Trichopsis pumila

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 883

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Multi - 13/01-2013 13:31 13/01-2013 13:31
Nu har jeg spottet den lille knurrende dværg gurami Trichopsis pumila nede i den lokale dyrebutik, Bonnie Rødovre. Jeg overvejer meget kraftigt at købe mig en lille flok på 4-6 stk og putte dem i mit 60 l, hvor der også går 5 Corydoras habrosus, 4 Nannostomus marginatus og 5-7 Boraras urophthalmoides; alle meget fredelige fisk. Akvariet er tæt beplantet. Tror I det ville gå? Alternativet er at lave et artsakvarie til dem.
Jeg har læst i diverse gamle tråde herinde fra AS, at T. pumilaen kan være bærer af fisketuberkulose, især de vildtfangede eksemplarer. Nu har jeg stor tiltro til Bonnie Rødovre, så tror ikke at de vil sælge mig syge fisk, men kan alligevel ikke lade være med at blive lidt bekymret. Kan jeg risikere at de smitter de andre fisk? Jeg bruger desuden de samme slanger og spande til alle akvarierne til vandskift, så jeg er bange for, om den evt smitte vil brede sig til alle akvarierne?
Er der nogen der ved hvordan man kan se, om fiskene har sygdommen?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mikkel_k (Inaktiv) - 13/01-2013 14:52 13/01-2013 14:52
kan helt klart anbefale denne sjove lille fisk, det aller bedste skulle være artsakvarie men syns nu ikke det er nødvendigt jeg har dem gående i mit sortvands biotop og de yngler fint og driver fint de størrer fisk væk fra deres rede dog tror jeg godt et 60l kan blive trangt hvis de skal gå med så mange andre fisk da de faktisk bliver utroligt aggresive når de har æg/yngel de går ligefrem til angreb på min giant kampfisk hvis han kommer for tæt på deres rede

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Multi - 13/01-2013 19:22 13/01-2013 19:22
Ja, jeg tænkte også om det blev for mange fisk. Men på den anden side, så bliver de 15 fisk jeg har ikke ret store; de fylder ingenting. Men de er der selvfølgelig stadig.

Ved du noget om det med fisketuberkulosen? Det er nemlig det der afholder mig fra at købe den. :)

Annoncører
Annoncører