Hvem kan være skurken der har krysset med mine Sciaenochromis fryeri?

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Generelt
Visninger : 1670

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Michael BD (Inaktiv) - 03/09-2007 22:51 03/09-2007 22:51
Jeg købte for noget tid siden 1.2 Sciaenochromis fryeri. Den ene hun var med skuffe og gik desværre hen og døde, det har 7-9-13 været det eneste dødsfald i dette akvarium.
De er ikke så store endnu og var sikke på jeg viste hvad der var han og hun da den der er størst og begyndt at blive blå, mens den anden stadig er mere brun.
En times tid efter jeg havde fodret her til aften var jeg så lige rundt og kigge til baljerne og der så jeg så at den jeg var sikker på var en han havde skuffe???, så fandt jeg den der skulle være en hun, HVAD!!!!! Den havde også skuffe!!! ??? ?+( ?+(
Nu er spørgsmålet hvem kan være skurken? Jeg må jo gøre noget ved det. De går sammen med:

Cynotilapia afra
Labidochromis caeruleus
Copadichromis borleyi
Protomelas taeniolatus
Trematocranus placodon

Plus nogle Mbuna som jeg som jeg ved hvad er. Det var nogle fisk jeg fik gratis og som komme inde fra CC. Jeg komme med indlæg om hvad det kan være når jeg får taget nogle billeder. :e

Hvem af disse kan krydse med Sciaenochromis fryeri? ?+(

Mvh.
Michael

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lindum (Inaktiv) - 03/09-2007 22:53 03/09-2007 22:53
placodon eller taeniolatus næsten helt sikkert :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
stmucha (Slettet) - 03/09-2007 22:55 03/09-2007 22:55
Det lyder mystisk! Men det er jo langt fra sikkert at skuffen er befrugtet...

MHT hvem det er: Hvem er den mest dominerende i dit akvarie? (måske er svaret i spørgsmålet)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger lindum (Inaktiv) - 03/09-2007 22:56 03/09-2007 22:56
de placodon jeg har haft hoppede på alt med finner og skæl.......

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Michael BD (Inaktiv) - 03/09-2007 23:01 03/09-2007 23:01
Trematocranus placodon hanne er den ABSELUT mest dominerende.

Det skal dog siges at de 2 Protomelas taeniolatus var på dupperne i lørdags og lavet en skuffe på den ene hun, men den var god nok, jeg sad som vindueskigger og så på det :p

Men kan de virkelig krydse en Sciaenochromis fryeri?

Og så mangler jeg jo nok en han :e :e

Mvh.
Michael

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger lindum (Inaktiv) - 03/09-2007 23:05 03/09-2007 23:05
mine placodon ku krydse med en tøjbamse tror jeg :| især delfiner . måske fordi de også har en hmm lidt høj pande?? men igen min placodon var ikke vanskelig i udvælgelsen af mager....var der en hun klar? så slog han til og lod hans gener flyde gennem vandet , mens han samtidig holdt den "rigtige" han væk.... jeg kaldte ham don juan........ for han var på eveig kvindejagt

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Michael BD (Inaktiv) - 03/09-2007 23:11 03/09-2007 23:11
# 6 :e :e :e tøjbamse, det kander jeg en driftig herre med pandehår :e :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger jan (Inaktiv) - 04/09-2007 00:14 04/09-2007 00:14
Som 3 siger det er ikke sikkert de er befrugtet, men ellers kan det være dem allesammen ;)

Held og lykke med det

Mvh
Jan

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Michael BD (Inaktiv) - 04/09-2007 08:53 04/09-2007 08:53
Nu bliver de ikke taget fra, så når de spytter er der så et kosttilskud til de andre.
Nu var det mere om der var en oplagt skruk, så jeg kunne lave om på sammensætningen af fisk. Der er der jo så åbenbart, placodon men de skulle så ryge på hvad som helst. :|

Mvh.
Michael

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger lindum (Inaktiv) - 04/09-2007 09:13 04/09-2007 09:13
#9 jeg skrev at MIN placodon gjorde... men har dog før hørt at de gerne blander sig og overtager legen med andre hunner. men det sker jo af og til... desuden som der er skrevet så er det jo ikke sikkert de er befrugtet..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Faaborg31 - 04/09-2007 09:34 04/09-2007 09:34
Hej Michael... De går ikke sammen med dine Otopharynx lithobates vel ??? Han er meget glad for Ahli hunner ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Michael BD (Inaktiv) - 04/09-2007 12:55 04/09-2007 12:55
#9 Sådan var det nu heller ikke ment ;) for som der jo også skrives kan det jo være hvem som helst.

#11 Hej Thomas.
Nej de går ikke sammen med Otopharynx lithobates
Jeg har heller ikke Lethrinops lethrinus gående sammen med Protomelas taeniolatus, da jeg har hørt at de nemt krydser.

Nu er det jo som sagt ikke sikkert at æggene er befrugtet og fed være med det. Men hvis de er, er jeg glad for at begge de 2 fryeri hunner kom med skuffe på en gang. Jeg gik jo i den tro at det var et par. Havde jo købt dem som 1.2 hvor en hun med skuffe gik hen og død. Så burde det jo være 1.1 der var tilbage. Og var det kun den ene fryeri hun der var kommet med skuffe havde jeg sikkert taget den fra og lade den spytte i en spytbakke i den tro at det var rene fryeri unger jeg havde. :x

Et eller andet sted kan jeg godt forstå der kommer meget kryds i omløb. For har man ikke selv set på at selve befrugtningen, kan der åbenbart være en stor usikkerhed hvem der har befrugtet æggene. For det lader til at stort set alt kan ryge på hvad som helst. :(
Nu ved jeg godt et det så i dette tilfælde er en stor fejl at der ikke er en han tilstede.

Har dog skuffe på Otopharynx lithobates og Protomelas taeniolatus hvor jeg har overværet selve befrugtningen, så de er gode nok. :D :D

Mvh.
Michael

Annoncører
Annoncører