Rovcichlide - Hvilken skal det være?

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Rovcichlider
Visninger : 2020

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Braaby (Inaktiv) - 16/02-2013 20:28 16/02-2013 20:28
Da jeg er ved at være træt af min foder-balje (med Guppy, Molly, Pristella Tetra, Sort Neon, Mickey Mouse Platty og så Ancistrus sp. og Corydoras paleatus (Plettet Pansermalle)), har jeg kraftig overvejet at tage dem fra, jeg vil beholde og yngle lidt på. Og så sætte nogle Rovcichlider i til at rydde op i resten.

Jeg har helt fint hvidt cichlidesand som bundlag i forvejen. Planterne ryger vel ved at smide cichlider i?

Kan jeg trygt lade sugemaller og pansermaller blive i, eller vil de osse ende som foder til cichliderne?

Nogle forslag til hvilken jeg kan smide i mit akvarie, som med garanti vil rydde for de fisk jeg efterlader, det er på 250L. Gerne en der er nem at passe ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ognob (Inaktiv) - 16/02-2013 21:24 16/02-2013 21:24
Du kan ikke ha Rovcichlider i et 250L.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kanondan - 16/02-2013 22:10 16/02-2013 22:10
Crenicichla notophthalmus kunne være en mulighed, den vil ihvertfald æde yngelen og alt andet den kan gabe over.

Internt link http://www.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=15850

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Brings (Inaktiv) - 22/04-2013 14:30 22/04-2013 14:30
Det er bare at prøve sig frem med rov. . Det hele kommer an på størrelses forskellen på fiskene om de ser dine fisk som foder.. Hvis jeg må sige min mening kan du have alt rov i dit 250 l alt efter hvor små de er når du får dem.. Fisk der bliver rigtignstore kan du så selvfølgelig ikke have når de vokser ud af dit akvarie!. :) prøv med en trio Sciaenochromis fryeri dem vil du kunne have i et pænt stykke tid og måske alt efter hvordan du indretter akvarie måske også når de er store.. Det er bare at prøve sig frem og så ikke lytte alt for meget til de folk med monster store akvarier her på siden.. Da de tit helt har glemt hvordan der er at starte ud med cichlider.. :) Mvh Rasmus

Annoncører
Annoncører