu ved I ihvertfald hvem jeg IKKE stemmer på ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Bruger KasperK/Lolland - 31/08-2011 16:15 31/08-2011 16:15
Folkepræsidenten har bestemt heller ikke været vågen i samtlige engelsktimer! :D

var det ikke så farligt for landet, burde man jo næsten beholde ham lidt mere!

;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Bruger Flemming Jensen (Inaktiv) - 31/08-2011 18:33 31/08-2011 18:33
Uanset hvor dårlig en politiker er til fremmedsprog, så står det faktisk ret langt nede på listen, over hvad der er vigtigt for en statsminister i Danmark, umiddelbart er Willy Brandt den eneste forbundskansler, jeg lige kan huske der kunne lidt dansk, og flere franske statsledere exelere ikke i hverken engelsk, tysk eller spansk, så diverse youtube klip, hører mere til i afdelingen for spøg og skæmt.
Flemming

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger chilip (Inaktiv) - 31/08-2011 18:53 31/08-2011 18:53
#79 Jeg har endnu ikke set en dansk politiker, uanset partifarve, formå at gøre sig bare nogenlunde på engelsk. Ligegyldig hvem der er stået frem og ageret internationalt, så er jeg endt med tæerne krøllet helt op under mine hæle.

Til gengæld tænker jeg at vedkommende der nu har valgt at "oversætte" Villy Søvnigs improviserede tale, måske lige skulle have tjekket op på egne oversætter-evner. Når man skal pege fingre af andre, står man sig nu engang bedst med selv at have ryggen fri, og det er ikke ligefrem tilfældet her. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger chilip (Inaktiv) - 31/08-2011 19:27 31/08-2011 19:27
Jeg siger og mener det er tåbeligt ikke at forholde sig til de internationale tal.
Super. Jeg blev bare reelt i tvivl om din mening på det område. Men er du så ikke enig med mig i at det er himmelråbende tåbeligt ikke at være stolt af at danske studerende klart er bedre end alle de andre undersøgte landes studerende. Og er lige præcis det faktum ikke en direkte indikation på at det danske skolesystem, på pågældende tidspunkt intet fejlede overhovedet...?

Det massive frafald, så er det vidst heller ikke være - at der aldrig ar være flere der har færdig gjort en ungdomsudannelse er et faktum.
Jo det er det lige præcis, og det er lige så meget et faktum, som at det er et faktum at unge mennesker bliver formålsløst presset, via frygt for ingenting at være værd, gennem færdiggjorte ungdomsuddannelser.
Men hvad kan vi egentlig bruge alle disse faktummer til, hvis ikke den sunde fornuft fortæller os at det eksempelvis ikke oprindeligt var målet at få flere til at gennemføre en ungdomsuddannelse, derimod var det et middel til at nå et helt andet mål. Nu er det bare blevet et ligegyldigt faktum der kun bliver brugt som propaganda i en valgkamp. Ligesom det også er et faktum, at blå stue har gennemtvunget et utal af nationale tests ned over hovedet på danske skolebørn, uden at de beviseligt er blevet en skid bedre til indlæring.
Absolutter og faktummer kan jo ikke bruges til andet end at sige "min far kan tæve din far!" Og er vi helt ærligt ikke ved at være for gamle til den slags retorik i vores samfund?

Det handler ikke om at være bange for hvad der flytter ud, det handler om at lytte til virksomhederne.
Nu er det jo hverken mig eller rød blok der er bange på den konto, det er jo derimod blå stue. De vil jo så gerne have at vi andre skal ryste i bukserne af angst, og derved indse at de alene ved bedre. Det er jo desværre nogle fifs de har lært af deres amerikanske idoler. Blå stue glemmer bare at den amerikanske kultur ikke er ældre end hvad vores kultur var i Middelalderen. Og dengang der rendte vi alle sammen rundt og rystede i bukserne over hvad den katolske kirke dikterede os.
Vi betalte gladelig aflad alene for ikke at blive slæbt igennem en påstået skærsild, for vi kunne jo ikke læse i biblen da den var på latin. De tider skiftede ved reformationen, og derved kom folket til magten og demokratiet som vi kender det blev født. Og alligevel mener blå stue at det er en fornuftig model at styre et land med... *blink*

Faktisk forholder jeg mig til tallene - det burde nu være "rød stue" der begyndte på det.
Hvilke tal er det du forholder dig til? Dem som blå stue fremlægger, eller dem som rød stue fremlægger. Eller eksempelvis den undersøgelse CEPOS har regnet sig frem til??
Hvad oplever du egentlig selv der hvor du bor...?

At beskylde denne regering for at pålægge CO2 kvoter er jo helt forkert.
Det er ikke her i landet det er besluttet eller sket.

Jeg beskylder ikke regeringen for at pålægge Co2-kvoter, hvis du mener at læse jeg skriver dette, så kig lige igen. Jeg beskylder derimod den siddende regering for at lukke ned for en påbegyndt etablering af vedvarende energikilder i DK. Derved ender eksempelvis DONG med at sætte deres vindmøller op i Kina, der lige præcis ikke satser på vindenergi men derimod vandenergi. Hvis du har fulgt lidt med i nyhederne, så ville du også vide at den kinesiske regering lige i øjeblikket er i gang med at eksproporitere et kæmpe landområde ud, fordi de vil bygge et nyt vandkraftværk der skal kunne forsyne dem med strøm de næste 100 år. Men det er jo ikke ensbetydende med at de ikke vil modtage DONG's penge for at kunne få lov til at sætte vindmøller op der snurrer, uden at der er nogen der anvender den strøm møllerne producerer. Der er nemlig så mange penge i Co2-kvoter at det kan betale sig for DONG, at give penge væk for at sætte møllerne op. Og da denne information kommer fra en DONG-medarbejder, så tør jeg godt vove den påstand at det også er et faktum. (Ikke at vi kan bruge faktummet til noget i sig selv, men for nu at følge retorikken. ;) )

Der er da noget galt i at blive overhalet på uddannelse og viden, når det alt vi reelt har at byde på internationalt.
Præcis! Og tak fordi du er enig med mig på det punkt. Er du så ikke lige en guttermand at fortælle det til din blå blok? For det er lige præcis dem, der med et håndkantslag, gjorde det muligt for alle andre der kun nåede os til sokkeholderne på det område, at overhale os med eftertryk.
Det satte jo Danmark tilbage fra en plads som A-nation i forskning, til med et at være en C-nation.
Det var såmænd Fjoghets jagt på eksperter og smagsdommere der sørgede for det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
Bruger chilip (Inaktiv) - 31/08-2011 19:39 31/08-2011 19:39
SogneprQsten skrev :
Jeg kommenterede ikke på dit svar angående højt uddannede indvandre fordi det du siger er direkte forkert.

Det er lige netop blevet nemmere som højt uddannet af komme til landet og arbejde samt sætte sig som selvstændig.

Hvis Greencard siger dig noget...

Greencard siger mig en hel del, for det er jo blevet anvendt i USA i rigtig mange år efterhånden, og se lige hvordan det går der. Det vælter ind med fremmedarbejdere over den mexicanske grænse, fordi at den almindelige amerikanske borger med glæde vil anvende udenlandsk arbejdskraft. ALtså et system der beviseligt ikke virker efter hensigten, men det er åbenbart godt nok til blå blok. ;)

Det sjove er at du skriver at "det lige netop er blevet nemmere"... :D
Jamen så skide da være med den højtuddannede arbejdskraft vi har mistet på vores udlændingepolitik de sidste 8 år. For det er nu det er endelig er blevet nemt.
Altså sidder du og skriver at det ikke var nemt før, men det er det nu. Og samtidig modsiger du dig selv groft ved at fortælle mig at min påstand er direkte forkert.

Det er vist en ommer..! ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 01/09-2011 08:20 01/09-2011 08:20
#84 - LOL, du er så rød at mine øjne næsten bløder når jeg læser dine indlæg.
Indlæg som åbenbart du åbenbart selv mener, at du får skovlen under alle med?
Den mening understreger dit ofte brugte ;) vist så rigeligt?

Det er ligeså håbløst at diskutere politik med dig, som det er at diskutere Apple med en hjernevasket Apple fanboy.

Men det er da dejligt for dig, at du har fundet den magiske formel for Danmarks fremtid chilip :)

Ellers har jeg kun dette at tilføje til denne tråd (og det gælder os alle) :

Godt valg til jer alle :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Bruger KimJ - 01/09-2011 08:40 01/09-2011 08:40
... og så er vi tilbage ved #69 :D

Der er i det mindste nogle der stadig har lidt humor, men som sædvanlig er der ikke plads til den slags når man er opfyldt af selvhøjtidelighed.

Jeg forsøgte at få en kommentar mere fra Luffe, men han ville ikke brække sig foran kameraet... B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Bruger KasperK/Lolland - 01/09-2011 09:09 01/09-2011 09:09
Indlægget er rettet 01/09-2011 09:18 01/09-2011 09:18 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

"Derved ender eksempelvis DONG med at sætte deres vindmøller op i Kina, der lige præcis ikke satser på vindenergi men derimod vandenergi."

Kina har faktisk en ganske ambitiøs vindenergi-politik! De er også den nation med flest vindmølle producenter.

Synes i øvrigt ikke at det pynter på debatten, når man vælger at svare med hånende irellevante indlæg!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Bruger brib - 01/09-2011 09:10 01/09-2011 09:10
Politik er altså noget mærkeligt noget .

Fanden hytter sine siger et gl. ordsprog - Jeg har opgivet at følge med , men jeg er ret vild med at cirkus Benneweis har sine valgplakater blandet sammen med de forskellige poliktikerers - Nu overvejer jeg om jeg skal stemme på cirkus Benneweis - for jeg tror egentlig ikke der er den store forskel .

Cirkus Benneweis -Venstre - S - Har jo alle det til fælles at de har et dyr med snabel der gennemroder ens lommer for "godter"

:)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/09-2011 10:01 01/09-2011 10:01
Indlægget er rettet 01/09-2011 10:17 01/09-2011 10:17 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#85 Så kunne det jo være ganske interessant at få dig til at give en beskrivelse af hvad du selv er, og så se hvilken plakat du ville ligge i bunden af det indlæg. :D

Indtil videre kan vi jo kigge på mine og dine indlæg, og blot konstatere at jeg ikke er den af os to der har behov for at kalde andre retarderede og hjernevaskede, for at få et endnu uvist budskab frem.

Hvilket billede efterlader det af dig syntes du?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/09-2011 10:04 01/09-2011 10:04
#87 Se det syntes jeg så lyder interessant. Hvor kan jeg finde mere læsestof om dette, for det er jo stik mod de oplysninger jeg har, og hvad der iøvrigt bliver fortalt i medierne.

