Hvad kan blive bedre? Brainstorm.

Postet under : Siden - Ideer til Akvariesiden
Visninger : 4032

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Udvikler Sponsor Kviller - 12/11-2015 21:13 12/11-2015 21:13
Der har været et par tråde, her de sidste par måneder, med at brugerne forsvinder.

Det fik mig til at tænke på, hvad kan VI gøre bedre.. Er der noget ved siden, der skal laves om, er der nogen ting, som vi savner her?

Vi har tidligere haft et par brainstorms angående, hvad der ønskes og hvad der bør ændres..

Lad os endelig høre jeres idéer.

Ps. Diskussioner om hvordan folk taler til hinanden, hører ikke til her. Det kan vi bag siden, jo desværre ikke gøre noget ved. Andet end at løfte en finger og sige fy fy..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 12/11-2015 21:26 12/11-2015 21:26
Jacob har nogle rigtig spændende ideer. Det er faktisk allerede begyndt og er smadder spændende :)

Jeg synes også at en julekalender quiz var oplagt. Og kan man ikke nå at få styr på præmier, så udlode nogle sponsor fisk? Eller en midlertidig avatar man selv kan vælge.. det ville være så hyggeligt :)

Måske få nogle venlige mennesker til at kigge på artsbeskrivelser og sådan? Der er uden tvivl flere til stede der både kan og vil :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ThomasBallerup - 12/11-2015 21:34 12/11-2015 21:34
>Det fik mig til at tænke på, hvad kan VI gøre bedre..

kik på de tråde om enmet, og gør evt nogle af de gode tiltag der foreslås

jeg oprettede en tråd til at blive fyldt med gode ideer, men nu kan jeg ikke finde tråden..
det minder mig om et KÆMPE problem, nemlig at man kun kan se de sidste
20 stk af
Debatforum - Senest oprettede

samt sidste 20 Debatforum - Senest besvarede

drøn ærgeligt, det ville være fedt med 3 muligheder mere, sidste 20, sidste, 100, eller ALLE !!

så er der artsbeskrivelser ..
anset KEN eller en af de andre modratore, med skrive rettigheder i alle disse filer,
og tilbyd brugerne at indsende rettede tekster og nye bedre billeder, de selv har rettigheder til..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Udvikler Sponsor Kviller - 12/11-2015 21:54 12/11-2015 21:54
#2 Det kunne være rigtig fedt, at få lavet en julekalender igen. Det plejer nu ikke, at være forhandlerne der er det store problem, at få til at udlodde præmier. Man skal blot have fat i dem :) Det med at finde på spørgsmål, som absolut IKKE kan misfortolkes af nogen som helst, det er straks sværere :p

#3 Jeg prøver at kigge på dem, men vil gerne have inputs, som ikke omhandler alt muligt andet også ;)

Den del med at se ældre tråde, den er der nu allerede:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Svend Erik - 12/11-2015 22:15 12/11-2015 22:15
Er det denne tråd du mangler Thomas

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1643069

Prøv at kigge ovre i højre side under oprettede tråde der er også en der hedder deltager i

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger ThomasBallerup - 12/11-2015 22:34 12/11-2015 22:34
ja tak Svend ! det var lige netop den tråd jeg ikke kunne finde,
og tak for denne meget brugbare link med deltager i, den kendte jeg heller ikke..
jeg kunne godt tænke mig at kunne se ALLE de tråde jeg SELV har startet
og alle de emner jeg har besvaret i, seperat ! så jeg får bedre overblik over gamle / ældre, men gode sager,
tit har mange gode ting været oppe mange gange før, det er smartere at henvise til noget, end at skulle skrive det hele, en gang til.

>Den del med at se ældre tråde, den er der nu allerede:

Takker.. det kan jeg ikke lige finde ud af :-) prøver lige noget mere..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger ThomasBallerup - 12/11-2015 22:37 12/11-2015 22:37
i øvrigt har flere af mine venner problemer med at se siden !!
intet som helst kommer frem når de bruger en PC
men på deres TLF kommer siden fint frem.
jeg ved det med adblocker, og de har også fået slået alt sådan noget fra, men lige lidt hjælper det,
ret ærgeligt at siden ikke virker på mange PC'er
og man får intet som helst at vide, hvad mon er galt, ikke alle er IT experter og kan finde ud af hvad man mon skal gøre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Svend Erik - 12/11-2015 23:14 12/11-2015 23:14
Thomas
Ovre i højre side når du står på forsiden er der et menupunkt der hedder mine genveje, det er oprettede/deltager i og annoncer og et par stykker mere

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger ThomasBallerup - 13/11-2015 00:30 13/11-2015 00:30
GENALT Svend. takker mange gange, det gør mine søgninger bliver meget bedre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger KimJ - 13/11-2015 07:41 13/11-2015 07:41
En genåbning af Weblogs, ville måske kunne give brugere med noget på hjerte, en fornyet lyst til at gøre mere end bare komme med tilfældige input når de ikke har andet at lave. Jeg ville i hvert fald benytte mig af det.

Der skal dog, i mine øjne, gøres lidt mere ud af det, end sidste gang.

Muligheden for selv at bestemme, hvor meget feedback man ønsker er ret essentiel, så rent teknisk skal der være mulighed for at "ejeren" kan slette indlæg der går ud over vedkommendes grænse for hvad der skal fyldes på af kommentarer til hans/hendes egne indlæg.

Administrativt vil det, igen i mine øjne, være ønskeligt, hvis man tillader et rimeligt bredt område af emner (selvfølgelig inden for rammerne af sidens regler, og med et akvaristisk relateret indhold) og lader det være op til bloggerne selv at lægge niveauet for den tone der bruges. Det vil give mulighed for at de brugere der har det svært med det generelle niveau, fagligt såvel som socialt, selv kan skabe det "klima" de mener er det rette. Så er det jo bare op til sidens øvrige brugere selv at bestemme, om de vil deltage eller ej.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Dujo (Inaktiv) - 13/11-2015 08:24 13/11-2015 08:24
At man fik lagt siden over på et bedre forum. Jeg syntes at siden fungerer ok, men at den ikke er responsive eller at man ikke kan linke til fx photobucket eller lignende service for billeder, syntes jeg er ringe.

Jeg kan henvise til et forum som jeg syntes fungerer en del bedre: Eksternt link http://www.kokosgoldfish.invisionzone.com/forum/index.php

Her har man en del flere muligheder for at oprette underforums, afstemninger og bruge TapaTalk App hvis man er på mobil/tablet. Og en funktion jeg syntes der er meget smart: "New Posts", hvor man kan få vist alle de tråde siden man sidst var på siden, her kan man nemlig tilpasse sin søgning en del og få præcis de resultater frem man vil. Og at man kan lave "Til nybegynder" osv. forums, hvor man kan henvise til pinned posts med info og svar på de spørgsmål de har altid har. Det har man ikke rigtig i dag.
En færdig og nem løsning.

Hvis man vil forsætte med samme opbygning som her, så kender jeg en del programmører og har kontakter til steder hvor det er ret billigt at få lavet kodning :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 13/11-2015 08:30 13/11-2015 08:30
en god idé kunne i hvert fald være at slette den mange-år-gamle konkurrence under akvategnene... ikke ligefrem aktuel da den sluttede i 2008

derudover så mangler der artsbeskrivelser, ikke kun for beskrivelsens skyld men også fordi når man skal tilføjer arter synes jeg fx. at det er drønirritterende at de fleste gængse rejer mangler

det ville også være godt til når man søger inde på brugernes akvarier at man kan vælge størrelse osv. samtidigt med at man kan vælge dem fra uden billeder. det er ret træls at man enten skal sortere mellem dem uden billeder og galleriet når man søger inspirationsbilleder. for et 400L malawiakvarie er ikke til meget inspiration til et 30L rejeakvarie

der bør også gøres noget ved de mange nybegynder "here we go again" spørgsmål for de er da noget møg at spilde sin tid på ærligt talt. så når man søger skal der komme nogle nye tråde, ikke kun de gamle og en FAQ eller sådan noget der gøres EKSTREMT tydelig på siden tror jeg også er godt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger McWearq - 13/11-2015 09:50 13/11-2015 09:50
Helt enig. Siden bør være responsive.
Søgefunktionen bør forbedres, den virker simpelthen ikke optimalt. Flere søgekriterier, intelligent fejlretning i indtastningen "mente du..."

