Opstart af cichlideshop i Silkeborg?

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 2132

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Brohuus (Slettet) - 21/02-2012 08:55 21/02-2012 08:55
Jeg er en passioneret dyrehandler, med en forkærlighed for cichlidearterne, og går med tanken om at starte butik op, kun med disse fisk.

Jeg vil så gerne høre fra jer, nok specielt jylland, om i ville køre langt kun for dette, og om buddet ganske simpelt er stort nok?

Hvad synes i?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jon hare - 21/02-2012 09:09 21/02-2012 09:09
Jeg bor i Holstebro og jeg vil helt sikkert gerne køre til Silkeborg efter en god butik. Men det er vigtigt at der er et spændende udvalg af fisk (altså ikke kun de gængse som sommerfuglecichlide, Scalare osv.) og derudover må fiskene også gerne gå i nogle flotte akvarier. Et stort udvalg af trærødder vil også hitte hos mig. Derdover er det vigtigt med en opdateret hjemmeside hvor man kan se artslisten.

Det skal iøvrigt være Mellem og Sydamerikanske cichlider for at trække i mig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Matt2609 - 21/02-2012 09:12 21/02-2012 09:12
Vi mangler også en cichlide forhandler i Silkeborg.. Den eneste butik vi har er Bonnie, og der er kun de sædvanlige selskabsfisk, med lidt discus, skalare og kribensis.
Så lyder som en rigtig god ide! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Brohuus (Slettet) - 21/02-2012 09:22 21/02-2012 09:22
Og med hensyn til de flotte akvarier og tilbehør vil dette selvfølgelig være min anden største fokus, da jeg vil have en butik hvor fiskenes velfærd er i absolut højsæde og de jo er det eneste dyr jeg kan udmærke mig inden for, da jeg ikke vil holde dyr. Jeg ønsker udelukkende at beskæftige mig med de "sjældnere" arter, hvor en lang udførlig samtale med kunden er hverdag, og jeg kan dele min passion med fiskekendere, der føler det samme som mig, og ikke bare børn og "uvidende" forældre :) uden at lyde strid! Håber i forstår min mening med beskeden. Ligesom bilentusiaster ikke sætter sig ind i en fiat, og får en køreoplevelse ud over det sædvanlige :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger calon (Inaktiv) - 21/02-2012 11:11 21/02-2012 11:11
Brohuus hvis du akter at starte sådan et erhverv op tror jeg du skal skynde dig, ved at de i bonny er begyndt et tage flere cichlider ind og går og leger med tanken om at også sælge cichlider.
hvis du alligevel vil starte noget op er du velkommen til at kontakte mig så skal jeg nok gi dig en hånd med :D .
Men når alt er sagt ville det være fedt med et sted der var mere end 5 forskellige arter cichlider og du ville da helt klart ha mig som kunde!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Hrymf (Inaktiv) - 21/02-2012 11:32 21/02-2012 11:32
Jeg ville helt sikkert komme forbi sådan en butik. Personligt ville jeg mest være efter tanganyika cichlider idet unimati fx. Har meget af malawi og amerikanere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger spurs (Inaktiv) - 21/02-2012 11:42 21/02-2012 11:42
Da jeg bor i Herning (man kan ikke opdrive fisk fra malawi-søen i Herning´s dyrebutikker) og har et akvarie med Malawi cichiler er jeg helt klar til en tur til Silkeborg.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger KasperK/Lolland - 21/02-2012 11:47 21/02-2012 11:47
Al respekt for sådan et initiativ, men ligger Silkeborg ikke lige tæt nok på Randers ( Unimati ) til at det for alvor vil være lønsomt, at starte en tilsvarende butik op?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
nielsen019 (Slettet) - 21/02-2012 12:00 21/02-2012 12:00
hvis du vil tage mbuna hjem så er jeg der også :) :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Ole H (Inaktiv) - 21/02-2012 12:26 21/02-2012 12:26

.....og ja man kunne måske endda bringe din kommentar skridtet videre, om det overhovedet er lønsomt? :(

Vi havde her i Næstved for år tilbage en enkelt specialforretning der (næsten) kun forhandlede akvariefisk, men de butikker der er idag, har jo både gøjebure og hundeben, griseøre og varaner, pipfugle og kattebakker.

Nu ved jeg ikke om der overhovedet er avancer på dyretilbehør mere, men mon ikke det går i samme retning som med så meget andet, at vi skal til at tjene pengene på mængderne?

En hobbyforretning i en isoleret garage, med en kort åbningstid efter arbejdstid, er nok den model jeg personligt hælder mest til...!