Som jeg tidligere har demonstreret i denne tråd, så er jeg jo ikke bleg for at indrømme når jeg skriver noget forkert, så noget dokumentation der påviser det modsatte ser jeg gerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/09-2011 10:12 01/09-2011 10:12
#86 Du skylder stadig debatten at forklare hvilke ytringer der er kommet i denne tråd, du betragter som værende lort og bræk.
Det eneste du har gjort lige nu er at skrive at alles ytringer herinde er til grin, og det har du gjort flot, samtidig med at du sidder i en flot sort Admin T-shirt.

Jeg er helt på det rene med at Admins også er almindelige brugere der skal kunne give udtryk for deres holdninger. Så vil du ikke være venlig at deltage i debatten i stedet, fremfor bare at sidde og spamme tråden...

Du ved, udvise lidt af den adfærd som Admins skal overvåge de almindelige brugere udlever...

Husk på det er et frit land. Du behøver jo ikke sidde og glo i denne her tråd, og derved bevidst vælge at få dit pis til at koge over. Du kunne også bare sidde og kigge på dine fisk i stedet. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/09-2011 10:17 01/09-2011 10:17
#88 Man skulle derudover mene at en Benneweis-regering ikke ville lukke andre folkeslag ude.
Polakker og rumænere er jo billig arbejdskraft, og sabelslugere og slangetæmmere/mennesker skal jo helst enten komme fra Asien.

Jeg tror sgu' jeg er med dig her. :D

Benneweis er den sikre vej frem mod et rigtigt multikulturelt samfund, og mindstelønnen afskaffes på stedet. Så bliver der nemlig sparet grunker..! :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Bruger brib - 01/09-2011 10:23 01/09-2011 10:23
Indlægget er rettet 01/09-2011 10:28 01/09-2011 10:28 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#91 : For lige at opdatere , så betyder det ikke en fis om man har en admin T.Shirt på når man ytrer sine meninger .

En admin er en bruger som har valgt at være med til at holde ro og orden i forum - og vedkommende er en ganske almindelig person-akvarist .

Altså har den sorte skjorte ikke større vægt end den almindelige blå.

Hvis du mener KimJ `s meninger er forskellige fra dine - Så skyder du bare løs - Der er ikke forskel i konsekvenserne om man har blå eller sort skjorte på - vi er alle ligeværdige også selvom vi ikke har de samme meninger .

Jeg skyder på alle uanset om de er røde -sorte eller blå :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/09-2011 10:38 01/09-2011 10:38
#93 Den er jeg helt med på, og jeg er rørende enig.

Så lad os i stedet kigge på om Kim J's indlæg i denne her debattråd selv har været medvirkende til at holde ro, orden og god tone?

Det mener jeg ikke han har, og derfor skriver jeg også det til ham.

Derudover så er der jo ingen der ved hvad Kim's meninger er, udover at niveauet i denne tråd svarer til en hund der skider? *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/09-2011 10:56 01/09-2011 10:56
Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor bæredygtig energi ikke er et større tema i denne her valgkamp.

Alle ved at beholdningen af fossile brændstoffer støt og roligt er ved at slippe op. I hele verden, (selvfølgelig med undtagelser), gør man store tiltag for at etablere andre energiformer. Amerikanerne går i krig for at erhverve sig energikilder, kineserne satser åbenbart både på vand og vindkraft, ( ;) ), men hvad gør danskerne?

Vi har ingen vand, og vores olie er ved at slippe op. Atomkraft ligger desværre ikke lige til højrebenet, biobrændstofteknologien er blevet skudt ned til sokkeholderne, bølgeenergien ligeså. Tilbage er kun vinden.
Vinden bliver pt. nærmest kun brugt som pr-fremstød ála vindmølleparken i Øresund, der skal forsyne Tivoli. Men på den store skala sker der stort set intet.

Den menige dansker kan ikke lide vindmøller fordi de larmer, og i øvrigt skæmmer den danske natur.

Jeg tror jeg er der nu at jeg ville give min stemme til et hvilket som helst parti, der ville etablere et bære og leveringsdygtigt vindmøllenet der kunne forsyne DK med den energi vi står og mangler i fremtiden. (Vi får jo alligevel aldrig betalt vores gæld af, hvis vi fremover gør os afhængige af andre landes energiproduktion).
Møllerne skulle selvfølgelig rejses hvor der er larm i forvejen, og vores natur i forvejen skæmmet, hvilket vil sige langs vores motorvejs og jernbanenet. Der er jo også i forvejen etableret infrastruktur, således at strømmen ville kunne transporteres til de nuværende EL-værker, uden de store meromkostninger.

Så for at svare på trådens oprindelige spørgsmål, så var det der jeg helst ville lægge min stemme.
Når energiproduktionen er etableret, så bliver de øvrige mærkesager igen lidt mere vigtige.
Indtil da må jeg jo bare vurdere d. 15. hvem af de opstillede politikere der har holdt fast i at ville debattere politik, fremfor at falde til mudderkastning gennem valgkampen, og så sætte mit kryds der.

Allerede nu kan jeg se at der ikke er mange af topkandidaterne der får min stemme. :|

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger KimJ - 01/09-2011 11:11 01/09-2011 11:11
Hvis du for et øjeblik kunne komme ud over din egen selvhøjtidelighed, ville du opdage at der ikke rigtig er andre tilbage i debatten, der gider at tage den særlig alvorligt, hvilket du nok selv bærer en del af skylden for.

Måske ville det så også gå op for dig, at mine indlæg godt kan ses med et lille glimt i øjet, som der da også er kvikkere brugere der har opdaget?

Med mindre jeg som Admin var skredet ind og havde uddelt advarseler og andet skidt, er der jo ikke noget jeg kunne have gjort, der ville have ændret tonen i denne ligegyldige debat, og det er den simpelthen ikke værd.

Hvad angår mine politiske meninger, er det helt korrekt at jeg ikke anser det for nødvendigt at mine "akvariekollegaer" bliver belemret med dem, da det ikke rigtigt er noget de kan bruge til noget på et akvarieforum. Hvis det piner dig meget at blive holdt hen i uvished, kan jeg dog godt afsløre, at vi nok stemmer på den samme fløj.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/09-2011 12:00 01/09-2011 12:00
#96 Hvad er det lige for en viden du mener at sidde inde med, siden du kan svare for hvad alle andre gider? Det kunne jo ligeså godt være bl.a. din frembusen med latterliggørelse af andres meninger, der holder dem fra at deltage. For hvem har lyst til at deltage i en debat, hvis man alligevel bare risikerer at blive svinet usagligt til? Det kan hverken du eller jeg vide, hvorved vi kun kan ende med at se på os selv, og vores egen gøren og laden.
Personligt kan jeg ikke se andet end at jeg har udtrykt uenighed med nogle andre herinde, men jeg har da, (efter egen opfattelse), behandlet alle jeg har debatteret med, med respekt, og går ligeledes udfra at jeg vil få at vide fra samme, såfremt de ikke oplevede jeg debatterede på en respektfuld måde. (På samme led som jeg har forsøgt det med dig i denne tråd.)

Hvad har du gjort?

Og hvorfor er man en kvikkere bruger på AS, blot fordi man kan sidde og grine over at du hånligt sammenligner andres meninger med lort?

Og igen, hvis tonen og indholdet i denne debattråd er dig personligt ligegyldig og ikke værd at bruge energi på, hvorfor er det så vælger at gøre netop dette? Og hvorfor er det du tror at andre er interesserede i at læse netop dette?
Hvad er det der er så vigtigt for dig at gøre med denne debattråd, at du finder det nødvendigt at svine andres meninger til?

Det er helt fair at du ikke vil "belemre" dine "akvariekolleger" med dine politiske holdninger, al ære og respekt for det. Jeg tænker bare det er naturligt at efterspørge netop disse, i en debattråd omhandlende politik. Og finder det også derfor mest naturligt at dem der skriver i tråden, selvfølgelig gør det fordi de ønsker at debattere politik. Og at dem der ikke ønsker dette naturligvis finder nogle andre debattråde der er mere relevante for dem.

Men det kan jeg så forstå du ikke er enig med mig i? *blink*

Med hensyn til om vi stemmer på den samme fløj eller ej, så er jeg alvorligt i tvivl. Lige pt. er jeg desværre drevet af tanken om hvilken fløj jeg helst ikke vil stemme på. Jeg så da langt hellere at jeg kunne sætte min stemme på fløjen jeg følte mig overbevist om var den mest kompetente, fremfor det modsatte. :( *uhh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Bruger KasperK/Lolland - 01/09-2011 12:30 01/09-2011 12:30
Fint! Der røg den ellers fine debat i skraldespanden! Tak KimJ, det klarede du sgu' fint!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/09-2011 13:41 01/09-2011 13:41
#98 Debatten behøver da ikke at være røget i skraldespanden.

I et ligestillet samfund er det jo ikke kun kvinderne der har eneret på at multitaske. :D ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
Bruger Villads (Inaktiv) - 01/09-2011 14:16 01/09-2011 14:16
Ja lad os få debatten op af skraldespanden. :)

chilip skrev :
#79 Jeg har endnu ikke set en dansk politiker, uanset partifarve, formå at gøre sig bare nogenlunde på engelsk. Ligegyldig hvem der er stået frem og ageret internationalt, så er jeg endt med tæerne krøllet helt op under mine hæle.

Jo det har du Rune. Tidligere statsmininster, velærværdige Poul Nyrup Rasmussen er flydende i både engelsk og fransk.

Vores nye statsminister er mindst lige så flydende i engelsk. Det franske ved jeg ikke med, men det vil ikke overraske mig hvis det også går fint der.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Bruger Villads (Inaktiv) - 01/09-2011 14:23 01/09-2011 14:23
Hvad tidligere uærværdige statsminister Foghs engelske angår må man sige at han har ordforrådet til at forklare sig og deltage på lige fod med de fleste, men accenten er så tyk og og fed som en hvilken som helst jydsk flæskestegssovs.

Det spiller bare ikke den store rolle internationalt.
Der er man vant til og tolerant over for den slags.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #102
Splynk (Slettet) - 01/09-2011 15:05 01/09-2011 15:05
KimJ skrev :
... og så er vi tilbage ved #69 :D

Der er i det mindste nogle der stadig har lidt humor, men som sædvanlig er der ikke plads til den slags når man er opfyldt af selvhøjtidelighed.

