Neolamprologus tretocephalus kønsbestemmelse

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Generelt
Visninger : 2077

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
tafudolith - 16/08-2007 12:28 16/08-2007 12:28
Jeg købte for et ½ år siden 10 stk Neolamprologus tretocephalus de var ca. lige store 4-5 cm
Kan man kønsbestemme dem ud fra størelse. Der er 4-5 af dem der er vokset ca 1 cm mere end de andre. Jeg kan umuligt se hvem der går sammen da der er tons vis sten og huler i akvariet
håber så sandelig at jeg må lade dem slå hinanden ihjæl for jeg har et par. De der er vokset lidt mere er også lidt mørkere. Håber at der sidder et klogt hoved der ved alt om Neolamprologus tretocephalus, jeg er mongol på det område ( også det ) Mvh Jørgen Brandt

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
gibson - 16/08-2007 12:39 16/08-2007 12:39
Jeg læste lige et par beskrivelser rundt omkring. Mange skriver at forskellen er svær at se, men der er enighed om at hannen bliver størst.

Ifølge denne artikel er hannen større ved hoved/"skulder" området:

Eksternt link http://www.aquarticles.com/articles/breeding/Carmark_N%20Tretocep...

Ifølge Mongabay:

The males are slightly larger with pointed anal and dorsal fins. The markings may or may not be darker.
Eksternt link http://fish.mongabay.com/species/Neolamprologus_tretocephalus.htm...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
tafudolith - 16/08-2007 17:09 16/08-2007 17:09
hej . Tak for svaret . det er squ svært men håber at få et par , uden at miste de andre. Det kunne jo være at der var flere der synes de var et par. Så kan jeg jo få et par kr for dem .NEJ NEJ .ikke åger se bare mine andre annoncer Mvh Jørgen Brandt

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
kamel import dk (Slettet) - 16/08-2007 18:54 16/08-2007 18:54
#2 Spændende artikel. Vi har også haft problemer med at kønsbestemme de 2 resterende, så nu er det spændende om vi kan se os ud af det.

Anne

Annoncører
Annoncører