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Hugo - 13/11-2015 15:10 13/11-2015 15:10
Indlægget er rettet 14/11-2015 00:22 14/11-2015 00:22 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Thommas:
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/

Du skal bare klikke på ordet debaten lige over trådene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Administrator Sponsor ken kætbak - 13/11-2015 17:13 13/11-2015 17:13
Sådan helt lav praktisk, så ville det også være dejligt hvis den side var stabil. Jeg oplever ret ofte at den fryser...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Udvikler Sponsor Kviller - 14/11-2015 14:52 14/11-2015 14:52
#10 Weblogs - Der kom jo brugerakvarier i stedet, som har de funktioner du beskriver der. Så vidt jeg husker, så lavede vi dem, i stedet for at udvikle videre på weblogs..

#11 Nu har jeg kigget lidt på invisionpower - Jeg kan godt se, hvad du mener med, at forum har nogen funktioner, som vi savner her.. Primært TapaTalk.. Det kan desværre ikke lade sig gøre, med denne side. Den er alt for stor, til at kunne ligge i deres community. Hvis vi skulle hoste det hos dem, så er deres største pakke med 100gb plads. Siden her har lige rundet de 400gb. Den med de 100gb koster $500 om måneden. Det er omkring 5 gange hvad siden har af indtægter.
Rent personligt, bryder jeg mig heller ikke om det forum, men det er jo heller ikke min smag, det skal komme an på. Det minder for meget om phpBB forum og alle de andre standard fora. Det kan selvfølgelig også have sine fordele, når det er ens med de andre steder man kender.

Det helt ultimative ville da være, at få lavet en hel ny side. Problemet er bare, at vi har ikke økonomi og ej heller personer, der kan gøre det.

#12 Så er konkurrencen fjernet i akvategn :) *rødmer* - Hvad angår søgefunktion, så er det helt klart noget, som vi skal have fokus på.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger KimJ - 14/11-2015 16:42 14/11-2015 16:42
Brugerakvarier har ingen af de features jeg efterlyser. Dels kan man kun, som titlen jo også lægger op til, kun oprette et akvarium, så hvis man gerne vil blogge om f.eks. måder at holde akvariefisk på, eller noget andet der ikke lige relaterer sig til et akvarium man selv har stående, duer det ikke. Man kan heller ikke starte et nyt emne, hvis man gerne vil det.

Jeg kan tage fejl, men så vidt jeg kan se, er der heller ikke mulighed for at man kan svare?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Superbruger jacob - 14/11-2015 16:52 14/11-2015 16:52
Jeg så også gerne der var mulighed for lave blogs. Synes ikke rigtigt funktionen brugerakvarier giver (mig) noget særligt..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Tue T (Inaktiv) - 14/11-2015 17:36 14/11-2015 17:36
Måske ikke så realistisk men jeg syntes selv det kunne være sjovt med en foto konkurrence indimellem(de fleste telefoner tager jo ok billeder idag). :)
Så skulle man ikke kunne stemme på sig selv, men give 3,2 og 1 point til dem man syntes bedst om, og syntes ikke der behøver være nogen præmie nødvendigvis, måske når man har nok, kunne man så lave et galleri med vinder billederne :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Meng - 14/11-2015 17:56 14/11-2015 17:56
Jeg stemmer i med #17 og #18 angående mangel på blogs.
Brugerakvarie-delen er mangelfuld. Jeg mangler en mulighed for at skrive mere uddybende omkring hvordan man har bygget akvariet op, arterne i akvariet, hvordan de trives, hvordan man passer og fodrer dem osv. - simpelthen egne erfaringer som andre så kunne læse om og måske lære lidt af.
Der skulle være mere plads til en fyldestgørende overskrift, der beskriver akvariets størrelse og beboere, så man kan danne sig et hurtigt overblik over hvilke man vil læse.
Som den er nu, bruger jeg den overhovedet ikke til noget, da jeg intet får ud af de korte informationer der er mulighed for at skrive og læse i de små felter.
Jeg er klar over at der sikkert ikke er ret mange, der gider at bruge tid på at skrive uddybende omkring akvarierne vi har, men de af os der gider, kunne så have en underside, hvor vi skrev løs og kunne læse om hinandens erfaringer.

Derudover tror jeg denne sides største udfordring i denne tid, er at blive promoveret så folk ved den er her...Jeg synes siden fungerer rimeligt, og jeg har mystisk nok ikke de store problemer med at siden fryser, er nede, eller andre ting. Jeg har heller ikke problemer med at lægge billeder ind, jeg sørger bare altid for at få dem til kun at fylde ca 1mb, så går det som regel som smurt.
Muligvis har jeg ingen problemer, fordi jeg tilhører den gamle skole og stadig sidder med en gammel stationær pc med XP og Chrome browser - jeg ved det ikke...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Superbruger jacob - 14/11-2015 18:12 14/11-2015 18:12
#20 enig. Har da selv overvejet at få en blog, hvor er plads til mine nørderier. Men tænker at der nok ikke er så mange læsere til den slags. Måske ville der være flere hvis, det kunne laves her på siden. Synes en tråd drukner i mængden, og er derfor gider jeg ikke ret tit oprette. Tænker blogs kunne vises særskilt på siden, eller måske de fem seneste opdaterede eller noget i den stil ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Meng - 14/11-2015 18:56 14/11-2015 18:56
#21 Jeg er sikker på, at hvis vi er nogle stykker, der ligesom viser det interessante i vores hobby så er der flere derude, der følger med og senere selv skriver deres erfaringer.
Jeg er enig med dig i, at det skulle vises særskilt på forsiden. Det skal være sådan at nytilkomne kan se at herinde er der nogle der vil fortælle og beskrive omkring at have akvarie, uden at nogen har spurgt inden. Aktivitet aktivitet aktivitet.... ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Udvikler Sponsor Kviller - 15/11-2015 00:13 15/11-2015 00:13
Indlægget er rettet 15/11-2015 00:15 15/11-2015 00:15 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har nu lagt de gamle blogs ind igen, fra en gammel backup. Så nu er de der da. Det kan være, vi skal lave et helt nyt modul til det?

Internt link http://www.akvariefisk.dk/weblog/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 17/11-2015 11:38 17/11-2015 11:38
ny idé: opdater listen over forhandlere i artsbeskrivelserne for der er henvisninger til lukkede forhandlere, så de er ikke så aktuelle

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Superbruger jacob - 17/11-2015 12:50 17/11-2015 12:50
Har lige kigget lidt på blogs, der er godt nok meget skrammel ! Langt de fleste er jo bare et par indlæg, nogle har åbenbart taget fejl af forum...så måske er det bedst at starte forfra ? Og få nogle gode blogs ?

Har aldrig brugt funktionen med forhandlere i artsbeskrivelserne. Hvis den ikke fungere bare nogenlunde optimalt, er den jo ikke noget værd...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Superbruger jacob - 17/11-2015 13:23 17/11-2015 13:23
En admin til at holde styr på ændringer af navne og generel opdatering af artsbeskrivelserne kunne være godt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Udvikler Sponsor Kviller - 17/11-2015 14:49 17/11-2015 14:49
#24 Den med forhandlere, på arterne - Det er faktisk forhandlerne selv, der kan opdatere dette.. Hvis ikke forhandleren er aktiv mere, så er det en fejl, at de stadig er på listen. Det skal jeg have kigget på.

#25 Jeg har tænkt lidt på det samme.. Jeg har absolut ingen erfaring med blogs, så aner ikke hvad det er rent faktisk.. Så der skal jeg nok have lidt hjælp med at konstruere en fra bunden af.