Jeg forsøgte at få en kommentar mere fra Luffe, men han ville ikke brække sig foran kameraet... B)

Kan du ikke arrangere et hvor Luffe pisser på en rød og en blå blok ;-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
Bruger KimJ - 01/09-2011 18:09 01/09-2011 18:09
#97-98
Jeg kan da tage fejl, og hvis det er tilfældet, ville jeg tro at den ekstremt vigtige debat, med så højintelligente deltagere, simpelthen kører lige henover mine barnlige indlæg :D

Hvis jeg med 3 indlæg kan afspore en debat på små 100 indlæg, er den enten lige så uvæsentlig som jeg synes, eller også har jeg superkræfter jeg ikke har været opmærksom på, og kan så glæde mig over at de er blevet brugt til et højere formål... :D

Luffe tør simpelthen ikke være med i flere indlæg, af bar skræk for at forstyrre den offentlige ro og orden hos alle de seriøse mennesker *rødmer*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger Kennet (Inaktiv) - 01/09-2011 19:12 01/09-2011 19:12
#100:

Lars Løkke kan ikke tale fransk.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #105
Bruger Kennet (Inaktiv) - 01/09-2011 19:27 01/09-2011 19:27
#69:

Det kunne blive årets valgplakat med overskriften ”vi holder hvad vi lover”.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #106
Bruger Villads (Inaktiv) - 01/09-2011 20:31 01/09-2011 20:31
Lars Løkke er heller ikke ny. ;) :D Ej heller flydende i engelsk. :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #107
Bruger Kennet (Inaktiv) - 01/09-2011 20:36 01/09-2011 20:36
Nej, men så vidt jeg ved, er han den nyeste statsminister vi har..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #108
Bruger kejak - 01/09-2011 22:37 01/09-2011 22:37
jeg har stemt blankt de seneste 2 valg, da der ikke har været noget bedre end det nuværende...............Men denne gang stemmer jeg?????????????

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #109
Bruger Brian C (Inaktiv) - 01/09-2011 23:43 01/09-2011 23:43
Ja jeg stemmer sq rødt, ikke fordi jeg er vild med alle deres holdninger, men af den simple årsag, at jeg har set hvordan den nuværende blå blok har smadret så meget
her i byen er man begyndt at tale om at lukke for vores største turistattraktion, opsige samarbejde med Team danmark, og droppe arbejde med at skabe elite idrætsfolk, udover kraftige nedskæringer på ældre og skoleområdet, fyringer etc, bare for at spare en lille klatskilling
Så hårdt er kommunen spændt for.
blev dybt dybt depri, da jeg så dagens avis
så nu får den røde fløj chancen, kan de heller ikke finde ud af det, emigrerer jeg sq

men jeg har da et forslag til dem der nu vinder valget
se at få skåret KRAFTIGT ned på embedsmænd, vismænd og andre "kloge" hoveder der må kunne spares en rigtig godt sjat penge, ved ikke at skulle betale løn til dem

når ja så ville det være dejligt hvis man kunne finde ud af at arbejde henover midten, og fru Pia K, blev sat uden for indflydelse, men det er nok for meget forlangt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #110
Splynk (Slettet) - 02/09-2011 00:00 02/09-2011 00:00
SÅ enig,,,,især i det sidste

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #111
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/09-2011 01:08 02/09-2011 01:08
#100 Jeg kan nu ikke umiddelbart huske at have oplevet Poul Nyrup tale fransk, men ligefrem at kalde ham flydende i engelsk mener jeg dog er en overdrivelse. Husker hans formåen tilsvarende det af Anders Fjogh. Det er forståeligt, men må absolut gå under betegnelsen "flyver-jysk". (Ved ikke hvor begrebet stammer fra, men det bruges om folk der kender ordene, men mangler intonationen.)

Når man taler et sprog flydende, så ligger der i betegnelsen at man formår at anvende sproget frit og uden forberedelse, på en for engelsktalende forståelig måde. Må jeg i den sammenhæng henlede opmærksomheden på det første videoindslag i #80.

Men derudover er jeg enig med dig i dit indlæg i #101.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #112
Bruger soulburner (Inaktiv) - 02/09-2011 01:08 02/09-2011 01:08
Hej alle sammen

jeg stemmer ikke som jeg kan se at der er nogen af jer der heller ikke gør... jeg stemmer ikke fordi jeg ikke kan lide menukortet ligesom jeg heller ikke spiser et sted hvor jeg heller ikke kan lide menukortet...det er det valg jeg har der er ikke noget der hedder at jeg har pligt til at stemme der er noget det valg og konsekvens og sådan er det med alt i livet...

men jeg kunne enlig godt tænke mig at vide hvad der ville ske hvis der ikke er nogen der stemmer.. ved i det..?

M.V.H. David

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #113
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/09-2011 02:00 02/09-2011 02:00
#112 Det er vel ikke det eneste valg du har, men det er vel det valg du tager.
At jeg så mener at man, som borger i et demokratisk land, hvor man dagligt nyder af demokratiets fordele, faktisk har pligten til også at give sin mening til kende ang. det demokrati man lever i, det er så en anden sag.

Du kunne også vælge at møde op, modtage din stemmeseddel, og så smide den blankt i stemmeurnen.
På den måde for du vist "retterne på menukortet" at de ikke er spiselige for dig.
Hvis du bare udebliver, giver du dem jo muligheden for at spekulere i om stemmeprocenten ikke bare var lav fordi alle jer der udebliver tilfældigvis havde brækket benet, blev voldtaget af moster Oda, eller kørte i grøften på vej til stemmestedet.

Ved at aflevere en blank stemmeseddel viser du politikerne, at du var til stede ved valget, og du valgte ikke at stemme. Så er der ingen tvivl om det budskab du ønsker at sende.

Hvis ingen vælger at stemme, så sker der ingenting. Det kræver et flertal af de afgivne stemmer at vinde et valg, og det kan naturligvis ikke opnås ved en stemmeprocent på 0.
Men lur mig om der så ikke bare blev udskrevet et nyt efter et lille stykke tid. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #114
Bruger Flemming Jensen (Inaktiv) - 02/09-2011 02:51 02/09-2011 02:51
chilip du skulle måske tænke over, at man kan drukne budskabet, med mængden af det man sender ud....fra indlæg 89 til 113 er 10 af indlægene dine....10 ud af 24 *rødmer*
Det syntes som om du generelt går en smule i selvsving, og det er desværre ikke første gang, måske sku du ta og trække lidt luft.

Flemming

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #115
Bruger soulburner (Inaktiv) - 02/09-2011 03:31 02/09-2011 03:31
#113 nu tillæger du noget som jeg ikke har skrevet jeg har ikke nævnt noget om "det eneste valg" jeg skriver at jeg har et valg om jeg vil spise det jeg ikke kan lide eller jeg vil gå videre...

og jeg kan jo sagtens give min mening tilkende uden at stemme til et folketingsvalg...

i stedet for at bruge tid på at ligge en blank seddel i en kasse så vil jeg sgu hellere bruge tiden på noget jeg får noget ud af i hverdagen nemlig min datter...

hmm ja men så forsætter det jo hvis der igen ikke er nogen der stemmer der må jo være en eller anden form for lov der træder i kraft eller bliver de nuværende politikere så bare siddende..?

M.V.H. David

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #116
Bruger KasperK/Lolland - 02/09-2011 11:14 02/09-2011 11:14
soulburner skrev :

hmm ja men så forsætter det jo hvis der igen ikke er nogen der stemmer der må jo være en eller anden form for lov der træder i kraft eller bliver de nuværende politikere så bare siddende..?

M.V.H. David

Jeg mener at sådanne tilfælde bliver det nedsat en overgangsregering, hvor der bliver udvalgt en fungerende Statsminister, og der vil så blive udråbt til nyt valg hurtigst muligt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #117
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/09-2011 11:53 02/09-2011 11:53
#114 Så hvad er det du foreslår mig. At jeg undlader og svare på de indlæg der er rettet til mig?
At jeg undlader at tilføje nye emner til debatten? At jeg kun opretter et indlæg om dagen?
Hvor er det du mener jeg går i selvsving i den her tråd?

Lidt mere præcision i dine indlæg kunne være ønskelige, ellers så er der jo ingen der ved hvad du vil debattere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #118
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/09-2011 12:01 02/09-2011 12:01
#109 Der er jo små lyspunkter i en ellers deprimerende valgkamp. Det ene er valgeksperternes vurdering af at DF har kørt både befolkning og partier alvorligt trætte med deres evindeligt smalsporede udlændinge politik, og de derfor ikke spåes at ville hente yderligere stemmer på den front, nærmere tværtimod. Det andet lyspunkt er jo at dem der pt. ser ud til at vinde valget, heller vil danne flertal med stort set alle andre end lige præcis DF. Lad os håbe at de kan det.

For næstefter at få etableret en bæredygtig energiproduktion, så er projektet med at holde DF helt uden for indflydelse nok i min bog det vigtigste. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #119
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/09-2011 12:13 02/09-2011 12:13
#115 Det mener jeg nu ikke jeg har, hvis du kigger i dit indlæg fra før skriver du at det er "det valg du har!" Jeg skal ikke kunne sige om det har været en tastefejl eller ej, men jeg kan forsikre dig om at jeg ingen hensigt havde om at stikke dig noget i skoene.

Jeg er enig med dig i at du kan give din mening til kende, ved ikke at møde op. Men hvis du samtidig vil være sikker på at din aktion ikke bare bliver tolket som et "Jeg er i grunden fløjtende ligeglad, Danmark rager mig en høstblomst." Så ville det, for dit budskab til politikernes skyld blive mere præcist ved rent faktisk at møde op. Så viser du dem at du ikke er ligeglad. Du viser dem at du ønsker at benytte dig af din stemmeret, og du fortæller dem at der ikke er nogen af dem der har fortjent din stemme.

Og nu ved jeg jo ikke hvor gammel din datter er, men der er jo altid slik til vælgerne på valgdagen.
Måske hun ville syntes det var sjovt at være med far til valg?

Ang. dit spørgsmål, og Kaspers svar til dig, så har jeg lige slået overgangsregering på den danske ordbog, der står: regering der dannes midlertidigt ved opløsning af et diktatur eller et totalitært regime indtil en demokratisk valgt forsamling kan tiltræde og overtage regeringsmagten
Om det er samme proces der træder i kraft i tilfælde af en stemmeprocent på 0, skal jeg ikke kunne sige. Måske Kasper har mere styr på det, spørgsmålet er ihvertfald stadig interessant.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #120
Bruger Dav (Inaktiv) - 02/09-2011 13:11 02/09-2011 13:11
Nu har jeg tjekket alle de fine plakater på lygtepælene.

Jeg har bestemt mig....

Jeg stemmer på Cirkus Benneweis!

De offentliggør et program, gennemfører det , rydder pænt op efter sig , og kalder en klovn for en klovn .

:D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #121
Bruger brib - 02/09-2011 13:38 02/09-2011 13:38
Valg diskussioner er som påskefrokoster - vi mangler kun onkel børge der knalder en whisky flaske i nakke på tante Oda fordi hun mener noget andet end sin mand . .

Er det egentlig ikke lidt spild af energi og tid at snakke politik på en akva-side ?

