Døde amanoer

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 621

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger panoz (Inaktiv) - 15/04-2016 23:28 15/04-2016 23:28
Jeg har kun et par kakadue cichlider og to amanorejer gående i en 128L - begge amanoer er nu døde efter de har gået sammen med fiskene i en uges tid. Kan kakaduerne have henrettet dem, eller kører jeg bare et jævnt sløjt akvarium??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger malibali (Inaktiv) - 16/04-2016 00:18 16/04-2016 00:18
Det tror jeg sagtens at de kan. Især, hvis amanoerne ikke er fuldvoksne og der ikke er nok gemmesteder.
Hvordan ved du , at de er døde, er jeg så nødt til at spørge. De er nemlig eksperter i at gemme sig! Jeg har 5 gående i 180L og det eneste jeg ser til dem, er en tom skal ind imellem og et glimt af dem i overfladen på flydeplanterne.
Om du har et sløjt akvarium kan jeg ikke lige svare på, men en nitrit- og nitrattest bør kunne svare på det. Desuden vil rejer gerne have en meget langsom tilvænning til nyt vand, så det er ikke umuligt, at HVIS de er stået af, så er det pga. manglende tilvænning og for megen nitrat, som de er mere følsomme overfor end de fleste fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger panoz (Inaktiv) - 16/04-2016 00:46 16/04-2016 00:46
Jeg så deres små rejelig. Ingen skaller. Og ja.. de er mestre... var mestre i at gemme sig!

Annoncører
Annoncører