Tonen i debatten samt nye admins.

Postet under : Siden - Informationer
Visninger : 2939

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Udvikler Sponsor Kviller - 07/01-2015 15:11 07/01-2015 15:11
Tonen i debatten er desværre, blevet meget hård efterhånden. Der er mange, der ikke respektere hinanden og ikke kan finde ud af at tale pænt.. Derfor vil vi nok lege lidt mere sprog-politi og prøve at få en lidt mere behagelig tone her inde.. Der er garanteret nogen, som vil blive sure og tvære på grund af vores indblanding, det plejer der jo at være.. ;) Men prøv at se positivt på det..

Der er desværre en del af vores admins, der har valgt at forlade os. Men der er så kommet et par nye til, som står klar på skideballernes holdeplads ;)

Den største ændring, vil nok være at admins ord er altid korrekt.. Hvis en admin, beder dig om at stoppe dit sprogbrug, så er det ikke til diskussion. Hvis du begynder at diskutere, udløser det automatisk en advarsel.. En advarsel og næste gang, man overtræder reglerne, så ryger man ud.

Vi har prøvet at gøre det på den pæne måde, det virkede ikke, nu prøver vi den lidt hårdere måde..

Laura og Ken Kætbak er de sidste to nye admins. Jeg leder efter en eller to mere, som er klar til at blive skældt ud ;)

Jeg håber I vil tage godt i mod initiativet, så det kan blive et rart sted at være igen..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 07/01-2015 15:20 07/01-2015 15:20
Hey.. Og velkommen tilbage til mig.. ;)
Jeg kommer til at sidde som moderator og dunke jer oven i hovedet med at i skal tale ordentligt og holde den gode tone og være overbærende over for nye også selvom samme spørgsmål er stillet tusind gange før.
Jeg er jo ikke helt ny herinde, som nogen af jer ved, men har haft holdt en lang pause. Men nu er jeg tilbage... Husk at stryge mig med hårene, så er jeg klart rarest at have med at gøre.
Jeg kommer lige med en lille tilføjelse. Trusler og tilsvininger i pb medfører øjeblikkelig udelukkelse fra siden. I må vældigt gerne synes jeg er en idiot.. Og i må også gerne fortælle mig det i besked, men sørg for at gøre det på en pæn måde ;)

Humor er også en ting der skal være plads til. Så på med Ja-hatten og smilet.. Så går det nok altsammen :D

Spændt på hvordan det kommer til at gå, og jeg glæder mig til at komme igang.
Laura

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger brib - 07/01-2015 15:24 07/01-2015 15:24
Wb- #2 :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jery (Inaktiv) - 07/01-2015 15:46 07/01-2015 15:46
#1: nå, Kvillerbasse - vi går nok tilbage til de gode gamle dage. Der var brib og mig sæl ikke altid lige populære.....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Udvikler Sponsor Kviller - 07/01-2015 15:55 07/01-2015 15:55
Ja, det er rigtigt Jette ;) Nu har vi forsøgt denne version og endnu en gang, må jeg erfare, at jeg ikke var den klogeste :/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/01-2015 16:22 07/01-2015 16:22
Indlægget er rettet 08/01-2015 10:50 08/01-2015 10:50 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har ikke hørt om skideballe før nu....
Men mon ikke det også går alligevel. Jeg er vant til at blive dårligt behandlet ;)

Jeg kan så undre mig over at kviller har valgt laura som moderator. For hun har den grimmeste mund i hele Skandinavien :P -
Men det er dejligt at have hende tilbage.

Jeg håber at kunne hjælpe siden, som brib, Jacob og villads har gjort det. Og at de snart kommer tilbage som adm.

Mvh. Ken

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger hofer - 07/01-2015 17:28 07/01-2015 17:28
Super initiativ - det hilser jeg velkommen. Jeg undrer mig ofte over den noget hårde tone, særligt overfor nye, og deres 'dumme', gentagende spørgsmål. Der er en tone på dette forum, som ikke er at finde ret mange andre steder - måske lige med undtagelse af ekstra bladets nationen :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 07/01-2015 17:33 07/01-2015 17:33
Det er så slut med det nu :) Jeg er hverken ny eller til at tromle ned, og jeg er VARM fortaler for den gode tone :) Vi er allesammen startet et sted, for at komme dertil hvor vi er nu ... Og det skal jeg nok hjælpe folk med at huske :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 07/01-2015 17:33 07/01-2015 17:33
Det er rigtig ærgerligt, at det skal være en kamp at bevare den gode stemning her på forum, og det er desværre en meget almindelig tendens på diverse andre fora. Jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan retfærdiggøre den grimme tone på nettet, blot fordi man ikke kommunikerer direkte med de andre brugere. Vi bliver alle nødt til at tage et ansvar for at siden her skal bestå som en tryg zone for mere eller mindre erfarne akvarister.

