Hvad skal det koste?

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 1967

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Jebir (Inaktiv) - 01/02-2012 18:01 01/02-2012 18:01
Hejsa

Lige en forespørgsel, da det efterhånden er ved at være længe siden jeg har gjort mig i akvarier...
Jeg har for et stykke tid siden haft gang i et projekt, som jeg desværre ikke kommer videre med - tiden og lysten er der ikke pt.
Derfor vil jeg gerne sælge akvariet, men er MEGET i tvivl om hvad det skal koste... (bemærk, det er ikke en køb-salg-annonce, det er simpelt hen fordi jeg ikke er inde i hvad tingene koster på akvarieområdet længere, og ikke synes jeg kan finde noget at sammenligne med)
Det drejer sig om følgende;
54 l. fra startersæt med lys i låget, klargjort til HMF (ikke afprøvet, og har ikke kørt, men lavet efter forskrifterne).
Der er 2 x Hydor Pico 400 med (koster 110 kr stykket hos Unimati). Den ene skratter noget, den anden er ikke afprøvet. Begge 2 i kasser, og kun den ene har været "under vand" (det er den der skratter).
Varmelegeme medfølger også, samt et stort stykke filtermåtte (oprindeligt 40*40*5cm, mellemgrov, som der er skåret ud af til at lave hmf-filteret) og 90 cm slange (9 mm vil jeg umiddelbart tro).

Hvad kan det koste, hvis jeg skal sælge det samlet?

Mvh.
Mikkel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/02-2012 18:33 01/02-2012 18:33
Hej Mikkel...!

Det er lidt svært at råde dig da der er mange parametre der har indflydelse på hvad sådanne ting er værd.

Det optimale i din verden er jo at du tilfældigt møder en på gaden der spørger dig om vej og så lige som en side bemærkning fortæller dig at han står og mangler et 54 l akvarie med lige det udstyr du har liggende. Det er nemt, i finder hurtigt en pris og alle er glade.

Det modsatte senarie er at du er lidt tung i rø..., der går tid som der allerede sikkert er gået, du vil egentlig gerne af med skidtet men du kan huske priser og vil ikke tabe for mange penge på sagerne. Du for rigtig svært ved at skille dig af med sagerne, da du egentlig er lidt øv over at projektet ikke blev gjort færdigt.

Du er pedagog, arbejder sikkert et sted hvor du kunne få lov at sætte akvariet op, mod at du passer det. Du kan her nyde akvariet hver dag, du får projektet igang, og ungerne glæder sig over de spændende fiskebasser og du gør noget for børnene fremadrettet.

Den rå værdi er vel omkring 500-600 kr. hvis alt er nyt og iorden, vil jeg tro. Måske lidt mere. At der er noget der piver eller skratte, ja enten skal det fixes eller smides ud, folk bliver bange når noget skratter. Jeg vil nu umiddelbat tro at hvis du tog dig tid og puttede dit powerhead helt under vand og lod det køre lidt, så vil problemet forsvinde. Mit gør det samme.

Jeg vil tro at finder du en der har lyst til et projekt som det du har stående, så vil du kunne sælge det for 200-400 kr.

Kig evt. i den blå avis eller de gule sider og se hvad der sælges af tilsvarende varer.!

God Vind Ole....!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Pennut (Inaktiv) - 01/02-2012 18:43 01/02-2012 18:43
Det lille udstyr er der ikke mange der vil betale alverden for. For mig personligt ryger det bare ned i en kasse til alt det andet brugte udstyr der følger med de forskellige startsæt.

Jeg vil kun betale for akvariet og min max pris er 150,00 kr. Ellers kan jeg ligeså godt købe nyt når de er på tilbud til 249-299 ;)

Men igen det handler jo meget om hvem køber er og hvor længe du har plads til at have det til at stå. :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger gibson (Inaktiv) - 01/02-2012 18:57 01/02-2012 18:57
Lige nu er der en masse billige 50L i omløb, så det er nok svært at få mere end 200,-

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger brib - 01/02-2012 19:23 01/02-2012 19:23
Indlægget er rettet 01/02-2012 19:24 01/02-2012 19:24 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Akvariet er den billigste investering - Det der koster kassen er lys - varme - pumpe - bundlag - fisk og planter . Specielt bundlag-fisk og planter er en grum overraskelse for førstegangs akvarister , for de tror at bare man har akvariet , så er det dyreste købt .

Stor fejlantagelse . Når først akvariet er kommet ind i "Hytten" så begynder det dyre :-)

Et lille regnestykke : 1 sæk grus kr 80-100 kr

5 planter ( alt efter type ) kr 100 og opefter

en sjat splatguppyer ( 15-25 kr stk ) 60-100 kr

En sød lille trærod til en halvtredser

En sød lille malle til en halvtredser

Et par andre småfisk for et par hundrede

Allerede nu formoder jeg at man ved i hvilken retning jeg vil hen , eller ?

Akvariet er og bliver den billigste investering når vi snakker startsæt .

Annoncører
Annoncører