Lysdæmper til akvarie fra 100% - 0% ?

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1507

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Multi (Inaktiv) - 08/12-2012 19:35 08/12-2012 19:35
Jeg har en sunriser i mit 360 l akvarie som virker rigtig fint og dæmper lyset som den skal. Det eneste problem er, at den ikke kan dæmpe lyset ned til 0%. Mine fisk er virkelig, virkelig følsomme over for lyset i akvariet, og stresser meget op hvis man bare sådan lige slukker lyset i akvaiet (pisker rundt i akvariet, hopper op i armaturet, gisper på bunden) - selv hvis man slukker det fra 5% lys som det er med sunriseren når den er på sit laveste. Jeg kunne godt tænke mig at kunne slukke lyset i akvariet, så lyset bliver slukket helt. Er der slet ikke en form for sunriser der kan det? Eller hvis der er nogle der har erfaring med en "alm" lysdæmper, den skal bare kunne tilsluttes jackstikket på mit armatur.
Armaturet er et Akvastabil-armatur med T5-rør og selvfølgelig dæmpbart.
På forhånd tak. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Dav (Inaktiv) - 08/12-2012 19:41 08/12-2012 19:41
Der findes flere muligheder, men det kræver et armatur der kan klare det...

Eksternt link http://minizoo.dk/Ferskvand/Computere/LysstyringsComputer/Prestig...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 08/12-2012 22:08 08/12-2012 22:08
Der er sådan set ikke nogen der kan dæmpe en ballast til 0%, ballasten er den der styrer rørene, de har et spillerum fra 1 - 100%... så 1% er altså laveste belysning men det er faktisk også ret langt ned, skal der slukkes helt skal der et tændslukur til, der kan slukke lyset ved det forventede 0%...
Skal det hele automatiseres, så skal der en computer til der både kan styre op og ned på lyset og samtidig er den i stand til at slukke når lyset er dæmpet tilstrækkeligt, altså omkring de 1%.
Akvariecomputeren GHL profilux kan samt en hel masse andet med lys og anden teknik

Annoncører
Annoncører