#26 Det ville vi også MÆGTIG gerne have. Det er helt klart en stor mangel, men som skrevet i mit første indlæg, så ved jeg ikke hvem det skulle være og hvordan vi får fat i en sådanne :) *hint hint.
Malawicarsten står/stod for malawi delen. Tonny stod for amerikanere og lidt all round, indtil han forlod os i sidste uge.. Carsten From har været lidt all round. Men det er korrekt, at der mangler lidt overblik og en der har fingeren på pulsen, hvad der foregår inden for den del. Jeg har ikke forstand på det desværre..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Superbruger jacob - 17/11-2015 15:01 17/11-2015 15:01
Linker lige til en akvarieblog Eksternt link http://kimsfishyworld.blogspot.dk/?m=1 sådan tænker jeg også en blog kunne se ud her på siden.

Det kræver helt sikkert en eller flere personer, som har fingeren på pulsen, hvis der skal ændres i navne osv. Der er sket mange ændringer inden for fx karpefisk, killier og cichlider de senere år.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Superbruger Nullepigen (Inaktiv) - 17/11-2015 16:50 17/11-2015 16:50
Aller vigtigst og mega relevant er flere Admins.
Syntes ikke det er fair for hverken Ken eller brugerne at der kun er en aktiv admin på siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Administrator Sponsor ken kætbak - 17/11-2015 17:43 17/11-2015 17:43
Jeg klager nu ikke. Der er heldigvis mange der er søde til at hjælpe hvis der er noget jeg skal være opmærksom på :)

Men jeg har selv et par forskellige kandidater i tankerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Superbruger jacob - 17/11-2015 19:05 17/11-2015 19:05
En gang var der krav om at hver admin, skulle lave mindst en artsbeskrivelse om ugen. Dengang var måske 5-7 admins, så det blev til mange artsbeskrivelser i den periode. Selv fik jeg lavet over 100 artsbeskrivelser af karpelaks. Tænk hvis der blev oprettet/revideret/opdateret artsbeskrivelser i samme tempo igen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Administrator Sponsor ken kætbak - 17/11-2015 19:11 17/11-2015 19:11
Det kunne være vildt godt :-)

Hvordan ser det ud med superbrugere?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Superbruger jacob - 17/11-2015 19:28 17/11-2015 19:28
Listen over admins og superbrugere trænger ihvertfald til at blive revideret. Jeg antager at dem med inaktiv status ikke er aktive :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Administrator Sponsor ken kætbak - 17/11-2015 20:09 17/11-2015 20:09
Det tænkte jeg også.
Og måske få udnævnt nogle nye, hvis der er nogen der er interesseret.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Superbruger jacob - 17/11-2015 20:13 17/11-2015 20:13
Der har jo også tidligere været nogen som oversatte/skrev artikler, samt en billed admin. Så tænker da bestemt kan være brug for mere arbejdskraft :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Administrator Sponsor ken kætbak - 17/11-2015 20:16 17/11-2015 20:16
Ja jeg tænkte også på at noget rent praktisk hjælp kunne være vildt godt.
Jeg forstår at der er en masse masse materiale til vores afbenyttelse, der bare skal afbenyttes :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Superbruger jacob - 17/11-2015 20:41 17/11-2015 20:41
En akvaristisk julekalender kunne være fint.....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger scn - 17/11-2015 21:14 17/11-2015 21:14
Der er mange brugere der har problemer med rotation af billederne, da dette site ikke læser EXIF data. Problemet er vokset en del som antallet af mobile enheder vokser.

Det mest ressourcebesparende vil nok være at køre en rotation af billedet når det er blevet uploadet og resized.

Jeg vil tro det er en meget lavthængende frugt, i forhold til at fjerne et lille irritationsmoment.

Sjovt nok, så skal jeg i Opera blot vælge at åbne det rene billede, og så kommer det frem med korrekt rotation, så EXIF informationerne ligger stadig i billederne.

Angående det faldende antal brugere, så er det nok svært at gøre så meget. Folk dukker sikkert op første gang fordi de har et akut problem (eks. deres guppy har fået unger), og hvis de så får klaret det, så har de måske ikke brug for mere, og har det egentligt fint med ikke at bruge tiden på et forum.

Det er klart nok at det er sjovest med nogle spændende tråde, og der er vi nok nød til selv at lave dem, forstået sådan at hvis man har anskaffet sig en speciel fisk... Jamen, så lav da en tråd hvor man viser den frem, og fortæller lidt om den.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Superbruger jacob - 17/11-2015 21:30 17/11-2015 21:30
Lyder da godt, hvis problemet med billederne kan klares nemt.

Har efterhånden mange gange efterlyst flere spændende tråde. Er der virkelig ikke nogen som har nogle spændende fisk ??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger scn - 17/11-2015 21:54 17/11-2015 21:54
Alt er nemt, når man ikke selv skal lave det (y)

Men det ser ud til at man kan læse EXIF data i coldfusion:
Eksternt link http://help.adobe.com/en_US/ColdFusion/9.0/CFMLRef/WSc3ff6d0ea778...
Så skal man "bare" lige læse den der fortæller rotationen, og bruge værdien til at fortælle hvor mange grader billedet skal roteres:
Eksternt link http://coldfusion-example.blogspot.dk/2009/06/cfimage-action-rota...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Superbruger jacob - 17/11-2015 21:59 17/11-2015 21:59
Mine tekniske evner ret begrænsede :) Til gengæld vil jeg mene at jeg har ydet en faglig indsats på siden :)

Som jeg ser det, så er der bestemt brug for både teknisk og fagligt arbejdskraft på siden. Så er det vel bare at få "ansat" de rigtige ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Superbruger Nullepigen (Inaktiv) - 17/11-2015 21:59 17/11-2015 21:59
Jeg vil gerne hjælpe hvis der er noget jeg kan hjælpe med (y)
Jeg vil også gerne være super bruger :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 18/11-2015 10:18 18/11-2015 10:18
Indlægget er rettet 18/11-2015 10:22 18/11-2015 10:22 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

hvad er en superbruger? udover at "manden" er rød :) og hvordan kan man blive det?

hvis det er så hjælper jeg meget gerne med fx. oversættelser af artikler, jeg er god til engelsk og ikke helt ringe i tysk

jeg tror i øvrigt at det ville blive rigtig godt med nogle overskuelige blogs. jeg har fx. selv længe haft lyst til at lave en blog men mine tekniske evner til de forskellige systemer til det er ikke overvældende så jeg har givet op på det fordi det efterhånden er så omfattende. så noget der er smart, nemt og som bliver brugt. dvs. når/hvis det kommer op at køre skal der nok reklameres for det for jeg tror ikke at der der er særligt mange ny brugere der ved at der findes blogs herinde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
fredrik (Slettet) - 18/11-2015 19:10 18/11-2015 19:10
Der skrives at medlemstallet falder, ja det gør det, tror at det helt sikker har noget med at gøre at mange ikke føler sig velkommen her inde.
De kommer her ind fordi de har et problem tit og ofte bliver der svaret knapt så pænt lidt som tag dig sammen det er almen viden.... Så langt de fleste nye er her kort sikkert af den grund. Udmiddelbare virker dette fu.orim som et sted for nørder og ikke et sted for nybegynderen.

I sidder og efterlyser spænende tråde, men hvad der er spændene for jer er nu engang ikke spænende for en nybegynder. Jacob du siger du lige har startet en spændene tråd hvor du spørger om scalarer og neon spænende hmmmm.
Hvad der skal til at rede siden her hmmmmmm ved det ikke, jo luk ansigtbogen og lad de nye få lov at stille alle de dumme og uinteressant spørgsmål som de kan og vil ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Superbruger jacob - 18/11-2015 19:17 18/11-2015 19:17
Har du læst tråden ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Udvikler Sponsor Kviller - 18/11-2015 20:24 18/11-2015 20:24
Ja, jeg er her endnu.. :) Roder lige med blog delen. Så vidt jeg kan se, så er det "bare" en side, som er ens egen side, hvor man kan redigere den.. Faktisk lige som en artikel, men bare så en bruger har sin egen?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Superbruger jacob - 18/11-2015 20:49 18/11-2015 20:49
Det tænker jeg :) håber det er muligt at lave et felt på forsiden til blogs ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Udvikler Sponsor Kviller - 18/11-2015 21:09 18/11-2015 21:09
Jeg var faktisk ikke klar over, at der var et problem med de billeder.. Jeg kan godt huske, at der var lidt problemer med det, for et par år siden, men der var det "kun" på apple produkter, så troede de var kommet med nu. Vi læser faktisk allerede EXIF data, men det kan være der er en ændring, i den måde data ligger på, da sidens kode jo er meget gammel efterhånden.

