Kampfisk - Hun eller han?

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 2285

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sugefisken (Inaktiv) - 05/05-2013 14:31 05/05-2013 14:31
Hej,alle sammen!

Jeg har lige været nede hos min dyrehandler,og hun solgte mig 3 hun-kampfisk....Men nu er jeg pludselig kommet i tvivl...Hvad nu hvis det viser sig at være de såkaldte "Kort finnede han-kampfisk"..vil min "gamle " kampfiske han kunne se forskel på hun eller han?..Min kampfiske han opfører sig pragende og spreder sine store finner + gællerne...det gjorde han,mens de 3 nye fisk var i indkøbsplast posen fra dyrehandleren...er det et tegn på raseri eller flirt?

Jeg håber at nogen kan give mig et prej om jeg har valgt forkert...Jeg vil så nødig slå de nye ihjel,for de er så flotte.. :(

Mvh
sugefisken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger andersm (Inaktiv) - 05/05-2013 15:52 05/05-2013 15:52
Det er meget naturligt for din gamle han at markere sig overfor dine nye hunner.
Hvis du er i tvivl om det er hunner du har fået med hjem, så hold øje med om de begynder at være alt for hårde ved hinanden.
Normalvis vil hunnen vise finner og gæller, og herefter svømme væk, men hvis de begynder at være for hårde ved hinanden, så kunne de tyde på du har fået en han med hjem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger koptokaff (Inaktiv) - 05/05-2013 19:07 05/05-2013 19:07
Din han-kampfisk kan sagtens se forskel på hanner og hunner.

Når det er sagt, så udviser din han helt almindelig kampfiske-adfærd; de vil gerne smide alle andre kampfisk på porten... Men jeg har indtil nu været heldig med mine kampfisk. Når han lige har blæst sig op og vist sig frem, så kan han nu tolerere hunnerne... hvis de holder sig væk fra dér hvor han er... Men jeg har masser af gemmesteder, så hunnerne kan få fred.

- måden du kan tjekke om dine hunner er hunner, er ved at se om fisken har en lys ægplet mellem brystfinnerne. Hvis fisken har det, så er det en hun.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger mikkel_k (Inaktiv) - 05/05-2013 22:37 05/05-2013 22:37
#3 vil nu lige tilføje at alle kampfisk ikke nødvendigvis jager hinanden væk. mine 4 kampfisk sover endda nogle gange sammen på samme blad. 1han og 3hunner har endda haft held med 3 hanner sammen (men vil lige skynde mig at sige inden nogle får idé om selv at prøve 3hanner sammen at dette meget nemt kan gå meget meget galt)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger jacob - 13/05-2013 07:38 13/05-2013 07:38
Kategorien Andre fisk skal udelukkende bruges til tråde om arter, hvor der ikke er en kategori. Den største gruppe af fisk, uden deres egen kategori er nok regnbuefisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Systemmeddelelse - 13/05-2013 07:38 13/05-2013 07:38

Indlægget er flyttet fra 'Akvariesiden.dk - Andre fisk' til 'Akvariesiden.dk - Labyrintfisk' af jacob

Annoncører
Annoncører