Sakura(rcs) Vs. Red Fire(rcs)

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 1963

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger nice2one (Inaktiv) - 25/12-2011 19:35 25/12-2011 19:35
Indlægget er rettet 25/12-2011 21:17 25/12-2011 21:17 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hejsa godt folk :) og God Jul *santa*

Jeg overvejder at købe RCS i varianterne Sakura eller Red Fire, meeen syntes ikke jeg helt forstår hvad forskellen er imellem de to varianter. Samtidig kan jeg læse mig til at der er stor forskel på de to varianter når det kommer til hvor meget man skal sortere i den avl der kommer ...så man bevare den røde farve.

Sakura
Eksternt link http://www.shrimp-visions.de/epages/62020582.sf/de_DE/?ObjectPath...

Fire Red
Eksternt link http://www.shrimp-visions.de/epages/62020582.sf/de_DE/?ObjectPath...

vh Keen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kakaoko24 (Inaktiv) - 25/12-2011 20:12 25/12-2011 20:12
Jahh ved de to, står samme latinske navn, og kan ikke lige se forskellen, andet end på billedet er Sakura mere rød end Fire Red. *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger nice2one (Inaktiv) - 25/12-2011 21:17 25/12-2011 21:17
Indlægget er rettet 25/12-2011 21:18 25/12-2011 21:18 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ja måske lige på de billeder man kan se på de link jeg har, men hvis jeg googler RCS Sakura og Fire red, så kan den ene være mere rød end den anden og omvendt.

Så derfor må der være en anden grund til man har to varianter...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Fiskerne - 26/12-2011 05:07 26/12-2011 05:07
Her er der et forslag til de forskellige gradueringer Eksternt link http://www.aquaticquotient.com/forum/showthread.php/74217-Grading...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger cpg (Inaktiv) - 26/12-2011 11:31 26/12-2011 11:31
Red fire ligner meget en almindelig RCS. Og hvis du ser de 2 varanter sammen er du ikke i tvivl.
En meget stor forskel ligger i farven på hannerne.
En RCS han er meget fesen i farven, hvorimod en ordenlig farvet Sakura han ligner hunnerne.

Hvorfor kaste sig ud i at yngle med RCS hen mod en Sakura, når du kan gå direkte til Sakuraen, og det kun for noget som ligner en
5-6 kroner mere pr. stk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger nice2one (Inaktiv) - 26/12-2011 11:41 26/12-2011 11:41
cpg skrev :
Hvorfor kaste sig ud i at yngle med RCS hen mod en Sakura, når du kan gå direkte til Sakuraen, og det kun for noget som ligner en
5-6 kroner mere pr. stk.

Så du anbefaler at jeg køber Sakura ?

Ved du om man kan købe den variant som hedder "Painted Fire Red Grade" nogen steder her i Europa ?
Jeg så den i det link som #4 har linket til :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Fiskerne - 26/12-2011 11:55 26/12-2011 11:55
cpg skrev :
5-6 kroner mere pr. stk.

Tilslutter mig dette. Dog mener jeg prisforskellen er lidt større, ihvertfald i privat handel. Men jeg fortryder at jeg er startet med alm. RCS fremfor at købe 10-20 Sakuraer istedet. Jeg overvejer faktisk at smide de alm. RCS i vores selskabsakvarie, og starte på en frisk i rejeakvariet. Omvendt er der lige begyndt at komme gang i ynglen på RCSérne, så jeg ved ikke helt ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger nice2one (Inaktiv) - 26/12-2011 12:04 26/12-2011 12:04
Fiskerne skrev :
cpg skrev :
5-6 kroner mere pr. stk.

