Myggelaver-frosne

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1218

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sugefisken (Inaktiv) - 10/11-2012 22:00 10/11-2012 22:00
Nogen der ved noget om frosne myggelarver ?..Hvordan bruger jeg dem, hvilke fisk kan tåle dem og hvor mange "terninger" skal der bruges pr. akvarier ??

Ifølg. den pakke jeg har fået forærret,står der at det er fra et sted der hedder: Tropical...Pakken indeholder; 6 x røde, 6 x hvide, 3 x sorte myggelarver, 6x daphnier,3 x mysis og 6 x artemia....Nu spørger jeg sikkert mega tåbeligt..men kan de myggelarver være skadelige for mine fisk..Jeg har alm.Guppyer, alm. små sugemaller, glødelys-tetra + en anden Tetra, jeg ikke kender navnet på, Slørhale unger, sejlfinne-molly'er og en Pragt-smerling. (altså ikke i det samme akvarie på én gang...har 6 forskellige størrelser) B)

Kan nogen af disse fiskearter tåle frosne myggelarver,eller synes i jeg skal kyle dem i skraldespanden ?

Håber ikke at jeg vil blive misforstået denne gang,og at nogen tager det her alvorligt,for jeg vil så nødig gøre mine fisk fortræd ...så det er derfor jeg spørger jer herinde,da i sikkert har meget meget mere forstand på fiskene end jeg har.
Jeg er slet ikke så dygtig endnu,men prøver da så godt jeg kan.

Mvh sugefisken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Malzou (Inaktiv) - 10/11-2012 22:31 10/11-2012 22:31
jeg vil råde dig til at tage noget vand fra akvariet i et kop også optø terningerne deri så for dine fisk ikke nogle frostskader :)

hvor mange du skal bruge per akvarie er an på hvor mange fisk du har i og om du vil begynde og bruge frostfoder som fast føde eller som en 'snack' :P

mvh Malzou.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mumrikken (Inaktiv) - 10/11-2012 22:31 10/11-2012 22:31
Plejer bare at tage en lille kop med noget af akvarievandet og tø larverne op i så kan du tro fiskene spiser løs... Og dine fisk tager ikke skade af det..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger mumrikken (Inaktiv) - 10/11-2012 22:33 10/11-2012 22:33
Bruger larver som snack hjemme ved mig....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger sugefisken (Inaktiv) - 10/11-2012 22:39 10/11-2012 22:39
okay...takker for jeres råd! :)

Det vil jeg prøve.

mvh
sugefisken B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger RS2600 (Inaktiv) - 10/11-2012 22:48 10/11-2012 22:48
Bare lige være opmærksom på at det er ikke alle sugemaller som tåler for meget protein (kød) som f.eks. Ancistrus. Så er de små skal de ikke have for meget for tit, da de har svært ved og fordøje det. Tag endelig ikk fejl, de elsker det, men kan risikere og dø af forstoppelse :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Pennut (Inaktiv) - 11/11-2012 00:25 11/11-2012 00:25
#1 bare husk lige at mase eller hakke larverne i stykker hvis du har små unger efter guppy'er, de kan ikke klare de store larver.

Vores ancistrus har vi ikke oplevet problemer med at vi bruger frost foder hver dag, så bare du lader væremed at overfodre med det går det fint.

Hvis du føler en terning er for stor, så skær den over og smid resten i en lille bøtte tilbage i fryseren.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger sugefisken (Inaktiv) - 13/11-2012 21:23 13/11-2012 21:23
Til RS2600 og Pennut!

Har først set jeres indlæg nu...men tak for jeres info..det skal jeg nok huske at gøre, inden jeg fodre mine små fisk med de frosne
myggelarver. ;)

mvh
sugefisken

Annoncører
Annoncører