Hjælp ny til kornsnog

Postet under : Siden - Informationer
Visninger : 4276

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger tobiasgosc (Inaktiv) - 18/11-2013 08:06 18/11-2013 08:06
ville lige høre om nogle ting skal en kornsnog have uvlys og hvad er best af varme en varmepære eller varme måtte eller hvad og har hørt at man skal have en unge i en fauna boks er det ikke syndt for dyret da jeg har tændt og bygge et terraie der måler D50 L50 H100 kan jeg godt bruge det

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger MILL3R (Inaktiv) - 18/11-2013 09:09 18/11-2013 09:09
En slange skal ikke bruge UV-ys.
Og jeg vil anbefale en varmemåtte, da slangerne kan få nogen grimme brændsår på en varmepærer.

Og du kan sagtens have en Kornsnog i en fauna boks mens den er lille, men jo mere plads den får jo hurtigere vil den også vokse, kommer naturligvis også an på hvor meget og hvor tit den bliver fodret.

Men det terarie som du vil bygge, virker også som en god størrelse, hvis du altid sørger for at en slange/nog kan rette ca. 75% af kroppen ud, så er terrariet langt nok...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger tobiasgosc (Inaktiv) - 18/11-2013 10:18 18/11-2013 10:18
tak hvor skal jeg lægge den varmemåtte og hvad vil du anbefale af bundlag til en kornsnog
unskylde jeg spørger meget men vil godt være sikker

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger MILL3R (Inaktiv) - 18/11-2013 15:33 18/11-2013 15:33
Under bundlagt naturligvis, men i den ene ende, så der er en varm & kold ende....

Og ang. bundlag, så brugte jeg selv Aspen Snake Bedding da jeg havde slanger.

Kan købes her: Eksternt link http://exotiskedyr.dk/dekoration-bundlag-4/aspen-bundlag-15/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Jesper Jørgensen (Inaktiv) - 18/11-2013 15:58 18/11-2013 15:58
#1 Jeg kan kun anbefale dig at besøge Eksternt link www.nhf.dk/forum
Det forum er meget mere målrettet mod din interesse.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger tobiasgosc (Inaktiv) - 19/11-2013 10:55 19/11-2013 10:55
tak for hjælpen miller3r og tak jesper der er meget mer min interesse

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Ronni85 (Inaktiv) - 23/11-2013 10:42 23/11-2013 10:42
Hvis det er en lille unge ville jeg ikke bruge det terrarie du har lavet endnu da det ville være alt for stort og slangen måske vil nægte at æde da den er bange det meste af tiden. Det er misforstået godhed at give dem for meget plads da det kan have den modsatte virkning på trivslen. Jeg vil anbefale en bedroller med håndtag der låser låget da de gerne vil bryde ud og jeg vil helt bestemt bruge aspen snake bedding da det er det bedste og næsten 100% støvfri og drøj i brug. Jeg bruger varmemåtte til mine slanger der fylder en tredjedel af boksen de går i og grunden til at bruge en varme måtte er meget simpel en slange har brug for varme hele tiden og ikke kun de ca.12timer du har lys tændt jeg har prøvet at have en slange da jeg var helt ny der måtte aflives fordi den fik luftvejs infektion da den fik det for koldt om natten. Jeg vil sige din kornsnog skal min være 75cm lang før jeg ville bruge det terrari du selv har bygget.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger LadyDay - 26/11-2013 14:16 26/11-2013 14:16
Jeg går ud fra du mener det er længde, ikke højden, af det terrarium du vil bygge der er en meter?
Du kan sådan set godt, i modsætning til hvad Ronni85 siger, have en unge i så stort et terrarium. Det er dog vigtigt at der er rigtig mange skjulestæder og ikke åbne områder den er nødt til at krydse for at komme fra den ene ende til den anden. Dertil helst grene og (kunstige) planter til at give noget fylde i højden. En lille kornsnog i naturen er jo heller ikke lukket inde i en glas-kasse, men de har mange steder at skjule sig og bevæger sig nødigt ud på åbne områder.
En anden ting der er vigtigt at være opmærksom på med en ung kornsnog er at de er enormt gode til at slippe ud af selv meget små sprækker og huller. De kan klemme sig mellem glaslågerne i et slmindeligt terrarium med glasskydelåger. Jeg har selv holdt mine yngste kornsnoge i plastbokse a la bedrollers, bare mindre og højere til de nåede en vis størrelse. Det er en billig løsning og mere praktisk med en lille unge end et stort terrarium.
En keramisk varmepærer er bedre til at lave en temperatur-gradient end en varmemåtte (den varmer kun lige der hvor den ligger. Det skal dog være en keramisk, fordi de ikke afgiver lys (så der kan være mørkt om natten uden at slukke varmen). Det er ENORMT vigtigt at have pæren afskærmet med sådan et specielt gitter der er lavet til formålet (de er lavet på en måde så de ikke bliver varme af at være i nærheden af pæren), for slanger har en tendens til at vikle sig om pærerne og det giver meget grimme brandsår! Du har dog slet ikke brug for en pære til en kornsnog, det er helt fint med en varmemåtte eller et varmekabel. Installeringen afhænger af om terrariet er i glas, plast eller træ (hvis glas eller træ, så skal pladen sidde nedenunder terrariet. I et træ terrarium skal en varmeplade side indeni, men det er vigtigt slangen ikke kan komme til at røre pladen og at den ikke kan blive våd, så den skal dækkes af f.eks. med et stykke glas eller en flise, der er limet fast på en måde så vand ikke kan trænge ind. Varmekabler er generelt vandtætte, men jeg ville stadig dække dem af inde i et træterrarium med en keramikflise eller et stykke glas for at fordele varmen fra kablet så det ikke bliver for varmt på selve kablet og for koldt ved siden af). Bundvarmen skal fylde mellem 1/4 og 1/3 af bundarealet og der skal være et skjul ovenover varmepladen/-kablet (du skal som minimum have skjul i både den kolde og den varme ende, men meget gerne endnu flere steder. Jo flere skjulesteder jo bedre). Hvis du vælger at bruge en varmemåtte eller et varmekabel, så skal du måle temperaturen inde i skjulet i den varmeste ende. Det bliver det varmeste sted i terrariet og skal ikke være for varmt for slangen (der skal ikke voldsomt meget overophedning til for at give neurologiske skader).

Som Jesper anbefaler, så har nhf et godt forum for krybdyrsenthusiaster. Jeg er personligt også rigtig glad for Eksternt link www.reptileforums.co.uk

Annoncører
Annoncører