Jeg håber, at I administratorer - nye såvel som jer "på orlov" - ved, at jeres indsats bliver værdsat! :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 07/01-2015 17:41 07/01-2015 17:41
#3 Taaaark Morfar <3

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger kenneth/randers (Inaktiv) - 07/01-2015 18:45 07/01-2015 18:45
Det lyder som en super god ide :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 08/01-2015 00:17 08/01-2015 00:17
Øv, nu har jeg lige brugt Akvariesiden.dk som et eksempel på, at man kom af med alt balladen ved at slå hårdt ned på den. Jeg er med i et andet hobbyforum, hvor man nu for første gang, bliver nød til at indsætte 3 brugere, til at holde styr på at folk holder en god tone, og udelukke dem, som ikke kan finde ud af at tale pænt.

Når katten er ude leger musene på bordet ...... men så er det godt med en ugle, der spiser mus :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger daltiny (Inaktiv) - 08/01-2015 08:58 08/01-2015 08:58
hej til de nye adm

godt der er nogle de gider "bøvle" med os :D :D :D

jeg syntes tonen er blevet meget bedre i den tid jeg har været på forumet

lad os holde den

mvh bjarne :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 08/01-2015 12:03 08/01-2015 12:03
Jeg har selv skrevet om hold af fisk på en bestemt måde er dyreplageri. Men jeg har først forsøgt, at skrive hvad der er galt med den måde at holde fisken på. Og jeg skriver ikke at en bestemt person er dyreplager, det må personen jo selv gøre op med sig selv. Det afhænger jo af, om personen holder fisk på den beskrevne måde. Man skal jo også lige regne med, at der sikkert er flere i et så stort forum, som skriver ting de syntes er smarte, for at der bliver lagt mærke til dem. Måske er de alligevel ikke helt som de selv skriver.

Nu kender jeg ikke den omtalte tråd, men man skal som #16 også skriver, regne med at dyrehandlere ofte ikke aner hvad de sælger, og bare gør som de altid har gjort. Selv om reglerne siger at de skal kende det de sælger. Kunderne vil have nogle gule og røde fisk, og det skaffer dyrehandlerne dem. Hvis dyrehandlerne ikke har gule eller røde fisk, så går kunden videre til den næste dyrehandler, indtil de får hvad de ønsker.

Der skal en holdningsændring til, før at dyrehandlerne og kunderne ændre sig. Det skulle have været sket med udgivelsen af pasningsvejledninger, som nu er lovpligtig at dyrehandlerne SKAL udlevere ved et hvert fiskekøb. Det sker bare ikke, og der er ingen der har tid til at følge op på den lovgivning med kontrol. Det vil sige, at man har fået en lov, som kun få overholder, og det der udleveres de få steder hvor det udleveres, er en eller to sider af noget makværk, som er skrevet af en biolog fra Randers regnskov. Alle de grundige pasningsvejledninger som Dyrenes Beskyttelse lavede i samarbejde med Dansk Akvarie Union er blevet forkastet fordi de var for omfattende.

Her på Akvariesiderne bør vi alle vejlede de brugere som er blevet vildledt i forretninger, lige så vel, som vi skal vejlede de bruger der af sig selv har fundet på mærkelige måder at holde fisk på. Det vigtige i debatten er, at man hjælper, og man hjælper ikke ved at kalde andre for idioter, som det nogle gange sker.

