Opstart af nyt akvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1824

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sugefisken (Inaktiv) - 07/03-2012 21:07 07/03-2012 21:07
Hej!
Jeg har et et ottekantet ca,35 L akvarie (med bunddække= ca 40 L).
Hvilke slags fisk,bunddække,planter m.v. vil i anbefale mig at købe til det?...Jeg er ikke så god til det endnu,da jeg kun har haft små nemme fisk i nogen tid,og jeg har kun små akvarier..max 60L...Dem har jeg tjek på...Men hvad kan jeg så putte i mit lille akvarie?..Helst noget der ikke er for svært at passe eller noget i den stil.
Håber nogen kan hjælpe.
Hilsen sugefisken

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger TinneG (Inaktiv) - 08/03-2012 11:58 08/03-2012 11:58
Jeg ville bruge lyst grus, da så lille et akvarium let kan virke mindre og for kampakt med sort grus. En masse lette høje planter. placer dem i midten hvis akvariet står frit, og man kan se det fra alle vinkler. og placer planterne bagerst hvis det står op mod en væg.
Jeg ville også putte en rod i, ikke en alt for stor og klodset, men gerne en høj, grenet en.
Det ville være perfekt til en Kampfisk ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger sugefisken (Inaktiv) - 08/03-2012 21:31 08/03-2012 21:31
Tak for dit råd,TinneG....Jeg tror du har fat i noget der.Mit akvarie har nemlig sort top & bund...siderne virke som om de er lavet af plexiglas eller sådan noget,for det er ikke ret tungt,når det er helt tomt.
Det der lyse grus..er det der kaldes chiklidegrus?...ved heller ikke rigtig hvor jeg event. får et beder lys til akvariet.Lyset er nermest fastlimet i topstykket,et lille firkantet gult akvarielys,men hvad det hedder ved jeg ikke. *uhh*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger vivsen (Inaktiv) - 08/03-2012 21:37 08/03-2012 21:37
Jeg vil anbefale mørk sand ;) For hvid sand kommer hurtigt til at se beskidt ud ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger TinneG (Inaktiv) - 08/03-2012 21:43 08/03-2012 21:43
Neptun, Luna eller Pollux grus er lyst. Synes også cichlidesand vil blive for hvidt, og sand er ikke så godt for de fleste planters rødder. Vælger du grus, vil det også kamuflere skidt og snavs.
Mht. lys, så kan du købe nogle skinner LED lys i IKEA, de skulle være gode til formålet.

Annoncører
Annoncører