Tilslutter mig dette. Dog mener jeg prisforskellen er lidt større, ihvertfald i privat handel. Men jeg fortryder at jeg er startet med alm. RCS fremfor at købe 10-20 Sakuraer istedet. Jeg overvejer faktisk at smide de alm. RCS i vores selskabsakvarie, og starte på en frisk i rejeakvariet. Omvendt er der lige begyndt at komme gang i ynglen på RCSérne, så jeg ved ikke helt ;)

Jaa det er lige præcis derfor jeg overvejder at købe nogle super røde rejer, jeg har netop købt ny balje som er igang med at modne(hader ventetid). Anyway jeg har alm Cherry rejer deri nu, så jeg overvejder at sorter dem fra og give dem til min bror og få købt nogle lækre knald røde rejer, hvor både hunner og især hanner skulle være røde B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger cpg (Inaktiv) - 26/12-2011 13:18 26/12-2011 13:18
Du skal være meget opmærksom på at der er MEGET langt mellem de røde hanner hos Sakura.
Har hørt noget om at det kun er 1 ud af 200 hanner der er rigtigt røde. men de andre hanner bærer stadig genene for det.

Den der graduering synes jeg ser lidt underlig ud.

De almndelige RCS jeg havde har samme farve som de der kaldes Sakura på den side.
De Sakura jeg har, svarer stort set til dem som de kalder Painted red .....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger nice2one (Inaktiv) - 26/12-2011 14:18 26/12-2011 14:18
cpg skrev :
Du skal være meget opmærksom på at der er MEGET langt mellem de røde hanner hos Sakura.
Har hørt noget om at det kun er 1 ud af 200 hanner der er rigtigt røde. men de andre hanner bærer stadig genene for det.
De almndelige RCS jeg havde har samme farve som de der kaldes Sakura på den side.

Okay det er godt at vide :)

Okay hvor har du købt dine? Eller har du sorteret i dem så du fik den røde farve?

Takker for dine svar.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
_Slettet_ (Slettet) - 27/12-2011 06:47 27/12-2011 06:47
Røde sakura hanner er som der nævnes her, ikke mange af i en portion af rejer, derfor er det ikke altid at man er heldig at kunne få yngel ved blot at bestille sakura fra f.eks. shrimp visions som du linker til her, eller danske forhandlere. Sens derfor en forespørgsel til butikken før du bestiller, for at høre om det kan lade sig gøre og få nogle hanner med, ellers er du lige vidt :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger cpg (Inaktiv) - 02/01-2012 12:56 02/01-2012 12:56
nice2one skrev :
cpg skrev :

Okay det er godt at vide :)

Okay hvor har du købt dine? Eller har du sorteret i dem så du fik den røde farve?

Takker for dine svar.

Beklager det sene svar.
Jeg købte mine i Tyskland, og har ikke sorteret i dem.
Var meget i tvivl om der overhovedet var en han med i sendingen.
Og er stadig ikke helt sikker. Jeg har nogle unger gående i samme akvarie, men om det er unger som er produceret i akvariet, eller om et par af hunnerne har haft æg med fra Tyskland ved jeg ikke.
det er ikke sådan lige at se om hunnerne har æg, da skjoldet er gennemfarvet rød og dækker helt, så æg kan sidde skjult.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger nice2one (Inaktiv) - 02/01-2012 16:42 02/01-2012 16:42
cpg skrev :

Beklager det sene svar.
Jeg købte mine i Tyskland, og har ikke sorteret i dem.
Var meget i tvivl om der overhovedet var en han med i sendingen.
Og er stadig ikke helt sikker. Jeg har nogle unger gående i samme akvarie, men om det er unger som er produceret i akvariet, eller om et par af hunnerne har haft æg med fra Tyskland ved jeg ikke.
det er ikke sådan lige at se om hunnerne har æg, da skjoldet er gennemfarvet rød og dækker helt, så æg kan sidde skjult.

Det er helt okay :)
Jeg er så godt som sikker på jeg skal bestille Sakura rejer fra Tyskland, det skulle da lige være hvis jeg falder over dem på messen i Hannover d.27-29 Jan ;)

Men overvejder selv at bestille fra en af følgende tyske web-shops
Eksternt link www.shrimp-visions.de
Eksternt link www.rendo-shrimp.de/

Hvis det ikke er en af de to steder du har købt, må du da godt lige sende et link :)

Annoncører
Annoncører