Hjælp - syge petrochromis. "ånder" hurtigt efter vandskift, flere hænger

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Algeæder
Visninger : 1667

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kaspervj (Inaktiv) - 14/05-2013 20:25 14/05-2013 20:25
Jeg fandt en død (ildelugtende) ancitrus malle ovenpå mit filter (baggrunds) igår. Idag (efter et vandskifte) bemærker jeg mere fart på "vejrtrækningen" og i løbet af et par timer flere fisk (Petrochormis Travawasa) der hænger på bunden......

Jeg synes deres gælder træder mere frem og at der er hvidlige belægninger her.

Sænker vandstanden og behandler med Nifurpirinol og fylder op med koldt vand..... I løbet af et par timer retter fiskene sig (hvilket forekommer mig hurtigt?)

Har brug for input til følgende:
1) var det en bacterie infektion? Nok mest oplagt...?
2) hva nu? (lade dem gå natten over i medicin og så vandskifte og kulfilter imorgen?) EL?

3) hvordan genopretter jeg hurtigst muligt mit filter? Tips og triks? Jeg har et par velfungerende filtre på tropheus akvarium....

Fakta: 500 l balje - 15 stk travewasa som jeg har haft de fleste af i 12 mdr.... de er begyndt at yngle.
Filter: baggrundsfilter med forskelligt media

Tips og triks modtages gerne - Kasper

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger stausholm - 14/05-2013 21:26 14/05-2013 21:26
rens filteret og foder sparsomt de næste 3-4 uger, så er filteret ved at være oppe igen..
jeg vil også lave et på store vandskift de næste par dage og så ellers holde øje med fiskene

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Elund (Inaktiv) - 14/05-2013 22:15 14/05-2013 22:15
Det er på grund af for meget nitrat i vandet.
Var der noget hvidligt på fiskene?

Når fiskene ligger sig på bunden og får det ringe, så er det en forgiftning og i dette tilfælde Nitrat.

Du behøver ikke at medicinere akvariet.
Lave nogle meget store vandskift og få nitrat niveauet i bund og gerne 50-70%.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kaspervj (Inaktiv) - 14/05-2013 22:41 14/05-2013 22:41
#3 måske rigtigt..... Men det undrer mig at det kom efter et stort vandskifte.......

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Kaspervj (Inaktiv) - 17/05-2013 20:33 17/05-2013 20:33
Bliver nødt til at dele:

Efter vandskifte - og antibiotika har mine Petrochromis aldrig gået bedre.... B)

Annoncører
Annoncører