Bør jeg gå i panik?

Postet under : Havedam - Generelt
Visninger : 1365

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Catshia (Inaktiv) - 14/08-2014 12:50 14/08-2014 12:50
Indlægget er rettet 14/08-2014 12:51 14/08-2014 12:51 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har en ellers velfungerende 250L balje. Stået i 14 dage med planter og kørt ind der kom Tandkarper i. Og med brugt filter. Efter en måned køber jeg 4 Guld guramier. En dør efter 3 dage *skeptisk*

Der er Guppyer 7 plus, 7 halvstore yngel. 6 Platyer.. Lidt pansermaller. To små ancistrus. En ål og nogle rejer. Og så købte jeg 4 Guld gurami i mandags.
Det har gået godt. Men jeg lagde mærke til at den ene Guld gurami stod meget stille i vandet. Og nærmest svømmede baglæns. Sådan lidt krampende bevægelser. Og så svømmede den fint igen. Men i går gjorde den det meget.
Og i dag ligger den så på bunden og er død. Da jeg tog den op. Kunne jeg se at den var MEGET slank. Den har nok ikke spist i flere dage.

Det er intet med de andre fisk og de andre 3 svømmer og spiser fint. (Det er ungfisk)

Jeg skifter 25% en gang om ugen. Og det gjorde jeg også i går. Så det er næppe nitrit. (De andre trives også fint nok jo)

Kan den have været svag fra opdrætter af? Der er intet at se på den. Udover at den er vældig slank. Ingen bidsår. Ingen svamp eller noget andet. Stømmen havde bare ført den ned i hjørnet af en klippesten. Hvor den stod lodret død.

Hvad tænker i?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger halo15 - 14/08-2014 13:24 14/08-2014 13:24
Hvis fisken ha været slank og død senere er det tegn på parasiter i mavesystem.
De første 3 uger er afgørende når man tilsætter ny fisk da disse skal tilpasses det nyt bakto kemi i baljen.
Evt skaf dig antiparasit medicin.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Catshia (Inaktiv) - 14/08-2014 13:38 14/08-2014 13:38
Jeg tænker at den har stået stille i vandet og simpelthen ikke har orket at svømme :( Og simpelthen er død at afkræftelse.

Burde der ikke være tegn på parasitter så??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Catshia (Inaktiv) - 15/08-2014 13:13 15/08-2014 13:13
Så lå der så lige en mere på nøjagtig samme sted i morges :(

Det var dog underligt *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger MSV - 15/08-2014 14:30 15/08-2014 14:30
Klip den døde fisk over og kig efter, om der skulle være orm i maven på den (de vil være røde eller lyserøde).
Hvis der er det, skal hele baljen behandles mod det. Hvad man præcis kan behandle med, ved jeg dog ikke, da jeg ikke har haft det - endnu..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Catshia (Inaktiv) - 16/08-2014 15:46 16/08-2014 15:46
Øv nu har jeg kun én tilbage........Så den en havde svamp på halen og en blødning på siden. Så den fik et klask. Kan bare ikke forstå at de to andre ikke havde noget synligt svamp så.........Men ingen orm at se.
Jeg lavede 50% vandskifte og har behandlet med salt i dag. Den sidste lever fint og ser godt ud.

Jeg skrev en mail til stedet jeg har købt dem fra. Også for at han selv kunne være på forkant med evt. sygdomme i den besætning han har fået hjem. Men har intet hørt........Vi egentlig ikke begynde at putte alt for megen kemi i baljen hvis de andre fisk er upåvirket.

Er det synd for en gurami at gå alene blandt andre selskabsfisk?

Annoncører
Annoncører