Siden nede meget af påske

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 678

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Muslingen82 (Inaktiv) - 29/03-2016 18:49 29/03-2016 18:49
Hej,

igen igen igen og igen oplever vi sitet er nede når man vil side og hygge, og det er skide ærgeligt når det er såen et fint site, hvad jeg forstår på tidligere tråde så bliver det hostet privat til ret så store udgifter, jeg kan nævne jeg selv havde en del sites kørende på en freebsd / apache, og det var bestemt ikke uden omkostninger rent økonomisk eller tid mæssigt, dog ikke så dyrt som de tal der tidligere er nævnt herinde.

jeg har flyttet mit ud i skyen nu af 3 grunde:
1. det er væsentlig billigere i penge.
2. det er væsentlig billigere i tid.
3. den vigtigste grund, de fleste af dem garantere oppe tid på 99.9 procent, og yderligere performance.

må jeg anbefale Eksternt link https://www.webhosting.dk/ dem bruger jeg selv og har hoteller i de fleste størrelser helt ned til 50kr pr måned, og dette er væsentlig billgere end de flere tusind kroner der ellers er nævnt før som årsag til alle de satans reklamer.

har brugt ham i 2 år nu, og har ikke haft et nedbrud på mit site.

dette skal ikke tages så negativt som det nok kan lyde, men mere en velment anbefaling fra en web admin til en anden.

/Christian

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger McWearq - 29/03-2016 19:30 29/03-2016 19:30
Enig, det kan være forbundet med relativt store omkostninger både økonomisk og tidsmæssigt, at køre en webserver selv. Man skal efterhånden lede med lys og lygte efter et serverrum i en dansk virksomhed. De har stort set alle outsourced til eksterne leverandører som er dedikerede og som kan holde udgifterne nede på grund af stordrift og, i mange tilfælde, placering i omkostningslette lande.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger scn - 29/03-2016 20:11 29/03-2016 20:11
Problemet er at der vist nok bruges Adobe Coldfusion, så det hele skal skrives om, og det er vist en større arbejde. hvis man vil skifte platform.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Muslingen82 (Inaktiv) - 30/03-2016 20:56 30/03-2016 20:56
det er selvfølgelig et arbejde at omskrive en kode osv, men det er måske heller ikke det dårligste der kan ske at få et friskere og nyere design og så ændring til de mest udbredte teknologier.

jeg syntes akvariesiden er fantastisk på rigtig mange punkter, og er stor bruger af sitet, osse derfor man så ofte oplever det er nede, kontra et site man aldrig besøgte, men når man oftere og oftere oplever det er nede og man samtidig oplever et "forældet" opsæt med store udgifter til følge så kan man jo ikke undgå at kikke på andre sites som facebook grupper osv, og jeg vil da nødig se at et site som dette dør ud fordi facebook og andre overtager, men udviklingen er jo desværre såen.... for 1 år siden var jeg IKKE på facebook og nægtede at bruge det, i dag bruger jeg de forskelle grupper derinde da det virker og er aldrig nede, og der er næsten lige så fin info at hente der som på dette site....

igen skal det understreges mit indlæg ikke skal tages som negativt, men udviklingen løber altså, og folk kræver 100 procent oppe tid på de ting de bruger, ellers så søger man andre græsgange, så hvis en nu og her udgift til omskrivning af kode og flytning til ekstern udbyder kan sørge for fortsat tilgang af brugere, besparelse af udgifter for nuværende web admin og fjernelse af de satans reklamer så kan jeg ikke rigtig se det negative i det for nogen.

/Christian

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger scn - 30/03-2016 21:20 30/03-2016 21:20
Jeg tror godt du må melde dig som frivillig til at skrive koden om :D

I forhold til Facebook, så er jeg ikke en store fan. Det er bare ikke designet til at håndtere noget som et forum, eller køb/salg.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Udvikler Sponsor Kviller - 31/03-2016 13:23 31/03-2016 13:23
Jeg synes nu ikke, at siden har været meget nede.. Før her en enkelt dag i påsken. Det var udelukkende min skyld. Jeg havde glemt at starte en del af serveren, efter genstart og så tog jeg på druk *rødmer* så opdagede det først, da tømmermændene var overstået.. Ups!..

Når jeg tager en rapport, for den seneste måned (Uden at tage den ene dag med) så ligger vi på 99,58% oppe tid. Det synes jeg personligt er ok.

Jeg er helt enig i, at det ville være SUPER fedt, at få siden skrevet om til et andet system. Jeg har desværre, hverken tiden eller økonomien til det (i tilfælde af at få nogen andre til det). Jeg er begyndt at flytte siden over i et CMS som hedder drupal. Der er godt nok en del at lave, så jeg ved ikke om det nogensinde lykkedes mig at blive færdig. Jeg har lavet rejesiden.dk i det system, for at teste det.

Siden er på nuværende tidspunkt hostet ude i byen. Men da den er så tung, som den er, så kræver den mindst 2 middelgode servere. Så derfor priserne kommer op. Helt klart man ville kunne spare rigtig mange penge, ved at få den over i et andet system.. Det er bare ikke en mulighed for mig i øjeblikket :(

Annoncører
Annoncører