Danio margaritatus

Postet under : Akvariesiden.dk - Karpefisk
Visninger : 2913

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Tue T (Inaktiv) - 18/09-2013 22:45 18/09-2013 22:45
Dejligt at se mine danio gider yngle igen efter at have nægtet sommeren over, tror det har været de høje temperaturer.

billede af et par hængere - har set enkelte der er fritsvømmende allerede.

og et af hele kassen

Tror jeg vil prøve lade dem gå lidt længere i kassen denne gang selvom det kræver en del små vandskift fra min side. Har tidligere oplevet at miste halvdelen af et kuld da jeg nettede dem ud af kassen *doh* de er ret skrøbelige.
hvor lang tid syntes i jeg skulle give dem for at være sikker på de klarer den alle mand ? tror osse jeg vil prøve fange dem i en kop denne gang det er nok mere skånsomt ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kejak - 19/09-2013 09:10 19/09-2013 09:10
Har fiskene lagt æggene i den kasse eller er de flyttet derover i?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Tue T (Inaktiv) - 19/09-2013 13:46 19/09-2013 13:46
De har lagt æggene i kassen, fjernede forældrene (1han2hunner) efter 6 dage.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger kejak - 19/09-2013 14:41 19/09-2013 14:41
Kan du så ikke lade ungerne være der til de er en rimelig størrelse? Tænker 1cm, lidt over måske.

Hvad fodrer du de små med?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Tue T (Inaktiv) - 19/09-2013 15:13 19/09-2013 15:13
Joo det er nok en god plan de får en 3-4 uger i kassen tror jeg. må indrømme fingrene godt nok klør for at få gang i et kuld mere *skeptisk*
jeg fodrer dem ikke endnu først når de alle er fritsvømmende, der er en del mikro fauna i mosset de sagtens kan køre lidt på. men når den tid kommer har jeg noget "pudder" foder til småt yngel, og senere igen får de bare kvalitets flagefoder jeg knuser helt fint.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger kejak - 19/09-2013 22:53 19/09-2013 22:53
Jo men det nytter jo ikke at får gang i et kuld mere dør end det første er sikkert ude af ynglebaljen :)
Men du har da gjort en (god) gerning med din tråd, jeg har da fået lyst til at bruge min extra plastbalje til noget og forældrene kan så gå i min corybalje når de er færdige :P

Foder har jeg nok, infusiorer til start, walterorm og så som du siger knust foder, tror bare jeg vil bruge en blanding af mallepiller (kun et par af dem med spirulina og så resten kød mallepiller, men alt efter blandingsforhold) og godt flagefoder.
Lyder det dumt? Du har jo prøvet og er i gang :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger ALDOR (Inaktiv) - 20/09-2013 11:34 20/09-2013 11:34
Puha... Jeg har 4 af dem gående... ved bare ik hvad jeg skal med dem.. Bytte eller ??
*rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Lmarie65 (Inaktiv) - 20/09-2013 14:07 20/09-2013 14:07
Tut T , jeg læste et sted de skal være 2 måneder inden de må komme over til forældre fiskene, efter 4 måneder skulle de vist selv være i stand til at yngle. Nu kan jeg ikke huske linket til en meget god artikel men det kan være andre kan huske linket. Rigtig god fornøjelse med de kære små, jeg har selv ynglet på dem og det er utroligt spændene. Jeg havde dog svært ved at finde ud af hvad jeg skulle fodre dem med, så ud af 30 stk. var det cirka kun 1/3 som overlevede.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Tue T (Inaktiv) - 20/09-2013 15:35 20/09-2013 15:35
Indlægget er rettet 11/10-2013 22:05 11/10-2013 22:05 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej igen og tak for svarene :)
#6 du har da helt ret i man hurtigt kan forhaste sig, jeg tager den med ro indtil de har fået lidt størrelse i hvert fald. er det coryer du vil prøve yngle med så ?
lyder til du har styr på foderet, infusorier og andet levende småt foder er sikkert rigtig godt til dem. jeg havde bare ikke selv nogle parat da jeg ikke vidste helt om de gad yngle denne gang, deraf den lidt tørre kost.