Jeg har nu rettet Nullepigen til at være superbruger.. En superbruger er egentlig en almindelig bruger, men som har rettigheder til at rette og oprette artikler og artsbeskrivelser.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Udvikler Sponsor Kviller - 18/11-2015 21:10 18/11-2015 21:10
#48 Vi fjerner vel bare, den blog "kasse" der er der i forvejen og laver den om til de "nye" blogs? Kan være vi skal have rykket lidt rundt, så den bliver mere synlig?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 19/11-2015 09:58 19/11-2015 09:58
jeg vil også gerne være superbruger :) hvis jeg må

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger brib - 19/11-2015 13:09 19/11-2015 13:09
Kviller skrev :
#48 Vi fjerner vel bare, den blog "kasse" der er der i forvejen og laver den om til de "nye" blogs? Kan være vi skal have rykket lidt rundt, så den bliver mere synlig?

Blog- kassen kan vel ligge under ikonet : Brugenes Blogs på forsiden , men også under brugerens profil Lidt ala annoncefremvisningen når man slår op på en brugers profil (brugerens annoncer) ...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Superbruger jacob - 19/11-2015 15:58 19/11-2015 15:58
Afstemningen kunne da også godt tænke til lidt fornyelse ? Den er nuværende er vist meget gammel. Synes der skal være en ny eller også skal det helt droppes.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Superbruger Nullepigen (Inaktiv) - 19/11-2015 16:04 19/11-2015 16:04
#49 taaak (y)

#53 Enig.. En ny hver måned feks? eller helt væk...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Superbruger jacob - 20/11-2015 06:24 20/11-2015 06:24
Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1648936 mere af den slags !!! Selvom jeg ikke har nogen særlig stor interesse for cichlider, så der sgu spændende læsning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger brib - 20/11-2015 07:04 20/11-2015 07:04
En oprydning i : Siden-Information , hvor bossen lige fjerner inaktive superbrugere og inaktive admins, ville være en god start .

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/about/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger Dreas - 20/11-2015 12:00 20/11-2015 12:00
Måske en mobil udgave a siden var en idé. Evt. en app?
I dag foretrækker mange at bruge nettet via deres tablets og telefoner, fremfor en computer.

Jeg hopper selv på Akvariesiden af og til via min tablet, men siden er ikke særlig tablet-venlig, så det bliver kun sjældent jeg bruger siden via den platform.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Superbruger jacob - 20/11-2015 13:33 20/11-2015 13:33
Synes nu siden virker fint på min telefon. Det er mere indholdet jeg synes er problemet....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/11-2015 13:57 20/11-2015 13:57
Jeg er også på fra telefonen 99% af tiden og jeg har ikke noget at bemærke andet end den fryser..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger Dreas - 20/11-2015 15:08 20/11-2015 15:08
Det er jo nok en smagssag. Personligt bryder jeg mig ikke om at bruge siden fra tablet/telefon

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger scn - 20/11-2015 18:21 20/11-2015 18:21
Jeg tror at responsivt design har lange udsigter, og en decideret app har endnu længere udsigter. Måske løsningen er en anden browser, indstille tekststørrelsen eller andet. Jeg har valgt Opera, med tekstombrydning er siden helt fin i den.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Superbruger jacob - 22/11-2015 12:21 22/11-2015 12:21
Ikke nogen respons på #46 men tolker indlægget #(45) som om tråden ikke er læst...jeg synes faktisk det er en rigtig spændende tråd, med et mere populært videnskabeligt snit over sig, istedet for de mere gængse tråde som der er på siden.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger KimJ - 22/11-2015 12:42 22/11-2015 12:42

Det virker som om, at du sætter lighedstegn mellem nybegyndere og flere medlemmer?

Hvad er værdien i at siden domineres helt af nybegyndere, som faktisk ikke kan give et fornuftigt svar på stillede spørgsmål?

En fornuftig blanding af nybegyndere og erfarne må da være det ideelle, og der nok desværre mangel på akvarister der gider at blive ved med at komme på en side, hvor de ikke selv får noget ud af at deltage, og en ensidig satsning på nybegyndere, er i mine øjne det der har en stor del af skylden for at AS er der hvor den er i dag.

Heldigvis ser det ud til, at nogle af de forslag der er fremkommet her, måske bliver til noget, og så må vi håbe på at det kan få flere, på alle niveauer, til at deltage aktivt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Administrator Sponsor ken kætbak - 22/11-2015 12:50 22/11-2015 12:50
Der er vel en værdi i at kunne hjælpe andre..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger KimJ - 22/11-2015 12:57 22/11-2015 12:57

Det er der, men hvis det er det eneste man får ud af siden, er det nok naturligt, at vælge et alternativ der giver mulighed for selv at få mere viden, og give den man allerede har, videre til andre.

Man kan selvfølgelig have masser af holdninger til sagen, men hvis vi lige forholder os til den virkelighed AS befinder sig i, er der vist ikke så meget at være i tvivl om.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Superbruger jacob - 22/11-2015 13:02 22/11-2015 13:02
Synes da det rart at kunne hjælpe andre, men så også gerne tråde, hvor jeg selv kunne blive klogere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger brib - 22/11-2015 13:03 22/11-2015 13:03
#63 : Alle har været nybegyndere - Og er man erfaren kan man springe de spørgsmål over man ikke orker at se på.

Der findes sider hvor de mere erfarne mødes . Feks. Eksternt link www.akvarieviden.dk - Eksternt link www.aquaforum.dk .Og selvfølgelig en masse andre sites hvor proffer som dig mødes. Men der ser man tydeligt et resultat af at nystartede akvarister ikke føler sig velkomne . Disse sider er "meget døde" ( gad vide om ordene meget-døde findes i ordbogen ) ?

Meningen med siden her fra start var : Alle skal føle sig velkomne , også uanset om det er spørgsmål som : Hvornår føder min guppy.

De der er nybegyndere i dag , er de akvarister som i fremtiden er dem der rådgiver nye akvarister .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Administrator Sponsor ken kætbak - 22/11-2015 13:09 22/11-2015 13:09
Rigtigt Brian.

Alle skal være velkommen.
Det eneste kraV der stilles er at man overholder de få, rimlige regler der er...

Og de der savner niveau, de kan følge jacob's fantastiske initiativ og gå foran. ...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
fredrik (Slettet) - 22/11-2015 13:13 22/11-2015 13:13
Jacob du behøver ikke antage noget som helst. Ja jeg har læst tråden og Hold nu op den er vild ;-)
Du efter lyser spænderne tråde og laver tråde som du finder interessante om emner hvor som det kræver en hvis erfaring i hobbyen.
Det bekræfter jo bare at du gerne ser den side kun for nørder som der kan side og diskuter erfaringer om dit og dat...
Du forstår ikke sidene tilbagegang men det gør jeg ;-)

KimJ ja det mener jeg. for kommer der ikke nogle nye så dør side helt for så sidder der kun de gamle tilbage og de er enige om at nybegynders spørgsmål om er min gubby gravid eller ligende er latterlige og ligegyldige.....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Bruger KimJ - 22/11-2015 13:18 22/11-2015 13:18
De der kan, og vil selvfølgelig, læse det jeg har skrevet, vil nok ved en genlæsning af mit indlæg, opdage at jeg mener at der kan og skal gøres plads til alle. Der er allerede fremkommet forslag til hvordan det kan gøres, så måske skulle vi prøve at se om de kunne blive til noget, og em det evt. kunne virke.

AS kan ikke overleve uden at begge grupper er aktive, så hvorfor satse på kun at være attraktiv for en af dem?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Superbruger jacob - 22/11-2015 13:30 22/11-2015 13:30
Stop nu ! Jeg er efterhånden dødtræt at blive beskyldt for at det kun skal være en side for nørder !! Forleden var der frygt for at det skulle udvikle sig til en "eliteside" hvordan dælen lykkedes det for jer at komme til den konklusion ?? Vil mene jeg har skrevet det mange mange gange....Men skal da gerne gøre det igen : Jeg har intet imod nybegyndere, jeg ønsker bare en side hvor der OGSÅ er noget for nørder. Det burde sgu være til at forstå?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
fredrik (Slettet) - 22/11-2015 13:34 22/11-2015 13:34

Siger jeg heller ikke men det er der lige som bleve lagt lidt op til af andre ;-) Må indrømme jeg ikke har gidet bruge denne side til andet end opslags værk pga holdningen til nye`s tråde....

