Opdræt af sommerfuglebarber

Postet under : Akvariesiden.dk - Karpefisk
Visninger : 579

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger Carsten From - 21/04-2016 16:48 21/04-2016 16:48
Nu har jeg tænkt mig at prøve med lidt barbe opdræt, så jeg har valgt en af de ret sjældne barber i handlen, nemlig sommerfuglebarben (Barbus hulstaerti). Jeg har købt en lille stime på 9 individer, 6 hanner og 3 hunner, som i første omgang kom til at gå sammen med mine Montezuma sværddragere (Xiphophorus montezumae). Nu har jeg sat et lille 19 liters op med et stort hmf filter, sandbund, masser af tørre pileblade, lidt undervandsrødder af piletræ og en lille smule trådalger. Vandet har jeg taget fra det lokale vandhul (at samle regnvand når man bor på 11. sal duer bare ikke) og jeg har også sat en del levende cyclops i akvariet (fanget i samme vandhul). Efterfølgende har jeg sat 2 par sommerfuglebarber ned i akvariet og de ser ud til at hygge sig. Nu må jeg bare se om der kommer lidt unger ud af det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger maejo - 21/04-2016 17:22 21/04-2016 17:22
Indlægget er rettet 21/04-2016 17:23 21/04-2016 17:23 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Du skriver at du bruger vand og cyclops fra det lokale vandhul. Hvad er din erfaring med sygdom/parasitter derfra? Jeg har haft gatorm engang, og er blevet noget nervøs ved selvfanget foder.
(Undskyld jeg spørger i denne tråd der egentlig handler om noget helt andet og spændende )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Carsten From - 21/04-2016 17:30 21/04-2016 17:30
Jeg har aldrig haft problemer med det, selvom der lever karusser i vandhullet. Jeg bruger foderet til alle mine ungefødende tandkarper. Det er stort set kun cyclops jeg kan fange i det vandhul, hvilket jeg også meget hellere vil have end dafnier. Cyclops kan leve i flere uger i akvarierne, eller indtil de bliver spist.

Annoncører
Annoncører