#7 er det 4 unger du har gående eller voksne eller hele kuld? de skulle gerne være til at komme af med igen hvis det er det du vil=)

#8 ja det var nogen tid, har dog et 54l jeg bruger til yngel opfordring der er kun lidt halvnæb unger i pt, tror de ryger derover i om 4 uger cirka, og så halvnæbbene videre over i mit 275l. jeg har også som ovennævnt mistet en del unger tidligere af de første 2 kuld jeg fik, men så lærte jeg at de i hvert fald ikke kan lide at blive nettet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Tue T (Inaktiv) - 20/09-2013 17:12 20/09-2013 17:12
Ser ud til de alle er fritsvømmende nu så tror jeg begynder at fodre fra i morgen. Der er vist også flere denne gang, tror det er tæt på 35-40 :)
Her er lige et billede mere selvom mit lille kamera ikke er ret godt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Tue T (Inaktiv) - 22/10-2013 19:22 22/10-2013 19:22
Tænkte jeg ville følge lidt op på tråden. Ungerne er nu ca 5 uger, og er så småt begyndt at få noget der ligner voksen form.

Jeg er nede på omkring 25 stk, så nogle er der da faldt fra igen, men dem der er tilbage spiser godt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Tue T (Inaktiv) - 13/11-2013 18:59 13/11-2013 18:59
Til trods for der ikke virker til at være den store interesse vil jeg lige komme med en sidste update, ynglen er ved at have en ok størrelse nu og virker sunde.

Desuden er der gang i kassen igen, lidt mindre antal denne gang men gav en del af min overskuds mos væk. et gæt vil være små 20 stk.

igen beklager de dårlige billeder, men det er bedre end ingenting=)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Jawbreakingtrucker (Inaktiv) - 13/11-2013 19:14 13/11-2013 19:14
Jeg synes de ser fine ud og det er ALTID sjovt og spændende med indlæg om forøgelser :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Martin´s mormor (Inaktiv) - 13/11-2013 19:19 13/11-2013 19:19
Det er altid spændende, at høre om andres erfaringer - især nu da vi selv har yngel for første gang, men tror nu ikke vore bliver så store på 5 uger, jeg syntes de er bitte, bitte små stadig væk 3-4 uger gamle.
Hvad fodre du med, når de er helt små ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Tue T (Inaktiv) - 13/11-2013 19:31 13/11-2013 19:31
Indlægget er rettet 13/11-2013 20:33 13/11-2013 20:33 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Er det også DM det yngel du har ? Jeg har lige anskaffet mig liquidfry nr1 det skulle være rigtig godt til små æglæggere, men tidligere har jeg bare fodret med lidt grønt vand først og siden meget finknust flagefoder og spirulina piller.
Men da der er mere yngel der dør af overfodring end det modsatte, så de får ingenting indtil alle er fritsvømmende. Jeg lod opvækst akvariet stå tomt et par uger inden de kom derover og der blomstrede en masse mikro liv op det levede de fint på et stykke tid. Specielt noget jeg tror var vandlopper virkede de meget glade for at jage.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Helpfish (Inaktiv) - 13/11-2013 22:24 13/11-2013 22:24
Indlægget er rettet 13/11-2013 23:26 13/11-2013 23:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg kastede mig over denne fisk sidste år og har lavet 6 kuld siden. Det hygger jeg mig meget med.
I forhold til at flytte dem, har jeg gjort mig samme erfaringer som du. Såfremt du vil nette dem, vil jeg fraråde at gøre det før de er 5-6 uger gamle. Jeg ved godt, at man på andre hjemmesider anbefaler 3-4 uger, men de er virkelig skrøbelige. Jeg har gode erfaringer med at fange dem i et stort, klart glas, stille og roligt, hvis jeg har haft brug for at flytte dem tidligt.
I forhold til foder, så er mine bedste erfaringer en omgang infusorier, lavet hver dag på øl (man skal kun bruge 2 cl og så kan jeg drikke resten :) og efter 3 uger bruger jeg primært knust flagefoder af bedste kvalitet, samt lidt forskelligt frostfoder. Det der liqiudfry var ikke bedre for mig.
I øvrigt en sjov ting: Hvis du har styr på forældrene, så lægger de flere og flere æg for hver gang. Mit seneste kuld er på over 70 unger.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Tue T (Inaktiv) - 14/11-2013 02:29 14/11-2013 02:29
Indlægget er rettet 14/11-2013 03:31 14/11-2013 03:31 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Kan ikke falde i søvn.. nåede enda at tælle 10000 får..
#16 Tak for svar (også jer andre iøvrigt ) fangede de fleste med kop denne gang, men nogle var jeg nød til at nette, de var ikke til at få ind i koppen, det kan meget vel være årsag til lidt faldt fra igen † †
Tror jeg vil prøve det med pilsner infusorier til de næste så, har prøvet det tidligere men syntes de døde hurtig og vandet kom til at lugte grimt så gik fra det igen, men skal nok lave en ny kultur hver dag så som du nævner, troede bare de kunne holde lidt længere.
Det større yngel fik lige en dråbe liquidfry inden jeg gik til "ro" og de virkede ikke synderligt interesserede, men som jeg forstår det, er det ikke beregnet på dem men nærmere mikrofaunaen i vandet.
Vildt med 70 unger i et kuld, var det ikke med flere hunner? bruger du så glaskugler eller riste til at adskille forældre og æg?
Tror jeg vil prøve dække bunden totalt med mos næste gang, og bruge 2hanner 4hunner