Men håber da bestemt at der vil ske noget (Y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Superbruger jacob - 22/11-2015 13:39 22/11-2015 13:39
Det er sgu ikke nogen som har lagt op til det skal være en nørd/eliteside ! Synes stadig det er uforståeligt hvor det kan tolkes sådan. Jeg forsøger såmænd bare udvikle siden en lille bitte smule....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Administrator Sponsor ken kætbak - 22/11-2015 13:43 22/11-2015 13:43
Jeg synes personligt at det er blevet bedre bare på nogle uger.
Der er ihvertfald kommet lidt mere trafik, og der har ikke været nogle tråde med hængelås i lang tid :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Bruger brib - 22/11-2015 15:31 22/11-2015 15:31
ken kætbak skrev :
Jeg synes personligt at det er blevet bedre bare på nogle uger.
Der er ihvertfald kommet lidt mere trafik, og der har ikke været nogle tråde med hængelås i lang tid :)

Hængelåse ??? - Ikke noget problem - Jeg har en boltsaks :)

Det korte og det lange er vel at der skal være plads til os alle, uanset hvor på "erfaringsstigen" vi befinder os .

Vi har en meget stor viden-database her på sitet , og den har Bla. KimJ været med til at lave . Plus en masse andre aktive akvarister.

Dog holder jeg stadig fast i , og håber på at de mere erfarne kan videregive deres store viden til de mindre erfarne .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Superbruger jacob - 22/11-2015 15:32 22/11-2015 15:32
Håber det forbliver en brainstorm fremfor en shitstorm....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Bruger brib - 22/11-2015 15:37 22/11-2015 15:37
jacob skrev :
Håber det forbliver en brainstorm fremfor en shitstorm....

Enig - Der ryger altid et par "finker" af fadet når bølgerne går højt .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger Svend Erik - 22/11-2015 15:50 22/11-2015 15:50
jacob skrev :
Det er sgu ikke nogen som har lagt op til det skal være en nørd/eliteside ! Synes stadig det er uforståeligt hvor det kan tolkes sådan. Jeg forsøger såmænd bare udvikle siden en lille bitte smule....

Nybegynderen er vist glad for at det kan holdes på et fornuftigt plan, han har ingen behov for at "nørde" bare han/hun får løst sit problem om fiskedøden i hans akvarium. Udvikling kan let udvikle sig til noget der stiger begynderen over hovedet

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Superbruger jacob - 22/11-2015 16:03 22/11-2015 16:03
Jamen så må jeg da hellere stoppe min lille bitte udvikling af siden. Nu er der hele 3 brugere som har udtrykt bekymring for at siden udvikler sig en lille bitte smule i retning af at der også er lidt for nørder...over and out

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Administrator Sponsor ken kætbak - 22/11-2015 16:08 22/11-2015 16:08
Nej nej jacob. Det er sgu et rigtig godt tiltag fra din side.

Og det er jo meget almindelige emner der er oppe:-)

Bliv for guds skyld ved!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Bruger brib - 22/11-2015 16:10 22/11-2015 16:10
jacob skrev :
Jamen så må jeg da hellere stoppe min lille bitte udvikling af siden. Nu er der hele 3 brugere som har udtrykt bekymring for at siden udvikler sig en lille bitte smule i retning af at der også er lidt for nørder...over and out

Lad dig ikke slå ud af lidt kritik - Det gør kun ondt de første par år , så vænner man sig til det .

Fortsæt endelig dit gode arbejde . Du er en del af inventaret her på siden ..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger Svend Erik - 22/11-2015 16:35 22/11-2015 16:35
Mit indlæg gik kun på at det ikke kun skal være for nørder, men der skal være plads til nybegynderen også

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Superbruger jacob - 22/11-2015 16:40 22/11-2015 16:40
Læs #71 !! Jeg kan simpelthen ikke udtrykke mig tydeligere! Og jeg gider ærlig talt ikke blive ved med at læse mere vrøvl. Der er en grænse og den har jeg nået nu. Hvis andre har lyst til tage kampen op er de velkomne. Jeg gider ikke mere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
Bruger Meng - 22/11-2015 18:26 22/11-2015 18:26
#83 Lad nu ikke lidt kritik trække tæppet væk under dit gode initiativ...Der er meninger i samme antal som der er mennesker - man skal bare lære at ignorere de meninger man ikke har behov for at vide! ;-)
Op på hesten igen :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
fredrik (Slettet) - 22/11-2015 18:54 22/11-2015 18:54
Jeg undskyler på det kraftigste at jeg har ydret min mening og trække den straks tilbage... og fortsætter min brug af siden som altid ;-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Administrator Sponsor ken kætbak - 22/11-2015 19:17 22/11-2015 19:17
Og husk det stille flertal.

Jeg vil ikke af med jacob. Det er sgu altså ikke til at undvære nidkære folk med en kæmpe viden....og når det de ved enda er fakta.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Bruger KimJ - 22/11-2015 19:19 22/11-2015 19:19
Lad nu roen falde over os gutter :D

Jeg er på linje med Jacob, ang. sidens udvikling, og har som ham lidt svært ved at se hvordan det skulle være en hindring for begyndere, at siden også forsøger at holde på de erfarne brugere, men det kan altså godt betale sig at kigge lidt på, hvem der fremsætter kritik af ens egne holdninger, før man flipper ud. Svend Erik har, så vidt jeg kan husk, aldrig i sin lange tilstedeværelse på AS, skrevet noget der kunne opfattes som bevidst nedladende, provokerende eller stødende, så mon ikke der også her er tale om en reel bekymring, som der ikke er nogen grund til at tage sig nær, ud over at man kan være uenig?

Jeg er så uenig i dette tilfælde, og grunden er baseret på simpel observation af, hvornår AS (eller dele af AS) har trivedes allerbedst. Det har jo faktisk været, den gang siden helt automatisk var det mange i dag ville kalde en "elitær" side. Det er jo faktisk på det grundlag, alle de omdiskuterede nybegyndere kom strømmende til i et tempo der "ødelagde" debatten, og fik flere af de garvede brugere til at miste interessen. Det var altså først da AS blev totalt domineret af begyndere, at også de begyndte at falde fra! Uanset hvordan man vender det, er nybegynderne nemlig helt afhængige af at der er et rimeligt antal erfarne brugere, til at kvalitetssikre de råd der gives, og med mindre man kommer her for at bruge AS til almindelig chat, skulle man jo tro, at det er vigtigere at få brugbare råd, end om rådene evt. ikke helt lever op til ens vante niveau af curling behandling...

Det er, hvis vi kigger lidt ind i debatterne, vist også ret klart, at størstedelen af de tåbelige svinere der uddeles, faktisk kommer fra netop nybegyndere, som bare opfatter sig selv som "erfarne" og gerne vil brillere med deres nyvundne status.

Min pointe er, at nybegynderne nok skal komme, også selv om man ikke gør noget specielt for det, og også nybegyndere bliver erfarne, og vil jo dermed falde ud af den gruppe alle åbenbart er så bange for at genere, og ind i den gruppe der tilsyneladende har tendens til at glide væk fra AS.

Så er den reelle effekt jo, at det store flertal af sidens brugere kommer som begyndere, og forsvinder igen, når de bliver i stand til at yde noget af den viden de har tilegnet sig tilbage, og det er vist der vi er lige nu...

Lad os nu se, om ikke de tiltag der er foreslået, kan gøre noget godt, hvis de bliver til noget, og så tage den derfra. Ingen af dem er vel til skade for nybegynderne eller andre der ikke hat tænkt sig at bruge dem?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Superbruger jacob - 22/11-2015 19:45 22/11-2015 19:45
Det er mig (stadig !) komplet uforståeligt at der en stor frygt for at siden skal udvikle sig til det rene nørderi. Specielt fordi jeg aldrig nogensinde har skrevet at det har været mit mål. Har heller aldrig set andre skrive noget i den retning.

