Ideer til mit slørhale akvarie.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1736

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger orlof (Inaktiv) - 11/10-2013 19:32 11/10-2013 19:32
Hej.
Jeg har et slørhale akvarie som jeg mangler lidt ideer til at gøre interessant. Det skal være spændende for både mig og fiskene. Lige nu er det lidt småkedeligt, så alle gode ideer modtages kyshånd.
Den eneste afveksling vi har lige nu, er afvekslende foder, og selv DET er lidt kedeligt i længden *rødmer*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 11/10-2013 20:26 11/10-2013 20:26
Smukke guldklumper Anette :)

Mine slørhaler ser ud til at nyde sværdplanter, da de kan svømme ind imellem dem.
Ellers har jeg et par store rødder, som jeg flytter hver uge.

1-2 gange om dagen får de en lille bitte portion spirulina flager. (udover deres normale fodring)
Slet ikke nok til at mætte dem, men så bruger de lige et par timer på at gå alt gruset igennem igen :)

En rigtig stor rod med javebregne på, ville se godt ud.
Og personligt er jeg mere til sort baggrund.

Mvh
Jesper

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 11/10-2013 20:29 11/10-2013 20:29
Her kan du se en rod som jeg havde.
Den blev undersøgt meget hver dag, for foderrester og lign.
De kunstige sten kommer også stadig frem af og til.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 11/10-2013 21:02 11/10-2013 21:02
Hva faen Jesper ;)
Den ene der har da taget badevingerne forkert på? :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 12/10-2013 07:51 12/10-2013 07:51
Ja, min Redcap Buller, fik problemer med svømmeblæren og det endte desværre med at jeg måtte aflive ham :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger orlof (Inaktiv) - 12/10-2013 09:48 12/10-2013 09:48
Tak for lidt ideer. Jeg vil ud og købe lidt planter i dag :) Det tager nok lidt tid inden jeg får fyldt akvariet igen. Jeg kasserede alt fra det gamle akvarie :(
Manden ser vist helst at jeg ikke bruger en formue på "tingeltangel" til fiskene.... Så jeg køber lidt af gangen, så lægger han ikke mærke til det B)
#5. Ærgerligt med Buller. Jeg vænner mig aldrig til at aflive, men er nu i stand til det med de mindre fisk :( Min mand gør det ved slørhalerne :o
Hvad er årsagen til svømmeblære-problemer? Mine to sorte slørhaler, hænger begge og sover midt i vandet. Man kan se hvordan de langsomt falder fremover, og til sidst vender de på hovedet, hvorefter de så vågner op, og får sig vendt om igen. Kan de virkeligt "sove" så tungt, eller er det syg svømmeblære?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger orlof (Inaktiv) - 12/10-2013 09:58 12/10-2013 09:58
Lige en hurtig "advarsel". Da slørhalerne flyttede ind i deres nye hjem, fik de en tot mos af en slags. Der var dog vokset nogle "aflæggere" som var lange. Den ene slørhale fik sig viklet ind i dette. Så den måtte fanges og bindes fri ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 12/10-2013 13:19 12/10-2013 13:19
Jesper Green skrev :
Ja, min Redcap Buller, fik problemer med svømmeblæren og det endte desværre med at jeg måtte aflive ham :(

Øv, ja nogen gange går det ikke iorden :/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 13/10-2013 08:24 13/10-2013 08:24
Slørhaler er jo en forædlet guldfisk og deres sammentrykkede/æggeformede form påvirker
desværre pladsen til organer og svømmeblæren.

Forstoppelse kan påvirke svømmeblæren, for høj Nitrat over længere tid kan også, og det er
nok mit problem, da vandhane vandet i Aalborg er fyldt med ca. 40ppm Nitrat.
Slørhaler bør ikke gå i over 20ppm :(

Slørhaler kan også få sygdomme/parasitter som påvirker deres svømmeblære.

De fleste fisk som jeg har aflivet, var syge med svømmeblære problemer.
Og blev ikke raske på trods af behandling med det fantastiske Metro Meds.
Eksternt link http://www.goldfishconnection.com/shop/details.php?productId=9&ca...

