Holde Cichlide bestanden i akvariet nede

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Mbuna
Visninger : 1205

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger oko (Inaktiv) - 28/09-2011 22:32 28/09-2011 22:32
Hej
Jeg har et 260L mbuna akvarie, men synes nu jeg har lidt for mange fisk. Bestanden er nu på ca. 30 stk. cichlider + maller etc.
Fiskene trives fint endnu, men hvordan holder I bestanden nede? Lader I fiskene selv "bestemme" og tilpasse sig selv? Eller fjerner I "manuelt" "overskydende" fisk?
Jeg har sten og huler som ungerne formår at gemme sig i, indtil de er store nok til ikke at blive spist.
Jeg er bare gået ud fra at bestanden "bestemte sig selv" i forhold til pladsforholdene men det er måske ikke tilfældet ved cichlider?
vh
Olav

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger K-_Christensen (Inaktiv) - 28/09-2011 22:37 28/09-2011 22:37
du lader bare være med at tage ynglen fra og hvis de voksne mbuna ikke kan klare at æde ynglen så smid en malle derned der ikke er en sugemalle , jeg har to små plettede tornmaller i mit mbuna akvarie og der er ikke noget ynglel der overlever :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger oko (Inaktiv) - 28/09-2011 22:45 28/09-2011 22:45
Hej
Tak for hurtigt svar. Jeg tager ikke ynglen fra, de overlever alligevel, så jeg er nok nødt til at skaffe en yngel-spisende malle.
Jeg gik bare ud fra at bestanden passede sig selv ;(

Annoncører
Annoncører