Akvaponi/aquaponic hjælp til opsætning

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Gør det selv
Visninger : 1518

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger kjedal (Inaktiv) - 06/10-2014 18:36 06/10-2014 18:36
hej er igang med at lave et 2600 l akvarie og har bestemt mig for at filtret skal køre gennem et aquaponic system men da det ikke er noget jeg har den store erfaring med ville jeg lige høre om der er nogen af jer der ved lidt om det er ude i noget i den her stil lige nu Eksternt link https://www.google.dk/search?q=CHOP+Aquaponics+System&safe=off&es...
men vis der er nogen der har andre ideer tager jeg gerne imod :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 06/10-2014 19:32 06/10-2014 19:32
Har du overvejet hvordan luften bliver i rummet og hvad med lys til de planter der skal gro og tage næring ud af vandet?

Hvis du flytter det uden for (i drivhus) har du så overvejet hvor effektivt det vil være om vinteren, og hvor meget det vil koste på varmeregningen at varme vandet op inden det kommer ind i huset igen?

Til et akvarium mener jeg ikke konceptet er særlig brugbart i DK. Der er sikkert en grund til at man ikke ser mange systemer (jeg har ikke et en eneste der har vist et system her på siden)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kjedal (Inaktiv) - 06/10-2014 20:00 06/10-2014 20:00
ja jeg starter med at køre det inde med noget gro belysning så kan jeg rykke det ud til sommer når jeg er ved at have styr på det :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger SR (Inaktiv) - 07/10-2014 17:15 07/10-2014 17:15
Hej.

Hvad vil du bruge som gro medie og Hvilke fisk ?
Til 2600l skal der en del gromedie/filter til, men kommer selvfølgelig anpå hvor stor gødningsværdi/antal fisk du vil køre med i dit anlæg. :)

Jeg har kørt 3 sæsoner med aquaponics i palletanke/tønder/akvarier.
Min korte erfaring : indkøringsfasen af anlæg tager sin tid, før der er klart vand og vandholdige grøntsager og frugt som f.eks tomat, jordbær, kan tage smag af fiskefoder/vandet.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kjedal (Inaktiv) - 07/10-2014 19:34 07/10-2014 19:34
jeg ved ikke hvilket gromedie jeg vil bruge endnu det er sådan noget som det jeg er lidt ude efter at høre noget om hvilket bruger du og hvad har du af erfaring med det ? :)
der kommer til at være mange forskellige fisk i blandt andet tiger spade malle og ål regner jeg med :)
mht. planter bliver det chili da jeg har nogle stykker jeg skal have til at over vintre så jeg håber på at kunne gøre det på den måde :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger SR (Inaktiv) - 08/10-2014 09:18 08/10-2014 09:18
Bruger leca kugler og nogle andre lysere købt i byggemarked.

Her er mit anlæg i første sæson udendørs, man kan se begge slags gromedie som er brugt.

http://m.youtube.com/watch?v=TzpXC9zqdv4

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger kjedal (Inaktiv) - 08/10-2014 16:03 08/10-2014 16:03
fedt system du har fået lavet dig det ser godt ud :)

det var også noget i stilen af leca kugler jeg var nået frem til at skulle bruge

kan næsten ikke vente med at komme i gang :)

Annoncører
Annoncører