Måske ville nørd trådene fylde 5% ? Er det virkelig så frygteligt ? Hvad er man dog så bange for ? Man kan jo springe trådene over eller måske læse med og blive klogere ?

Synes der er kommet flere gode forslag den sidste tid (jeg roser ikke mine egne forslag her, bare for at undgå flere misforståelser! ), håber de kan føres ud i livet uden flere problemer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Superbruger jacob - 22/11-2015 20:04 22/11-2015 20:04
Står naturligvis ved mit indlæg #83 nok er nok, og jeg har ikke lyst til at arbejde mere for siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Administrator Sponsor ken kætbak - 22/11-2015 20:22 22/11-2015 20:22
Jeg har altså kun positivt at sige om din indsats og initiativer jacob...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
Superbruger jacob - 22/11-2015 20:30 22/11-2015 20:30
Lige over, og god kamp i fremtiden :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Administrator Sponsor ken kætbak - 22/11-2015 20:59 22/11-2015 20:59
Tænk på at der altid er nogle der ved meget bedre.
Den gang man begyndte at rode med ild, der stod nok også en og vidste bedre. ..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
A2TheK (Slettet) - 23/11-2015 00:46 23/11-2015 00:46
Problemet er at folk hakker ned på nybegynder hvis de bare laver den mindste fejl. Børge har feks ikke andet indhold i sit liv, og kender alt til ferskvandsfisk, mens Kent har andet at lave og derfor ikke kender til alle typer fisk og pasning. Så hvis han laver en impulskøb så lad ham dog.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 23/11-2015 08:34 23/11-2015 08:34
A2TheK skrev :
Problemet er at folk hakker ned på nybegynder hvis de bare laver den mindste fejl. Børge har feks ikke andet indhold i sit liv, og kender alt til ferskvandsfisk, mens Kent har andet at lave og derfor ikke kender til alle typer fisk og pasning. Så hvis han laver en impulskøb så lad ham dog.

jeg synes godt nok det er lidt for groft at påstå at dem der ved "næsten alt" ikke har andet indhold i sit liv. måske de bare har prioriteret det i forhold til andre aktiviteter, måske de bare har haft flere år til at samle den viden eller noget andet

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Superbruger jacob - 23/11-2015 09:07 23/11-2015 09:07
Helt enig...opfatter det bare som endnu et indlæg som dræber alle former for fornyelse her på siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger brib - 23/11-2015 09:42 23/11-2015 09:42
Der er dog lys for enden af tunnelen - Jeg har skrevet sammen med mange på diverse Facebook grupper der er trætte af at alle pludselig er blevet eksperter, blot fordi de har haft akvarium i 14 dage .

Mine kommentarer er blot : Vrøvl , og så linker jeg til siden her .

På Facebook bliver man sat på bloker hvis man giver råd der ikke lige passer ind hos trådstarter .

Det har også bevirket at jeg har meldt mig ud af næsten alle grupperne der omhandler akvariefisk.

Toppen af idioti var nok da der kørte en tråd omkring det at udvande Mangrove rødder - Rådet var : Jeg lægger altid mine rødder i micro-oven i mindst 10 minutter på 750 Watt .

Der tror sgi at kæden hoppede helt af , da jeg fik svaret : Det aner du ikke en skid om din gamle idiot :) - Nå ja jeg er da ikke den nyeste model inden for menneske-racen, men jeg har da trods alt holdt akvariefisk i 50 år , og holder mig opdateret med det nyeste nye indenfor vores hobby.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Bruger ambro77 - 23/11-2015 09:46 23/11-2015 09:46
jeg har aldrig rigtigt deltaget i debatterne, men elsker når trådene er forskellige.. jeg læser det hele, både nybegynderspørgsmål og de "nørdede". teknikspørgsmål er det der siger mig mindst, men jeg tager det hele med.
det er lige som en god skål slik.. det er en kedelig skål, hvor der kun er en slags slik.. men er den blandet, er det sjovere at lede den igennem, og måske smage noget man ikke havde smagt før.
de bedste tråde er dem hvor der er en rigtig "samtale" i gang.. altså udveksling af synspunkter og helst med lidt humor. :D og så er det ligegyldigt om der er begynder el øvet.
og Jacob det ville være kedeligt hvis du stopper din deltagelse her på siden, netop fordi du er med til at lave "slikskålen" mere blandet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Superbruger jacob - 23/11-2015 11:33 23/11-2015 11:33
Fint indlæg og fin sammenligning. Jeg læste heller ikke alle trådene, da arbejdede på siden. Nogle emner har ikke min interesse, så springer jeg bare over. Desværre så er der en gruppe her på siden, som åbenbart frygter at deres pose med fredagsslik kan indeholde et lille bitte stykke nyt slik hveranden fredag....så gider man jo ikke blande mere ....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
fredrik (Slettet) - 23/11-2015 13:33 23/11-2015 13:33
Syntes at i skulle trække lidt over hvordan i startede i denne fantastiske hobby. Det var helt sikkert også med impulskøb eller en horhandler som lige så muligheden for en hurtig og men indtjening. Det virker lidt som om det er glemt hos mange af de selv udnævnte kloge mennesker.
Jeg har fået mig af den selvhøjtidelighed og offer jammer som bliver kørt i denne tråd her nu. Så vil bede om at blive slettet for magen til jammer har jeg sateme ikke hørt længe.......

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Bruger brib - 23/11-2015 14:14 23/11-2015 14:14
Indlægget er rettet 23/11-2015 14:19 23/11-2015 14:19 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jacob skrev :
Fint indlæg og fin sammenligning. Jeg læste heller ikke alle trådene, da arbejdede på siden. Nogle emner har ikke min interesse, så springer jeg bare over. Desværre så er der en gruppe her på siden, som åbenbart frygter at deres pose med fredagsslik kan indeholde et lille bitte stykke nyt slik hveranden fredag....så gider man jo ikke blande mere ....

Jeg har Diabetes II - Så kan der ikke komme lidt sukkerfrit i skålen ?

fredrik: Selvfølgelig har vi da alle kvajet os i starten . Jeg har en artikel liggende hvor jeg beskriver, at man ikke skal komme hjem med 2 ferskvands-muræneål og smide dem i badekaret :) Man holder heller ikke Andalusiske Bjerg-geder på 3 sal . Og det er også beskrevet i samme artikel .

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #102
Bruger KimJ - 23/11-2015 15:44 23/11-2015 15:44
Jeg har et opfølgende forslag til oprettelse af en blog-sektion; Jeg synes at det skal ændres, at man opretter fra en af undersiderne, så man i stedet kan oprette fra akvariefisk.dk. man kunne jo sagtens forestille sig, at en blogger var interesseret i at blogge om ting der kunne dække flere af undersiderne.

M.h.t. undersiderne; Måske er tiden inde til at nedlægge dem? Jeg har selv været kraftig modstander af en integration af især cichlids.dk under AS, men med det aktivitetsniveau der er, kan man måske godt sige, at det vil være naturligt at samle kræfterne på en enkelt side? I hvert fald SS og DS har så lavt et aktivitetsniveau, at det vel nærmest virker afskrækkende på evt. nye brugere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
Administrator Sponsor ken kætbak - 23/11-2015 16:24 23/11-2015 16:24
Så læser vi alle sammen #1 igen og igen. Og de der kan bidrage med noget konstruktivt de byder ind. Og resten tier HELT stille.

Det her er simpelthen for åndssvagt. Og er der flere der ønsker at blive slettet, så ræk fingeren op.

Mvh. Ken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger Hjp (Inaktiv) - 23/11-2015 17:51 23/11-2015 17:51
Dæl'me iorden Ken..... Gider man ikke alm kammertone, så må man jo finde andre græsgange.

Syntes der er kommet mange gode ideer her, men, uanset så vil sådanne sider her altid rulle i bølger. Det gør det også for så mange andre foreninger, sportsklubber osv. Det behøver jo nødvendigvis ikke være et stort problem.