Anette - Pet Hollywood har tit de bedste tilbud på planter i Aalborg.
Jeg købte 6 stk for 100 kr for en måneds tid siden, store Echinodorus palaefolius lign.

Jeg ved ikke om dine slørhaler er syge, men har før hørt om slørhaler som der sover på hovedet :)
Hvis de opfører sig normalt om dagen, er friske og spiser godt, så ville jeg ikke bekymre mig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger orlof (Inaktiv) - 13/10-2013 09:57 13/10-2013 09:57
Ang. nitrat, hvis det er så højt fra hanen, så er det jo en umulig opgave at få det niveau ned :( . Så vidt jeg kan se/læse findes der ikke noget "vandforbedringer" der kan sænke det. Kun planter kan måske være med til at sænke det. Men det er jo en ulige kamp, når man skifter vand, så vil nitrat jo stige igen *blink*

Jeg købte planter i Plantorama. Jeg fik en stor plante med brede blade, der bliver op til 80 cm. I den potte var der 3 planter.
Win-Win :P
Derudover vandpest, og flere Anubias (som jeg binder på rødder, så jeg kan flytte rundt). Min mand tænker ikke over at planter koster noget, så de er nemme at snige ind. Nu skal jeg bare have fundet nogle rødder, at liste ind :P

Tror mine slørhaler er rimeligt raske. De er jo "brugte", men oplever dem som at de ikke er svagere end fra start af.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 13/10-2013 15:06 13/10-2013 15:06
Den er da også urimelig høj No3 puha!

Anette - du kan benytte dig af et osmoseanlæg.
Hvis nitraten er så høj ville jeg uanset fisk og akvarie benytte et anlæg.

Hvad siger po4 Jesper?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 13/10-2013 18:32 13/10-2013 18:32
Anlæg er jo ikke bare sådan liiige.

Her er alle nyeste målinger.
Nitrat er steget igen, det højeste indtil nu :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 14/10-2013 08:49 14/10-2013 08:49
Det da ikke så galt med et anlæg, de fåes efterhånden også til menneske penge :)

Puha - dem kan i ikke prale af :/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 14/10-2013 08:57 14/10-2013 08:57
Vores ser sådan ud:

Nitrat mg/l

Resultat vandværk:
1,6

Resultat ledningsnet:
< 0,005

Kvalitetskrav
50 mg/l

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 14/10-2013 20:45 14/10-2013 20:45
Ja, det ser noget bedre ud.
Aalborg er kendt for den ringe vandkvalitet :S

Orker ikke at sætte mig ind i osmose og bøvle med at lave vand hver uge.
Jeg lavede en tråd om det, men synes også dengang at vandspildet var for stort.

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1459619

Anette -> Dine "brugte" fisk er super flotte :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger orlof (Inaktiv) - 15/10-2013 05:43 15/10-2013 05:43
Anette -> Dine "brugte" fisk er super flotte :)
Tak. Jeg synes også de er blevet flotte. De tre af dem mangler bare stadig størrelse, men det er nok deres start på livet, der er årsag til at de aldrig nåede at komme rigtig i gang med væksten :(
De er de fisk der har givet mig størst besvær og bekymringer, men også dem der giver mig mest glæde at se på nu :)

Har desværre lige aflivet to små sunde liv :( De gik og nappede de "gamle" i deres haler. Jeg er forbløffet over de kunne finde på det. Troede slørhaler var blide ved hinanden *skeptisk*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 15/10-2013 07:36 15/10-2013 07:36
Indlægget er rettet 15/10-2013 07:39 15/10-2013 07:39 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har selv bortadopteret en bølle som spiste Tvilsens finner.
En dag da jeg kom hjem havde hun mistet 2.5 cm af sin finne og bøllen spiste løs af hende mens hun flød
hjælpeløs rundt :(

De blev adskilt og hun fik det godt efter et par mdr.
Tvilsen er min 10+ år gamle skat, så hende skal ingen mishandle :)

Hun har også tendens til at flyde, men hvis jeg fodrer hende korrekt, så går det bedre.
Jeg er ret begejstret for dette gele foder:
Eksternt link http://www.ebay.co.uk/itm/Repashy-Superfoods-Soilent-Green-4-oz-B...

Annoncører
Annoncører