Hvad fejler denne Linni?

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Sygdomme
Visninger : 2276

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger opeka (Inaktiv) - 25/09-2007 21:18 25/09-2007 21:18
Jeg har været væk nogle dage og ser her til aften, at denne Linni har fået et stort sår eller noget ligende på gællen.

Jeg tror ikke på det er bid. det er ca. 3mm langt og går ca. 1mm. ud. er hvidt og lidt blodit inden i.

Hvad er det?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Esben (Inaktiv) - 25/09-2007 21:32 25/09-2007 21:32
Det kan enten være en læsion:

Eksternt link http://www.cichlids.dk/sygdomme/vis/15/

eller måske Tetrahymena:

Eksternt link http://www.cichlids.dk/sygdomme/vis/22/

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger opeka (Inaktiv) - 25/09-2007 21:44 25/09-2007 21:44
Jeg tror du har ret i det er noget bakterie halløj, og der bliver skubbet en del i den balje. så det kan være stress. Spørgsmålet er om det smitter.

mvh Peter

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Thyge - 25/09-2007 22:46 25/09-2007 22:46
Hej Peter

Det den har er et gælle sår, det er opstået enten fra en parasit eller en skade, uanset hvad det er smitter det ikke, men den linne kan blive så stresset af det, at den bliver alvorlig syg, her snakker vi om bugvattersot også er det noget svære at behandle, hvis det var min fisk ville jeg fange den, tage en vatpind dyppe den i Atamon " Atamon er et dessificeringsmiddel " pas på ikke at komme det ud over fisken, men dyp vatpinden i det Atamon også rens såret med vatpinden, det kan godt bløde lidt men det gør ikke noget. Så vil jeg holde øje med den og se at den spiser " det er vigtigt " spiser den normalt ville jeg tage den op efter 3 dage og gøre det samme igen, herefter vil såret forsvinde, jeg har helbredt mange fisk på den måde, rådet er fra gammel akvarieteknik. Held og lykke med det.

Mvh Thyge

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger opeka (Inaktiv) - 26/09-2007 15:49 26/09-2007 15:49
Tak Thyge

Den er lige så aktiv som den plejer, og spiser ALT den kan gabe over :o som du kan se på billedet havde den lige ædt en ordentlig klump rejemix :00|

mvh Peter

Annoncører
Annoncører