I min optik er det vigtig at give er ordentlig svar på alle spørgsmål, også selv om det er tredje gang på en dag, at samme spørgsmål er stillet. For det første virker søgefunktionen vist ikke optimalt, og for det andet, skal vi regne med, at vi alle har startet engang. Tidligere kunne man spørge akvarievenner i foreningerne og vi kunne grine af hinanden, i dag bruger man nettet, og det skrevne sprog er lidt anderledes. Der er nogle der mener at der ikke findes dumme spørgsmål, men kun dumme svar. Jeg mener nu nok der findes dumme spørgsmål, men pyt med det. Derimod er det irriterende at se dumme svar som "Google er min ven". Hvis man ikke vil deltage med noget konstruktivt, så la' da' vær' med at skrive noget.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Administrator Sponsor ken kætbak - 08/01-2015 12:22 08/01-2015 12:22
#18 lige i øjet. Helt enig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Hjp (Inaktiv) - 08/01-2015 13:42 08/01-2015 13:42
Var det ikke muligt, lidt ala som hos dba, hvis man derinde skal skrive til en, så ligger der i starten af den tekstboble, husk den gode tone.

Var det ikke en mulighed, at sætte ind her, som så kommer frem, hvergang man trykker på indlæg og vil med i en debat.... Er da en nem måde at blive påmindet den gode tone.

Blot lige en tanke herfra

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 08/01-2015 16:51 08/01-2015 16:51
HEY! Tal ordentligt. Det gælder ALLE her på siden... (Muligvis pånær mig, når jeg bliver tosset ;) ;) ;) )
Man kan sagtens fortælle folk på en pæn måde, at de er forkert på den, og forstår de ikke dét, kan vi ikke gøre så meget ved det. Man kan fortælle folk, hvordan de kan gøre tingene på den mest optimale måde. Vi kan ikke tvinge dem til rent faktisk at FORSTÅ det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Michael87dk (Inaktiv) - 08/01-2015 17:53 08/01-2015 17:53
For mig handler det om hjælpen og den viden vi alle kan give hinanden.

En som bliver hakket ned har to valg. Enten bakker vedkommende ud og ikke tør spørge om noget mere fordi han/hun er bange for hvad der bliver svaret eller også går han/hun til modangreb og det hele ender i noget værre mundhuggeri og grimme ord.

Det er der jo ingen der ønsker for hinanden. Bare sæt sig selv i modtagers sted inden man sender svaret og se hvordan man selv ville reagere eller tænke på det svar man nu engang ville sende og om det ville kunne misforståes til noget som egentlig ikke var meningen.

Blot min tanke omkring det at omgås andre på en god måde.

Vh. Michael.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Michael87dk (Inaktiv) - 08/01-2015 18:12 08/01-2015 18:12
Indlægget er rettet 08/01-2015 18:14 08/01-2015 18:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Ukendtnavn (Slettet) - 08/01-2015 18:17 08/01-2015 18:17
Indlægget er rettet 08/01-2015 18:27 08/01-2015 18:27 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#26 Udmærket formuleret. Måske jeg skal bruge den en anden gang i første omgang.

#24 Men det kræver jo empati? Hvad hvis man er empatisk udfordret, så kan det være svært at sætte sig i den andens sted? :) Så er det jo godt at admins kan slette indlæg.

Så kan jeg altid ta' det tunge skyts frem, hvis den diplomatiske tilgang ikke virker? ;)

Jeg foretrækker bare at kalde en spade for en spade og en skovl for en skovl.

Men jo man når sikkert længere med en anden tilgang til tingene.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Principia - 08/01-2015 18:41 08/01-2015 18:41
Indlægget er rettet 11/01-2015 10:08 11/01-2015 10:08 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg syntes det er fint der bliver strammet lidt op, da flere personer ikke kender egne grænser. Man kan sagtens bruge en masse ord, bare man ikke bliver personlig.
Jeg er sikker på, hvis man kigger de gamle debatter i gennem, ar det fløjet finker fra fadet, og brugt udtryk som dyrplageri, og andre ting. De bemærkninger er ofte kommet, velmenende, og efter en beskrevet handling/holdning, og ikke for at gå efter personen.

Som gammel bruger herinde, ved jeg at bølgerne har gået ekstrem højt nogen gange, i en debat. Men de selv samme personer som man har være rygende uenige med, kører man fælles sag med i en anden debat.

Der hvor udviklingen er gået hen i dag, er at det skal blive meget personfikseret på brugernavnet, i stedet for budskabet i debatten. Samt at der er kommet mange intolerante, brugere som skal bestemme hvad der er rigtigt og forkert, som sidder og trækker i trådene bag om systemet.