Er der ildsjæle, så overlever man altid.....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #105
Bruger KimJ - 23/11-2015 18:28 23/11-2015 18:28

TU herfra!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #108
Bruger gallus - 24/11-2015 00:30 24/11-2015 00:30
Godaften.. Jeg er ret sikker på at halvdelen af os der sidder her OGSÅ tosser rundt på Facebook.. Hvad med af vi begyndte at se dette som en ressource til nye medlemmer herinde, og ikke som vores konkurrent. Jeg er sikker på der sidder mange på diverse facebook grupper, som ikke nødvendigvis har hørt om AS. dette gælder både køb og salg grupper, men også de grupper som er mere målrettet imod alle de forskellige fisk vi holder os.. Kunne vi herinde ikke blive bedre til at "sælge" AS alle de andre steder vi her på nettet nørder vores hobby.. Evt ved at linke til siden, artsbeskrivelser, køb og salg osv..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #109
Administrator Sponsor ken kætbak - 24/11-2015 03:20 24/11-2015 03:20
#108 det har du ret i lars. Jeg synes da også det var oplagt at gøre opmærksom på akvarie siden. Dk på Facebook. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #110
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 24/11-2015 08:54 24/11-2015 08:54
er mit indlæg #51 afvist, glemt eller ikke læst?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #112
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 24/11-2015 09:16 24/11-2015 09:16
Indlægget er rettet 24/11-2015 10:45 24/11-2015 10:45 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

ja jeg har været her i 2 måneder med denne bruger og har været på siden længe før og har haft akvarier endnu længere så...

desuden så var det primært for at oversætte artikler som der var efterspurgt hjælp til og det kræver ikke lige frem de store IT kundskaber eller lign.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #113
Bruger maejo - 26/11-2015 22:41 26/11-2015 22:41
Forslag: Oversæt en artikel, send den til admin, og afvent respons - så kan du måske komme videre derfra... :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #114
Administrator Sponsor ken kætbak - 27/11-2015 19:05 27/11-2015 19:05
Jeg har vidst hvervet min ven og danmarks ubetinget bedste akvarie fotograf johnny Jensen som superbruger :)
Det bliver dejligt med en foto freak med gode tips og tricks (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #115
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 01/12-2015 11:46 01/12-2015 11:46
jeg tror rolig at chatfunktionen kan slettes for den er der vidst ikke nogen der bruger

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #116
Bruger shavi (Inaktiv) - 02/12-2015 21:16 02/12-2015 21:16
En større omgang.

- Nyt (tidssvarende) design af hjemmeside
- omprogrammering med fokus på brugervenlighed
- bedre KBS sektion
- bedre arts beskrivelsen sektion
- mere fokus på galleri og bruger akvarier
- implementering af konkurrencer
- bedre data struktur
- fokus på Søgemaskineoptimering (der er sååååå mange fejl) = flere besøg
- bedre struktur på domæner (evt fjernelse af ekstra domæner)
- bedre annonceringsmuligheder, for at øge indtægt til opgradering af server (hastighed m.m(
- hastighedsoptimering
- igen mere brugervenlighed

Og ja... Jeg melder mig gerne frivilligt til at give en hånd :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #117
Bruger shavi (Inaktiv) - 02/12-2015 21:23 02/12-2015 21:23
shavi skrev :
En større omgang.

- Nyt (tidssvarende) design af hjemmeside
- omprogrammering med fokus på brugervenlighed
- bedre KBS sektion
- bedre arts beskrivelsen sektion
- mere fokus på galleri og bruger akvarier
- implementering af konkurrencer
- bedre data struktur
- fokus på Søgemaskineoptimering (der er sååååå mange fejl) = flere besøg
- bedre struktur på domæner (evt fjernelse af ekstra domæner)
- bedre annonceringsmuligheder, for at øge indtægt til opgradering af server (hastighed m.m(
- hastighedsoptimering
- igen mere brugervenlighed
- responsive (mobil/tablet venlig)
- bedre besked system
- integration med sociale medier
- bedre markedsføring (Eks via Facebook)

Og ja... Jeg melder mig gerne frivilligt til at give en hånd :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #118
Bruger Fiskerne - 04/12-2015 15:17 04/12-2015 15:17
Tilføj gerne under sponsorat at der som sponsor er mulighed for at fravælge reklamer.

Der gives mulighed for "rabat" ved at betale for 3 års sponsorat, hvad med 3x1 år, altså 3 sponsorfisk i et år med samme rabat. Ikke at det havde gjort nogen forskel for mig, men vil trods alt hellere støtte vha 3 fisk nu og så aktivt tage stilling når der er gået et år.

Stabilitet: Jeg oplever af og til ikke at kunne tilgå siden. Så sent som i går aftes kunne jeg pludselig ikke sende besked via beskedsystemet. Heldigvis havde jeg et tlf nr at kunne bruge. Af samme årsag skriver jeg adresser ned hvis jeg skal hente noget så snart jeg har modtaget den.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #119
Bruger KevinR - 08/12-2015 15:04 08/12-2015 15:04
Indlægget er rettet 08/12-2015 15:09 08/12-2015 15:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg kan huske da det var et sted med nørderi og hyggesnak,indtil de "gode" admins forsvandt der havde en rigtig god grundviden og havde en god humor og humør,De admins der er aktive nu kan ikke finde ud af at tale pænt og siger nogen noget der ikke passer dem opfører de sig som forkælede unger...

Er der ikke nogen måder i kan få tilbage de admins på ? så akvariesiden atter igen bliver et sted hvor man kan hygge sig og nørde lidt,Er sikker på at med de rette admins vil der igen komme flere bruger/eller nogle af de "gamle" komme igen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #120
Superbruger jacob - 08/12-2015 15:20 08/12-2015 15:20
Jamen det er da bare at skifte alle admins og superbrugerne ud :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #121
Bruger KevinR - 08/12-2015 15:23 08/12-2015 15:23
Nu var der jo ikke tale om at skifte alle superbrugerne ud Jacob,Men måden admins styrer en side på kan faktiskt have noget at gøre med at folk holder sig væk deraf min point..

Syntes supebrugerne gør et super arbejde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #122
Bruger brib - 08/12-2015 15:48 08/12-2015 15:48
KevinR skrev :
Nu var der jo ikke tale om at skifte alle superbrugerne ud Jacob,Men måden admins styrer en side på kan faktiskt have noget at gøre med at folk holder sig væk deraf min point..

Syntes supebrugerne gør et super arbejde

Da der kun er 1 aktiv admin er der vist ikke tale om admins :) De få aktive superbrugere gør også et godt arbejde.

Tiderne ændrer sig - FB har en masse grupper hvor man får en masse sludder for en sladder. Så de gamle dage hvor der var mange admins og mange aktive superbrugere her på siden er vist slut.

Men det har også sine fordele , for nu kører trådende i længere tid inden de bliver "overskrevet" Altså er der ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #123
Bruger KevinR - 08/12-2015 22:58 08/12-2015 22:58
Jeg er kun enig med dig Brian,Troede der var 3-4 admins der var aktive min fejl,og jeg har intet imod ken kætbak så bortse fra mit indlæg om admins andet end at jeg savner de "hyggelige" admins Villads,brib,hugo

Facebook er jeg kun på salgssider,da jeg syntes de "seriøse" grupper meget let bliver rodede og der er en masse mudderkastning

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #124
Bruger Kugledyr (Inaktiv) - 07/02-2016 15:08 07/02-2016 15:08
Indlægget er rettet 14/02-2016 15:29 14/02-2016 15:29 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

En søge / sorteringsfunktion under artsbeskrivelser og plantebeskrivelser kunne også være dejligt. Så man f. eks. kan sortere efter akvariestørrelse, pH, temperatur, etc.

En dedikeret tråd til forslag så man nemt kan se hvad der er foreslået uden at skulle igennem en masse Off-topic indlæg / lad tråden "klæbe" så den er øverst og så kan admins opdatere første indlæg med en liste over løbende forslag :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #125
Bruger Tro||eR - 15/02-2016 10:27 15/02-2016 10:27
hej

ved ikke om det er nævnt. da jeg ikke lige kan overskue alle de beskeder her i tråden :D

1. Få lavet så man kan rette i en begivenhed man har oprettet. hvis man kan så fortæl venligst ;D

2. smid et ikon øverst oppe på siden hvor man kan lave et indlæg fra. Så man ikke skal helt ned til bunden, ved godt ideen er at man læser indlæggende. Men 123 styk. er mange :D .

