Rcs rejer taber alle sine æg på en gang

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 1000

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Michaelbobo (Inaktiv) - 06/04-2016 22:28 06/04-2016 22:28
0
Hej
Jeg har en bekymring om hvorfor mine RCS rejer smider deres befrugtede æg. Har et 250 liters med fisk og rejer, der har jeg oplevet det. Vand, 24 grader, masser af mad, rejerne er fine mørkerøde, så har jeg et 54 liter, kun som reje akvarie,rejer fine røde, bliver fodret hver dag, vand 22 grader. Oplevet det 2 gange nu, hvad kan det skyldes?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger malibali (Inaktiv) - 06/04-2016 23:20 06/04-2016 23:20
Hvor længe har junnen gået med dem? Det er meget normalt, at de forsvinder mere eller mindre samtidigt, når de klækker - hos mig går der et par dage, før ungerne begynder at vise sig. I akvariet, hvor der også går fisk, skal du ikke forvente at se ungerne, da de enten gemmer sig eller bliver spist. Jeg har dog to spørgsmål, som jeg ikke kan læse ud af dit oplæg.
1: Hvordan ved du, at æggene er befrugtede? (Bare af ren nysgerrighed, da jeg ikke kan se det på mine)
2: Oplever du det i begge akvarier?
Jeg har selv prøvet, at hunnen skiftede skal, hvor æggene lå tilbage i, men jeg går ud fra, at de ikke var befrugtede. En enkelt gang har der også ligget et enkelt æg tilbage i en skal efter de resterende unger var sluppet.
Umiddelbart ville jeg ikke være nervøs...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Michaelbobo (Inaktiv) - 06/04-2016 23:25 06/04-2016 23:25
Når de ikke er befrugtet ligger de oppe i nakken på hende, de sidder først under bugen når de er befrugtet. Men der har ligget et par ham, så kan være de taber dem ved ham skifte. Hun har gået med dem i 4 dage. Har reje yngel i forvejen fra en anden hun. Undrede mig bare lidt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger RiggWelter (Inaktiv) - 07/04-2016 01:41 07/04-2016 01:41
de kan godt smide æggene, hvis de bliver stressede

Annoncører
Annoncører