Jeg kunne selvfølgelig også bare springe tråden over - men den er så tilpas idiotisk at selv jeg kan grine med :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #122
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/09-2011 15:07 02/09-2011 15:07
#120 Ja Benneweis har tidligere været nævnt som et muligt alternativ.

Det ville også peppe EU noget mere op, når Diana Benneweis en dag overtager formandskabet og kalder til møde med høj hat og pisk, stående i savsmuldets spotlight. :D

#121 Alt er i sidste ende politik, ergo kan det aldrig være spild af tid.
Det er jo politikken der bl.a. bestemmer at du som privatperson må holde akvarie, og har adgang til et offentligt internetfora, hvor der både kan diskuteres akvarier og politik, uden begrænsning af ytringsfriheden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #123
Bruger brib - 02/09-2011 18:12 02/09-2011 18:12
chilip skrev :
#121 Alt er i sidste ende politik, ergo kan det aldrig være spild af tid.
Det er jo politikken der bl.a. bestemmer at du som privatperson må holde akvarie, og har adgang til et offentligt internetfora, hvor der både kan diskuteres akvarier og politik, uden begrænsning af ytringsfriheden.

Jeg beklager at jeg ikke længere kan tage folktings valg seriøst . - En af årsagerne er nok jeg er blevet en halvgammel knægt , og har stemt på noget (meget) gennem tiderne, som viste sig et være fis i en gulvspand . - Der loves en masse op til et valg , og 90 % af løfterne bliver aldrig indfriet .

Derfor har jeg denne gang valgt at lave lidt grin med det hele , for det bliver ikke anderledes om det er de røde- blå eller lysegule der får magten .

Jeg stemmer selvfølgelig - men ved egentlig ikke hvorfor, udover at det er min grundlovssikrede ret .

Som Kasper/Lolland så klogt siger : Hvis du har sagt nej til at deltage i Ballet - Så kan du heller ikke brokke dig over bordplanen .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #124
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 02/09-2011 20:58 02/09-2011 20:58
brib skrev :
Som Kasper/Lolland så klogt siger : Hvis du har sagt nej til at deltage i Ballet - Så kan du heller ikke brokke dig over bordplanen .
Og hvis man undlader at stemme, så er det en stemme til de andre B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #125
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/09-2011 23:56 02/09-2011 23:56
#123 Bare lidt ærgeligt for dig så, at Diana B. ikke nåede at stille op med liste "Stuuuur, stuuuur nummarhhh..!" :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #126
Bruger KasperK/Lolland - 03/09-2011 10:23 03/09-2011 10:23
Dagens citat:
"at holde de Radikale fast på et standpunkt er ikke sværere end at sømme en budding fast på en væg"!

Svend Auken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #127
Bruger brib - 03/09-2011 12:00 03/09-2011 12:00
chilip skrev :
#123 Bare lidt ærgeligt for dig så, at Diana B. ikke nåede at stille op med liste "Stuuuur, stuuuur nummarhhh..!" :D
KasperK/Lolland skrev :
Dagens citat:
"at holde de Radikale fast på et standpunkt er ikke sværere end at sømme en budding fast på en væg"!

Svend Auken

Dianas babser hænger nok lidt - men i mørke er alle katte grå. :-)

Den med Buddingen hænger altså ikke :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #128
Bruger KimJ - 03/09-2011 12:43 03/09-2011 12:43
Det gør jo ikke noget at de er lange, bare de er lige lange :D

Svend Auken er jo langtfra den eneste der ikke har set hvad de Radikale gør; De går simpelthen konsekvent efter at få gennemført en politik der ligger så tæt på det de opfatter som ideelt, og er ligeglade med hvem de skal samarbejde med for at opnå dette.

At det kan være irriterende for en god gammeldags partisoldat og blokpolitiker, kommer nok ikke bag på nogen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #129
Bruger KasperK/Lolland - 03/09-2011 13:45 03/09-2011 13:45
Indlægget er rettet 03/09-2011 13:50 03/09-2011 13:50 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

KimJ skrev :

Svend Auken er jo langtfra den eneste der ikke har set hvad de Radikale gør; De går simpelthen konsekvent efter at få gennemført en politik der ligger så tæt på det de opfatter som ideelt, og er ligeglade med hvem de skal samarbejde med for at opnå dette.

Jeg tror ikke, at der er nogle tilbage i kongeriget der kan være i tvivl længere. ;) I princippet kan man vel også knytte dette prædikat på de Konservative? *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #130
Bruger chilip (Inaktiv) - 03/09-2011 14:11 03/09-2011 14:11
I det mindste så har det vel altid været sådan med det radikale venstre, har det ikke?
Mindes et valg for 8 år siden, hvor de radikale endte som de store vindere, alene fordi Håndtasken og kronprinsessen konsekvent nægtede at gå i personlig infight, men i stedet stædigt fastholdt at de ville diskutere politik.

Det er vel noget nær det eneste parti tilbage i DK, der stædigt fastholder deres fokus på de afgivne valgløfter, fremfor at forfalde til den evindelige mudderkastning. Hvis der bare var flere politikere af den status i Danmark, så vidste den jævne borger da trods alt hvad han/hun havde at forholde sig til. Uanset om man så er enig eller ej.

Man kunne jo også spørge den gamle hr. Auken om hvad der er vigtigst.
At man kun samarbejder med dem man er overordnet enige med, eller at man samarbejder med dem der vil være med til at føre ens politik ud i livet.
Kammerateri og rygklappende pampere har nu alle dage været arbejderbevægelsens største hæmsko. Mangen gode initiativer og tiltag er gået fløjten fordi en "rigtig" socialdemokrat, pr. definition ikke har villet lytte til dem der ikke har partibogen i orden. :(
(Skrev den røde lejesvend...!) ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #131
Bruger KimJ - 03/09-2011 14:28 03/09-2011 14:28
Desværre er det langtfra tilfældet. Stort set alle andre partier i tinget, er mere optaget af at være enige med den "rigtige" blok og uenige med den anden, uanset om man faktisk mener nogenlunde det samme.

De konservative prøver nu, men om det kan blive til andet end snak, vil tiden vise.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #132
Bruger henning andersen - 03/09-2011 15:00 03/09-2011 15:00
# 130 Bliver svært at spørge hr. Auken, da han ikke er blandt os længere. :(

mvh. henning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #133
Bruger brib - 03/09-2011 17:55 03/09-2011 17:55
henning andersen skrev :
# 130 Bliver svært at spørge hr. Auken, da han ikke er blandt os længere. :(

mvh. henning.

Ham kunne jeg ellers godt lide - ikke så meget fnidder fnadder med ham - han kaldte en skovl for en skovl .

Det største problem nu er hvor stemmen skal smides - Enhedslisten måske ??

Jeg er helt på bar bund denne gang - Så måske skulle man bare sætte en Dartskive op og stemme på det parti pilen rammer .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #134
Bruger KasperK/Lolland - 03/09-2011 18:36 03/09-2011 18:36
Jeg var til et 1. Maj møde, hvor Svend var taler. Han havde 30 minutters taletid, kom uden manuskript, talte medrivende og engageret i 29 minutter og 58 sekunder. Fik en bajer og sagde tak for i dag! :D
Jeg har set, at min gamle fagforeningsformand fra Silkeborg er kredskandidat for Enhedslisten, så han får min stemme. Så kommer der også en ufaglært i Tinget!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #135
Bruger RuneT (Inaktiv) - 03/09-2011 20:12 03/09-2011 20:12
#134 Pia K. er ufaglært, og det går sku ikke så godt med hende, hva'? haha

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #136
Bruger KasperK/Lolland - 03/09-2011 20:17 03/09-2011 20:17
RuneT skrev :
#134 Pia K. er ufaglært, og det går sku ikke så godt med hende, hva'? haha

Mener at hun er uddannet hjemmehjælper? Men Christian er en flink fyr, der har en rigtig fornuftig indstilling til miljø. Har været til et par konferencer, hvor han var taler.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #137
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 04/09-2011 00:00 04/09-2011 00:00
Indlægget er rettet 04/09-2011 00:06 04/09-2011 00:06 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej - sikke mange indlæg der er kommet siden sidst :)

Jeg har været ude og føre valgkamp, defor har debatten måtte vente her.
Nu tager jeg lige en aften hjemme og noget familie tam tam imorgen.
Og så ellers igang igen ;)

Det der faktisk overrasker mig her, det er at regeringen står til ansvar for hvad kommunerne ikke har kunne overholde af budgetter osv.
Der har aldrig været tilført flere penge til kommunerne.
At kommunerne ikke kan få det til at hænge sammen er faktisk ikke regeringens skyld.

Hvis man er rød vil man da elske denne regering - der desværre over de tre perioder har formået at udbygge vores ellers abnormt (læs uhensigtsmæssige - uholdbare) offentlige sektor.
Man vil da også elske alle de EU forbehold som man har beholdt og kæmpet for.
Man vil måske også holde meget af den relativt lave arbejdsløshed og faktummet vi ikke har været i reel ressision?

Men det måske ikke nok.

Næh i :)
Jeg er Personligt heller ikke tilfreds.
Der måtte nu gerne komme reelle liberale tiltag.
Som faktisk kunne hjælpe vores land.
Det er beskæmmende at janteloven og middelmådigheden altid er sejrende her hjemme.

Hvorfor må ingen faktisk være bedre end gennemsnitte og klare sig bedre - økonomisk som personligt.
I folkeskolen som på universitet.

Det undre mig gang på gang man hele tiden prøver at hive folk op og ned for at opnå "det gode gennemsnit / den ordinære person"

Jeg mener bestemt vi skal tage os af de svageste - og lad os da fokusere der!
Bruge pengene på reel uddanelse og sundhedsvæsen - altså de to kerneværdier.
Og så ellers giv frihed til den enkelte!
Lad os beholde noget mere af vores fortjeneste.

Se jeg mener det er socialt at hjælpe dem som faktisk behøver det, og ikke dem som "kan komme til det".
Det nytter ikke noget at straffe de velstillet.
Tvært imod.

Det dem der skaber jobsne - og den private sektor der sikre den offentlige.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #138
Udvikler Sponsor Kviller - 04/09-2011 01:31 04/09-2011 01:31
Indlægget er rettet 04/09-2011 01:36 04/09-2011 01:36 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Her er så min politiske holdning:

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #139
Bruger RuneT (Inaktiv) - 04/09-2011 10:02 04/09-2011 10:02
#136. Det er næsten sandt, hun har arbejdet som hjemmehjælper, men uden uddannelse. ^^

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #140
Bruger KasperK/Lolland - 04/09-2011 11:17 04/09-2011 11:17
Men ellers er det jo Cand.polit'er og lærere der dominerer udvalget derinde. Repræsentativt udvalg af befolkningen?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #141
Bruger chilip (Inaktiv) - 04/09-2011 11:40 04/09-2011 11:40
#137: Velkommen tilbage, rart at læse dine indlæg igen.