Men først og fremmeste tak for en god side!!

/troller

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #126
Superbruger jacob - 15/02-2016 10:38 15/02-2016 10:38
I det øverste indlæg er der en trekant som peger ned, prøv at trykke på den og se hvad der sker :) Tilsvarende er der en trekant som peger op i det nederste indlæg :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #127
Bruger Tro||eR - 15/02-2016 11:35 15/02-2016 11:35
jacob skrev :
I det øverste indlæg er der en trekant som peger ned, prøv at trykke på den og se hvad der sker :) Tilsvarende er der en trekant som peger op i det nederste indlæg :)

ja ok, den havde jeg ikke lige set, måske mere tydelig så, men tak jeg vil se om jeg kan huske det :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #128
Bruger Tro||eR - 15/02-2016 11:35 15/02-2016 11:35
jacob skrev :

ja ok, den havde jeg ikke lige set, måske mere tydelig så, men tak jeg vil se om jeg kan huske det :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #129
Bruger McWearq - 28/10-2016 20:45 28/10-2016 20:45
Indlægget er rettet 28/10-2016 20:50 28/10-2016 20:50 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Så er det ved at være et år siden denne tråd blev startet. Der er vist ikke rigtigt nogen af de mange gode forslag der er blevet til noget eller.....??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #130
Administrator Sponsor ken kætbak - 28/10-2016 20:59 28/10-2016 20:59
Desværre. Alle de gode intentioner er ikke omsat til én eneste konkret henvendelse...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #131
Bruger brib - 28/10-2016 21:21 28/10-2016 21:21
Lidt trist at se alle de Inaktive brugere - Alene i denne tråd er der mange som er hoppet af . :|

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #132
Bruger brib - 28/10-2016 21:21 28/10-2016 21:21
Indlægget er rettet 29/10-2016 13:40 29/10-2016 13:40 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Dobbelt post - Sorry :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #133
Bruger Fiskerne - 28/10-2016 22:33 28/10-2016 22:33
#131+132 Det råder du så bod på ved at dobbeltposte så der kommer lidt trafik :D

#129 Kan konstatere at de forslag jeg havde i #118 ikke er blevet til noget. Kan dog ikke svare på om stabiliteten er blevet bedre, for må tilstå at jeg ikke har været lige så aktiv som jeg var dengang.

Men jeg syntes det er lidt synd at starte sådan en tråd, uden at følge den til dørs. Det lader til at Kviller stod af efter #50. Selvom tråden (som ofte herinde) røg lidt af sporet, så havde det været rart at få svar på hvorfor / hvorfor ikke Kviller syntes forslagene skal bruges.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #134
Administrator Sponsor ken kætbak - 28/10-2016 22:43 28/10-2016 22:43
Stabilitet er i top. 99,9% oppe-tid.

Mht. Henvendelser, så mener jeg at den hjælp der blev tilbudt i tråden, det blev vidst ved tomme trusler...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #135
Bruger brølling (Inaktiv) - 29/10-2016 08:06 29/10-2016 08:06
Som én der vel stadigvæk er forholdsvis ny bruger (siden 2012 tror jeg) af siden her, har jeg følgende input:

Som det absolut første der bør ske er en nyprogrammering af hele siden. Som professionel hjemmesideudvikler ved jeg at det er og bliver den største udfordring. Det vil blive/være dyrt, men en hjemmeside bør som minimum ændre design/layout (eller nye funktionaliteter) hvert 5-6 år for at bibeholde interessen hos brugerne - ellers falder de fra og finder information andetsteds. Dét er et ret kendt fænomen indenfor denne stadig nye informationsteknologi.

Siden kører stadig på websproget HTML4 hvilket gir' store udfordringer i forhold til ny internetteknologi og muligheder. Den bør opgraderes til HTML5 hurtigst muligt.

Hvad angår tonen på siden, er der vel ikke andet end at sige at "den er som den er". Så vidt jeg kan læse mig frem til gennem de seneste år, holder langt de fleste en sober dialog, og så er den del vel i virkeligheden acceptabel. De brugere der har svært ved at kommunikere på skrift, ser ud til at falde fra hen af vejen, når de får en (eller flere) kindhest(e).

Mange af de ting i nævner vil blive løst når siden skal nyprogrammeres, og det er på nuværende tidspunkt spild af tid at begynde at nyudvikle indenfor sidens nuværende rammer, fordi det sker på "oldgammel" teknologi.

Just my 50 cents...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #136
Bruger McWearq - 29/10-2016 10:34 29/10-2016 10:34
Det er helt klart at siden skriger efter en revitalisering, dels på indholdssiden, men måske i særdeleshed på tekniksiden. Problemet er vel grundlæggende at det er en enkelt person som ejer denne side, og et helt lille konglomerat af tilsvarende sider indenfor akvarie/terrariehobbyen, og at det er en forkert branche denne person har valgt at lave sin "forretningsmodel" indenfor. Der er simpelthen ikke tilstrækkeligt kundeunderlag, hvilket formentlig afspejler sig i størrelsen på sponsorkontrakterne. Jeg går, i den forbindelse, stærkt ud fra at man har overvejet en betalingsmodel, og har forkastet den efterfølgende? Selv ville jeg være villig til at betale til en abonnementsordning, men det er der formentlig mange andre der ikke vil.
Et andet problem er at denne side er 100% brugerdrevet på indholdssiden, hvilket taler imod en betalingsordning. Hvis man skal betale for ydelsen, så skal der være noget mere at komme efter, end bare en platform. Jeg havde, for et år siden, en studerende som bloggede om mode. Det lavede hun kr. 500,- om dagen på, i sponsorkroner, men så havde hun altså også en følgerskare på over 50.000 personer. Pointen er her, at hun skriver og redigerer indholdet, som følgerne så kan kommentere på, og reflektere over.
Et konkret forslag vil være at entrere med den fyr der udsender et digitalt akvarieblad hver eneste uge. Så kunne der komme noget redaktionelt indhold her på siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #137
Administrator Sponsor ken kætbak - 29/10-2016 11:24 29/10-2016 11:24
Hvis der virkelig er nogen med den tekniske snilde der har lyst, så modtager kviller garanteret gerne hjælp.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #138
Bruger brølling (Inaktiv) - 29/10-2016 15:07 29/10-2016 15:07
Hvor mange brugere er der på dagsbasis herinde? Jeg tænker at de forretninger der reklamerer hér må ha' en interesse i at siden bevares, og derfor muligvis være villige til hver især at bidrage med et (for dem) mindre beløb til udvikling af en ny version...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #139
Bruger brib - 29/10-2016 15:39 29/10-2016 15:39
I skrivende stund ser onlinelisten sådan ud :
Copyright 2007 Akvariefisk.dk | Siden - information | Betingelser for anvendelse | Politik om persondata | Online liste (253)

Dvs: Der er mange gæster der lige kigger med uden at være logget på .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #140
Superbruger MSV - 02/11-2016 16:52 02/11-2016 16:52
Hvis, og selvfølgelig kun HVIS, det kan lade sig gøre at få siden opdateret/omprogrammeret til HTML5, ville det også være super rart med en mobilvenlig version. Hvilket ikke burde være det store problem at få lavet med navigation, osv., når først siden er under omprogrammering (jeg tænker evt. Wordpress).
Men desværre er det ikke noget, jeg kan hjælpe med, da jeg ikke har hverken tid eller overskud (eller erfaringen) til at omprogrammere siden. Det kan godt være, at jeg er uddannet multimediedesigner, men lige det med at programmere hjemmeside var ikke min stærke side på noget tidspunkt :P

Nah, stik mig noget grafisk i stedet ;)

Men umiddelbart vil en omprogrammering af siden og fora være ideelt. Herefter kan der tilføres nye løsninger og ekstra guf til siden :)

Det bliver dog en stor omgang med alle de debatindlæg, artikler, artsbeskrivelser, osv., som skal bevares...

Annoncører
Annoncører