Man skal huske at det er de fisk som svømmer mod strømmen der skaber bevægelse i vandet. Man skal også huske at, når der er nogen som kommer med et råd eller alternativ, er det velment og ikke for at genere nogen.

Man skal huske at tiderne har forandret sig, og især de yngre tilsyneladende ikke har lært at læse, og ikke finder behov for det, når det er nemmere at spørge en at yde en indsats. Jeg må indrømme at jeg er en af dem, som har anbefaler begyndere at købe en bog.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Ole H (Inaktiv) - 08/01-2015 19:55 08/01-2015 19:55
Indlægget er rettet 08/01-2015 20:31 08/01-2015 20:31 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Et eller andet sted mener jeg at det er at ophøje sig selv på andres bekostning, når man vælger at tiltale andre mennesker som værende "mindrebemidlede".

Det jeg så slet ikke kan forstå UKENDTNAVN, er at du overhovedet vælger at bruge "negativ" tid, på at revse mennesker du allerede har besluttet ikke fatter hat?

Ydermere synes jeg at din indgang til at revse, giver mig et billede af endnu et svagt menneske, der gemmer sig bag anonymitet og "jeg opretter da bare en ny brugerprofil" kortet :-)

Hvorfor ikke i stedet deltage i det opbyggende arbejde, og hjælpe folk på vej, i det omfang dem du adressere dig til kan forstå. Det er et pædagogisk arbejde at "lære" folk nye ting, lige meget hvordan deres indgangsvinkel så end ser ud.

Ja der forekommer fejl, men de bliver altså ikke mindre ved at reves disse mennesker negativt, og peje dem ud som værende dumme, de ved simpelthen bare ikke det som en der har dyrket akvariehobbyen i mange år :-)

Så jeg vil da bestemt opfordre dig til at være den bedste version af dig selv når du begiver dig rundt herinde, og ikke den værste :-)

Jeg ser frem til forbedring min ven :-)

Ole H

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger tho_mas - 08/01-2015 22:23 08/01-2015 22:23
Nu da der er kommet en "tal ordentligt squad", bliver der så også oprettet en anti- Troll-squad?

- for lige som på andre fora ser jeg tendenser til Trolls - altså mennesker der bevidst skriver ting de ved provokerer andre - med det mål for øje at enten komme i centrum og få lidt opmærksomhed i deres ensomme liv, eller også med målet at afspore debatten. Aldrig med et mål om at oplyse andre eller blive oplyst.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 08/01-2015 22:27 08/01-2015 22:27
tho_mas skrev :
Nu da der er kommet en "tal ordentligt squad", bliver der så også oprettet en anti- Troll-squad?

- for lige som på andre fora ser jeg tendenser til Trolls - altså mennesker der bevidst skriver ting de ved provokerer andre - med det mål for øje at enten komme i centrum og få lidt opmærksomhed i deres ensomme liv, eller også med målet at afspore debatten. Aldrig med et mål om at oplyse andre eller blive oplyst.

Hvis nu seriøse brugere bliver bedre til at ignorere provokatører (eller i det mindste ikke lader sig ophidse af dem), vil det være et møgkedeligt forum at være på for folk, som tror, man skal lave ballade for at få opmærksomhed. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 08/01-2015 23:01 08/01-2015 23:01
Vi tager trolls, spam og grimt sprog, reklamer, alt hvad der fjerner fokusffra tråden :) lige så snart vi opdager det B)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Administrator Sponsor ken kætbak - 08/01-2015 23:04 08/01-2015 23:04
#30 vi sletter trolde i lange baner:-)
Alle der ikke er interesseret i at skulle opføre sig ordentligt på forum, de får en påmindelse.

Mvh. Ken

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 09/01-2015 10:52 09/01-2015 10:52
Der er ryddet gevaldigt op i tråden, for hér skal der, sjovt nok, OGSÅ tales ordentligt!

Det er ikke et oplæg til debat om tonen på siden, eller et oplæg til at du som bruger skal holde på din ret til at ytre dig. -Selvfølgelig har du den ret. Men vi har nogle regler på denne side. Blandt andet om, hvordan tonen på siden skal være. Kan du ikke overholde de regler, så find bør man finde sig et andet sted at være. Bare fordi man har RET til at sige ting, betyder det ikke at man nødvendigvis skal gøre det!