Så bare lige et kort spørgsmål inden du ryger videre i valgkampen.
Vi skal hjælpe dem der behøver det, og ikke dem der kan komme til det!

Er det ikke det samme som at sige at vi skal behandle alle forkølede, når de er forkølede, men vi skal intet gøre gøre for at udrydde sygdommen selv?

Hvorfor vil blå blok ikke lytte til hvad lokalpolitikerne oplever af uhensigtsmæssigheder i de lokale samfund?
Og er det egentlig ikke en af de største forskelle på rød og blå blok?
En mand hoster og går til lægen for at klage sin nød, lægen ordinerer ham medicin mod hoste og tænker: "Jeg gav ham hvad han ville have!"
Kommunerne klager deres nød til regeringen, over de massive udfordringer de har på alle områder, (+ dem de har fået trukket ned over hovedet med kommunalreformen).
Regeringen smider flere penge end ellers efter dem, selvfølgelig med ligeså mange klausuler på som altid, og tænker: "Nu kan de da ikke klage mere, de har jo fået flere penge."

Selvom det er de frie markedskræfter der driver verden, så er flere penge på lommen bare ikke løsningen på alle verdens problemer. Og da slet ikke når man samtidig får stillet krav om øget bureaukrati og administration som forudsætning for at man kan modtage pengene.

Egentlig er det jo pudsigt at flere kommunalpolitikere, på tværs af partifarver, er enige om at arbejdet i lokalområderne ikke er blevet lettet efter kommunalreformen, tværtimod. Og blå bloks holdning er som altid: "Jamen hvad piver I for, I har jo fået flere penge."

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #142
Bruger chilip (Inaktiv) - 04/09-2011 11:46 04/09-2011 11:46
#140 Når nu jeg både har en elektrikeruddannelse, en befalingsmandsuddannelse og en læreruddannelse, ville jeg så være repræsentativ? :D

Det kunne egentlig være interessant at vide hvor mange af de repræsenterede der besad mere end en uddannelse. Er der nogen herinde der ved om om Far Blå og Mor Rød, nogensinde har frekventeret den virkelige verden som arbejdende folk..??
Eller er deres livsforløb bare: "Vuggestue, børnehave, folkeskole, gymnasium, universitet, højtlønnet "something", politiker"? Og hvis det er, hvordan kan man så nogensinde forvente at en sådan person reelt kan sætte sig ind i hvordan livet er nederst på rangstigen?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #143
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 04/09-2011 11:50 04/09-2011 11:50
Hejsa :)

Ja ser du det var nemlig min stikpille :p

Når jeg siger "ikke dem der kan komme til det".
Så det fordi mange går og er ræd for alt hvad samfundet kan byde på.
Dertil er det desværre blevet en tendens at man går og råber op omkring fællesskab og de bredestes skuldre skal bære.
Men hvad sker der?

"vi betaler vores skat, så vi bidrager".

Foreninger halter - flere og flere lukker ned.
Frivilligt arbejde er meget begrænset, de fleste støtter med en tyver.

Det jeg mener med det hele - giv den enkelte overskud økonomisk.
Så man kan tage sig tid til at hjælpe.
Jeg vil ikke have dikteret hvor mine penge går hen, men hellere selv give penge til hvor jeg mener de vil gøre gavn.

Hjælp de svageste og lade resten hjælpe sig selv.

Kun på den måde udvikler vi os :)

Der er mange kommuner der "piver".
Men det også kommuner som ikke fungere.
Der vil altid være en svær periode, men mange kommuner har også gabt over for meget for hurtigt.
Istedet for at tage det i passende tempo :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #144
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 04/09-2011 11:56 04/09-2011 11:56
Der bliver også lyttet - men der er ikke mere at give af.
Sådan er det bare.

Man kan love nok så meget - men hvis det ikke kan overholdes hvor vi så?

Hellere være ærlig og melde reelt ud :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #145
Bruger KasperK/Lolland - 04/09-2011 12:27 04/09-2011 12:27
Indlægget er rettet 04/09-2011 12:37 04/09-2011 12:37 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

chilip skrev :
#140 Når nu jeg både har en elektrikeruddannelse, en befalingsmandsuddannelse og en læreruddannelse, ville jeg så være repræsentativ? :D

Tjae, skatteministeren er da elektriker, Helge Adam Møller er tidligere soldat og RIGTIG mange er lærere, så du vil da passe fint ind!

Det kunne egentlig være interessant at vide hvor mange af de repræsenterede der besad mere end en uddannelse. Er der nogen herinde der ved om om Far Blå og Mor Rød, nogensinde har frekventeret den virkelige verden som arbejdende folk..??

Desværre de færreste. Også hos de partier der ligger til venstre for midten.

Eller er deres livsforløb bare: "Vuggestue, børnehave, folkeskole, gymnasium, universitet, højtlønnet "something", politiker"? Og hvis det er, hvordan kan man så nogensinde forvente at en sådan person reelt kan sætte sig ind i hvordan livet er nederst på rangstigen?

Nogle gange kan du undlade "højtlønnet "something""! Mange af de folkevalgte har kun den erhvervserfaring, de fik som studenterhjælpere. Og du har helt ret. Det giver voldsom forståelseskløft. Empatien er der måske, men forståelsen mangler totalt. Tag blot, da man halverede understøttelsesperioden, for "det ville virke ansporende for jobsøgningen"!

Jo tak, nu har jeg kun gået ledig i 2½ måned, men er da ved at være desperat. Skal til samtale om et tidsbestemt arbejde på tirsdag og tager det da selvfølgelig, da jeg så er garanteret en lille indtægt så længe. Men at skulle til at være daglejer som snart 50-årig er sgu'tte hvad jeg havde regnet med. Det gør da ikke mine tanker om fremtiden mere trygge! Snarere tværtimod!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #146
Bruger chilip (Inaktiv) - 04/09-2011 12:43 04/09-2011 12:43
#144: Men er det ikke sagen i en nøddeskal. Konklusionen er at nu har vi lyttet, og vi har ikke flere penge at give. Sagt på en anden måde. Når regeringen sætter sig til bords med kommunerne, så har de allerede inden samtalen bildt sig ind at de skal spørges om flere penge, og derfor svarer de som de gør. Hvis de i stedet gik åbent ind til disse samtaler, og reelt lyttede til hvad der blev sagt, og først efterfølgende besluttede sig for hvad de ville svare, så ville de måske opdage at der ikke blev sagt det som de på forhånd var overbeviste om de ville høre. ;)

Du formår jo heller ikke selv at læse hvad det er jeg skriver, for du er overbevist om at jeg bare sidder og plæderer for flere penge til kommunerne. Og så skal det jo gå galt.
Hvis ikke vi kan tale samme "sprog" så er fælles problemløsning jo dødsdømt på forhånd.

#143 Ja vi betaler vores skat, og der er en del af os der gerne ville betale mere for at sikre vores alles velfærd. Men hvordan et skrantende foreningsliv har noget med det at gøre, det har jeg svært ved at se. Man kunne jo vælge at se den manglende personlige involvering i lokalmiljøet som et symptom, og så gå undersøgende ind i hvorfor det så er sådan. Det ville man da i det mindste blive klogere af, i stedet for bare at sige: "Men se! Ingen gider at involvere sig, hvorfor skulle vi så støtte op!" Så ender man jo med at blive det selvsamme man plæderer imod. *uhh*

Personligt er jeg overbevist om at det, til dels, er det at den enkelte har så stort et økonomisk overskud, der er blevet foreningslivets død. Dels har mange penge den tendens at påvirke folk i retning af at så skal man have endnu flere, ergo skal der arbejdes endnu hårdere hvilket ikke efterlader tid og overskud til lokalt engagement, for familien skal jo også passes. (Så det er i mine øjne direkte effekt af at give den enkelte mere overskud. Der er ingen tendenser til at det skaber større økonomisk råderum i lokalmiljøerne.)
Dernæst er der jo ingen der reelt har brug for at være en del af et større personligt fællesskab, for vi kan jo klare os selv.

Hjælp de svageste, og lad resten hjælpe sig selv skriver du?
Hvordan hænger det sammen med at der aldrig, indenfor moderne tid, har været større skel mellem rig og fattig i Danmark? Hvordan hjælper man de svageste i samfundet, ved at sikre flere penge mellem hænderne på den velfungerende borger, og ikke øge beholdningen af skattekroner der skal bruges til at hjælpe de svage..?? Skal denne hjælp etableres ved frivilligt lokalt engagement? Altså at den enkelte rige borger egenhændigt skal smide penge efter den fattige i nabolaget? Og hvordan hænger det sammen med din konklusion om at ingen gider at støtte noget med mere end en tyver?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #147
Bruger chilip (Inaktiv) - 04/09-2011 12:55 04/09-2011 12:55
#145 Yikes...! Selvom jeg ser knaldhamrende skarp ud i jakkesæt, så tror jeg sgutte jeg kunne holde ud at gå i det som arbejdstøj.. :D
Hvem ved. Måske en uniformskodeændring i Folketinget kunne bringe det hele ned på et folkeligt plan igen. :P (Lars Løkke i bling-bling og hængerøvsbuks..! *blink* )

Det er i grunden mærkeligt at forståelseskløften ikke er noget man hard-core arbejder på at minimere?
Der kunne enhver lære noget at det gamle landbrugs-Venstre der i sin tid stod bag friskolebevægelsen i Danmark. (Hov..? Var der nogle der lige havde glemt sig selv og deres kultur dér..??) :P

Det var jo venstrefolkene i landområderne der skabte friskoleformen, alene ud fra den betragtning om at den sorte skole ikke havde noget af reel værdi at tilbyde deres børn. De kunne ikke bruge en degn der intet begreb havde om almindeligt kødeligt liv til noget som helst, i uddannelsesøjemed. Og derfor begyndte de selv at undervise deres egne børn.
Så vidt jeg ved er Den frie Lærerskole i Ollerup den eneste uddannelsesinstitution der forsøger at fastholde dette, (selvom de må slække i mange henssender grundet økonomisk pres, og ministerielle krav). Dernede bliver det betragtet som noget særskilt positivt, at en ansøger har opnået solid erfaring med livet udenfor skoler og institutioners 4 vægge.
På et statsseminarium, kan man stadig valse direkte ind efter 9 års folkeskole og 3 år på gymnasiet.
Og efter endt uddannelse er det så meningen at man skal kunne sætte sig ind i danske familiers dagligdagsliv. *rødmer* *uhh* :| *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #148
Bruger chilip (Inaktiv) - 04/09-2011 12:57 04/09-2011 12:57
#145 Og held og lykke med samtalen på tirsdag. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #149
Bruger brib - 04/09-2011 13:40 04/09-2011 13:40
Indlægget er rettet 04/09-2011 13:56 04/09-2011 13:56 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg er fandme glad for ( undskyld mit sprogbrug ) At det ikke var venstre der var ved magten da min 3 unger var små.

