Nimbochromis venustus.

Postet under : Cichlider - Andet - Adfærd
Visninger : 1650

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jyden20 (Inaktiv) - 25/09-2013 14:07 25/09-2013 14:07
jeg har 5 Nimbochromis venustus i min balje. den største af dem jager de andre konstant, og han er ikke sød ved dem, det ligner ikke leg, eller magt prøvelse, han er lidt mærkelig for det er hele tiden 24/7 når han har jagtet den ene så er det straks vidre til den næste. *doh*

men de andre 4 ser ud til at kunne enes, derfor spørger jeg nogle der ved noget om det, skal flytte ham eller hvad jeg skal gøre for han holder igen pause, kort sagt er han ballade mageren i akvariet.

tak på forhånd

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator scn - 25/09-2013 14:59 25/09-2013 14:59
Lyder mere som en alfa-han der lige skal fjerne andre fra hans territorium. Han bliver sikkert ved til de andre dør af stress/sult (hvis de ikke får ro til at spise). Hvis du fjerner ham er der en anden han der vil overtage rollen som alfa-han, så det løser næppe problemet.

Løsningen har du fået i en anden tråd.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger jyden20 (Inaktiv) - 25/09-2013 15:33 25/09-2013 15:33
ja ved godt det er balje størrelse der er forkert men nu jagter han en hun som også for pauser. ved spisetid er der fair play mærkeligt nok. tror tidliger ejer har "glemt" at fodre dem for de falder mere og mere til ro for hver gang de har spist.

Annoncører
Annoncører