Men ovenstående er jo å ingen måde et udtryk på andet end min (sikkert) uvidenhed, og skal nok nærmere betragtes som en usikkerhed for, om et projekt af denne natur er til at føre ud i livet, uden en velfunderet kapital....).!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger zefirous (Inaktiv) - 21/02-2012 12:49 21/02-2012 12:49
Helt klart du vil ha min støtte :) bare priser ikk er helt i vejret :) jeg syntes der er flere forhandlere der tager store priser kun pågrund af deres butikker er fede.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger zefirous (Inaktiv) - 21/02-2012 12:50 21/02-2012 12:50
amerikaner cichlider helst :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 21/02-2012 15:06 21/02-2012 15:06

Så skal du da bare kigge ind til Ole i Unimati i Randers..

Jeg køber ikke selv cichlider, og jeg tviler godt nok meget på at det er lønsomt..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger zefirous (Inaktiv) - 21/02-2012 16:06 21/02-2012 16:06
der har jeg da været :D og det er os en fin butik men der er lidt kortere til silkeborg og priser er lidt høje i unimati

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Hrymf (Inaktiv) - 21/02-2012 16:16 21/02-2012 16:16
zefirous skrev :
der har jeg da været :D og det er os en fin butik men der er lidt kortere til silkeborg og priser er lidt høje i unimati

Det er da helt afhængig af hvordan man ser på det. Man kan vel sagtens købe halvdøde fisk fra andre butikker til en smule mindre, men personligt syntes jeg man får service, fisk og hygge for en god pris hos unimati. Og et eller andet sted må akvarier da være en meget forkert hobby at have hvis en 10 kr. på en fisk gør forskellen på hvor man køber.

Som tidligere sagt har unimati meget, og jeg ved tropeland har en del forskellige cichlider også, og tror faktisk også at Ole H er inde på noget, en real butik med åben hver dag osv. er måske ikke let at få til at køre rundt, hvorimod et billigt lokale med en flink fyr der kan træffes per aftale, ville helt sikkert nok kunne lade sig gøre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Brohuus (Slettet) - 21/02-2012 19:45 21/02-2012 19:45
Calon, jeg har selv arbejdet i Bonnie, og har stadig tæt kontakt med dem og michael, som er butikschefen, og de får ikke cichlider i noget større omfang der. Jeg takker for jeres respons, og måske er ideen med at gøre det "privat" ikke en dum måde at skaffe sig lidt stamkunder. Jeg vil tænke videre over den.

Mvh Rikke.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger nicolai og joachim (Inaktiv) - 21/02-2012 20:26 21/02-2012 20:26
Hej Rikke, nu er det ikke for at skyde noget ned som ikke engang er startet, men det er jo en lidt speciel ting du vil prøve.
Der er mange ting der skal tages højde for, feks ting som forsikringer, moms, skat, importør godkendelser, strøm og vame, osv, medmindre du har styr på disse ting, så ville det nok være et sted at strate med at finde de udgifter der skal betales inden der begynder at regnes på om det er rentabelt.
Jeg er som 10 skriver nok tæt på at opfordre dig til at gøre det som en hobby ting på bestillings hjem taglse af fisk, for på den måde ikke at binde midler i fisk der (måske) kan sælges.

Jeg vil da håbe det lykkeds for dig at få gang i en forretning :)

Mvh Thomas.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Ole H (Inaktiv) - 21/02-2012 22:12 21/02-2012 22:12
Du skulle måske kontakte nogle der har disse hobby-forretninger, vi har herovre "dengladefisk.dk" (har reklame på forsiden) der kører sådan, som jeg forstår det, det kunne være han ville rådgive dig lidt omkring hans måde at drive forretning på.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Brohuus (Slettet) - 22/02-2012 14:19 22/02-2012 14:19
som sagt er dette kun for at tjekke mit marked ud, thomas :) jeg er udelukkende interesseret i at høre om folk udefra ville køre efter sådanne varer. Det økonomiske klarer jeg selv med min bank, så det skal du ikke bekymre dig om :) Ole, det lyder som en fin plan at kontakte disse hobbyister, og høre om deres fremgangsmåde. Jeg vil lige minde alle herinde om, at jeg udelukkende søger gode råd og meninger, og at jeg ikke er ude i at åbne en forretning imorgen uden nogen form for realitetssans. Jeg har som tidligere nævnt bare en passion for fisk generelt, og vil gerne gøre dette til mit speciale (når tid er). Men når man går i tankerne om at starte butik, så tjekker man som det første markedet, som jeg blandt andet gør her :) Jeg takker for meningerne! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Pseudo (Inaktiv) - 22/02-2012 14:38 22/02-2012 14:38
Jeg tror på Ole H's model eller noget på klubbasis. For nogle år siden blev jeg efter lang pause bidt af en fisk igen :P . Jeg fik sat ild i røven på nogle gamle venner og så mødtes vi i ny on næ. Der gik sjældent mere end et kvarter, så snakkede vi mad. Vi stiftede "Ædedolkenes Akvarieklub". Betingelserne var at man skulle have avlet fisk. Det ene medlem har kun avlet en regnbueunge ved et uheld, han fandt den da han skulle rense akvarie. Nu er vi flere og har en slags fælles fiskebestand. Dem der har penge køber de sjælne og vi andre har bare " Guppyer " ,Men glæden ved at mødes - og æde- er meget fin :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger mairo (Inaktiv) - 22/02-2012 14:39 22/02-2012 14:39
jeg har før kørt langt efter en flot fisk og vil nok også gøre det igen, jeg har været nede ved Unimati et par gange og selv om turen er lang, her oppe fra det mørke nord, så har det bestemt været turen værd. fordelen ved Unimati er mange, men for mig er hans opdaterede fiskelister med billeder og videoer det, der afgør om jeg køre der ned eller ej. på den måde er jeg sikker på at jeg ikke køre forgæves. jeg er klart til sydamerikanere men jeg kan ikke se noget galt i at udbyde mere gængse selskabsfisk. evt. tilbyde startersæt med fiskevejledning osv. så der er mere hjælp til de mange mange børn og "uvidende" forældre, det ville give flere, der kommer godt fra start og giver flere "brugere" blod på tanden til at prøve mere, købe mere/større. jeg startede selv med mollyer en gang først i 80`erne og fik super god vejledning og hjælp fra min far.. man skal jo starte et sted :)
Venligst
Maiken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Ole H (Inaktiv) - 22/02-2012 14:57 22/02-2012 14:57
Rikke :)