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger molo (Inaktiv) - 14/11-2013 06:11 14/11-2013 06:11
Hvilke vandværdier og temperatur har I gode erfaringer med til opdræt af DM?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Helpfish (Inaktiv) - 14/11-2013 07:05 14/11-2013 07:05
Indlægget er rettet 14/11-2013 08:08 14/11-2013 08:08 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej igen.
Dejligt at være til hjælp :)
Først af alt vil jeg gerne henvise til et forum, som jeg virkelig har fået meget ud af:
Eksternt link http://celestialpearldanio.com/cpd-forum.html
Derfra har jeg fået meget af min viden.

I forhold til opdræt har jeg gjort mig nogle erfaringer: Det er vigtigt at bruge de mest farvestrålende hanner. Det giver klart de bedste resultater. Jeg bruger dog helst ikke flere end to hanner og helst en del flere hunner. Gerne 2,4-6. Nogle argumenterer for at så mange fisk vil gøre at de æder alle æg, men det er ikke min erfaring. Jeg skal lige nævne, at de her 70 unger, dem blev jeg godt nok overrasket over. De andre gange har jeg fået mellem 35-50 unger.

Jeg bruger ganske almindeligt hanevand, dog med lidt lav ph-værdi (6.6 - 6.8). Det skyldes at jeg tager vandet fra akvariet, som fiskene går i, i forvejen. Men om det har en betydning, det tror jeg faktisk ikke. Jeg har forsøgt mig med lidt forskellig setup. Det bedste er dog mørk grus, dækket af masser af mos. Og så en elefantfod, der futter langsomt afsted. Vigtigt er det kun at have lidt lys over akvariet, mens fiskene leger. Jeg prøver at undgå enhver unødig forstyrrelse og så får de lov til at passe sig selv en hel uge, hvorefter jeg fjerner fiskene. Så går der typisk 4-7 dage og så vælter det rundt med fisk. Jeg har lavet alle mine fisk udfra en stamme på blot 12 fisk. Det tager hårdt på hunnerne, så jeg giver enkelte gode pauser. En enkelt fisk blev helt udmattet og det har taget mig 3 måneder at få den til at ligne de andre igen. Ikke en eneste af stammen er døde og jeg har sjældent døde fisk. Det er en utrolig robust fisk. Jeg skifter dog masser af vand. Det er kun, når jeg flytter unger, at jeg oplever dødsfald.
Jeg tænker, at jeg nu vil kaste mig over et andet projekt, men det har godt nok været skægt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Martin´s mormor (Inaktiv) - 14/11-2013 09:20 14/11-2013 09:20
Tue T ja, det er DM vi har ;)

Helpfish Ja, jeg har også læst mig helt firkantet, på det forum, tror faktisk også jeg på et tidspunkt så dit navn der :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Tue T (Inaktiv) - 14/11-2013 10:58 14/11-2013 10:58
#18 Jeg holder mine i hanevand, og uden varmelegeme både i yngel og voksen akvariet, det klarer de fint og lever også i naturen i let alkalisk vand og med lidt lave temperaturer.(laver 50/50 blanding af hanevand og akvarievand til yngelkassen)
#19 Ja kender godt det forum, knap så aktivt men masser gode fif. hvad vil du så kaste dig over i næste omgang? jeg har selv overvejet danio kyathit. eller maske D. Erythromicron.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Helpfish (Inaktiv) - 14/11-2013 16:50 14/11-2013 16:50
Martins mormor: Ja, jeg har været lidt aktiv der. Jeg har også læst mig firkantet der. Held og lykke med det. Det er i øvrigt som om de små rasbora vokser i ryk. De første 3-4 uger er langsomme, men pludselig kommer der fat i udviklingen. Det sker igen omkring 10.-12. uge, synes jeg.