Lige en hurtig forklaring på, hvorfor der måske lige er nogle huller i samtalen her i tråden.

Vh
Admin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 09/01-2015 11:25 09/01-2015 11:25
Jeg syntes det er et stort jammer fra brugerne, hver gang der uddeles påtaler, som nu. Man råber op om, at der er ytringsfrihed i Danmark. Ytringsfrihed betyder ikke at man kan sige alt. Kommer man med racistiske udtalelser findes der en rasisme paragraf man bliver dømt efter, kommer man med injurier dømmes man efter en anden lov, sviner man dronningen til er der mulighed for, at blive dømt for majestætsfornærmelse. Det er en total misforståelse, at man påberåber sig retten til at sige hvad som helst fordi vi har ytringsfrihed. I øvrigt bør man åbne sin egen internetside hvis man har behov for at svine andre til, for diverse internetfora er privatejede, og langt de fleste har regler for, hvor beskidt man må tale og opføre sig.

Kviller skrev :
Hvis en admin, beder dig om at stoppe dit sprogbrug, så er det ikke til diskussion. Hvis du begynder at diskutere, udløser det automatisk en advarsel.. En advarsel og næste gang, man overtræder reglerne, så ryger man ud.

Da jeg så denne tekst, syntes jeg selvfølgelig det er ærgerlig at det er nødvendig, men brugt korrekt, skaber det respekt og virker.
Jeg husker stadig hvordan Jery og andre i en periode, gav en advarsel, virkede det ikke, så udelukket i en uge. Ved gentagelse så en advarsel, virkede det ikke så udelukket i en måned. Ved gentagelse, så en advarsel, virkede det ikke så permanent udelukkelse.

Advarslen og anden kommunikation til ballademageren gives bedst på PB. Derved ødelægger det ikke tråden, og ballademageren får ikke den ønskede opmærksomhed. Der syntes jeg admin har været meget synlige det sidste døgn, men det er forhåbentlig kun for at gøre opmærksom på at ting har ændret sig.

Jeg har før skrevet det her på siden i sådanne tråde. Brugerne er som børn der prøver grænser af. Får de nej, forsøger de en anden vej for at få et ja. Der er nogen der bruger at sætte barnet på en stol midt i stuen, med et æggeur i nærheden, med besked om, at nu skal du sidde der til det ringer om fem minutter. Flytter du dig fra stolen starter tiden forfra.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 09/01-2015 17:27 09/01-2015 17:27
Altså JEG syntes...... Host host... Ikk?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger DViper - 09/01-2015 21:56 09/01-2015 21:56
Indlægget er rettet 09/01-2015 21:58 09/01-2015 21:58 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej til alle og tomlen op for de nye admins. Ikke for at lyde gammeldages, er det ikke almen høflighed at tale pænt og ordentligt til et andet menneske. Ydermere! har man ikke noget pænt at sige, så skal man holde k...

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Jeg er selv startede for godt et års tid siden med akvarie og har spurgt om forskellige ting her på siden og fået meget positivt respons. Jeg synes ikke at der er nogen der bør have så store tanker om deres egen viden, til at de kan tillade sig at svare flabet eller ubehøvlet til nybegyndere eller nogen anden som måske ikke ved så meget om fisk. Man bør sætte en ære i at kunne videregive sin sikker viden, i det håb at flere ville være stolte over at være akvarister og kan fortælle vidt og bredt om AS + de andre tilhørende sider.

Mvh Dan

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger DViper - 09/01-2015 22:04 09/01-2015 22:04
Et tillæg. :)
Jeg ville ikke vide så meget om fisk og akvariet, hvis det ikke havde været for alle de søde og rare positive svar som jeg har været heldig at have fået herinde. Så en stor tak til alle jer der har ville dele jeres viden og ekspertise med mig, I gør mig stolt over at være medlem af Akvariesiden. :)
Mvh Dan den stolte akvarist!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 09/01-2015 23:52 09/01-2015 23:52
Benytter lige tråden her, til at takke for en relativt rolig dag, til trods for at jeg er ved at vende op og ned på det hele *rødmer* ... I tager det sgu pænt :) Tak for det, og for positive tilbagemeldinger... :D

Annoncører
Annoncører