Slukke for havedams filter

Postet under : Havedam - Generelt
Visninger : 1757

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Den veltrænet guppy (Inaktiv) - 03/11-2014 18:59 03/11-2014 18:59
Et lille hurtigt spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.. Jeg går min første vinter i møde med min nye havedam, men jeg er ikk sikker på hvornår det er bedst at slukke for cirkulationen til mit vandfald?? Jeg vil jo helst ikk trække det "varme" vand væk fra bunden..

Vil jeg evt. Få problemer med alger når jeg slukker den??

På forhånd tak for dit svar :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger løvkre (Inaktiv) - 03/11-2014 20:46 03/11-2014 20:46
Hej jeg fik engang et tip om at flytte pumpen tættere på overfladen så det varme vand i bunden ikke bliver rykket rundt og nu ved jeg jo ikke hvor stor pumpe og stor havedam du har. Men hvis muligheden er der så drosle pumpen lidt ned i ydelse, eller lidt mindre pumpe. Jeg har en 16000 liter dam hvor jeg en 11000 liter/t pumpe på om sommeren og en 3000 liter/t på om vinteren og det virker fint og det er også sat til et bæk/vandfald. Mvh Kresten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Den veltrænet guppy (Inaktiv) - 04/11-2014 11:10 04/11-2014 11:10
Ja jeg har hørt det med at flytte den, men jeg har desværre ikk mulighed for det med den nuværende opsætning, men der er noget med at når man når en bestemt temp. så skal man slukke for den, men kan bare ikk huske hvilken temp det er, nogen ideer til det??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger løvkre (Inaktiv) - 04/11-2014 20:07 04/11-2014 20:07
Hvad fisk har du i din dam?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Den veltrænet guppy (Inaktiv) - 05/11-2014 09:31 05/11-2014 09:31
Koi og guldfisk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger løvkre (Inaktiv) - 05/11-2014 18:56 05/11-2014 18:56
hvis det bare havde været guldfisk, havde der ikke været noget problem i at slukke pumpe, men når du har koi har de behov for at vandet bliver iltet. Det er min erfaring :) så umiddelbart vil jeg ikke råde dig til at slukke pumpe. men hvis det kun er vandfaldet du vil slukke for og stadig have en pumpe i selve dammen, kan det godt fungere.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger beerejer (Inaktiv) - 05/11-2014 19:53 05/11-2014 19:53
Du skal ( kan ) slukke for dit filter/pumpe når du er holdt op med at foder temp. ca 12 - 15 grader koi spiser ikke når vandet er koldt de går i dvale og der er ingen problemer kun hvis vandet bliver under 3 grader ( ved bunden ) dør de der kommer is krystaler i deres gæller. <så ingen pumpe iltsten ved bunden kommer der is på til vinter heller ingen problemer der skal ca være 130 - 160 cm til bunden.Husk du må ALDRIG HUGGE ET HUL I ISEN fordi de skal af ilt de vil få et sjok og dø.
Go vinter og når det bliver forår skal du først foder ved 15 grader og det er vand temp. vi snakker om

ps du kan godt købe koi foder til lave temp. men glem det har aldrig selv brugt det har haft koi i 10 år og ingen døde efter en vinter

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger jane (Inaktiv) - 06/11-2014 16:33 06/11-2014 16:33
Hej.
Jeg har haft havedam i mange år nu, og der er altid delte meninger om man skal pumpe på om vinterne eller kun luft.
Jeg har altid kørt med min pumpe året rundt og har aldrig oplevet nogle problemer hverken med pumpe eller fisk. Jeg flytter bare min pumpe hen på det stykke hvor vandet er lavt så det ikke lave bevægelser på det dybe. Det har virket fint for mig på denne måde. Hilsen jane

Annoncører
Annoncører