Du skal ikke være et sekund i tvivl om, at folk i dit nærområde (tillader mig at kalde det meste af jylland og fyn dit nærområde) vil komme farende hvis og når din drøm bliver en realitet, ingen tvivl i mit hjerte, det er altid spændende når der sker nye tiltag i vor hobby.

Nu står Unimati som en lysende stjerne, da Ole har gjort det mange sikkert har drømt om, nemlig at GØRE det, og GØRE det rigtigt. Samtidig har han gennem lang tid vejret stemningen i sin gamle butik i privaten, og har opbygget en lille skare af faste kunder, der til dels kunne bestemme udvalget af det han solgte i butikken. Samtidig har han jo forhandlinger af forskellige andre sager, han sælger til udlandet, og dette er rart at ha som grundindtjening...

Der er intet der taler for at du på forhånd har tabt, og min livsfilosofi er den simple, at hvis man vil så kan man. En frisk pige, med mod og karisma, en fin lille forretning med spændende fisk og sager, er bestemt i min verden et besøg værd...!

Det økonomiske aspekt berøre vi af den simple grund at langt den overvejende del af den danske befolkning er afhengig af dette, og at det i dagens danmark er svært at leve/overleve hvis man er gennemgribende idealist. (taler af erfaring)....

Jeg betragter dig som en modig kvinde Rikke:-))

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Photok.dk (Inaktiv) - 22/02-2012 14:57 22/02-2012 14:57
Jeg personligt har intet imod køre langt for fisk.
Kommer selv fra silkeborg, og har da været flere gange forbi Unimati i Randers - samt styr på dyr i Ålborg er også et sted jeg kommer forbi - og der snakker vi stadig 1½ time hver vej...
Så hvis butikken er spænende så skal jeg helt sikkert nok kigge forbi.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Patrick M (Inaktiv) - 22/02-2012 15:11 22/02-2012 15:11
Jeg kommer også fra silkeborg og syntes da det lyder som en rigtig god ide. Jeg vil helt sikkert stødte op om det. For i silkeborg ligger der ikke nogle akvarie shops der er værd at besøge. Bonnies har jeg dårlig erfaring med, og den nye Petworld har et meget kedeligt udvalg.

Jeg vil helt sikkert benytte mig af din butik, hvis det bliver en realitet :)

Jeg kører normalt også til Unimati eller Tropeland for at få fisk.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger zefirous (Inaktiv) - 22/02-2012 15:50 22/02-2012 15:50
Indlægget er rettet 22/02-2012 17:09 22/02-2012 17:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger zefirous (Inaktiv) - 23/02-2012 19:26 23/02-2012 19:26
Hrymf skrev :
zefirous skrev :

Det er da helt afhængig af hvordan man ser på det. Man kan vel sagtens købe halvdøde fisk fra andre butikker til en smule mindre, men personligt syntes jeg man får service, fisk og hygge for en god pris hos unimati. Og et eller andet sted må akvarier da være en meget forkert hobby at have hvis en 10 kr. på en fisk gør forskellen på hvor man køber.

Som tidligere sagt har unimati meget, og jeg ved tropeland har en del forskellige cichlider også, og tror faktisk også at Ole H er inde på noget, en real butik med åben hver dag osv. er måske ikke let at få til at køre rundt, hvorimod et billigt lokale med en flink fyr der kan træffes per aftale, ville helt sikkert nok kunne lade sig gøre.

snakker heller ikke om og spare en 10er men 20 30 kroner pr. fisk er da også penge. tag f.eks congo tetra her i bjerringbro til 30 kroner i randers 49 stykket,

Annoncører
Annoncører