Aftrækker? søger tips, råd m.m. (:

Postet under : Saltvandssiden.dk - Fisk
Visninger : 2683

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Henke-DK (Inaktiv) - 24/09-2011 14:22 24/09-2011 14:22
Kære saltvandsakvarister

Jeg er nybegynder i saltvandsverdenen og har købt et 125 liters som ca. har kørt i halvanden måneds tid nu.
Alge/modnings fasen er derfor snart overstået og jeg har derfor været ude og købe 3 turbosnegle idag, da mine vandværdier de sidste par uger, har været meget stabile og gode.

Udover det har jeg været ude og bestille en sump idag, som jeg får pris og tegning over i løbet af ugen.
Jeg regner derfor med, at når min sump er blevet ordentligt installeret og det hele spiller, at skulle ud og købe fisk :D

Har selvfølgelig læst alt jeg har kunnet komme i nærheden af, og spurgt en masse ude ved fiskhandlerne, men er som sagt stadig nybegynder.

Har overvejet, at købe en aftrækkerfisk til akvariet (herre drømmefisk!!), da jeg har fået af vide af min fiskehandler, at han kender flere, som har aftrækkere i ligeså store afkvarier som mit, han siger dog, at de godt kan blive ret agresseive, hårde ved korallerne, at man ikke rigtigt kan holde andre fisk sammen med den og, at man med tiden, skal have den over i et større akvarie.

Mine spørgsmål er derfor:
-Kan man holde en aftrækkerfisk i et 125 liters akvarie, uden at den vil mistrives?
-Hvor hurtigt vokser den, og hvor lang tid vil der gå før, at den ville skulle flyttes over i noget større?
-Kan man holde andre fisk sammen med dem? her snakker vi f.eks. om 2 små klovnefisk.
-kan man købe koraller til akvariet, uden at de bliver dræbt og dermed spreder en masse lort ud i akvariet?
-Hvor agressiv er fisken? kan man stikke fingrene ned til den, uden af man skal være bange for bidsår m.m.? :b

Håber ikke, at smøren blev for lang (:

Venlig Hilsen Henke