Ancistrus - bundmateriale

Postet under : Akvariesiden.dk - Maller
Visninger : 1303

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Morten Nielsen (Inaktiv) - 05/04-2012 17:47 05/04-2012 17:47
Hej folkens.

Hvad er jeres erfaringer med bundlag til Ancitrus? Jeg brugte oprindeligt lyst sand men har nu udskiftet det med mørkt akvariegrus med en lille kornstørrelse, synes det virker bedre til nataktive dyr. Desværre har grusset forholdvis skarpe kanter.

Jeg har googlet "Ancistrus skarpe kanter" og det er mit indtryk at folk generelt mener at skarpe kanter ikke har betydning ved lige netop denne malle slægt.

Men hvad er jeres erfaring? Har I haft Ancistrus gående på "glas" i årevis uden problemer eller har det voldt jer problemer? Kunne I aldrig finde på at bruge andet en blødt sand?

Helst kompetente svar - altså ikke nogle "det må du aldrig gøre - ved dog ikke om der sket noget ved det" :P

På forhånd tusind tak.

Mvh.
Morten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Michael_F (Inaktiv) - 05/04-2012 18:01 05/04-2012 18:01
MIne to går på sort grus, med hvad der ser ud til at vøre "skarpe" kanter. De hygger sig fint. Hannen ligger lige for tiden og ruger på æg i et stort sneglehus :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Morten Nielsen (Inaktiv) - 05/04-2012 19:37 05/04-2012 19:37
Lyder nice - ja, så må jeg vel også kunne bruge det, når du kan lave unger på det bundlag :P Men det er bare meget "skarpt så frygtede blot han ville "flænse" sig på stenene i sin søgen efter føde osv. Men som jeg skrev har jeg dog også læst at lige netop Ancistrus ikke er en malle der er så sart hvad det angår;o)
Tak for svar
Mvh.
Morten

Annoncører
Annoncører