Nimbochromis venustu cichlider underlige

Postet under : Cichlider - Andet - Artsidentifikation
Visninger : 1866

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jyden20 (Inaktiv) - 27/09-2013 00:31 27/09-2013 00:31
Endnu engang et oplæg af adfærd af mine fisk. Jeg undskylder vis folk syntes det er træls, vil bare gerne det bedste for dem indtil jeg kan... ja... har råd til et større akvarium.

Har fundet ud af at der er 2 hanner og 3 hunner. Nu har jeg læst at der kun må være 1 han i en tank, når det er denne art (passer det). De har alle sammen gået sammen i dette akvarium fra små, (tidligere ejers udtalelse) men størrelsen på hunnerne hænger ikke sammen med dette.

Om morgen tænder lyset i akvariet, den største han begynder at jagte hunnerne i en lang periode og så en lang periode hvor de bare svømmer rundt. Den mindre han (ikke meget mindre) holder sig over i højre side af akvariet for det mest, men når den tør bevæge sig ud i midten, kan den nogle gange godt svømme forbi den store uden problemer, og så lige pludselig jagtet over til sin andel af akvariet.

det korte er at jeg tror ikke den lidt mindre han har det godt, da han gemmer sig en 2-3 timer inde i et sten rør der er blevet tilføjet.

under fodring er der ingen problemer de for alle lov af "alfa-han" at spise uden stress og jagten.

Og som sagt står den mindre han stille nogle bestemte steder i nogle timer.
Om "natten/slukket lys" er der totalt ro på dem, igen kampe, igen dame renderi fra alfa-han´s side.

Hvad skal jeg gøre *doh* *doh* *doh* ud over at finde penge til et større akvarium. Sælge den mindre han eller tage chancen og vente indtil jeg kan få noget andet de kan gå i.

tusind tak for din tid og svar.
(nu når du har læst dette oplæg og føler det har taget dyrebart tid af dit liv, så undskylder jeg for ulejligheden :P :) )

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger theill (Inaktiv) - 27/09-2013 08:48 27/09-2013 08:48
Hej Jyde.
Det er helt normal adfærd af den underdanige han får tæsk. Derfor er det at foretrække kun at have én han. Skal du have mere end en han af denne art, vil jeg mene du skal op over 1000 liter for at have plads nok.
Lader du det fortsætte som det er nu, vil jeg godt sætte en gammel hat på at den lille han er død inden for en overskuelig periode. På den måde kan man vel sige at problemet løser sig på den naturlige måde - "survival of the fittest". :P
mvh,
Jesper

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger malawicarsten - 27/09-2013 10:54 27/09-2013 10:54
Alle dine problemer med venustus skyldes antal fisk og akvariestørrelsen du har dem i og indretningen

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator Sponsor ken kætbak - 27/09-2013 16:18 27/09-2013 16:18
Enig med de 2 ovenstående flotte fyre.. Alt det underlige du oplever har direkte forbindelse til det lille akvarie... Så ned med tomme flasker og ny balje, ellers kan du kun se på at det går som det nu kan.. Du kunne ikke tænke dig noget mbuna i det akvarie? Og så måske afhænde de venustus? Det kunne være den nemmeste og hurtigste løsning på et akut problem... Mvh. Ken

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Claus S (Inaktiv) - 27/09-2013 19:39 27/09-2013 19:39
Fiskenes stress niveau vil stige under de forhold og derved stor risiko for bugvattersot.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger møller (Inaktiv) - 27/09-2013 20:49 27/09-2013 20:49
Som jeg forstår er det første gang du har med cichlider at gøre. Hvis du vil have en succesoplevelse med cichlider, og ikke render panden mod en mur, og aldrig vil have noget med vand at gøre igen. Så har jeg følgende råd til dig.
1. Sælg dine Venustus.
2. vælg nogle cichlider som passer til dit akv, ( 200L )
3. der findes også andre cichlider end malawicichlider, som er velegnet som begyndercichlider. Malawicichlider kræver i høj grad selvdiciplin af ejeren.
4. Søg viden om cichlider i anerkendt litteratur/nettet, ( det er ikke alt, som du kan finde på nettet, der kan bruges )
God fornøjelse.
Vh. Møller B)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Administrator scn - 28/09-2013 19:04 28/09-2013 19:04
Her er en der søger hunner, så kan du da komme af med nogle af fiskene:
Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/market/show/?ID=99874

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Malawi-lennø24 - 29/09-2013 00:24 29/09-2013 00:24
Jeg søger også venustus hunner har nemlig en enlig han på 20 cm :D mvh Andreas :D

Annoncører
Annoncører