Mage til egoistglade slik mig i måsen regering som V skal man da lede længe efter - Fanden hytter sine - Her er V eksperter .

Omvendt Robin Hood regering er min betegnelse .

Sjovt nok er det alle med indtægter over 500.000 kr der stemmer venstre - og så kan man jo spørge sig selv hvorfor .

Svaret er kort : De har nok i sig selv og vil skide på om psykisk syge og andre mindrebemidlede er ladt i stikken .

Har du penge kan du få -har du ingen må du gå ( gl.ordsprog) - Men det er jo V i en nøddeskal .

Tænkt scenarie: Tænderne er på vej ud - ok - betal lige 30.000 så klarer vi din paradentose .

Blodprop i hjertet samt efterbehandling 150.000 kr

Tænderne skal du betale af på de næste 20 år - blodproppen betales omgående - men kun hvis du bor tæt på et hospital . Bor du i et ydrekantsområde som jeg gør feks. Så løser problemet sig selv , for man er kradset af inden der kommer en ambulance .

Og når ambulancen endelig ankommer er der 56 km til nærmeste hospital.

Underligt nok bor vores regerende politikkere tæt på hospitaler - Det giver stof til eftertanke.

Afdøde - Buster Larsens slogan ; Danmark er et lorteland , passer fint ind her .

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #150
Bruger chilip (Inaktiv) - 04/09-2011 13:54 04/09-2011 13:54
#149: Når nu du snakker historie så har det længe undret mig at selv samme befolkning der var studerende under Bertel Haarders første regenstid som UV-minister, mødte særdeles talstærkt op og gav ham det røde kort på Christiansborg tilbage i slutfirserne.

Han blev så UV-minister igen i det nye årtusinde, og det viste sig hurtigt at han blot videreførte politikken fra de glade 80-er dage. Den selvsamme befolkning der protesterede kraftigt dengang, sidder nu som forældre til skolesøgende børn, og ryster og bæver over de fremtidsperspektiver regeringen truer børnefamilierne med, hvorved at forældrene ender med at sidde og råbe på flere tests, og pacer deres 5.klassesbørn til at træffe beslutning om uddannelsesvalg. *blink*

Mister man virkelig så let sin overbevisning, blot fordi man får ansvar for sine børn..??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #151
Bruger brib - 04/09-2011 13:59 04/09-2011 13:59
chilip skrev :
#149: Når nu du snakker historie så har det længe undret mig at selv samme befolkning der var studerende under Bertel Haarders første regenstid som UV-minister, mødte særdeles talstærkt op og gav ham det røde kort på Christiansborg tilbage i slutfirserne.

Han blev så UV-minister igen i det nye årtusinde, og det viste sig hurtigt at han blot videreførte politikken fra de glade 80-er dage. Den selvsamme befolkning der protesterede kraftigt dengang, sidder nu som forældre til skolesøgende børn, og ryster og bæver over de fremtidsperspektiver regeringen truer børnefamilierne med, hvorved at forældrene ender med at sidde og råbe på flere tests, og pacer deres 5.klassesbørn til at træffe beslutning om uddannelsesvalg. *blink*

Mister man virkelig så let sin overbevisning, blot fordi man får ansvar for sine børn..??

Jeg kan godt læse hvad du skriver - Men jeg fatter ikke hvad du mener ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #152
Bruger KasperK/Lolland - 04/09-2011 14:22 04/09-2011 14:22
Bare rolig Chilip, kig på Enhedslisten. Kan de gå i komfortabelt tøj, kan du også! :D

Jeg synes, at det er tankevækkende, at samtidig med, at "vi" har fået skattelettelser og sygehusene har skåret ned, har der aldrig været så mange som nu, der har fået behandling til overpris på de private sygehuse! Der bliver fyret lærere som aldrig før, regeringen snakker om, at vi skal overleve som viden-samfund og kommunerne er tvunget til at lukke skoler! Samtidig er antallet af privatskoler stigende og der bliver en mere og mere udbredt grad af egenbetaling af alt fra fotokopier til skrivehæfter!

Hvis man alligevel i den sidste ende skal betale for alt af egen lomme, hvorfor så ikke bare gøre det over skattebilletten og sikre ens forhold for alle? Og måske til højeste fællesnævner i stedet for laveste pris? Man kan bare ikke køre undervisning som et discount-tilbud! Kvalitet koster, og vi har ikke råd til at spare!
Skulle alt være efter personlig vinding, ville jeg da helst have al form for skole og undervisning ud af min skattebillet, da jeg ikke har børn og heller ikke får det!
( Selvfølgelig virker ikke det sådan. Og jeg betaler med glæde til alt fra vuggestuer til plejehjem via skatten, men jeg vil se pengene brugt fornuftigt. Ikke til at forgylde nogle af regeringens venner! )

chilip skrev :
#145 Og held og lykke med samtalen på tirsdag. ;)

Tak skal du ha'

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #153
Bruger Kiwa (Inaktiv) - 04/09-2011 14:40 04/09-2011 14:40
#149 og alle Jer andre. Har lige kigget på mandens månedlige lønseddel, der ikke er meget ulig den jeg selv fik for 6 år siden.
Værsgo at betale, i skat og tvungen pension kr. 22.820,00 hvilket svarer til kr. 273.840,00 pr år.

Så, ja han er en af dem der ligger på den pæne side over de kr. 500.000,00 i løn om året. Han arbejder så kun ca. 60 timer om ugen uden, at få ekstra for det der ligger over de 37 timer. 12 min mere om dagen uden kompensation kan nok ikke sætte hans pis i kog. Det gør ham ikke mindre egoistisk overfor samfundets svageste, for han er naiv og tror på, at alle der kan yder en indsats, og dem der virkelig får behov får hjælp. Men det har i den grad gjort mig egoistisk, at vi begge gennem årerne har betalt så infant meget i skat, og når så en bukker under får, at vide hvis man ikke ligefrem er alkoholiker eller narkoman psygisk syg, så kan man ingen hjælp få, man må klare sig selv. Altså smerter gennem et langt arbejdsliv eller stress det arbejder samfundet ikke med.

Det gør vi så - altså klarer os selv. Jeg arbejder i dag minimalt og er reelt set forsørget af min mand, da jeg aldrig ville kunne opretholde en tålelig levevis med min egen løn alene. Har for sjovt regnet på hvodan jeg kan minimerer min egen skattebetaling, ved at arbejde mindre i perioden, så er den helt nede på kr. 3.000 pr. måned, og jeg har ikke dårlig samvittighed over det længere. For jeg vil gerne have lidt flere penge ind på kontoen. Vi klarer os selv uden hjælp fra det samfund vi har betalt så rigelig til gennem et langt arbejdsliv. Der er ingen omskoling/flexjob, førtidpension til en som mig, eller for min mand for den sags skyld skulle han knække nakken før tid. Han skal og har bare, at holde samfundet kørende, og gladeligt betale til alle andre, nu endda med udsigt til en langt højere pensionsalder, end for et par år siden. TILLYKKE du har vundet i lotto :o (

Synes måske man skulle sætte barriereren (kravene) lidt højere for de unge i samfundet. Da vi gik i skole og tog uddannelse på uddannelse samtidig med, at vi forsørgede os selv med diverse fritidjobs, og stadigvæk betalte skat, var vilkårerne ikke meget anderledes end de er i dag. Startede såmend som 14 årig. Man arbejdede og klarede sig selv. Dengang var det aldrig samfundets eller nogen andres skyld. Man blev født gik i skole, fik arbejde tog uddannelse, og arbejde videre hele livet indtil man døde. Så vidt jeg ved kan man stadigvæk den slags som ung i dagens Danmark. Selvom vi kun har valgt at avle 1 stk. afkom til fremtidens samfund, ved godt det ikke er godt nok, men der var fandme ikke tid til flere børn dengang arbejdsbølgerne gik højt, så er jeg trods alt glad for, at han er af samme arbejdsmæssige støbning som vi selv er/var, og arbejder hårdt, betaler sin skat holder hjulene igang, og i sit stille sind tror på, at pengene går til dem der virkelig er i nød, og ikke dem der udnytter det danske velfærdssamfund.

Bitter - ja det er jeg fandme, og ingen politiker kan få min følelse af bitterhed væk uanset hvilken blok de så kommer fra. De skal i mine øjne bare se, at få gjort det arbejde der er nødvendigt, for at få vores samfund på ret køl igen, som vi andre har gjort gennem årerne,og ikke mindst være deres ansvar bevidst. Alene af ovennævnte grunde har jeg for første gang i 30 år valgt kke at gå op og sætte mit kryds, i ren afmagt. Det nytter intet, og vi bliver flået alligevel uanset hvilken farve der kommer til at styre vores lille land.

Men selv højtlønnede kan faktisk godt have overskud og empati for samfundets svageste. Må indrømme det bliver sværere og sværere for hvert år der går, når kravene hele tiden sættes op for dem, der tjener pengene og betaler skatten, og at de så samtidig hele tiden skal skydes i skoene, at de bare er nogle egoistiske røvhuller.

Mvh
Yvonne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #154
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 04/09-2011 14:40 04/09-2011 14:40
chilip skrev :
#144: Men er det ikke sagen i en nøddeskal. Konklusionen er at nu har vi lyttet, og vi har ikke flere penge at give. Sagt på en anden måde. Når regeringen sætter sig til bords med kommunerne, så har de allerede inden samtalen bildt sig ind at de skal spørges om flere penge, og derfor svarer de som de gør. Hvis de i stedet gik åbent ind til disse samtaler, og reelt lyttede til hvad der blev sagt, og først efterfølgende besluttede sig for hvad de ville svare, så ville de måske opdage at der ikke blev sagt det som de på forhånd var overbeviste om de ville høre. ;)

Du formår jo heller ikke selv at læse hvad det er jeg skriver, for du er overbevist om at jeg bare sidder og plæderer for flere penge til kommunerne. Og så skal det jo gå galt.
Hvis ikke vi kan tale samme "sprog" så er fælles problemløsning jo dødsdømt på forhånd.

#143 Ja vi betaler vores skat, og der er en del af os der gerne ville betale mere for at sikre vores alles velfærd. Men hvordan et skrantende foreningsliv har noget med det at gøre, det har jeg svært ved at se. Man kunne jo vælge at se den manglende personlige involvering i lokalmiljøet som et symptom, og så gå undersøgende ind i hvorfor det så er sådan. Det ville man da i det mindste blive klogere af, i stedet for bare at sige: "Men se! Ingen gider at involvere sig, hvorfor skulle vi så støtte op!" Så ender man jo med at blive det selvsamme man plæderer imod. *uhh*

Personligt er jeg overbevist om at det, til dels, er det at den enkelte har så stort et økonomisk overskud, der er blevet foreningslivets død. Dels har mange penge den tendens at påvirke folk i retning af at så skal man have endnu flere, ergo skal der arbejdes endnu hårdere hvilket ikke efterlader tid og overskud til lokalt engagement, for familien skal jo også passes. (Så det er i mine øjne direkte effekt af at give den enkelte mere overskud. Der er ingen tendenser til at det skaber større økonomisk råderum i lokalmiljøerne.)
Dernæst er der jo ingen der reelt har brug for at være en del af et større personligt fællesskab, for vi kan jo klare os selv.

