Levende foder fra dam - hvad så?

Postet under : Akvariesiden.dk - Foder
Visninger : 885

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger panoz (Inaktiv) - 06/05-2016 15:57 06/05-2016 15:57
Jeg har været nede ved en sø idag, og fået lidt blandet dyr med hjem. Bl.a. myggelarver og vandkalve.

1) Er der nogle smådyr (dafniestørrelse eller lidt større) fra dammen der absolut ikke må komme i akvariet?
2) Kan spanden med fangst stå i haven uden problemer?
3) Hvor lang tid er myggelarver myggelarver? De bliver vel til myg...? :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 06/05-2016 19:41 06/05-2016 19:41
Vandkalve kan godt være lidt tvivlsomme gæster. Der skal i hvert fald ikke være nogen tvivl om at de fisk man har i akvariet, kan sluge og knuse dem uden besvær. De har forholdsvis hårde skaller, og bidende munddele.

Hvis du har fanget dyrene i en sø hvor der også er fisk, er der en (lille) chance for at du har fået en eller flere karpelus med. Man kan næsten høre på navnet, at det ikke er heldigt...

Hvis du vil gøre mere ud af at hente dit foder i naturen, hvilket der er gode argumenter for, vil jeg anbefale at du prøver at finde en god akvariebog af ældre dato (fra 60`erne eller 70`erne i forrige århundrede), til at hjælpe dig med detaljerne. Jeg mener at kunne huske at de fleste af dem den gang havde meget grundige beskrivelser af de dyr man kunne bruge og dem man absolut skulle undgå. Nyere litteratur har derimod en tendens til at springe let hen over denne spændende del af hobbyen.

Myggelarver lever næppe længe nok i akvariet, til at de kan blive til myg. De skal også først gennem et puppestadium.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger panoz (Inaktiv) - 06/05-2016 19:47 06/05-2016 19:47
Tak for feedback!

Annoncører
Annoncører