Drupal / php programmør søges til siden her

Postet under : Siden - Informationer
Visninger : 4852

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Udvikler Sponsor Kviller - 09/05-2012 14:21 09/05-2012 14:21
Jeg har længe haft en plan om at få siden programmeret om helt fra bunden af, jeg har også haft en del samtaler med forskellige udviklere og freelance programmører, men pris og muligheder har ikke været i top, samt vi ikke ved hvor stabilt vores end projekt vil være.

Derfor har jeg besluttet at lægge siden over i et allerede godt etableret CMS system - nemlig Drupal, som jeg mener er det cms der vil passe sidens funktioner bedst. Der er dog en del der skal laves alligevel, så derfor vil jeg høre om der er nogen der har lyst til at være med til at udvikle denne nye akvarie portal, samt få konverteret eksisterende data fra databasen over i den nye version.

Jeg har desværre ikke det store budget til opgaven, men kontakt mig og det kan være vi kan blive enige om en løsning.

Det vil helt klart være en fordel hvis du er vandt til at arbejde med drupal, men hvis det ikke er tilfældet, så skal du være forberedt på at sætte dig ind i den syntax det benytter. Jeg vil selv forsøge at være en del af udviklingen også, men min tid er ret begrænset desværre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Svend Erik - 09/05-2012 18:07 09/05-2012 18:07
Hej Kviller
Jeg kan ikke, men så du den anden tråd hvor jeg foreslog at du spurgte på linuxin.dk der sidder vist en del der er kompetente, både drupal og joomla. Men hvor billige de er ved jeg ikke.

Har da prøvet et cms så ved godt lidt om hvad det indebærer.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger jacob_dastrup (Inaktiv) - 10/05-2012 01:43 10/05-2012 01:43
jeg ville meget gerne hjælpe *uhh* men jeg har desvære ikke en dyt forstand på den slags :( kan kun lige akkurat finde ud af at redigere en hjemmeside.. :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Malawimanden (Slettet) - 10/05-2012 12:07 10/05-2012 12:07
jeg har rodet med flere cms systemer der i blandt Joomla / mambo / Wordpress og et par andre så som phpbb og så videre så jeg kan da bidrage med en del af det tror jeg

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger p4350 (Inaktiv) - 11/05-2012 11:46 11/05-2012 11:46
Jeg kører med Concrete5 på mine sider og er godt tilfreds. Og så styrer jeg et phpBB forum. Men at programmere fra bunden kan jeg ikke hjælpe med.. Jeg kan dog gennemskue en php eller html tekst, og ændre i den. Jeg har selv leget med Drupal før hen, og synes det var ok nemt, men concrete5 var mere mig.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger larsb (Inaktiv) - 11/05-2012 19:15 11/05-2012 19:15

Hej Kviller,

Vi har jo tidligere skrevet lidt sammen via PB omkring det her, og jeg ville sådan set også gerne hjælpe men må bare sande at jeg ikke har tiden til det.
Jeg synes det er vigtigt at man i community-projekter som dette indgår samarbejder med mennesker der kan dedikere sig til opgaven, ellers tror jeg hurtigt det kan løbe ud i sandet. (Det har jeg i hvert fald set projekter som dette gøre mange gange i min erfaring med hjemmesider og webdesign igennem mange år efterhånden).

Jeg vil stadig mene der er et par interessante veje du kan vælge at gå ned af for at holde dine udgifter lave men stadig få det du gerne vil have.

Har du for eksempel overvejet af outsource opgaven? Der findes jo nærmest millioner af php udviklere verden man kan hyre på freelance basis og mange med Drupal ekspertise.
freelancer.com, elance.com og odesk.com ville være gode steder at starte. Hvis du ikke føler dig overbevist om at dette kunne være en mulighed kunne man altid prøve at ligge et bud op, og så se hvad der kommer ind af oplæg. Uden at man behøver at acceptere nogle af dem. Det er ganske gratis.
Jeg vil gerne investere et par timer i at assistere med at lave et godt oplæg til en kravspecifikation på opgaven.

Dernæst er der jo så også forskellige guides og ressourcer man kunne læne sig op. For eksempel findes der denne e-bog (Eksternt link http://book.drupalfun.com/drupalebook ) til sølle 8 dollars som faktisk viser dig hvordan du bygger et Drupal baseret community fra A-Z. Jeg har tidligere skimmet den igennem og det er klart en fordel at man kender til Drupal inden man går i gang da der er visse steder hvor bogen springer over nogle detaljer. Dernæst er der selvfølgelig også funktioner og features på AS som du ikke vil kunne læse dig til hvordan du laver i Drupal, men kunne outsourcing af de forskellige funktioner også være en mulighed.

Alt i alt er min pointe bare at der findes andre veje end den lange, seje og dyre vej med at hyre en programmør "på dansk jord".
Igen, jeg er klar fortaler for at man benytter dansk arbejdskraft hvor det er muligt, det er bare nogle gange svært at få til at harmonere med et stramt budget.

Håber det kan bruges.

.larsb

Annoncører
Annoncører