Foder emner til Tanganyika cichlids

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Generelt
Visninger : 2789

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Thyge - 23/09-2007 23:10 23/09-2007 23:10
Hej alle.

Er der nogen som kan give foder ide´r til Tanganyika cichlids, må man bruge røde myg ?? Hva er det bedste man kan gi dem, når de skal vokse, hvad giver de bedste farver uden at overdrive. Hvor sarte er de forskellige typer??? Håber at der er nogen derude som har nogle gode bud.

Mvh
Thyge

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Mhauen - 23/09-2007 23:16 23/09-2007 23:16
Fodertypen kommer meget an på hvilken art der er tale om. Hvis du allerede nu ved cirka hvilke arter du vil holde, så prøv at kigge artsbeskrivelserne igennem. Der står beskrevet hvad man kan fodre de forskellige fisk med.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Kasper Rossing - 24/09-2007 08:27 24/09-2007 08:27
Jeg vil ikke anbefale røde myg, idet de ofte komme fra sur og forurentet vand. Artemia, mysis, cyclops, tørfoder og rejemix (opskrift på internettet) er rigtigt godt til langt de fleste. For tropheos, hestenæser, petrochromis og andre planteædere skal der en helt anden diæt til. Men det kan du læse om under deres artsbeskrivelser.

God fornøjelse

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Fam.Krebs - 24/09-2007 11:30 24/09-2007 11:30
Mine Tanga'er gider ikke rød myg - derimod er de vilde med netop det #3 remser op - har sneglehuslegere samt leptosoma i min tank ..

Jeg har købt en firkantet fodersi, boret hullerne op så fiskene får foderet tildelt i små potioner, så det ikke bare falder til bunden og ligger sig ..
(det bruger jeg i øvrigt i næsten alle mine akvaerier - sammen med en indvendig artemiaklækker, så fiskene får frisk kød :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger THORLEIFDK - 24/09-2007 11:39 24/09-2007 11:39
som #2+3 siger....
har dog prøvet at vokse 2 tropheus unger(ikola-chimpimbi)op på artemia og cyclops uden de tog skade af det i henhold til form og sygdomme!men ville dog IKKE anbefale at gøre det!

mvh
Carsten.

Annoncører
Annoncører