En hvid plet i øjet ??

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Sygdomme
Visninger : 1716

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger brønderslev - 15/08-2007 21:43 15/08-2007 21:43
En af mine Tramitichromis lituris har en hvid plet lige midt i hvert øje. Det ser nærmest ud som om den har pupiller

Er der dømt saltkur ???

Jeg har forsøgt at tage et billede, men mit kamera er ubrugeligt til akvariefotos, og den dumme fisk leger "Mark Spitz" i øjeblikket så den er ikke nem at få et stilbillede af.

8) - Henrik

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Ras - 15/08-2007 21:47 15/08-2007 21:47
lyder som om den har sidet fast mellem nogle sten eller i den stil.
den kan også ha fået tæsk.

salt skader aldrig.

det gode er at den helt sikkert vil slippe af med det igen =) ser ikke så slæmt ud =)

Mvh Ras

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger poujac (Inaktiv) - 15/08-2007 22:21 15/08-2007 22:21
Hvis det er et sår som er kommet på øjet evt. pga. den den har sidde fast.
Det kunne så måske være svamp som er kommet i såret.
Nogle af mine Tropheus havde fået "hvide" sår efter slåskamp, og jeg brugte så JBL Ektol, behandling over 3 dage og fiskene var stort set helet.

JBL Ektol Cristal 60 g.
Et middel mod ektoparasitter og bakterielle sygdomme hos ferskvandsfisk. Der opnås ofte en forbløffende virkning ved forskellige svampeangreb, men også ved optisk uforklarlige dødsfald kan midlet ofte vise sig at være den helt rigtige kur. Ektol Cristal er særlig velegnet til behandling af levendefødende fisk.

Annoncører
Annoncører