Tue T: Jamen jeg har lige kastet mig over nogle dværgchiclider for at gå i en helt anden grøft. Vandtønden blev monteret i går og jeg har fået fire fine cichlider i dag. Samtidig vil jeg gerne få mine små fine pansermaller til at yngle.

Jeg har også læst at de klarer sig fint uden varmelegeme. Her i familien holder vi af at bo koldt og derfor har de fået varmelegeme her. Vandet er omkring 24 grader.

Tue, Pøj, pøj med nye danio projekter. Jeg så nogle D. Erythromicron i dag. Det er virkelig en flot fisk. Det er kyathit naturligvis også. Nogle fisk er kun flotte på billeder, mens andre også gør sig godt in real.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger kikr4000 - 14/11-2013 20:41 14/11-2013 20:41
Hej Tue,

Hvad bruger du som foder til de voksne for at få i yngleform.

Mvh
Kim

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Tue T (Inaktiv) - 14/11-2013 22:25 14/11-2013 22:25
Indlægget er rettet 14/11-2013 23:28 14/11-2013 23:28 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#22 Tak og i lige måde krydser hvad jeg har for det går godt med cichliderne også.

#23 Jeg fodrer såmænd bare med Tetra rubin og myggelarver, og så spiser de lidt mallepiller og en del rcs yngel =)
De er ikke kræsne og vil da tro man kan nå langt alene med kvalitets flagefoder, og rejer i tanken er et godt supplement.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Tue T (Inaktiv) - 18/11-2013 19:12 18/11-2013 19:12
Lækkert det ser ud til de nye er et stort kuld alligevel, har bare ikke kunnet se dem før nu.

Der er mindst lige så mange som sidst (dette er bare et af hjørnerne de står i) Så mindre mos kan også godt gøre det. Eller er mine bare flinke til ikke at gå på æg rov =)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger mortenimer (Inaktiv) - 18/11-2013 20:48 18/11-2013 20:48
#25 Du sprøjter dem jo ud på stribe :D

Jeg glæder mig til at få et parti - hvilken baggrundsplante er det du har i #12? - og de ser da ud til at have en fin størrelse efterhånden, noget større end da jeg var forbi 1. november i hvert fald.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Rie M. (Inaktiv) - 18/11-2013 21:20 18/11-2013 21:20
Hvor ser det altså hyggeligt ud, og super spændende at kunne følge med i udviklingen. Held og lykke og pøj pøj med opdrættet af de fine DM'er :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Tue T (Inaktiv) - 18/11-2013 22:28 18/11-2013 22:28
#26 ohøj morten =) ja det varer ikke længe før du kan få nogle med hjem.
Æren må tilfalde fiskene. Man kan jo bare gisne om hvor mange der går fløjten i selskabsakvariet :|
Det er såmænd bare folie du ser på #12 og andemad i overfladen, der har været mosbaggrund i (den kan du se på et ældre billede i min profil) tog den ud da jeg erfarede mit halvnæb yngel, og sikkert også lidt små DM fik forvildet sig om bagved=(
#27 takker =)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Jørn Johanesson (Inaktiv) - 19/11-2013 07:59 19/11-2013 07:59
Min erfaring med at nette meget småt yngel.

Mine DM smider æg hele tiden, og da de er vildtfangede får jeg ikke øje på de tykke damer. De er nemlig slet ikke tykke med æg endnu da de var ret unge, da jeg fik dem.

Jeg får så øje på yngelen, når den er fritsvømmende, når fiskene begynder at farte rundt for at fange og æde dem. Så frem med det lille hvide net, en til akvariet og så nette den fritsvømmende overlevende yngel.

Jeg fører nettet forsigtigt ind under yngelen og løfter det op. Derefter over i en tolv liters plastik kasse, hvor jeg forsigtigt dypper nettet med de små, så de kan svømme ud.

Det giver ikke mange af gangen, men en god 20 stykker har jeg da samlet mig i en 14 dages periode.

