Cpo krebs.

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 1444

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jresee (Inaktiv) - 05/02-2014 12:01 05/02-2014 12:01
Hvad spiser CPO krebs når de selv kan vælge. Spiser de alt ligesom RCS rejerne ? Tager de små fisk, f.eks. gubbyunger ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jresee (Inaktiv) - 05/02-2014 15:14 05/02-2014 15:14
Nu har jeg fundet ud af det.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mipe - 05/02-2014 16:50 05/02-2014 16:50
Og svaret det er?
Du må gerne skrive hvad du har fundet ud af, så andre der søger efter oplysninger om krebsene også kan få noget ud af at kigge i tråden!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 05/02-2014 17:41 05/02-2014 17:41
Rejer? Tror jeg de vil elske. Måske let moset

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger lan2107 - 05/02-2014 23:02 05/02-2014 23:02
jeg havde to cpo krebs sammen med rcs rejer, og lidt fisk bla. gule algeædere. det skete på et tidspunkt at den fik fat i algeæderen, så risikoen er der selvfølgelig, men den er nok ikke så stor. der blev sikkert også guffet nogle rejer i ny og næ men det opdagede jeg nu ikke, men det gjorde ikke så meget for så kom der heller ikke for mange rejer ;)

Desværre røg de to krebs i totterne på hinanden som desværre resulterede i at den en mistede den ene klo, og størstedelen af sine ben, så den ikke rigtig kunne komme nogle vejene, så jeg besluttede at det var et uværdigt liv så jeg "aflivede" den. tror måske der var for lidt gemmesteder som de jo helst skal have nok af.

hos nogle dyrehandler kan man også købe sådan nogle piller/tabelletter til krebs. har aldrig prøvet det men det er der hvert fald.

så jeg ville mene at de spiser næsten alt hvad de kan komme afsted med ;)

God fornøjelse! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger jresee (Inaktiv) - 06/02-2014 06:12 06/02-2014 06:12
Ja CPO krebs spiser alt ligesom rejerne, man behøver ikke købe specialfoder. Kogt gulerod skulle være godt, både fordi at de kan lide det og fordi der er stoffer i guleroden der giver farve til krebsen. Ærter er også godt og så er der jo bare at prøve sig frem. Grønsagerne skal tilsyneladende altid være kogte, ellers er de nok for hårde at tygge. Mine CPOèr går sammen med nogle RCS rejer, dem har de ikke taget nogle af endnu, de holder også på afstand, men en aflivet reje blev ædt med stort velbehag. Det giver selvfølgelig også et tilskud af de stoffer som bruges til at opbygge deres egen skal. Mindre fisk æder de også gerne hvis de er sultne og heldige nok til at fange en.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger jresee (Inaktiv) - 06/02-2014 06:12 06/02-2014 06:12
Ja CPO krebs spiser alt ligesom rejerne, man behøver ikke købe specialfoder. Kogt gulerod skulle være godt, både fordi at de kan lide det og fordi der er stoffer i guleroden der giver farve til krebsen. Ærter er også godt og så er der jo bare at prøve sig frem. Grønsagerne skal tilsyneladende altid være kogte, ellers er de nok for hårde at tygge. Mine CPOèr går sammen med nogle RCS rejer, dem har de ikke taget nogle af endnu, de holder også på afstand, men en aflivet reje blev ædt med stort velbehag. Det giver selvfølgelig også et tilskud af de stoffer som bruges til at opbygge deres egen skal. Mindre fisk æder de også gerne hvis de er sultne og heldige nok til at fange en.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 06/02-2014 09:09 06/02-2014 09:09
Tager de micro orm?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger jresee (Inaktiv) - 06/02-2014 13:23 06/02-2014 13:23
Ja det ser det ud til. Hvis jeg giver mikroorm på et lille område uden bevægelse i vandet kommer de og rydder op på bunden. Jeg kan ikke se at de putter orm i munden, men et eller andet småt bliver puttet i munden.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 06/02-2014 14:07 06/02-2014 14:07
Jeg syntes jeg så en CPO hos en dyrehandler spise noget der lignede en/et planarie, det ville da være fedt hvis de også tager dem.

Annoncører
Annoncører