Fisk springer om bag baggrunden

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 926

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger timobo - 23/09-2014 10:17 23/09-2014 10:17
Som overskriften siger så har jeg oplevet at fiskene springer bag om til mit baggrundsfilter !!!
Er der nogle som har gode råd til at undgå dette?
har hørt at man kan lægge dækglas under armaturet ?
håber nogle kan hjælpe ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger skuuny - 23/09-2014 10:50 23/09-2014 10:50
Jeg havde samme problem med min 3 d baggrund jeg købte en stor grov filtermåtte og skar den til og stoppede den ned i toppen og har ikke haft fisk på afveje siden ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Rehfeldt (Inaktiv) - 23/09-2014 11:57 23/09-2014 11:57
har samme problem men det lyder som en god løsning ;D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Mildow (Inaktiv) - 23/09-2014 19:17 23/09-2014 19:17
Hej. Jeg bliver da helt nysgerrig nu.

Hvor meget går jeres baggrund over overfladen? Min baggrund flugter næsten med kanten af akvariet så det er lidt af en forhindring hvis de skulle gøre det hos mig. Det ville vel også være en noget bemærkelsesværdig adfærd hvis de slet ikke ved hvad der er på den anden side?

Nu er min baggrund ikke fuget i kanterne så mine fisk kan svømme om bagved og det gør især mallerne også til tider. Gør mig ikke så meget igen. Er i sikker på fiskene ikke er kommet ind en anden vej? Hvilke fisk er der i øvrigt tale om?

Min kammerat havde et lille 128l akvarie engang, hvor hans bror smed et stykke chokolade ned til dem. Det brød de sig bestemt ikke om. Alle fiskene manglede da han kom hjem. Nogle dage senere fandt han så flere udtørrede fisk bag akvariet. De havde i panik hoppet ud af det lille hul i hjørnet til ledningerne *doh* Dette er det eneste tilfælde jeg tidligere har hørt om springende akvariefisk :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Rehfeldt (Inaktiv) - 24/09-2014 01:49 24/09-2014 01:49
jeg har set mine gubbier gøre det og jeg har også bagrunden til akvarie kanten dog forhindre dette ikke fiske i at ville der om. min baggrund er limet i fordi der er filter bagved og der ønskes ikke fisk ;P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Mildow (Inaktiv) - 24/09-2014 18:00 24/09-2014 18:00
Rehfeldt skrev :
jeg har set mine gubbier gøre det og jeg har også bagrunden til akvarie kanten dog forhindre dette ikke fiske i at ville der om. min baggrund er limet i fordi der er filter bagved og der ønskes ikke fisk ;P

Jeg tænker bare at hvis baggrunden ikke havde været der, om så de sprang helt ud af akvariet? De kan vel ikke regne ud der er vand på den anden side? :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger westermann (Inaktiv) - 24/09-2014 18:17 24/09-2014 18:17
Havde et par Garra Flavatra for et par år siden. De havde stor fornøjelse med at springe frem og tilbage over min limede 3D baggrund (på et 350 liters). Hvordan de fandt ud af, at der var vand på den anden side, aner jeg ikke, men men de gjorde det flere gange om dagen igennem et par år. Ingen af de andre fisk gjorde forsøget *uhh*

Annoncører
Annoncører