Jeg sarter at fodre med infusorier, hvis jeg har nogen, ellers JBL Nobifluid og Artemia frost, som jeg findeler med en stavblender. Jeg fodre også med flagefoder, som jeg har findelt i en granit krydderi morter. Når de er store nok så suplerer jeg med frisklavede Artemia nauphier. Der kommer altid flere ud af det end jeg regner med. De futter for meget rundt til, at de er til at tælle.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger kheller (Inaktiv) - 28/11-2013 13:23 28/11-2013 13:23
Nejj :)
Nu har jeg sørme også fået unge(r). Jeg kan se een i mit 20L, som er dedikeret til formålet... Så måske der er flere *blink* som bare ikke er kommet frem endnu. Det er en uge siden, jeg fjernede de voksne fra baljen, så jeg håber på at se en hel sværm indenfor et par dage:-)

Hvad er det bedste at fodre med i starten?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Tue T (Inaktiv) - 28/11-2013 14:39 28/11-2013 14:39
Tillykke med ynglen :) der er sikkert flere end den ene, de er max svære at få øje på før de svømmer rundt. Til foder kan du bruge infusorier eller grønt vand (svævealger) som det første, men ikke før de er fritsvømmende (de spiser ingenting før det alligevel).

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger kheller (Inaktiv) - 28/11-2013 16:57 28/11-2013 16:57
Og hvor længe varer det ca, før de er det?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger kheller (Inaktiv) - 01/12-2013 13:00 01/12-2013 13:00
Nu kan jeg tælle 7 fritsvømmende unger :)
De går i et 20L med en del javamos, sagitaria, sammen med nogle rcs (ca.20). Rejerne får lidt foder til dem og så giver jeg Liquifry no. 1 tre gange dagligt. Mon ikke det er ok i forhold til ynglen?
Men hvad med vandskifte? Skal jeg stadig skifte som jeg plejer - ca. 20% om ugen? eller er de nye små meget sarte ved skift?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger Tue T (Inaktiv) - 01/12-2013 15:23 01/12-2013 15:23
Hej igen det er lidt forskelligt hvor mange dage det tager for dem at blive fritsvømmende, kommer bla an på temperaturer. Det er sikkert fint med liquidfry, bruger det selv for tiden.
Plejer selv at skifte cirka 10% vand hver anden dag, lidt mindre kan nok gøre det imens de er helt små. Det skal være nogenlunde samme temperatur, de vil nok ikke tåle de store udsving. Og hold øje med eventuel overflade film, får man det i tilpas "tykt" lag kan det vist forhindre ungerne i at kunne fylde deres svømmeblære.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Tue T (Inaktiv) - 01/12-2013 15:33 01/12-2013 15:33
Hvis du vil have lidt større udbytte så prøv næste gang med en tank helt uden rejer og snegle, da de nok vil spise de æg de kan finde, og en voksen rcs kan nok også hapse en unge inden de er fritsvømmende. Herefter kan du dog godt sætte rejer og snegle ned til at tage foderrester.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger aquarejen (Inaktiv) - 01/12-2013 15:38 01/12-2013 15:38
Hvor mange unger har du kunne tælle dig frem til :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger Martin´s mormor (Inaktiv) - 01/12-2013 16:03 01/12-2013 16:03
Vi prøvede at tælle vores igår, og der var ca. 45 stk. nu glæder vi os meget til de begynder, at ligne fisk, syntes godt nok det tager sin tid. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger aquarejen (Inaktiv) - 01/12-2013 16:27 01/12-2013 16:27
45 styk det et rigtig flot kuld unger på galaxyer :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger Martin´s mormor (Inaktiv) - 01/12-2013 16:57 01/12-2013 16:57
ja, men vore er af flere gange, vi flytter ikke de voksne, så en del går helt sikkert til, men syntes ikke jeg vil stresse dem ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger kheller (Inaktiv) - 01/12-2013 17:05 01/12-2013 17:05
Jeg kan tælle 7 unger. Det er ok i første forsøg. Det var sådan set bare en test, for at lære, hvad jeg evt gjorde forkert... ikke så meget, ser det ud til :)
nu skal de bare fodres op, så de er store nok til at komme over til de andre, inden jeg prøver igen. Jeg har kun de to akvarier at gøre godt med i øjeblikket, så det bliver ikke den store produktion:-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger Jørn Johanesson (Inaktiv) - 01/12-2013 17:48 01/12-2013 17:48
Jeg har fodret med frossen artemia. En terning og 6ml koldt vand. Stavblenderen frem og kør 3-4 sekunder så er de så findelt at selv de nyligt fritsvømmende kan drage nytte af det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger aquarejen (Inaktiv) - 04/12-2013 07:52 04/12-2013 07:52
Indlægget er rettet 04/12-2013 07:54 04/12-2013 07:54 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hvordan ser det ud ang temperatur hvad yngler jeres bedst ved ?