Hjælp de svageste, og lad resten hjælpe sig selv skriver du?
Hvordan hænger det sammen med at der aldrig, indenfor moderne tid, har været større skel mellem rig og fattig i Danmark? Hvordan hjælper man de svageste i samfundet, ved at sikre flere penge mellem hænderne på den velfungerende borger, og ikke øge beholdningen af skattekroner der skal bruges til at hjælpe de svage..?? Skal denne hjælp etableres ved frivilligt lokalt engagement? Altså at den enkelte rige borger egenhændigt skal smide penge efter den fattige i nabolaget? Og hvordan hænger det sammen med din konklusion om at ingen gider at støtte noget med mere end en tyver?

Hvorfor kan kommunerne ikke overholde deres budgetter?
Når de tilmed får tilført endnu flere penge :)

Meget kort handler det om mentalitet.
Hvis du ikke ligger mere personligt ansvar over på folk.
Nemlig det at foreningslivet skal hænge bedre sammen - igennem personers egen fri vilje.

Der er jo for (undskyld sproget) fanden lagt op til at frivilligt arbejde skal gøres til en tvang :)

Det skal da komme fra hjertet!

Alle de bånd der lagt på os alle.

Det er den korte forklaring :)

Det nytter ikke at starten skal varetage alle.

Der er behov for et skæl - vi kan ikke være lige alle sammen.
Så sker der ingen udvikling :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #155
Bruger brib - 04/09-2011 16:30 04/09-2011 16:30
Ret interessant tråd , for jeg er aldrig gået noget videre op i politik .

Tråden her er en "øjenåbner" for mig , Dog kan jeg stadig ikke finde de små nuancer der er mellem rød og blå blok.

Stemmer man på den ene blok losser man sig selv i måsen - Stemmer man på den anden losser man også sig selv i måsen .

Jeg har været FP i nogle år nu , og på de gode dage ville jeg gerne ud og deltage i samfundet . Det må jeg bare ikke for så ryger den FP jeg har kæmpet i mange år for at få ( og den kamp orker jeg ikke en gang til )

Kiwa #153 : Jeg kan med min bedste vilje ikke forstå at du reagerer som du gør .

Her på matriklen sidder vi 2 gamle halvgamle "knaldhætter" og diskuterer om bilen skal have lille eftersyn , eller om den knækkede fortand skal skiftes .

At din mand arbejder 60 timer om ugen er vel hans valg - eller også har i sat jer for hårdt . Det er ikke noget jeg vil gå i dialog om , men ved man kan klare sig med meget små midler . Eller rettere leve af meget små midler .

Hvis man har 40.000 pr md udbetalt og rådighedsbeløbet er 10.000 efter betaling af faste udgifter - Så er man selv medvirkende til at det føles lidt : Halv-fattigt .

Så hellere have 25.000 udbetalt og have et rådighedsbeløb på 15.000 og køre i en gl. spand af en bil og ikke have de store armbevægelser .
Livet er ikke lutter lagkage - ( Lagkage feder iøvrigt også ) :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #156
Bruger johnnysks (Inaktiv) - 04/09-2011 20:27 04/09-2011 20:27
johnnysks skrev :
Så skal vi snart til at stemme igen.... hvis der var valg idag, hvad ville du så stemme på?

Klik på linket: Eksternt link http://www.facebook.com/questions/10150774691750355/

Har i husket og stemme inden på linket :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #157
Bruger brib - 05/09-2011 10:45 05/09-2011 10:45
johnnysks skrev :
johnnysks skrev :

Har i husket og stemme inden på linket :)

Min nu afdøde moder sagde altid : Brian min dreng - hold dig fra underlødige sider - Hold din sti ren og deltag aldrig i politik .

Politikkere er en slags tyveknægte med licens to empty your pocket . ( Hun var ikke helt dum min søde fru.moder. ) :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #158
Bruger Hans Andersen (Inaktiv) - 05/09-2011 11:38 05/09-2011 11:38
Jeg har kigget på alle de fine plakater i lygtepælene og har bestemt mig.

Jeg stemmer på Benneweis

De har et godt program
De gennemfører det og ryder op efter sig, inden de overlader pladsen til andre.

og så tør de kalde en klovn for en klovn.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #159
Bruger brib - 05/09-2011 11:43 05/09-2011 11:43
Hans Andersen skrev :
Jeg har kigget på alle de fine plakater i lygtepælene og har bestemt mig.

Jeg stemmer på Benneweis

De har et godt program
De gennemfører det og ryder op efter sig, inden de overlader pladsen til andre.

og så tør de kalde en klovn for en klovn.

Det er en ualmindelig fin holdning du har der - Gid den dog bare havde eksisteret i al den tid blå blok har eksisteret .

De har bare skidt overalt uden at rydde op og videresendt regningen til udlejeren af cirkuspladsen .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #160
Bruger chilip (Inaktiv) - 05/09-2011 12:25 05/09-2011 12:25
#151 Den var måske også indforstået. Det jeg mener er bare, at den nuværende forældregeneration lader sig skræmme og hundse af blå bloks UV-politik. De bliver drevet af en angst om at de som forældre ikke gør det bedste for deres børn og unge, og derved ender de med at pace dem hovedløst igennem et uddannelsessystem der udelukkende handler om kvanititet, og er fløjtende lodret ligegyldig overfor kvalitet.
Selvsamme forældregruppe var studerende da Bertel var UV-minister sidste gang, og der ville han det samme, som han har fået gennemført nu. Som studerende satte den nuværende forældregruppe foden i jorden og sagde stop, gennem en stort anlagt demo foran Christiansborg, hvor alle deltagende gav Bertel det røde kort. Dette gjorde de ud fra en overbevisning om at han var fuldstændig galt afmarcheret, i forhold til undervisning og vidensdannelse.

Så blev de forældre til børn i skole og gymnasiealder små tyve år senere, og der var ikke mange af dem der gik ind og gav ham det røde kort igen?

Det undrer mig...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #161
Bruger chilip (Inaktiv) - 05/09-2011 13:01 05/09-2011 13:01
KasperK/Lolland skrev :
Bare rolig Chilip, kig på Enhedslisten. Kan de gå i komfortabelt tøj, kan du også! :D

Jeg synes, at det er tankevækkende, at samtidig med, at "vi" har fået skattelettelser og sygehusene har skåret ned, har der aldrig været så mange som nu, der har fået behandling til overpris på de private sygehuse! Der bliver fyret lærere som aldrig før, regeringen snakker om, at vi skal overleve som viden-samfund og kommunerne er tvunget til at lukke skoler! Samtidig er antallet af privatskoler stigende og der bliver en mere og mere udbredt grad af egenbetaling af alt fra fotokopier til skrivehæfter!

Hvis man alligevel i den sidste ende skal betale for alt af egen lomme, hvorfor så ikke bare gøre det over skattebilletten og sikre ens forhold for alle? Og måske til højeste fællesnævner i stedet for laveste pris? Man kan bare ikke køre undervisning som et discount-tilbud! Kvalitet koster, og vi har ikke råd til at spare!
Skulle alt være efter personlig vinding, ville jeg da helst have al form for skole og undervisning ud af min skattebillet, da jeg ikke har børn og heller ikke får det!
( Selvfølgelig virker ikke det sådan. Og jeg betaler med glæde til alt fra vuggestuer til plejehjem via skatten, men jeg vil se pengene brugt fornuftigt. Ikke til at forgylde nogle af regeringens venner! )

Det er nok ikke særligt overraskende at jeg er meget enig med dig i det du skriver.
Den nuværende situation vi sidder i, er jo et direkte udtryk af en regering der siger det "rigtige", (for at sikre sig stemmerne), men gør det fuldstændig modsatte. Det giver ingen mening overhovedet at postulere at der skal investeres i den vigtigste ressource vi har, nemlig vores børn, samtidig med at man øger klassekvocienter og lader sig overbevise om at fremtidens skole er båret af bedagede principper.
Som saglig Kierkegaard skrev for mange år siden: "Mennesket er ikke hvad det siger det er, det er hvad det gør!"

Den her debattråd har sat en del tanker igang hos min henover den sidste uges tid, så tak til alle de reelt deltagende for det. ;)

Jeg har bl.a. gået og funderet en hel del over den her betalingsring i Kbh. og er egentlig kommet til den konklusion at det nok er noget af det bedste der overhovedet vil kunne ske for udkantsdanmark. Min kære fatter har problemer med hjertet og har derfor lige været på sygehuset for at skulle brændes i hjertekamrene. Han fik en henvisning til Rigshospitalet, med besked om en ventetid på 8 måneder. Så undersøgte han selv ventetiden på andre sygehuse der kunne udføre proceduren, og fandt ud af at han kunne tage til Varde for der var ventetiden kun 14 dage.
Selvfølgelig skulle han selv betale al transport når han nu "valgte" ikke at benytte sig af det første tilbud. ( :D ) Ergo tog han med færgen fra den ø han bebor, kørte i bil, (min mor kørte ham), ned gennem Sjælland og over Storebæltsbroen, (en bro der forlængst er betalt, men stadig er vanvittig dyr fordi den skal financiere den manglende trafik over Øresund, og sikkert også den kommende Fehmernforbindelse), og fræsede hele vejen til vestjylland. Der blev han så brændt, og 7-9-13, så ser det ud til at han nu kan fungere normalt igen.

Og hvad har det så lige med betalingsringen at gøre...??

På kort sigt er det selvfølgelig trist for alle dem der nu arbejder i Kbh. men bor uden for byen. Jeg tænker dog at det i sidste ende bliver virksomhederne der kommer til at betale den største del af den kage, da de gerne vil holde på deres medarbejdere. Dette må så føre til, at mange virksomheder vælger at flytte deres produktioner ud af københavnsområdet, simpelthen fordi at betalingsringen gør det for omkostningsfuldt for dem at drive virksomhed der. Og violá!

Så rykker befolkningen jo med. Og når befolkningen flytter ud af Kbh., så gør behovet for kvalitet i de offentlige tilbud også, efter devicen om udbud og efterspørgsel. Ergo vil vi se en modsatrettet tendens til centralisering, og vi vil få en mere jævn fordeling af befolkningen over hele landkortet. Og så kunne det jo godt være at ventetiderne på sygehuset ville blive lidt mere ens. ;)
(ovenstående er udtryk for en strøtanke...)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #162
Bruger chilip (Inaktiv) - 05/09-2011 13:19 05/09-2011 13:19
#153 Alting afhænger jo af den optik man vælger at anskue problematikken på.

