Størrelsesforskel på kampfisk hunner

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 573

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 07/01-2016 11:53 07/01-2016 11:53
hej derude :)

jeg har 4 kampfisk, 1 han og 3 hunner. fiskene er indkøbt hver for sig hos forskellige forhandlere undtagen 2 damer der er købt sammen. hannen er der intet galt med, den store dame (og ældste) heller ikke. men de 2 andre undrer jeg mig lidt over. de blev købt da de var meget små i det men jeg forventede jo at de blev større. det gjorde den ene også. dog er den stadig en del mindre end den ældste da hun var den alder. de burde nu begge være fuldvoksne og samme størrelse men nej. og endnu "værre" er det med den anden af de nyeste. hun er næsten ikke blevet større siden jeg købte hende.

hvad kan skyldes størrelsesforskellen?

alle er CT hunner, de har gået i samme akvarie her hos mig

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger PJeppesen (Inaktiv) - 07/01-2016 22:42 07/01-2016 22:42
Mit bud ville være at den store hun bare spiser mest og derfor har vokset mest, den mindste af hunnerne kommer sikkert også sidst når der bliver fodret.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Soes (Inaktiv) - 07/01-2016 22:52 07/01-2016 22:52
som PJeppesen siger så handler det om hvem der kommer først til fadet og får mest at spise.
Jeg kan se det på mit yngel der er individer der er mere end 3 gange større end de mindste fra samme kuld, jeg piller de store fra og vupti så vokser de små lige pludseligt meget hurtigt.

Annoncører
Annoncører