Hjæælp søges mine fisk har hvide pletter

Postet under : Saltvandssiden.dk - Sundhed og sygdomme
Visninger : 2084

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger joan schneider (Inaktiv) - 03/09-2014 10:20 03/09-2014 10:20
hej..
her for en uge siden fik mine fisk og maller hvide pletter så jeg gik ned til dyrhandleren og spurgte hvad jeg skulle gøre, han sagde jeg bare skulle give dem voogle i 5 dage. det gjord jeg så men har nu mistet mine neon fisk og en malle og min sværdrage han er ved at dø også.

hva skal jeg gøre??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Wision (Inaktiv) - 03/09-2014 10:26 03/09-2014 10:26
Salt og varme har virket for mig. Jeg kan ikke huske den præcise opskrift, kan være du kan søge lidt på siden. Men i hvert fald temperaturen op på 30 grader i mindst en uge.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger joan schneider (Inaktiv) - 03/09-2014 10:29 03/09-2014 10:29
min dyrlæge sagde kun temperaturen skulle være på 26-27 grader..
hvilket salt er det man skal bruge??

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger nellemann (Inaktiv) - 04/09-2014 10:56 04/09-2014 10:56
wision

vil det sige når du er forkølet så drikker du vand med salt i ?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger nellemann (Inaktiv) - 04/09-2014 10:56 04/09-2014 10:56
og admin hvad med at flytte indlæg til hvor det høre hjemme ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Wision (Inaktiv) - 04/09-2014 12:22 04/09-2014 12:22
Nellemann, haha, meget morsomt...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger nellemann (Inaktiv) - 04/09-2014 12:37 04/09-2014 12:37
nej det er da tragisk at du skriver folk skal putte salt i akvariet fordi deres fisk har fået hvide pletter

måske du slet ikke skulle svare på sådan noget B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Wision (Inaktiv) - 04/09-2014 12:47 04/09-2014 12:47
Måske du skulle sætte dig til at læse gamle indlæg, før du kritiserer!!! Mange andre har haft succes med at kurere hvide pletter med varme og saltkur.

Men hvis du er så klog, må du jo give trådstarter et forslag.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 04/09-2014 18:47 04/09-2014 18:47
#1 Dyrehandleren solgte dig Voogle pga. et hovedløst forbud. Før denne halsløse gerning fra lægemiddelstyrelsen, ville din dyrehandler havde solgt dig medicin mod hvide pletter. Dine fisk dør fordi de bliver mere og mere inficeret som dagene går. Køb medicin i Tyskland online, det virker hver gang. Jeg har backup stående, det kan holde sig i nogle år selv om flasken er åbnet. Prøv zooplus, så har du det i midten af næste uge. Jeg har prøvet at handle andre fiske ting i andre tyske webshops og tog en krig, så jeg reklamerer ikke, men anbefaler en shop som jeg ved er rimelige hurtige med levering, tiden er den kritiske faktor med itch.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger nellemann (Inaktiv) - 07/09-2014 12:19 07/09-2014 12:19
har skrevet pm til tråd starter

hvide pletter som var svamp ?

tror du det er for sjovt man ikke sælger parasit salt mere ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger KimJ - 07/09-2014 16:05 07/09-2014 16:05
Et UV-filter er meget effektivt, men ikke helt billigt. Til gengæld kan det bruges mange gange.

Det får naturligvis ikke ram på de parasitter der sidder på fiskene, men de falder alligevel af i løbet af kort tid. Det dræber derimod meget effektivt de fritsvømmende stadier af parasitten, så der ikke kommer flere, og sygdommen går i sig selv igen.

Om man derefter vil have UV-filteret kørende på akvariet, er lidt af en vurderingssag, da der både er fordele og ulemper ved det.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Wision (Inaktiv) - 08/09-2014 07:20 08/09-2014 07:20
Nellemann, jeg gav en løsning, som har virket for mig og andre, nemlig VARME, eventuelt kombineret med salt, ikke salt alene. Og nej, jeg taler ikke om svamp. Men du er tydeligvis ikke interesseret i at få udvidet din horisont, så fred være med det, din løsning virker sikkert også fint.

Men her er en artikel til andre end Nellemann, hvis det skulle have interesse:

Eksternt link http://www.aquahobby.com/articles/e_ich2.php

Trådstarter, beklager at vi diskuterer i din tråd, hvordan går det med dine fisk?

Marlene

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger KimJ - 08/09-2014 08:38 08/09-2014 08:38
Interessant artikel!

Brugen af et micron-filter har jeg ikke tænkt på før, men det er da også en nem løsning. Det forudsætter selvfølgelig, at man ikke har for meget svæv i vandet, da dette vil tilstoppe filteret alt for hurtigt.

En nem måde at få lavet et micron-filter, er at anvende en 10" filterbeholder fra et Omvendt-osmose anlæg, med en 5 eller 20 micron indsats i. Den kan man passende koble på udløbet fra en evt. spandpumpe (så er groft svæv også fjernet) eller an kan pumpe vand gennem det med et powerhead.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger ThomasBallerup (Inaktiv) - 08/09-2014 11:30 08/09-2014 11:30
nu findes der flere typer hvide pletter,
prøv at google :
sera costapur f
Det har virket for mig, fjernede alle pletter på få dage, men var så effektivt at et par fisk døde
mens resten har det godt og fint, jeg kørte med normal dosis som anbefalet på pakken.
efter 1 dag kunne jeg ikke se nogen forbedring, men det var heller ikke blevet værre,
efter 2, dag kunne jeg se forbedringer, 3. klare forbedringer, 4 dag kun meget få pletter tilbage på en fisk
5, dag alle er uden pletter og kuren stoppes ved vand skift.
5. dag om morgen, 2 døde fisk.
----------
Det er et gammelt trick at bruge salt til at forøge slim laget i skæl på fisk,
hvorved parasitter som de hvide pletter har sværre ved at sætte sig fast.

Hvis man samtidig hæver temperaturen, så kan parasitten ikke formere sig, og dør efter en uge.
at hæve temperaturen til 31 C bør de fleste normale fisk godt tåle i en uge,
men dobbelt check dette også.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 22/11-2014 09:29 22/11-2014 09:29
Et til to gram salt i ferskvand dræber ik svamp men hjælper fisk men at holde salt inde i kroppen og derved også bedre selv kan bekæmpe sygdom det er noget med osmose celle og salt der forlader kroppen.

Annoncører
Annoncører