Du kunne også kigge på dig selv og sige:
"For satan hvor er jeg heldig! Jeg har en god gammeldags mand der gladeligt vil forsørge mig, og vores ene barn, og samtidig yder mere end sit til det øvrige samfund. Han fortjener da al min kærlighed."
Den kærlighed kunne du så vise ham ved at følge hans gode eksempel, og yde ligeså meget du kan til den fælles del af kagen, således at I på det rent private bliver endnu bedre stillet, fremfor at du, som du skriver, skal gå rundt og frygte at han ikke klapper sammen, fordi du har valgt at yde så lidt som muligt af skattemæssige årsager.
Du skriver så noget om at en er bukket under? Jeg antager det er dig jfr. din beskrivelse af din mand. Det er jeg ked af at læse, og jeg håber for dig at din bitterhed ikke er med til at holde dig unødigt nede. For lige nu oplever du jo blot følgerne af en regeringspolitik styret af dem der favoriserer de rige, (blå blok), og de gamle (DF).
Forestil dig så samtidig at du ikke havde din mands indtægt, hvordan ville dit liv så se ud? *uhh*

Med hensyn til kravene til de unge, så har de aldrig nogensinde været højere end de er lige i øjeblikket, så den ved jeg ikke helt hvor du har fra?

Jeg kan så ikke helt lade være med at trække på smilebåndet når du skriver at I ikke havde overskud til at avle mere end et barn, fordi I havde travlt med at yde til samfundet på arbejdsmarkedet.
Det slår mig som en opfindsom omskrivning af et liv drevet af at tjene penge og dyrke karriere, og havde du spurgt mig om du skulle arbejde meget, eller i stedet føde børn for at sikre fremtiden, så havde jeg nok rådet dig til det sidste. ;)

Bemærk I øvrigt at det er dig selv der beskriver dig som værende egoist, og ikke andre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #163
Bruger chilip (Inaktiv) - 05/09-2011 13:36 05/09-2011 13:36
#154 Ja hvorfor mon ikke..??

Måske er det fordi at de opgaver der skal løses, ikke kan løses indenfor de rammer der er trukket nedover kommunerne. De er ganske enkelt for store og vidtrækkende til at man kan gøre noget radikalt ved problematikkerne, indenfor de beføjelsesrammer der er stukket ud fra regeringsmæssig side.
Hvis man tildeler flere penge, men samtidig kræver øget mængde bureaukrati, så skal man jo ikke være raketforsker for at kunne regne ud, at en stor del af de øgede bevillinger man giver, bliver ædt op af de øgede krav om bureaukrati man stiller.

Og så er vi jo tilbage ved mit sidste indlæg igen.
Hvis nu regeringen reelt havde lyst til at sætte sig ned og lytte på kommunernes reelle behov, og hvis regeringen kunne gøre det uden en fordom om "at de bare kommer for at nasse penge". Så kunne det rent faktisk være at mange flere problemer kunne blive løst i kommunerne, og måske kunne de endda løses uden nødvendigvis at smide mange penge efter problemløsningen.
I stedet er vi endt med en kommunalreform der førte til regionerne i stedet. Færre mennesker der skal udføre det samme arbejde som få skulle tidligere. Og dette arbejde skal gøres decentralt..??

Er der efterhånden noget tilbage der hedder lokalpolitik?
Og når man fjerner de ansvarlige fra det daglige gadebillede, hvordan kan man så forvente øget ansvarlighed?

Med mindre der selvfølgelig ligger den skjulte bagtanke fra blå bloks side, at ved at decentralisere, så tvinger man den lokale befolkning til selv at tage affære.
Altså som du selv skriver:
Meget kort handler det om mentalitet.
Hvis du ikke ligger mere personligt ansvar over på folk.
Nemlig det at foreningslivet skal hænge bedre sammen - igennem personers egen fri vilje.
Der er jo for (undskyld sproget) fanden lagt op til at frivilligt arbejde skal gøres til en tvang
Det skal da komme fra hjertet!

I min bog kommer der intet fra hjertet af tvang, udover måske had. :(

Men du ender da i det mindste med at få meldt klart ud:
Det nytter ikke at starten skal varetage alle.

Det er da en pudsig kommentar fra en der er midt i en valgkamp? *blink*
Jeg var da sådan set af den overbevisning at staten egentlig var "os alle", men det kan jeg så fornemme at blå blok ikke tænker..??

Må jeg spørge hvilket parti du kører valgkamp for lige nu..??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #164
Bruger KasperK/Lolland - 05/09-2011 13:50 05/09-2011 13:50
Der er faktisk mange, der gerne vil starte virksomheder op - også uden for København. Et firma ville gerne starte produktionsfaciliteter op nede på Lolland. Grundpriserne var lave og arbejdskraften let tilgængelig. Kommunen var selvfølgelig henrykte, tanken om at få en arbejdsplads med måske 50-75 ansatte er jo altid sød musik for en trængt kommune!

Men kunne de låne penge til etableringen?

Overhovedet ikke. Joh, bankerne kunne godt se forretningen i det, men ville gerne, at virksomheden kunne placeres lidt tættere på København, med de ulemper det nu medførte, med højere grundpriser og timelønninger. At virksomheden lå relativt tæt ved motorvej, med nem transport til hovedmarkedet Tyskland og det øvrige Europa betød mindre. Kommunen gik ind som garanter for virksomheden, desværre til ingen nytte.
Til sidst måtte virksomheden låne penge i udlandet, for at få penge til at etablere sin virksomhed.

At de samme banker ikke så noget farligt i, at låne massive summer ud til boligspekulanter, med de tab det så senere har medført, siger vel det meste!

Men jeg er overbevist om, at en betalingsring vil blive en fordel for byerne. De store byer er jo massivt lammede af blokerede veje hver morgen. Køerne består for hovedparten af biler, kun med føreren i, på vej til arbejde. Få dog etableret nogle store parkeringspladser/huse ved S-togs stationerne, hvor man kan parkere og så tage den kollektiv trafik resten af vejen ind til city.
Når jeg har været i hovedstaden plejer jeg at parkere i en af forstæderne og så tage kollektive resten af vejen. Jeg gider ganske simpelt ikke, at stresse rundt efter en P-plads, der i øvrigt koster en formue, samtidig med, at trafikken er et veritabelt mareridt for en bonderøv, der ikke kender byen! :D
Hvis der kommer en betalingsring i København, tror jeg vil det kun være et spørgsmål om tid, før de andre storbyer følger trop.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #165
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 05/09-2011 18:55 05/09-2011 18:55
- hvis hendes mand beholdtes flere af sine surt tjente penge, ville der også være et større personligt råderum og derfor mere overskud.

Kommunerne fik tilsvarende flere penge for de opgaver de overtog, så den holder ikke.

Befolkningen er os alle staten er den del der varetager valgte opgaver/udfordringer for folket.
Og hvorfor er det besynderligt at sige midt i en valg kamp?
Det det jeg mener og det rg kæmper for?

Omvendt kunne jeg da sige:
Øget selvskabsskatter er underligt - hvorfor hæmme vores firmaer yderligt, specielt de små.
Betalings ring - hvorfor hæmme de pendler der faktisk bruger vores vejnet hver dag.
Øgetskatter og afgifter - skal det være endnu dyre at leve i Danmark, mens vi beholder undnu færre af vores penge?

Du stiller det op som om min mening er helt håbløs og fuldstændig forskruet (ikke at du ikke respektere den, det indtryk har jeg ikke fået).
Nogen gange er det sundt også at anskue andres meninger.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #166
Bruger chilip (Inaktiv) - 05/09-2011 21:59 05/09-2011 21:59
#165 Jamen herinde syntes jeg da ikke jeg gør andet end at anskue andres meninger, og kommentere dem med mine egne. Jeg syntes det er besynderligt at du seriøst sidder og skelner mellem "befolkningen" og "staten", jeg kunne til nøds forstå det hvis du skrev regeringen i stedet for staten. For staten er ikke den del der varetager de valgte opgaver, staten er Danmark, med alt hvad det indebærer. Og da alt andet end befolkningen er døde ting, eller levende individer uden særskilt indflydelse på livets gang, så er staten derved også folket. Det er folket der bestemmer, hvilken del af folket der skal varetage de overordnede opgaver, så dem sætter de i en regering.

Det du rent faktisk skriver er jo at staten er regeringen. Vi andre er bare en befolkning der lever under hvad regeringen dikterer os. *blink*
Jeg ville da blive svært overrasket, såfremt det skulle vise sig at jeg var den eneste der fandt den fortolkning af vores samfundsmodel besynderlig.

Hvem overtog kommunerne opgaver fra? Og hvem bestemte hvilke opgaver kommunerne skulle overtage?

Med hensyn til selskabsskatterne, så vil du vel også postulere at Mærsk ville flytte al sin aktivitet udenlands, såfremt de blev beskattet mere, eller hvad..??

Betalingsring - Hvorfor skal pendlerne absolut køre til Kbh. hver dag? Der er vel bl.a en grund til at de ikke ønsker at bosætte sig der, hvorved de gør sig selv til pendlere.
Hvorfor skal arbejdspladserne ikke ud hvor folk bor?

Øgede skatter og afgifter. Nu har jeg godt nok ikke skrevet noget om afgifter, nogle ville mene at det er 2 stykker af samme sag, det vil jeg ikke udtale mig om.
Jeg vil i stedet hæfte mig ved at du tidligere skrev at befolkningen skulle tvinges til at tage mere personligt ansvar for samfundet.

Hvis du så kigger lidt i dagens meningsmålinger, så vil du jo nogenlunde kunne drage den konklusion, at størstedelen af lidt over 50% af befolkningen, hellere end gerne vil betale mere i skat for at forbedre forholdene for os alle, blå blok inklusive.
Hvis ikke det er en klar indikation af at der rent faktisk er en overordentlig stor del af den danske befolkning der er villige til at tage ansvar for det samfund de lever i, så ved jeg ikke helt hvad der så ellers kan overbevise dig.

Sagt på en anden, (og klart mere generaliserende måde). Rød som blå hyler op om at vi mangler penge.
Blås vælgere mener at vi skal skaffe de penge, ved at beholde flere af pengene til os selv personligt. Røds vælgere mener at pengene skal skaffes hos os alle, for der er jo i sidste ende kun os alle til at frembringe de midler vi mangler.

Er vi så ikke derhenne, hvor de selvsamme borgere du efterlyser ansvarlighed hos, tilfældigvis er blå bloks egne vælgere...?

Jeg mener hverken at du er håbløs eller forskruet, men jeg har svært ved at se at din mening helt giver mening.

Annoncører
Annoncører