Akvarie som bordekoration til fødselsdag

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1000

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 12/05-2016 10:29 12/05-2016 10:29
til min fødselsdag vil jeg gerne vise mine akvarier frem, men at få folk lokket op fra bordet er ikke nemt så jeg tænkte jeg kunne bringe akvarierne til bordet.
det er et 8L og et 5,5L jeg skal have flyttet. det ene er startet op og kører fint

det mindste skal bare lige opgraderes i indretningen og dekorationerne. de blue jelly der går deri skal også være der på bordet
det andet vil jeg gerne have CRS i som jeg har i mit 23L og der er jo ikke noget problem i det

jeg ville dog høre om jeg kan have nogle nanofisk deri under fødselsdagen, det drejer sig om moskitobarber (brigittae), blå limia unger, galaxy rasbora, dværg tandkarper og/eller nogle så gule der hedder noget med kubotai. de ville skulle være deri i ca. 5-7 timer og derefter tilbage til deres alm. akvarier
akvarierne bliver indrettet som akvarier og ikke tomme glasbeholdere, der vil ikke være pumpe i i de få timer. og jeg ved godt størrelsen er lille

kan jeg det i 5-7 timer?

hold en pæn tone tak :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Carsten From - 12/05-2016 18:46 12/05-2016 18:46
Det er et dårligt signal til dine gæster at du sætter fisk i så små akvarier.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Sølz - 13/05-2016 00:45 13/05-2016 00:45
Jeg er egentlig helt enig med #2, da jeg er af den opfattelse, at fisk ikke er en dekoration.

Hvorfor dog ikke bare invitere dine gæster til at de den hobby, som du BRÆNDER for - på en måde således, at de ville føle "skam" ved ikke at gå med dig......så letter de vel røven ( ;) *rødmer* )
Alternativt skal du vel erkende, at din hobbe bestemt ikke er interessant for en dl menesker - accepter det og lad dine dyr forblive, hvor er og derved undgå unødigt stress.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger westermann (Inaktiv) - 13/05-2016 01:27 13/05-2016 01:27
#2 og #3 (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger M@krel (Inaktiv) - 13/05-2016 09:55 13/05-2016 09:55
Var der ikke en der ville gøre det samme til en konfirmation?

Folk/gæster der ikke interesserer sig for akvarier, vil sikkert blive lige så (lidt) begejstret for sådan et her :) :

Eksternt link http://www.br.dk/vores-kategorier/legesaet-og-figurer/figurer-til...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KasperK/Lolland - 13/05-2016 15:23 13/05-2016 15:23
Man skal passe på med at "pådutte" andre sin hobby. Sandsynligheden taler for, at det har den modsatte virkning end den ønskede!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Kugledyr (Inaktiv) - 13/05-2016 15:53 13/05-2016 15:53
3 US Gallon ~ 12 L, er den mindste størrelse akvarie til fisk så vidt jeg har kunnet finde. Kan dog kun finde et enkelt sted på nettet som går så langt ned. Stort set alle andre steder siger 5 Gallon (~20 L) og opefter afhængig af fisken.

Moskitobarber: min. 38 L
Galaxy rasbora: min. 38 L
Heterandria formosa: Et enkelt sted siger min. 12 L, men de fleste min. 20 L.

Flytter du fiskene for så kort tid skal du nok regne med at de bliver stressede og en del fisk har det med at "tabe farven" når det er tilfældet.

Husk iøvrigt også at de to akvarier først skal have fuldendt deres nitrogen cyklus, så det virker som meget arbejde for 5 - 7 timer?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 13/05-2016 16:40 13/05-2016 16:40
#7 Akvarierne kører allerede. Med rejer i. Eneste forskel er at de løftes fra mit værelse ned til spisebordet

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger KasperK/Lolland - 13/05-2016 17:11 13/05-2016 17:11
I princippet lider fiskene jo mere overlast, når de bliver fragtet hjem fra dyrehandleren, for der er der jo ofte 5-10 fisk om 1½-2 ltr.
Der hvor jeg ser en fare er, at du, sikkert velmenene, kaster din hobby i favnen på nogle mennesker, der formentlig er komplet kolde i ,,,, over akvariefisk. Og det sælger ikke hobbyen særlig godt Fiskene skal sgu' nok overleve opholdet i fineste stil.

Afhængig af art, kan 12 ltr sagtens bruges som opholdsakvarie. Ingen problem i det.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Fiskeburger (Inaktiv) - 13/05-2016 20:04 13/05-2016 20:04
Jeg tror jeg vil gå contrarian i denne tråd og sige "just do it!". Det er din fest, det er det, du gerne vil, og det vil med sikkerhed kun biddrage positivt. Folk er jo ikke allergiske over for fisk, i værste fald bliver fiskene ignoreret i 5 timer.
Der er selvfølgelig et argument for fiske-velfærd men det lyder til at du har styr på den del.
Tillykke med fødselsdagen. :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Kristian Paaske - 13/05-2016 21:28 13/05-2016 21:28
Jeg tænke også at det er ok?? Det er ikke for fiskenes skyld, men de dør næppe heller af det. Så, så længe I ikke hælder snaps elle bongvand ned til dem, eller der ikke er nogen af gæsterne, der skal udfordre hinanden til at spise rigtig frisk sushi ... Så går det nok.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 13/05-2016 22:37 13/05-2016 22:37
#11 det er en familiefødselsdag med 9 gæster og ingen børn så der er ikke nogen kagekastning eller diverse væsker i akvariet. Der er også låg på :) så det er stille og roligt. Der kommer (hvad vejret er med os) også til at være aktiviteter udenfor så akvarierne får rolige omgivelser

Annoncører
Annoncører