Ideer til et lille cichlide par sammen med neonfisk

Postet under : Cichlider - Amerika - Dværgcichlider
Visninger : 2144

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger steenmillinder (Inaktiv) - 25/04-2014 23:44 25/04-2014 23:44
En tøs jeg kender skal ha en lille balje med nogle neonfisk i fødselsdagsgave, jeg kan ikke sætte en ferskvandsbalje op uden cichlider...

Det bliver nok en 54'er med en lille flok neonfisk og nogle planter og sådan lidt lidt, hvilke små farverige par-cichlider findes der i handlen som kunne gå med nogle neonfisk i sådan en balje?

Jeg er helt på bar bund her! hun vil ha farver og baljen skal være lille *blink*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Sølz - 26/04-2014 13:21 26/04-2014 13:21
Kender ikke dit første forslag, men ville ikke selv vælge det andet forslag. Nr. 2 vil kunne stresse Neonfiskene ganske meget i deres jagen rundt efter hinanden.
54 liter og Neonfisk?........jeg ville nok ikke gøre det - og da slet ikke i et nyetableret akvarium ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger HECHR - 26/04-2014 13:26 26/04-2014 13:26
Det virker ikke på mig som om hun er voldsom godt inde i stoffet endnu.
Jeg vil mene det handler om at få en god oplevelse ud af det for alles skyld.
Så jeg er ovre i noget ungefødende som eks. platy eller guppy ?
Så må du jo se om du kan stille et akvarium op uden cichlider i..
Af de to du nævner kender jeg sommerfuglecichliden ret godt.
Den er ikke det sværeste bekendtskab, men den kræver dog lidt for at trives og jeg vil mene
det er en bedre oplevelse med et par flotte røde platyer som evt. får lidt unger, end et par sommerfuglecichlider som ender med at sygne hen, pga dårlig vandkvalitet, foder eller stress.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Henrik T (Inaktiv) - 26/04-2014 13:53 26/04-2014 13:53
jeg har et par sommerfuglecichlider sammen med neon'er i mit 250L. Det fungerer fint, men der er også en del mere plads. du kan eventuelt gå lidt højere op i plads for at være på den sikre side. Jeg puttede 20 grøn neon i som nogen af de første fisk i baljen, de har det fint og trives godt. sommefuglene ænser dem overhovedet ikke

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger steenmillinder (Inaktiv) - 26/04-2014 15:43 26/04-2014 15:43
Hvis jeg dropper neon, kunne et sommerfugle par gå med guppy/Platt i en 54'er hvis jeg selv hjælper lidt til med vand skift i starten, og køber noget ordentligt fodder? Det skærer i mit hjerte ikke at ha cichlider i baljen, og hun vil nok heller ikke op i noget større end 54. Jeg havde multier og en masse sneglehus i en 54 men hun vil aller helst ha farver.. og rigtig mange Tak for hjælpen ind til videre :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger HECHR - 26/04-2014 21:52 26/04-2014 21:52
Skærer i dit hjerte ligefrem ?..
Ehmm..det er ikke dit akvarium ?

Jeg vil (igen) ikke mene, det er nogen god ide med sommerfuglecichlider i et begynder akvarium.
Det virker og lyder ikke særligt velovervejet og jeg tror det bedste er at starte ud med de ungefødende og se om interessen holder ved. Hvis hendes kriterium er farver, så er de ungefødende da længe fine til at opfylde det.
Cichliderne er ikke hendes ide, men det er altså nu engang hendes akvarium.
Sommerfuglecichlider er ikke ret tolerante og kræver både forholdsvis høj temperatur, muligheder for skjul, rolige omgivelser, godt afvekslende foder, rolige eller ingen medboere, og små hyppige vandskift samt god filtrering, for at gå optimalt. Desuden er 54 liter i underkanten. Jeg har holdt og opdrættet den i 54 liter, men hunnen kan ikke komme langt nok væk, når hannen mellem kuldene jager hende. Heller ikke om det så er fyldt til randen med rødder og planter. Der skal held og erfaring til at holde den på et minimum af dens egentlige pladskrav. Og stadig er det ikke rigtigt at gøre det. Mit allerbedste råd er at droppe det.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger steenmillinder (Inaktiv) - 27/04-2014 23:57 27/04-2014 23:57
fair nok, den er feset ind :( ,, det bliver noget levendefødendetandkarpe noget el. lign., guppy, platy,, ville neon kunne gå der?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 28/04-2014 00:06 28/04-2014 00:06
Puha neon i 54 liter vil nok gå galt. De kræver et indkørt akvarie og lidt mere plads.

Husk rcs rejer :) de har også farver.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger steenmillinder (Inaktiv) - 28/04-2014 01:02 28/04-2014 01:02
ingen neon så ;) men REJER!!! lidt guppy, lidt platy, en sugemalle eller to som jeg hapser igen når de bliver for store ;) , lidt kuli ål? ellers noget?

Annoncører
Annoncører