Aphyosemion striatum

Postet under : Akvariesiden.dk - Æglæggende tandkarper
Visninger : 2814

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Morten Nielsen (Inaktiv) - 08/01-2012 19:30 08/01-2012 19:30
Jeg var i Bilka forleden og fik et lille x-mile 19 l akvarie til den uhørte lave pris á 100 kr. (det var det sidste de havde tilbage)

Jeg kunne godt tænke mig Aphyosemion striatum eller anden killi (der skal være knald på farverne) men dælme ikke nemme at finde. I hvet fald ikke i trekantområdet. Nogen der har dem eller kender forhandlere i området? Jeg har prøvet kampfisk i et lignende akvarie men kunne godt tænke mig nogle mindre fisk så biotopen/størrelsesforholdene bliver mere realistiske. Har også rasbora "Galaxy" i tankerne. Andre forslag?

På forhånd tak

Mvh.
Morten Vejle

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kenneth (Inaktiv) - 08/01-2012 19:54 08/01-2012 19:54
Indlægget er rettet 08/01-2012 19:54 08/01-2012 19:54 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Så ikke hvor du var i landet først ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger osman1977 (Inaktiv) - 08/01-2012 19:59 08/01-2012 19:59
køb en kampfisk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Crahbek (Inaktiv) - 08/01-2012 21:52 08/01-2012 21:52
Du skal i hvert fald ikke vælge Galaxy - de er for svømmeglade - kig i stedet på de små rasbora typer - de er også ret flotte - evt. sammen med lidt rejer! Fx.

Eksternt link http://www.akvarieviden.dk/fisk/Boraras_brigittae-1295
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=11030

Jeg arbejder selv på at få en lignende tank op at køre - og har lagt mig fast på Killier - jeg forhørt mig rundt omkring, og er nået frem til at svagt lys, god beplantning, bund med udkogt spagnum lagt ovenpå bundfilter, der giver svag cirkulation med et varmelegeme.

Hvis der er en Bonnie eller Poppi i nærheden, burde de kunne skaffe nogle hjem...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Morten Nielsen (Inaktiv) - 09/01-2012 10:46 09/01-2012 10:46
osman1977: prøv at læse mit indlæg igen.

Crahbek: Også lidt det der afholder mig fra Aphyosemion. Altså det mørke bundlag samt svag belysning/cirkulation (ikke lige det x mile akvarierne er kendt for;o)

Jeg har søgt rundt på danske og udenlandske sider i timer og er kommet frem til at flg. arter kunne være potentielle beboere. Det er alle arter som jeg har set anbefalet til akvariestørrelsen og efter min umiddelbare vurdering også af kompente akvarister.

Indtil videre holder jeg akvariet kørende med en meget stor trærod hvor jeg har "klemt" javamos ind i. Bundlaget udgøres godt nok af sand fra mine cichlider. Så måske ender det med at det skal udskiftes.

Aphyosemion australe
Aphyosemion striatum
Pseudepiplatys Annulatus – båndet panchax
Boraras merah
Boraras brigittae - moskitobarbe
Boraras micros
Heterandria Formosa - dværg tandkarpe
Trichopsis pumila - knurrende dværggurami
Danio margaritatus - galaxy rasbora -

Mange tak for dit svar

Annoncører
Annoncører