Har mig nogle flotte voksne som er vild fanget glæder mig til prøve kræfter med dem.
Har haft nogle små unger fra dem har bare intet gjort for det dog :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Martin´s mormor (Inaktiv) - 04/12-2013 09:39 04/12-2013 09:39
Dahl har lavet en rigtig fin guide, måske har du ikke læst den, så jeg prøver lige om jeg kan finde den ;)
mon ikke det er denne Eksternt link http://akvariedyr.dk/GalaxyRasbora.html

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger aquarejen (Inaktiv) - 04/12-2013 11:59 04/12-2013 11:59
Har brugt den men var ikke rigtig den store Sussec her. Virkede men gav kun maks 27 unger af gangen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger Tue T (Inaktiv) - 04/12-2013 15:16 04/12-2013 15:16
Det er ikke lige til at sige gør du sådan og sådan så får x antal unger, det kan svinge meget. Med hensyn til temperatur behøver du ingen varme legeme, bare det er et normalt opvarmet rum de står i.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger Martin´s mormor (Inaktiv) - 04/12-2013 15:49 04/12-2013 15:49
ja, men 27 unger er det da ikke fint :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger aquarejen (Inaktiv) - 04/12-2013 16:31 04/12-2013 16:31
Ahh oka plejer lade dem køre med 26.5 grader :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger aquarejen (Inaktiv) - 09/12-2013 16:25 09/12-2013 16:25
Har et lille 19 ltr aflangt og nu smidt en hmf måtte i den er godt nok grov men så kan ungerne smut derind hygge sig.
Jeg prøver så vidt undgå ligge grus i da jeg vil expermentere med en pipette og tage ægne fra og smide over i opdrætter akvarie fra starte starten af. Så jeg ikke behøves vente på de store nok til blive flyttet så jeg hurtigere kan teste en anden teknik af.
.
Har en del spiky moss som skal deri
Og en rod
Powerhead blir skruet helt ned for så der stadig er strøm men ikke noget generelt vildt

Håber de ikke hapser ægne pga jeg ikke ligge groft sort grus i

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger aquarejen (Inaktiv) - 15/12-2013 22:09 15/12-2013 22:09
Har nu i aftes ville høste æg fra mit setup 2 døde galaxy. Og et enkelt æg gsv processen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger Tue T (Inaktiv) - 16/12-2013 17:16 16/12-2013 17:16
Indlægget er rettet 17/12-2013 01:28 17/12-2013 01:28 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det var da træls, hvor længe har du haft dem i yngelakvariet og hvor mange? kan de være kommet i klemme ved måtten, eller være stresset over hyppig æg inspektion? Jeg har aldrig selv oplevet dødsfald i forsøg på at yngle med dem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger Jørn Johanesson (Inaktiv) - 21/12-2013 12:47 21/12-2013 12:47
28 0ktober spotte jeg et par fritsvømmere i mit 25liters forældre akvarie hvor der gik 10 stk. VF danio margeritatus. Jeg besluttede mig for at gå lidt utraditionelt til værks og flytte fritsvømmerne til en 12 liters plastic boks. Det fortsatte så igennem knap 4 uger. For en uge siden flyttede jeg dem over i en rengjort 12 liters boks og talte dem samtidigt. Det blev til 66 stks og altså ikke noget dårligt udbytte af en 10minutters tid hver 4 dag hvor man alligevel sidder og betragter dem. 66 stk må vel række til de tre akvarier jeg har. Et 54 liters med HMF filter og nogle få maller. Et 23 liters Fluval Edge med 5 stk voksne galaxy hanner og mit 25 liters glasakvarie med nu kun 8-9 stk voksne galaxy.

Annoncører
Annoncører